Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1282
Heisann freaks
Har tenkt til å kjøpe meg et longboard, for første gang
Skulle egentlig kjøpe i fjor, men det ble ingenting av. Det som var best da sa dere var et Loaded Tan Tien, fra daddiesboardshop.com .
Er dette fortsatt det beste? Og isåfall, hvilken bearings, trucks, hjul etc er best?

Et annet ganske viktig spørsmål er vel pris, ettersom at jeg skal bestille fra USA. Så hva blir portoen, momsen, frakt e.l på da?

Her et brettet!
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Hva skal du bruke longboardet til? Pure adrenalinkick i høy fart i store bakker? Transport i storbyer? Chill cruising?
Trådstarter
Siden jeg ikke har loangboarda før, så blir det vel mest cruising Selv om, hvis jeg ender opp med å digge det, så kanskje litt freeriding eller hva enn det heter senere og
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Loaded Tan Tien er mest bygget for å kunne trikse på, det er jo kult, men jeg vil helle anbefale et Sector 9 brett
Jeg bestilte, for mange år siden, et brett fra daddiesboardshop. Da spurte jeg bare om de kunne sende det som gave, det gjorde de så jeg sparte toll og tull
Trådstarter
Hørtes jo chill ut, da spør jeg om de kan sende som gave
Skal se litt mer på Sector 9, men kom gjerne med fler anbefallninger!
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Hvor mange kg er du forresten, og hvor mye penger vil du legge i dette?
Ikke gå for sektor 9 som førstegangs brett, loaded har mye mer flex i platene sine og dette gjør det til en mye bedre nybegynner plate. Sektor 9 platene har mye variasjon men jeg ville anbefalt deg å gå for loaded.
Den typen loaded jeg synes du burde kjøpe er Loaded Dervish Sama, platen har god bredde som gjør den bra til crusing, sliding og det funker også helt greit til downhill.
Husk å variere flexen etter vekt.
edit: glemte no
Sist endret av sput9k; 15. april 2013 kl. 22:17.
Trådstarter
Veide noe rundt 70 sist gang jeg veide meg, håper jeg ikke har lagt på meg no jævli ^^
Dervish Sama så fet ut den, vet jo virkelig ikke noe mer en det du sa i #8 ettersom at jeg ikke kan noe om loangboards what-so-ever. Så takker for all hjelp! Har rundt 1500 nå, men kan nok skrape sammen litt mer pga frakt o.l i tilfellet at jeg ikke får sendte det som en gave, hvis det er mulig.
Hold diskusjonen i gang hvis du har noe å komme med!
Flexen du burde ha: flex 1
Gode nybegynner trucks: paris 180 trucks
Gode nybegynner hjul: Landyachtz Zombie Hawgs Longboard Wheels 76mm husk å ta 82a
Har du bestilt brett nå Speluncus?
Jeg tenker at ditt første brett trenger ikke være så dyrt og fint, du kommer nok til å skade det endel siden du sikkert ikke har balansen til å holde deg på brettet enda. Eller har du erfaring fra skating?
hva med å kjøpe et brukt brett fra finn.no? siden du ikke har så mye penger.

Du nevnte at du tenker mest på cruising og freeride, kan gjøre det med de fleste bretta.
Om du ringer til Daddiesboardshop så får du nok mye hjelp (stor mulighet for at dem hjelper deg slik at momsen blir billigere). Mener også at det ikke er toll for sportsutstyr.

Husk: Hansker, hjelm og knebeskyttere er en fin ting asfalten fungerer som sandpapir.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Har tenkt til å kjøpe dette brettet: http://www.daddiesboardshop.com/arbo...-complete-2012. Blir mitt første longboard, har litt erfaring fra skateboard. Det skal kun brukes til crusing, og som transportmiddel til skolen. Grunnen til at jeg velger nettopp dette brettet er på grunn av surfebrettformen og grafikken på. Synes majoriteten av brettene der ute har stygt utseende. Jeg veier 75 kg, og er 188m høy. Burde jeg endre noe på setupen, eller la det være som det er nå? Takk. Kom gjerne med innspill hvis jeg absolutt ikke burde kjøpe det!