Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har russen gått for langt?
Ja 234 49,37%
Nei 240 50,63%
Stemmegivere: 474. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  90 10501
Også i år ble jeg svartelistet av russen, og i dag kom den etterlengtede dagen da seks russ troppet opp, bevæpnet med 4 liter vann, og dynket meg skikkelig. Var heldigvis forutseende nok til å faktisk ta med meg et håndkle i sekken. Noen mente at jeg burde si i fra til ledelsen, noe som da vil føre til at hele gjengen blir utvist, ettersom det allerede har vært skriftlige advarsler angående vannbråk på skolen. Jeg var selvfølgelig aldri inne på tanken, syns ablegøyer under russetiden, særlig så uskyldig moro som vann, hører med i gamet. Kommer selv til å være en jævel med vannet når jeg blir russ. Synes russetiden skal være festlig og gøy, og det må være lov med litt mer dristig moro enn hylende spraybokser og kinaputter på gårdsplasser. Gleder meg til jeg er russ.
Russen har da ikke gått får langt, kanskje et par enkelte. Meste parten av russen har det jo artig nok med vann.
Meste parter er uskyldig moro. Det er jo endel av russetiden å kaste vann på de som går VG1. De som går VG1, kommer nok til og gjøre akkurat det samme når de blir russ.

men jeg synes det er å gå litt forlangt når de starter med CS-gass osv.

Man kan ikke skylde på alle om 1 gjør det.

blir samme som å sette 15stykker i fengsel fordi en av dem banka en kar og resten kom gående etterpå.

Og som spelley sa, meste parten av avis overskriftene 2.mai var "russen har glemt å tatt med seg søppla""4russ var i slagsmål med 4 andre russ, Politiet måtte bryte inn"
Selv så jeg en kar(normal kar. i 20 års alderen) utenfor et utested attmed hotellet til pappa. karen blei slått ned(ikke av russ), så kom det en kar(ikke russ) å håpet på hodet hans. Karen blei kjørt på Sykehus. Gud vet hvilke skader han fikk. det sto ikke noe i avisene dagen etterpå.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Synes russetiden skal være festlig og gøy, og det må være lov med litt mer dristig moro enn hylende spraybokser og kinaputter på gårdsplasser. Gleder meg til jeg er russ.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hva ligger i mer dristig moro enn.. nevnte jall da?
Spennende ordvalg, det må jeg si.
"Russ bandt 9 år gammel jente"

Dette er jo vannvidd, ikke det at det ikke kunne skjedd om det ikke var russ, men dette er virkelig helt forferdelig....
Virker som russen i dag, har glemt hvorfor de egentlig fester... =S
Jeg ble også svartelistet av russen i min tid.

Husker fremdeles da de kom og skulle ta meg og 2 kompiser, synd-trist-leit.
De var vel 5-6 stykker, men de la på sprang da de skjønte at vi ikke hadde tenkt å være push-overs.
Kanskje de tok hintet da den ene kompisen lobba en godt voksen stein imot dem.

Whatever, det var gøy ! Så ikke noe mer til de igjennom hele russetiden dems.
Den tåregassgreia var jo ikke ekstremt i det heletatt, hvem leste egentlig hele artikkelen? De sto jo på en fotballbane et stykke unna, så hadde gassen blitt tatt med vinden og kommet bort til barneskoleelevene som sto på busstoppet. Det var ikke deres feil, så dette gikk ikke over streken.

Den andre artikkelen var dog alt for ille, å i det heletatt teipe noen fast er idiotisk og jeg ser ikke det gøye i det.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Det drøyeste jeg har hørt russen her i Tromsø har gjort i år er å pisse på tanken til vanngeværet og skyte på folk, ellers har de vært ganske snill i år. Synes russen burde få herje litt, men støtter selvsagt ikke sakene det er linket til.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal de få lov til herje litt?
Loven gjelder for dem også,det er ikke noe å diskutere der.
Jeg ser heller ingen grunn til unntak heller.

