Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1596
Hei forum!

Jeg vil for første gang kjøpe meg en ordentlig gaming pc. Sist gang jeg prøvde å kjøpe en god gaming pc endte med at jeg sløste 7k på en dårlig laptop. Selgeren sa det var deres beste gaming pc, og jeg kunne ingenting om innsiden til en pc. Derfor ville det vært veldig fint med hjelp!

Jeg kan mer om pcer nå, men har ennå ikke bygget en selv. Jeg har sett en del på komplett.no, og fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759574
Budsjettet mitt går på 15k for selve pcen. Jeg ønsker at pcen skal klare de fleste spill på høyeste innstillinger uten problemer.
Er det noe som burde endres på, eller ser det bra ut?

(Jeg lager også filmer for YouTube, så pcen må takle redigering også)

Takk på forhånd!
- Henrik
Fine specs, men:
  • Du trenger en harddisk
  • Blu-ray leser/brenner er greit
  • Skjerm?
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av excubated Vis innlegg
Fine specs, men:
  • Du trenger en harddisk
  • Blu-ray leser/brenner er greit
  • Skjerm?
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

- Noen harddisker du anbefaler som passer til denne pcen? ville vært litt dumt å kjøpe noe som ikke passer.
- Har ikke tenkt på skjermer ennå, men kommer nok til å kjøpe en på 27"-32"
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Du kan sette sammen en bedre pc selv, for samme pris.
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av Lima Vis innlegg
Du kan sette sammen en bedre pc selv, for samme pris.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke vet hvordan. :s
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvordan står i signaturen min
Folk sier mye rart om Western Digital sin Green-serie, men jeg har ikke hatt problemer med de. Det man kanskje kan se på som negativt, er at de reduserer rotasjonshastigheten når det er mulig for å spare strøm, og stopper når den ikke brukes - da kan det ta 5-6 sekunder ekstra å aksessere disken etter litt hviletid. Jeg synes denne funksjonen er helt super, både mtp. støy og levetid.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628746

Ellers er det vel bare å bla i lista over 3,5" harddisker - alle diskene er med SATA-tilkobling, så alle passer med hovedkortet

Hvis du skal ha en gaming-PC, anbefaler jeg at du ser etter en skjerm med 100Hz, og gjerne responstid ned mot 2ms (eller lavere, om du har råd). Og for all del - KJØR VSYNC PÅ! Fjortisteori fra CRT-tiden sier at det er bedre å spille med 600 FPS uten Vsync, men jeg ser virkelig ikke fascinasjonen i å se på et bilde som deler seg på midten hele tida..
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvordan står i signaturen min
Vis hele sitatet...
Den "Bygge Pc Guide" linken i signaturen din fungerer ikke.
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvordan står i signaturen min
Vis hele sitatet...
Tror det er noe feil med linken :s

Sitat av excubated Vis innlegg
Folk sier mye rart om Western Digital sin Green-serie, men jeg har ikke hatt problemer med de. Det man kanskje kan se på som negativt, er at de reduserer rotasjonshastigheten når det er mulig for å spare strøm, og stopper når den ikke brukes - da kan det ta 5-6 sekunder ekstra å aksessere disken etter litt hviletid. Jeg synes denne funksjonen er helt super, både mtp. støy og levetid.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628746

Ellers er det vel bare å bla i lista over 3,5" harddisker - alle diskene er med SATA-tilkobling, så alle passer med hovedkortet

Hvis du skal ha en gaming-PC, anbefaler jeg at du ser etter en skjerm med 100Hz, og gjerne responstid ned mot 2ms (eller lavere, om du har råd). Og for all del - KJØR VSYNC PÅ! Fjortisteori fra CRT-tiden sier at det er bedre å spille med 600 FPS uten Vsync, men jeg ser virkelig ikke fascinasjonen i å se på et bilde som deler seg på midten hele tida..
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det er en god harddisk, men det skader vel ikke å se litt rundt. Lager den mye støy? Vil ha minst mulig støy, men litt får man tåle

Liker ikke tanken på delt bilde, men hvor mye fps mister man av vsync? Vil gjerne holde meg over 60 fps på spill.
Hvor mye sånn omtrent pleier en god 100 hz med relativt lav responstid koste? Hadde vært godt å ha en pris å gå etter, så jeg ikke betaler mer enn jeg burde

Håper jeg ikke spør for mye, men jeg er ivrig etter å lære!
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av BrokenBone Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oja. Har tenkt til å bygge den selv, men det jeg mente er at jeg ikke klarer å finne deler selv som passer.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Det er alltid noen som vil hjelpe deg lordminkng.
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Det er alltid noen som vil hjelpe deg lordminkng.
Vis hele sitatet...
Er pcen jeg la ut som lenke her dårlig i forhold til prisen da? o:
Sist endret av LordMinning; 7. januar 2013 kl. 16:22.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av LordMinning Vis innlegg
Er pcen jeg la ut som lenke her dårlig i forhold til prisen da? o:
Vis hele sitatet...
Du får en bedre PC om du/noen hjelper deg med å lage liste.
Mitt Forslag: Link
SKal du ha lite støy bør du gå for fractal design r4, iallfall viss du ikke vil ha en pc som blinker med lys i alle rettninger.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Du får en bedre PC om du/noen hjelper deg med å lage liste.
Mitt Forslag: Link
Vis hele sitatet...
Eventuelt bruke Dustin og få et bedre skjermkort pluss at du sparer 1.000 kr.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Eventuelt bruke Dustin og få et bedre skjermkort pluss at du sparer 1.000 kr.
Vis hele sitatet...
Med tanke på redigering, kanskje kjøpe en i7 istedenfor i5.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Med tanke på redigering, kanskje kjøpe en i7 istedenfor i5.
Vis hele sitatet...
De gaming videoene som skal redigeres litt før den havner på youtube trenger strengt tatt ikke en i7 for at det skal gå fort og effektivt nok. i7 er en del dyrere og det vil dra ned på andre deler av PC'en. Vil anbefale i5 til TS om han ikke driver med mye heavy videoredigering og slikt
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Eventuelt bruke Dustin og få et bedre skjermkort pluss at du sparer 1.000 kr.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tar du den ramen? Unødvendig dyr...
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hvorfor tar du den ramen? Unødvendig dyr...
Vis hele sitatet...
Valgte den ut fra klokkefrekvensen. Billigste 16GB kittet som er 2400Mhz
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Valgte den ut fra klokkefrekvensen. Billigste 16GB kittet som er 2400Mhz
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Du kan spare noen hundrelapper ved å kjøpe 1600mhz, og man merker nesten ikke noe forskjell...
Paranoid
Trådstarter
81 2
Sitat av Zendium Vis innlegg
Eventuelt bruke Dustin og få et bedre skjermkort pluss at du sparer 1.000 kr.
Vis hele sitatet...
Skjerm og pc for under 15k ser bra ut!
Men hvordan fungerer dustin med frakt? Har ingen erfaring med den nettsida, så jeg er litt nysgjerrig.

Hvor godt kunne oppsettet du har laget måle seg med det jeg la ut? vil dette oppsettet kunne yte godt i krevende spill over lengre stunder? tviler ikke på at oppsettet er bra!

Foresten, hva er forskjellen på H80i og H100? Regner med at h100 er bedre på et vis, men jeg skjønner ikke helt hvor mye bedre/dårligere den er
Sist endret av LordMinning; 7. januar 2013 kl. 23:17.