Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3533
Hei. Som trådtittelen sier... Hvilke rettigheter har jeg? De tok jo lappen min og nå sier de at de aldri har fått den... Skal nedover imorgen og kjefte de huden full, men hva slags lovlige skritt kan jeg ta? Har noen bilder f.eks jeg ikke vil folk skal se og sånt så dette irriterer meg heftig.
Juridisk sett har du ikke mye å stille opp med, hvis du ikke lenger har kvittering Prøv heller å møte opp saklig og ydmyk, det er lettere å komme i mål hvis motparten ikke setter seg i forsvarsposisjon.
Du har lite rettigheter. Ingen tror jeg, sånn egentlig. Men om du gjør som Excubated skriver, og holder deg ydmyk og saklig så bør de forstå at sikkerheten de tilbyr skal jo være god nok og at du ga ansvaret for din jakke til dem ved å betale for garderobeplass og tilby i det minste en liten kompenasjon.

Å kjefte huden full kommer du ingen vei med, skriv til overordnede sjef/klubb innehaver og forklar at det åpenbart var kaotisk i garderoben og at du etter å ha levert fra deg garderobelappen ble bortglemt i køen og kaoset og når du minte de på at du fortsatt stod der å ventet på jakka hadde vedkommende i garderoben surra bort lappen. Dette skjer faktisk ganske ofte på store og kaotiske arrangementer. Noen klubber har plakat i garderoben om at de ikke tar ansvar for verdisaker i jakke eller erstatning.

Bildene får du nok aldri igjen uansett og det er bare å slutte å tenke eller stresse over hvor de kan bli spredt eller hvem som har sett de hittill.
Det er nå du burde hatt reiseforsikring
Synes å huske en sak om dette for lenge siden, der ble saken henlagt siden de ikke tok betalt for tjenesten. Hadde de tatt betalt så var det deres ansvar, eller er jeg helt på bærtur her?
Sitat av nobels Vis innlegg
Synes å huske en sak om dette for lenge siden, der ble saken henlagt siden de ikke tok betalt for tjenesten. Hadde de tatt betalt så var det deres ansvar, eller er jeg helt på bærtur her?
Vis hele sitatet...
Du er på bærtur når du bruker ordet "henlagt" om en sivil sak.

Ellers har du rett i at de vil kunne fraskrive seg ansvar hvis garderoben ikke er betjent og ikke betalt, men de har større problem med det når den er betjent og betalt.
hvis garderoben var bemannet så har du krav på erstatning men du må jo kunne bevise hva du hadde der..
Snakk med sjefen der og si at visst du ikke får erstatning går du til media og forteller alle om hvordan nattklubben roter vekk jakkene til folk.
Sist endret av cookiesRGood; 27. desember 2012 kl. 11:33.
Flere utesteder pleier å tilby et par tusen hvis di mister jakken din.

De har sikkert gikk den til feil person.
Oppdater oss med åssen det går da, har lurt på hva som skjer i tilfeller som dette selv. Lykke til!
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Oppdater oss med åssen det går da, har lurt på hva som skjer i tilfeller som dette selv. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Will do. Skal nedover ikveld når de åpner og se om det er mulig å få lete igjennom lokalet selv.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Will do. Skal nedover ikveld når de åpner og se om det er mulig å få lete igjennom lokalet selv.
Vis hele sitatet...
Club Gossip ?
Beste er vel om du får prate med han eller hun som jobba der i garderoberiet ^^

Og å oppføre seg som et illsint neshorn vil bare føre til mer ubehageligheter seinere.
Da ordnet alt seg. Var nedover for en liten time siden og snakket med de høflig. De nektet å innrømme skyld siden jeg ikke hadde lappen min (som jeg allerede har gitt de) og det hele endte med en fin tale fra min side som får et illsint nesehorn til å virke som en pusekatt. Var ikke så sint for at de hadde mistet den, feil kan jo skje alle, men at de ikke ville innrømme det provoserte meg.

Da jeg skulle til å gå kom det inn en gutt som forklarte at han hadde fått med seg feil frakk igår natt. Frakken hans lå i garderoben og den han hadde fått tidligere var min. Litt flaut for de som jobbet der, men det hele endte godt og jeg er fornøyd. Ingen verdisaker tapt og det er det viktigste
Det var bra nytt. Flaks han ikke kom tre minutter seinere da ...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det var bra nytt. Flaks han ikke kom tre minutter seinere da ...
Vis hele sitatet...
Ja, men hadde dratt ned flere ganger for å spørre om de hadde funnet den, men timingen var jo upåklagelig :-P