Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4330
Hei!

Er på utkikk etter et godt termometer/hygrometer, kan enten være i samme eller hver for seg, men ønsker helst alt i en.

Eneste jeg finner her i Norge ser ut til å være fra Clas Ohlson og er av veldig lav kvalitet.

Noen som har link til noe av litt bedre kvalitet som man kan stole på målingene og at produktet ikke går i stykker etter 1uke?

Takk for svar.
På AppleStore har de noen med wifi som måler co2, temperatur og luftfuktigheten
Trådstarter
14 2
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
På AppleStore har de noen med wifi som måler co2, temperatur og luftfuktigheten
Vis hele sitatet...
Har du en direkte link? Fant bare til kjøkken. Kan ikke si meg at Apple var de som slo meg som termometer lagere :P Men siden det er Apple så er det vel også latterlig overpriset?
Først må du komme med litt informasjon...

Skal det være måleglass, analog eller digital?
230V, 12/24V eller batteridrift?
Skal det ha 0-10V utgang for signalene?
Eller skal du kun ha et display du kan lese ut verdiene på?
Evt koble til mobil/PC/?

Skal du ha probe på temperaturen, eller innebygd føler?

Og sist men ikke minst: Hvilken prisgruppe seg du for deg?

Skal du ha semi-proff utstyr, så snakker man fort om 3-5 000 kr.

Skal du ha noe billig pjatt, så vil trolig denne fungere:

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...ygrometer-hy-1
Sist endret av Blackkoz; 28. oktober 2014 kl. 12:37.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Alle de billige (med forbehold...) vil ha problemer på 85% luftfuktighet, og oppover. Så skal det brukes til sopp e.l så må du opp i pris.
Trådstarter
14 2
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Først må du komme med litt informasjon...

Skal det være måleglass, analog eller digital?
230V, 12/24V eller batteridrift?
Skal det ha 0-10V utgang for signalene?
Eller skal du kun ha et display du kan lese ut verdiene på?
Evt koble til mobil/PC/?

Skal du ha probe på temperaturen, eller innebygd føler?

Og sist men ikke minst: Hvilken prisgruppe seg du for deg?

Skal du ha semi-proff utstyr, så snakker man fort om 3-5 000 kr.

Skal du ha noe billig pjatt, så vil trolig denne fungere:

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...ygrometer-hy-1
Vis hele sitatet...
Beklager, tenkte ikke så mye over det da jeg aldri kjøper slikt og tenkte at termometer er termometer så lenge det er av god kvalitet.

Ønsker digital med display, 230v, trenger ingen utganger eller mobilfunksjoner/pc/fancy etc. Kun at den viser temp og fuktighet korrekt.
Probe gjør ikke noe, men trenger ikke det heller da den skal stå fast i dyrketelt på nøyaktig samme flekk hele tiden og tempen er relativt jevn.

Kr49 skremmer meg litt og føler da at jeg sannsynlivis kjøper noe pjatt som du sier som ikke vil vare.

Realistisk sett tenkte jeg alt mellom 200-500kr og mitt eneste krav ved siden av det er at det skal være god nok kvalitet til at alt er korrekt av info og at den vil holde meg flere år. Om jeg må litt opp i prisklasse for å få det, så får det være, men ønsker helst å holde meg innenfor rammene.

Takk for svar!

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Alle de billige (med forbehold...) vil ha problemer på 85% luftfuktighet, og oppover. Så skal det brukes til sopp e.l så må du opp i pris.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke noe som klarer så høy fuktighet, vil aldri nå de høydene. Skal brukes til weed dyrketelt.
Sist endret av go4life; 28. oktober 2014 kl. 18:03.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Da holder det med clas ohlson bruker et slikt selv i teltet ^^
Trådstarter
14 2
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Da holder det med clas ohlson bruker et slikt selv i teltet ^^
Vis hele sitatet...
Funksjons messig ja, men ikke når det kommer til kvalitet. På CO sine egne sider sto det under bruker reviews at de viste både feil temp og mange av de døde på 1uke! Er ikke så interessert i å måtte bytte det hele tiden eller at de mulig viser feil
Takk uansett
Har kjøpt 2 av den nederste. Funker bra

http://weedshop.no/dyrkeutstyr-diverse-c-25_44.html

Har kjøpt 2 av den nederste. Funker bra

http://weedshop.no/dyrkeutstyr-diverse-c-25_44.html
Sist endret av BrewGrow; 29. oktober 2014 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Designbelysning sitt funker helt ok. De har masse annet nyttig stæsj under "vekstlys" kategorien sin om du trenger det og.

http://www.designbelysning.no/vekstl...ermometer.html
Nå er ikke de her 230V, men batteriene holder jo i ~årevis, og de kan kalibreres ved behov: Caliber IV Digital Hygrometer

De gjør iallefall nytten i min 7-etasjers humidor (med et Caliber IV i hver etasje)..
Trådstarter
14 2
Takk for tips folkens, bare komme med flere forslag da jeg ikke skal kjøpe umiddelbart.
Hvis du først skal ha noe nøyaktig så må du regne med å ha noe du kan kalibrere selv, og da er det iallefall i min erfaring lettere hvis apparatet har støtte for batteri slik at du slipper å ha en strømkabel ut igjennom det som egentlig skal være lufttett under kalibreringen. Trenger ikke kjøre kun på batteri, men bør iallefall ha muligheten for batteri i tillegg til evt. 230V.
Trådstarter
14 2
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Hvis du først skal ha noe nøyaktig så må du regne med å ha noe du kan kalibrere selv, og da er det iallefall i min erfaring lettere hvis apparatet har støtte for batteri slik at du slipper å ha en strømkabel ut igjennom det som egentlig skal være lufttett under kalibreringen. Trenger ikke kjøre kun på batteri, men bør iallefall ha muligheten for batteri i tillegg til evt. 230V.
Vis hele sitatet...
Ja du har vel et poeng der egentlig, hadde ikke tenkt på det sånn med batteri. Takk for tipset.
Trenger ikke noe som er 100% riktig, men nærme nok. Hva ville du anbefalt innenfor rimelighetens grenser?