Hva så om de er på vei til å bli ferdig med VGS?
De burde ha feiret russetiden på en mer sivilisert/diplomatisk måte.
Vise at det har blitt noe ut av dem.

De burde være og vise takknemlighet for at de har fått lov å studere ferdig
og har nå tilgang til høgskoler og universitet.
Det er nemlig mennesker i andre fattige land som ikke har tilgang til det vi har.

Alt vi ser idag er gjeng med aper i røde drakter som lager kvalme.

Folk snakker om at russetiden er den beste tiden i dems liv osv, seriøst jeg har ikke hørt no mer tragisk enn det. Hvis fylla er det beste som har skjedd i livet ditt da har du nok levd for godt og tar alt for gitt.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Synes russetiden skal være festlig og gøy, og det må være lov med litt mer dristig moro enn hylende spraybokser og kinaputter på gårdsplasser. Gleder meg til jeg er russ.
Vis hele sitatet...

Ja du synes det ja. Jeg synes jeg burde få lov til å knocke ut tenner på russen jeg, siden jeg driver selskap og har skapt arbeidsplasser så da har jeg bidratt til den norske økonomi og samfunnet, så da burde jeg få lov til det "ass".
Russene er bare en gjeng fjortisser som tror de er så jævla kule.

De vet ikke hvordan man reparerer etter en fyllekule engang..
Russen er vel slik den er, og oppfører seg slik den oppfører seg (ser bort fra slike ekstreme saker, som ovenpå) Fordi det er vel kanskje siste gang du kan være "ungdom" med dette mener jeg å gjøre hærverk og ødelegge diverse saker og ting.
Alle drar jo selvfølgelig ikke på universitetet, og det er forventet at man oppfører seg litt mer voksent da (når man starter på uni, eller kommer ut i arbeidslivet) Morsomt å være barnslig
Samme greine hvert år. Bare mjauing på russen. Finnes drittsekker blandt russen, men finnes også drittsekker blandt vanlige folk.
La de få ha det gøy, synes det er jævla artig sjøl.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Russen er vel slik den er, og oppfører seg slik den oppfører seg (ser bort fra slike ekstreme saker, som ovenpå) Fordi det er vel kanskje siste gang du kan være "ungdom" med dette mener jeg å gjøre hærverk og ødelegge diverse saker og ting.
Alle drar jo selvfølgelig ikke på universitetet, og det er forventet at man oppfører seg litt mer voksent da (når man starter på uni, eller kommer ut i arbeidslivet) Morsomt å være barnslig
Vis hele sitatet...
Ordene "barsnlig" og "idiot" er ikke synonyme.

Jeg har aldri sagt at det å være barnslig er negativt, tvert imot.
Jeg er barnslig selv hvis omgivelsen rundt meg tillater meg det.
Så man kan være barnslig så mye man vil, men når det går utover uskyldige mennesker da er man idiot og ikke barnslig lenger.
Sist endret av Geiten; 10. mai 2009 kl. 15:41.
Var ett tilfelle for noen år tilbake da en jente ble strippet av alle klærne å bunnet fast til en gynekologstol, stolen satt russen oppå et biltak som de kjørte rundt i byen med..

Dette førte til at vedkommene tok selvmord ??! hva faen liksom xS Synes at grensen går med å kle av noen som ikke vil det.. :S
Sist endret av Deexc; 11. mai 2009 kl. 00:49.
kjedelig streiting
Sitat av Deexc Vis innlegg
Var ett tilfelle for noen år tilbake da en jente ble strippet av alle klærne å bunnet fast til en gynekologstol, stolen satt russen oppå et biltak som de kjørte rundt i byen med..

Dette førte til at vedkommene tok selvmord ??! hva faen liksom xS Synes at grensen går med å kle av noen som ikke vil det.. :S
Vis hele sitatet...
Det der hørtes passe ille ut. Har du noen link el liknende?

