Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1296
Hei, jeg lurer på hvilken type kontakt dette er. Og om det finnes noen over gang kablene som går til de som gjør at kablene passer med aux


https://imma.gr/49399
tror det skal være lettere om du fikser AUX fra forsterkern enn å kjøre høytaler rett i AUX
Står ganske tydelig "Speaker" ved siden av, som indikerer at kontaktene er til høyttalerne. Og hvis du skal bruke de inngangene til AUX så kommer du ikke så veldig langt, da du ikke får no lyd uten høyttalere!
Du trenger en forsterker i tillegg. Du kobler en ledning fra forsterkeren til kontakten du har lagt ut bilde av her. Aux-kabelen kan du da koble i forsterkeren.

EDIT: My bad, trodde det var bilde fra bak på en høyttaler. Kontakten du har lagt ut bilde av, skal koble høyttalerne til forsterkeren med en kabel. Du kan ikke koble en aux-kabel her - det har ingen hensikt. ( Se bort fra alt før EDIT
Sist endret av vonS; 5. januar 2013 kl. 02:04.
Kontaktene på bildet er effektutgang til høyttalere. Hvis du mekker en overgang fra det der til 3,5mm stereojack, får iPod'en din et problem!

Ta bilde av hele baksida, kanskje det finnes noen andre kontakter som kan brukes?
Trådstarter
Jeg ønsker at denne kontakten skal kunne gå i en overgang så den passer med enten denne eller denne typen kontakt så jeg kan koble en mini Jack i iphone som går over til aux så jeg kan koble en høytaler på right kontakten og den andre på left kontakten. Beklager hvis det er dårlig formulert...
Hvorfor vil du koble iphone til effekt UTGANG på forsterkeren?
Trådstarter
Den skal ikke på forsterker:-) høytalerene skal kobles rett i iphonen, eller minijacken, så jeg kan bruke høytalerene med alt som har minijack :-)
Hva er du ute etter? Som jeg forstår det, vil du ha lyd ut fra iPhone, til høyttalere. Hvis du kobler store høyttalere med lav impedans rett inn i Aux-kontakta på telefonen din, vil du i beste fall få veldig, veldig svak lyd - i verste fall kortslutter du forsterkeren i telefonen, så den blir ødelagt. For alltid.

Som sagt; vis oss et bilde av hele baksida på den teknologiske dingsen fra førsteposten din. Da kan dine medfreaks finne ut av om det er mulig å koble telefonen din til høyttalerene. Hvis det er det du vil, selvfølgelig..
Trådstarter
Det er bare en vanlig radio med vanlige aux kontakter og de eg hadde bilder av.
Kort sagt; du kan ikke koble høyttalere rett inn på minijack. Du må ha en forsterker mellom.

EDIT: ..men du kan da for pokker bruke Aux-inngangen på den vanlige radioen?
Sist endret av excubated; 5. januar 2013 kl. 02:52.
Tror du heller skal vente til du blir gammel nok til å enten kjøpe deg en ekstern høyttaler til mobilen, eller kjøpe en forsterker til høyttalerne dine.
Trådstarter
Det var helst for å slippe forsterker men siden det tydeligvis ikke er noen god ide gir eg meg på den:-)