Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 9292
hei
Vil først av alt si at jeg kjenner meg igjen i dine opplevelser og berikelser ved hjelp av cannabis. Kjenner meg også igjen i dine tanker om skolen, samfunnet, "systemet" osv.

Men i en alder av 16 ville jeg ikke enda forkaste den trygge livreimen som dine foreldre og samfunnet har plassert rundt deg. For hvis du slutter, så vil du riktignok slippe unna mye tvang og uønskede plikter, men du vil også gå glipp av mange muligheter.

Fordi du kan tilnærme deg utdanning og samfunnet generelt på flere måter: Du kan gjøre akkurat som alle andre(A4), eller du kan si fuck it og fuck dere, men du kan også utnytte mulighetene som ligger i "systemet" til å skape ditt eget utopia.

Gjennom utdanning kan man få muligheten til nettopp å lære mer om disse temaene som man gjerne diskuterer og filosoferer rundt under cannabisrus, for selv om man gjerne tenker det under rusen så er man ikke allvitende.

Det finnes alltid flere forskjellige perspektiver og argumenter å veie opp mot hverandre, noen kan oppnås under rus, reising, henge med venner, men andre kan oppnås ved hjelp av utdanning, jobb, plikter, familie, kjærester osv. Jo flere perspektiver og argumenter man har, jo lettere er det å finne ut hva som veier tyngst og på den måten finne en balanse.

For nettopp balanse tror jeg er viktig, balanse mellom rus og rusfrihet, venner som stoner og venner som ikke gjør det, utdanning og selvrealisering(filosofering-reising osv), plikter og kos.

Kanskje det er en ide å ikke bare forkaste den ene delen av virkeligheten helt, men heller prøve å oppnå en balanse og harmoni.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg skal absolutt ikke dømme deg på noen måte når jeg skriver dette, men. Jeg var i en lignende situasjon på begynnelsen av "hasjkarrieren". Jeg røykte mye og satt mye og leste om konspirasjonsteorier og lignende mørke temaer, jeg utviklet et forvrengt bildet av samfunnet og var smålig "sint" på kommunen, staten, hva enn du vil kalle det.

Vær forsiktig er alt jeg sier. Jeg røyker den dag i dag, og ler når jeg tenker tilbake på hvordan jeg var når jeg begynte og røyke fast. Prøv og tenk litt mer reelt og ikke bli for opphengt i det usynlige, uløselige og ubetydelige som jeg pleier og si.
Hei TS, fant ditt innlegg veldig inspirerende og fascinerende! Jeg har sett filmen "into the wild", to uker etter at jeg hadde sett filmen, klarte jeg å overtale en kompis til å bli med på en sånn tur(det skal sies at det var sommer) og det gikk faen meg ikke bra!

Min bakgrunn: som 16åring var jeg blant norges største fotball talenter og har spilt for en rekke toppblubber i norge bla. Lyn, Skeid og Stabæk. Så fysikken og psyken var på plass. Sett en haug av Bear Grylls episoder, kunskapen var kanskje heller ikke så verst, ønsker jeg å tro ihvertfall

Tilbake til historien, kort oppsummert, etter 5 dager så vendte vi hjem, etter at kompisen min ble matforgiftet pga sopp vi hadde spist begge to :S.
Etter turen veide jeg meg selv, og da hadde jeg gått ned 6kg på 5 dager(væske innhold i kroppen var normal)
Poenget med historien er at det er veldig vanskelig å leve ute til skogs! Det jeg prøver å si er SKAFF deg kunnskap og ERFARING! ØV, ØV og ØV! Jeg vil ikke de-motivere deg men tvert imot nesten oppmuntre deg om det virkelig er det du vil, men pass på at du har det som trengs slik at du ikke kommer tilbake skuffet.

Når det gjelder Marijuana så har jeg litt erfaring med det også, Jeg vil ikke si jeg har fått samme tanker/tankegang som deg, men jeg åpnet øynene min for verden på en helt annen måte. tankene mine ble litt mer selvsentriske, dvs at jeg tenkte mer på hvordan jeg skulle "please meg selv" istedenfor å leve opp mot fortventninfer som samfunnet/foreldre/venner langet mot meg.