Synes selv russen må få lov til å være litt mer utagerende i russetia, men ett sted går det ett grense. Og den grensa går når man gjør ting med andre personer som dem ikke vil.

Hva om personen de "kidnapper" eller binder fast til ett tre allerede sliter psykisk? Dette er noe man ikke kan vite. Er dog litt anderledes hvis de gjør med med noen de kjenner el. Det å være russ gir dem ikke lov til alt heller.
Geiten; Jeg mener det kan være synonymt til tider, altså måten å beskrive folk på; "Barnslig oppførsel" og "Idiotisk oppførsel". Likevell mener jeg det også finnes grenser for hva russen kan gjøre (selv om du bruker en bukse med alt for mange "dingser" i en spesiell farge, og ikke vasker den på gud vet hvor mange dager, gjør ikke det deg til supermann. Og det gir deg heller ikke anarkist lignende rettigheter. Uansett hvordan alkoholen påvirker deg )
joa er noen ekstreme tilfeller, sånn skjer men sånn skjer hos folk som ikke er russ også, fleste er ikke sånn
Etter min mening har russen, som sagt før, gått for langt med en gang det går utover personer som ikke ønsker det.
Har i min korte tid vært borte i mye dritt-russ, eller hva man skal kalle det.. Det finnes faktisk ikke grenser for hvor mye rart idiotene finner på. Ett eksempel var på vgs; Jeg går helt uskyldig i en korridor, og plutselig spretter det frem en tulling som kaster egg, eddik og diverse.. Smakfulle varer rett i fjeset på meg helt uten forvarsel. Dette endte med at jeg fikk bot på 5000,- for grov vold. Boten hadde vel vært en del høyere om det ikke var for de 5 andre som vitnet om at voldsepisoden var ekstremt fremprovosert.

Greit, russen må gjærne slippe seg løs og bli litt ville, men det finnes som sagt grenser. Det er ikke alle som liker å bli køddet med, og *noen* av dem er det heller ingen god idé å kødde med med det første.

Så til eventuelle russ i denne tråden: Slå dere gjærne løs, med dere gjør best i regne med å gå på en smell. Da særlig nå dere er fullt klare over at dere er et stykke over streken.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Deexc Vis innlegg
Var ett tilfelle for noen år tilbake da en jente ble strippet av alle klærne å bunnet fast til en gynekologstol, stolen satt russen oppå et biltak som de kjørte rundt i byen med..

Dette førte til at vedkommene tok selvmord ??! hva faen liksom xS Synes at grensen går med å kle av noen som ikke vil det.. :S
Vis hele sitatet...
Ì call bullshit. Hvis dette hadde vært tilfelle ville konsekvensene av det vært så store at russefeiringen i den forstand vi kjenner den i dag ville vært avskaffet og straffet med kastrering.

Nei - du får backe opp slike påstander med litt kilder før du sprer rundt deg med slikt vås.
Planen var egentlig å lage et forrykende (heh) Røykshow på grusbanen på grong.. det de ikke tenkte på var at tåregass er tykt som grøt, og hvis det skulle blåse bort med vinden (som var i dette tilfellet) vil det ikke bli borte.. det ville dra som en tykk sky og ramme alle den måtte passere..
Det latterligste med russen er at de syns de fortjener en feiring for å ha klart å komme seg gjennom videregående. En ape med cp kunne klart å komme seg gjennom dagens vgs.

At de topper det hele med umoral og rølp sier bare enda mer om deres intellektuelle begavelser...

Neutral Good
Mith's Avatar
Det er også litt rart at de hevder at dette er den siste store festen de har. Er ikke russ 18-19år? Burde ikke da russetiden være den første store festen?
Hvordan fikk de egentlig tak i denne tåregassen vis det bare er politi og millitær som får bruke den?? Da er den vel ikke lovlig og selge heller?
Russ eller ikke russ, de hadde nokk vært i stand til å utføre samme tingene uten de stygge russe klærne sine... De har bare skapt seg en ilusjon inne i hode sitt om at det virker mere uskyldig siden de er russ og skal feste, feire, osv.
enig med XspurvX som sagt, og eneste jeg syns er at russen skal betale får alt dem evt skulle komme til og ødelegge, det er jo en 17 dager lang fest dem aldri skal glemme, vis det er noen russ dere ser gjør noe galt så ta det opp med russepresidenten dems da !!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg synes araberne gikk for langt da de fløy noen fly inn i WTC. Jeg synes tyskerne er noen fæle mennesker som gasset alle de jødene under andre verdenskrig. Jeg synes det var dumt at russerne massakrerte så mange folk under sovjetunionen.

Poenget mitt er: Dere generaliserer noe til helvete mye! Hadde det vært noen rampete ungdommer som kastet tåregass ville man tenkt at disse personene var noen fæle folk og gitt dem den straffen de fortjener, men med en gang man har på seg en rød bukse med masse teite, vulgære strykemerker så er man automatisk på pletten til å slå all russ under samme kam og forbanne denne jævla rebelske feiringen. Jeg vet ikke hvor stort årets kull er (og jeg er blant det), men er det ikke rart at det blir satt ingen fokus på 99% av russen som faktisk oppfører seg og ikke finner på tull som faktisk skader?
Sist endret av ticks; 13. mai 2009 kl. 15:28.
Sitat av snegler Vis innlegg
Det latterligste med russen er at de syns de fortjener en feiring for å ha klart å komme seg gjennom videregående. En ape med cp kunne klart å komme seg gjennom dagens vgs.

At de topper det hele med umoral og rølp sier bare enda mer om deres intellektuelle begavelser...

Vis hele sitatet...
Du mener at alle vi som i år er russ tror at vi fortjener en lang og umoralsk feiring, på grunn av at videregående har vært så utrolig vanskelig? Fy flate, du er den største dusten jeg har sett på nett. Her drar du alle som er ferdig med treårig videregående skolegang under en og samme kan, og mener at alle kan likestille med ei ape med cp. Herregud.

Ikke meningen å gå til personlig angrep, men i dette tilfellet bør det seriøst være lov.
I dag gikk jeg i gangen på skolen min (går 1. klasse VGS) Og noen jenteruss spruta meg ned meg vann, dette skjedde 3 ganger før jeg tok en egen vannflaske og halvtømte den på brystet/ansiktet og delvis nakken til en av russejentene. Da presterte hun å kalle MEG en jævla drittunge. Snakk om dobbeltmoral.
Sitat av obskøn Vis innlegg
Du mener at alle vi som i år er russ tror at vi fortjener en lang og umoralsk feiring, på grunn av at videregående har vært så utrolig vanskelig? Fy flate, du er den største dusten jeg har sett på nett. Her drar du alle som er ferdig med treårig videregående skolegang under en og samme kan, og mener at alle kan likestille med ei ape med cp. Herregud.

Ikke meningen å gå til personlig angrep, men i dette tilfellet bør det seriøst være lov.
Vis hele sitatet...
Sarkasme og overdrivelse som litterære virkemidler har tydeligvis gått deg hus forbi. Det samme gjelder bruk av smileys...

Aper er en liten overdrivelse, men sauer er dere.
Bææ.
Haha, ser det nå, snegler. Beklager =)
Dersom russen hadde satt seg ned og tenkt: "Hvordan feirer vi best mulig at vi er sånn ca 3/4 utdanningen vår" så hadde det ikke vært et problem. Da jeg var Russ for et par år siden, var det alt for mye "Vi må vær slemmere enn alle andre og toppe driten idiotene året før kom på." Det var mye stress bare for å være jævlige mot alle.
Sitat av kaktusx Vis innlegg
Russene er bare en gjeng fjortisser som tror de er så jævla kule.

De vet ikke hvordan man reparerer etter en fyllekule engang..
Vis hele sitatet...
Du, alle vennene dine, foreldrene dine, alle du kjenner er noen fjortiser også...