Hverken marijuana eller mine ferdigheter overtalte meg til å slutte med fotball, men likevel så jeg meg lei av å ha hobbyen min som en "jobb" og sluttet. Med fotballen ut av hode så begynte jeg å teste ut nye ting, psykadelica og party dop bla.Jeg fant ut hva jeg likte og hva jeg ikke likte gjennom mine egne erfaringer og meninger. Ikke basert på hva andre har sagt eller hva jeg har lest. Altså det jeg vil frem til er at marijuana åpnet opp mine fordommer mot "unormale" ting.

Jeg sluttet på skolen og tok resten av fagene jeg manglet som privatist, jobbet fulltid ved siden og levde som en konge vær dag. Og jeg har funnet hva mine svakheter og hvor min spisskompetanse ligger! "mindsetting" som du nevner er ALFA-OMEGA! Veldig mange av folk som sier at de har vært i dine sko, og tenkt samme tanker, men "våknet opp" til slutt å levde tilbake det normale liv. Til dere vil jeg si følgende:
Dere er en gjeng med tapere.
Uansett hva du vil, kan du oppnå! Ja for noen er skole viktig, men om du er på skolen og alt går inn og ut så har ikke skole en dritt å si. Da bruker du heller tiden din på noe som du synes er mer fornuftig. I mitt tilfellet så trengte jeg skole kompetanse for å jage mine drømmer, og jeg så meg nødt til å skaffe meg vitnemål men jeg ville ikke gjøre det gjennom skolen. Jeg gjorde det hjemme og gjorde selv som privatist og endte med et greit karakter snitt.

Når det gjelder penger og økonomisk trygghet, så er det VELDIG "lært tankegang" Jeg har backpacket i utlandet i 6mnd med så å si ikke noe penger, og fortsatt hatt en av de beste minnene og opplevelsene. Penger er ikke viktig med mindre du har stiftet en familie og fått barn, nå mener jeg ikke at du skal NAVè, men det er en haug av ting du kan gjøre gratis. Jeg har tjent 400k på under en mnd på lovlig vis, og det ga meg ikke noe annet enn en kortvarig glede.



Jeg stikker fra dette landet om 4 mnd og jager mine drømmer, lager min egen skjebne, setter mine egne grenser.

Dette var ikke bare et svar, men min egen lille historie også. Håper det er greit.
Du er ung, men tydeligvis oppegående(ut ifra alder og tanker) en ting jeg mener alle burde lære seg er å ikke bry seg om hva andre tenker/synes om deg, om du skal basere ditt liv på det så lever du et liv for andre dessverre. Lev ditt eget liv som du vil.
Et tegn på intelligens er å lære av feil. dvs feil, men lær av feilen.

Jeg er 22 år gammel/ung og vet at måten jeg ønsker å leve og måten jeg tenker kommer til å by på mange utfordringer og en av de er ensomhet, og ensomhet er en farlig rute. Men jeg akter å leve som jeg vil.


Litt på slutten: Jeg har en "bucketlist" både kortsiktig og langsiktig som hjelper å holde motivasjonen oppe.
- dele din historie med noen på internett #check
Sist endret av ajniN; 8. mars 2013 kl. 05:52. Grunn: Skrevet etter en lang dag, mye slurv ser jeg nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er jo bra.
Du har sett gjennom fasaden som er framfor den sanne realitet.
mens stereotyper ser på nyheter, reality serier, går skole, spiser junk food, og blir stokk dum, bruker du tid på og få svar på livets virkelige spørsmål.
Du forstår hvordan realiteten hos folk flest i dag er nøye fabrikert.

Og jeg legger merke til hvordan folk kaller det du skriver for hasj mentalitet og mener du må slutte og røyke og gå på skolen.

Røyk ikke så ofte nå. du er jo så ung. Du burde se hva som skjer rundt deg FØR du går fra det.
Slik at du kan lære deg og bruke det Tredje øyet.
Og ha et tredje perspektiv på verden og livet er viktig for din spirituelle utvikling, og for din framtid, og det gir deg den riktige synet på alt. Da kan du gi slipp på det ''Venstre/Høyre'' synet, eller kall det ''Rødt/Blått'' synet.