- like useriøst innlegg som du presisterer å komme med. Så jeg er en "jævla" fjortis bare pga jeg snart er ferdig med videregående?
Det er forskjell på russ også. Noen er idioter og noen er det de fleste vil kalle normale.. Osv..
Og når jeg leser gjennom tråden her ser jeg hvor "misbrukt" ordet fjortis er.

I dag var det terror-dag på lillehammer vgs, og det ble vannkrig mellom ikke-russ og russ. Da var det noen idioter som fant ut at det var veldig gøy med spylervæske og bensin i vanngeværene sine.

Noen er idioter, men de kunne ha gjort like mye faenskap uten russeutstyret sitt.

Russ er som svineinfluensa, de (fleste) er ikke så ille som folk og media skal ha det til
Jeg går også på lillehammer vgs, men hørte ikke noe om bensin og spylerveske i vanngæverene. Og ja, jeg ble spruta ned.
Går ikke på lillehammer vgs, men snakka med en som var sint og lukta en blanding av spylervæske og bensin.
Det hadde visstnok startet med at de kastet mel og vann på russen..
Sitat av Geiten Vis innlegg
Ja du synes det ja. Jeg synes jeg burde få lov til å knocke ut tenner på russen jeg, siden jeg driver selskap og har skapt arbeidsplasser så da har jeg bidratt til den norske økonomi og samfunnet, så da burde jeg få lov til det "ass".
Vis hele sitatet...
Hehe, hvor er logikken din?
Jeg var russ i år, og hadde ikke lest disse sakene før nå. Jeg synes dette var å gå veldig langt, og blir rett og slett sjokkert over hva folk kan finne på med unskyldningen at de er russ. Det finns merkelige folk. Men det har jo også vært saker i mitt område min hvor folk har blitt anmeldt for å klippe g-strengen, på en førsteklassing også. Og her på skolen ble to russ nesten utvist for å sprutet vann på to førsteklassinger. Nå hvet ikke jeg alle fakta, men utifra det jeg har hørt synes jeg det er litt å overeagere. Ble selv slått og spent på bare jeg prøvde å bite harmløst i leggen på en førsteklassing :P
Sitat av Sadoka Vis innlegg
Ble selv slått og spent på bare jeg prøvde å bite harmløst i leggen på en førsteklassing :P
Vis hele sitatet...
Om noen er så dumme og faktisk gjør sånt burde man sparke personen i hodet gjentatte ganger. Russ er utsatt for hjernehinnebetennelse med den utagerende oppførselen sin, hver år blir det påvist flust av tilfeller.

Biter du noen og bryter huden vil smittefaren være STOR.
mja det var en russeknute, så det var ikke sånn idé jeg pluttselig bare fikk ;P Jeg har ikke rabies og bet ikke hardt, så du trenger ikke bekymre deg
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av Sadoka Vis innlegg
Jeg var russ i år, og hadde ikke lest disse sakene før nå. Jeg synes dette var å gå veldig langt, og blir rett og slett sjokkert over hva folk kan finne på med unskyldningen at de er russ. Det finns merkelige folk. Men det har jo også vært saker i mitt område min hvor folk har blitt anmeldt for å klippe g-strengen, på en førsteklassing også. Og her på skolen ble to russ nesten utvist for å sprutet vann på to førsteklassinger. Nå hvet ikke jeg alle fakta, men utifra det jeg har hørt synes jeg det er litt å overeagere. Ble selv slått og spent på bare jeg prøvde å bite harmløst i leggen på en førsteklassing :P
Vis hele sitatet...
Vannspruting er ikke så ille, med mindre klesplagget hadde blitt ødelagt av det.
Men det at folk klipper over g-strengen er vel å gå litt langt? Man ødelegger jo tross alt et plagg.
ja det er jo det, også er det sikkert en del flaut også med en hel gjeng kommer å klipper av deg trusa.. Men tror ikke jeg hadde gått så lang som å politianmelde det.. bra jeg ikke er tøff nokk for å drive med truseklipping ;P