Den typiske ignorante holdningen til fabrikerte hjerner er at penger og berømmelse, hvordan du ser ut, og hvilke merker du representerer er eneste vei til et lykkelig liv.

Jim carrey sa:

''I wish everyone could get rich and famous and everything they ever dreamed of so they can see that’s not the answer.''

– Jim Carrey

Psykadeliske stoffer bryter ned den fabrikerte tenke prosessen og åpner personen for nye inputs. I dette tilfellet er det ingen som tvinger på deg en masseprodusert realitet.

likevel er det dumt og fortelle folk rundt deg at psykadelika har hjulpet deg.
For de aller fleste kan slike realiseringer oppstå uten bruk av naturens vidunderverk, og folk har stygge fordommer mot røykere som yttrer alternative meninger.

Du føler deg spirituell.. så bra
Det er en alternativ livsstil som ikke har noen ting med psykadelika og gjøre, men rusmidler kan la deg inspirere og realisere og åpne ditt sinn for spirituality.


Husk at skole, universitet er for din pengbok og for din egen ''tittel''
din egen identitet.
Du som føler deg spirituell har kansje allerede lært at Identiteten er fasaden for din realitet


Hvis du vil være stereotype, følge strømmen, og bare drite i hva som skjer i værden og leve livet i det dukkehuset som er satt opp for folk slik som konsumering og festing, så få deg en skikkelig utdannelse. Sløs med penger, konsumer, få deg ei kjerring og sett barn på hun før hun er 20 år gammel, kjøp deg dyrt hus, snakk til alle naboene dine om været den dagen, sporten på TV og jobben din. Kjør den typiske kjedlige livsstilen og ikke spør viktige spørsmål om din egen eksistens eller hvordan ting fungerer.


Jeg syns du har valgt rett vei, du har et viktig syn på ting som overgår de fleste rundt deg.

Jeg må si at det var nok ikke en så god ide og starte så tidlig som i din alder med røyk, du har jo enda år igjen for og lære deg hvordan det ''normale'' samfunnet fungerer.

Jeg prøvde cannabis først da jeg var 22 år, og jeg startet oppvåkningen da jeg var 16.

Husk, vi er ekstremt avanserte skapninger med utrolige potensialer.
Bruk Kreativiteten.
Bli en artist.
Lag musikk, tegne, male, driv med hobbier, sats stort på det kreative, og skap din egen realitet, sett pris på de små tingene.
Det finns ingen ultimat realitet, og på langt nær den som praktiseres i skoler og media.


Skaff deg visdom, Spis sunt, vær kreativ men også smart, les bøker.
Jeg kastet min tv ut av huset for 4 år siden. Og om du har en, så husk at skal du leve og spise sunt, så ikke kjøp noen ting så har en TV reklame.

Cannabis kan være en flott plante til forskjellige formål, den er også flott som en måte og avklimatisere seg på når man føler for det.
og avklimatisering er noe som trengs i livet for det setter siste knappen på skjorta.

Men bare ikke kom i den knipa at du sitter uten jobb og bare røyker.
Vær streng med deg selv, sett grenser, skaff deg penger på lovelig vis, spar dem, dyrk maten din selv, hent friskt vann fra fjellene, gå masse i naturen, og nyt livet. Jakt på din livs kjærlighet, finn den perfekte, den som deler dine livssyn.
ikke kjøp dumme ting, og ta aldrig opp lån.

Husk at det er forsket på hva som gjør deg mest lykkelig av alt i verden.....
Og drive med hage


Vær ikke for slapp på skolen, ta til deg all lærdom du kan, men still deg nøytral til alt. Ikke godta informasjon, bare lagre den i hodet.
Den kan bli nyttig en gang.

Om du tar utdannelse eller ikke, bare prøv og finn en flott jobb du trives med, og nyt livet.
Skap ditt eget liv.
Og mest av alt, la deg ikke påvirke av Samfunnets meninger og krav til deg.

Jeg ønsker deg masse lykke til, vær så snill og ikke la deg bli drevet til vannvid på grunn av negative kommentarer her.
Sist endret av exocytose; 19. mars 2013 kl. 07:28. Grunn: dobbelt opp med tekst