Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4207
Så akkurat den nye batman filmen og jeg ELSKET den! Noen som vet om det kommer en oppfølger? Slutten var jo mer eller mindre ganske åpen?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg har ikke sett filmen enda, men sånn som jeg har hørt fra andre som har lest de originale tegneseriene osv så er dette den siste.

OT: PLEASE IKKE SPOIL UTEN ADVARSEL
Sist endret av Dongerino; 27. juli 2012 kl. 03:35.
Dette blir garantert ikke siste Batman, det er kun et spørsmål om tid. Men jeg vil tippe minst 2 år!

Det blir i allefall ikke Christopher Nolan som regisserer, Bale blir heller ikke å spille hovedrollen. Begge to har sagt seg mette med Batman.
Syns egentlig dette er et naturlig endepunkt, da det som finnes i tegneserien mer eller mindre har blitt fortalt over disse tre filmene. Såklart, man kunne sikkert dratt ut elementer enda mer, men slik som jeg føler det så er The Dark Knight Rises en verdig slutt.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Både Michael Bale og Christopher Nolan gir seg etter denne filmen. Men serien blir nok rebootet med nye skuespillere og ny regisør om noen år. Litt slik som spiderman
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Både Michael Bale og Christopher Nolan gir seg etter denne filmen. Men serien blir nok rebootet med nye skuespillere og ny regisør om noen år. Litt slik som spiderman
Vis hele sitatet...
Men de laget vel ny Spider man så han nye kan hoppe inn i en ny avengersfilm kanskje?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av mo3 Vis innlegg
Men de laget vel ny Spider man så han nye kan hoppe inn i en ny avengersfilm kanskje?
Vis hele sitatet...
Nei. Mens Marvel har filmrettighetene på alle figurene i avengersfilmen, har de ikkerettighetene til spider-man ble solgt i løpet av 80-tallet og tilhører nå Sony Pictures Entretainment.
Mener å huske at jeg så i en avis ''perfetkt avslutning på trilogien'' eller noe sånt..
Så dere ikke slutten? der politimannen ikke brukte sitt fulle navn? der mellom navnet var "Robin", tenk på tegne seriene, Batman har ikke altid vært alene, han hadde jo robin. Bare at jeg tror Robin blir alene i filmen da, siden Bruce er "borte". Kanskje det kommer en catwomen film, eller at catwomen blir med i robin filmen.
Jeg vil beklage for de over meg som ser ut til å ha glemt bort at dette er et åpent fora.

* SPOILER * SPOILER * SPOILER * SPOILER * SPOILER *

Bruce Wayne lever, og det er ingen tvil om at han kommer tilbake. Selvfølgelig kan jeg ikke si dette for sikkert, men du vil aldri se en Batman & Robin film uten Batman. Robins alterego er uansett Dick Grayson, ikke Robin John Blake, selv om at det åpner for andre muligheter. Så enkelt er det. At kvinnemennesket er kattekvinnen (catwoman) er det ingen tvil om, Selina Kyle er tross alt hennes alter ego, og det bør enhver Batman-fantast vite.

Selvfølgelig kan man si at dette var en fin slutt på triologien, men avslutningen har for mange åpne kort til flere filmer at de garantert blir å fortsette med det. Personlig vil jeg si at The Dark Knight var en mye bedre film, selv om at The Dark Knight Rises ikke var dårlig.

Gleder meg til å se om det skjer noe videre etter dette.
Sist endret av waf; 27. juli 2012 kl. 09:06.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Legg gjerne til **SPOILER** når du oppretter en tråd som denne.
**SPOILER**

Ja, i slutten av filmen viste de til at Blake sitt mellomnavn var Robin, og at han oppdaget hulen til Batman. Christian Bale har derimot sagt at kravene han har for at han skal stille opp i en ny Batman-film er at den skal være regissert av Christopher Nolan (som i og for seg har sett seg ferdig med serien), og at Batman-Robin forholdet skal være utelukket.

Men joda, elsker trilogien, og skulle gjerne sett en oppfølger.
Christopher Nolan kommer nok til å lage flere filmer med Batman, men de vil kanskje ikke hete batman..
*SPOILER* *SPOILER* *SPOILER*

Som dere ser på slutten ser vi jo hvem som er Robin, og Bruce Wayne lever. Det som "kommer til å skje" er jo at Christopher Nolan starter med en Robin triologi. Han er ferdig med Batman, men har ikke sagt noe om Robin. For som vi ser kommer jo Robin inn i hulen til Batman, hvilket etterlater en perfekt start på en ny triologi.
Så vidt jeg vet er Nolan ferdig med Batman, han skulle lage en trilogi, det har han gjort, og nå har han jo Man of steel på vei i 2013. Og tror også han skal lage Justice league filmen
Vil jo gjerne ha en ny og moderne film med både Batman og Robin. Hadde vært awesome
Dersom de skal følge serien, og R. J. Blake skal forestille den Robin, dette til tross for at han går under feil navn i denne filmen, vil de nok la Bruce Wayne bli privatist og la Robin ta over slik de kommer frem i tegneserien.

If so vil Robin ta over drakten og gå under navnen Nightwing.

Noen av grunnene til at jeg tror de kan gjøre denne endringen så raskt er tidligere filmer der Robin bare har blitt en flopp sammen med Batman. Sikter ikke til 60-talls serien der alt var like dårlig, for hvem kan vel si noe negativt om Shark repellent Bat-spray? Så det gir en mulighet til å hoppe over et kapittel og rett til denne superheten.

Hense «the dark knight rises».

Dette er selvsagt bare konspirasjoner, og vi må bare vente å se hva som skjer videre.

Noe interessant lesestoff rundt det jeg har skrevet om.
Artikkel på What Culture
Blogginnlegg på Comics Blend
Artikkel på Business Insider
Husk folkens, dere kan bare bruke [ spoiler] [ /spoiler] for å dekke til spoilerne deres.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Dette er en spoiler!
Holyshit. Når ble den innført!?

Admin: Kan dere redigere innleggene mine!?
Sitat av waf Vis innlegg
Holyshit. Når ble den innført!?

Admin: Kan dere redigere innleggene mine!?
Vis hele sitatet...
Det er noen måneder siden, hvis ikke jeg husker helt feil.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Så vidt jeg vet er Nolan ferdig med Batman, han skulle lage en trilogi, det har han gjort, og nå har han jo Man of steel på vei i 2013.
Vis hele sitatet...
Nei, han hadde ikke til hensikt å lage en trilogi hele tiden. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å lage noen oppfølger til Batman Begins i det hele tatt, men fant raskt ut at han ville lage en toer likevel. Etter The Dark Knight avkreftet han offentlig flere ganger at han ville lage en treer, og sa at det aldri kom til å skje. Men så endret han mening etterhvert.
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, han hadde ikke til hensikt å lage en trilogi hele tiden. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å lage noen oppfølger til Batman Begins i det hele tatt, men fant raskt ut at han ville lage en toer likevel. Etter The Dark Knight avkreftet han offentlig flere ganger at han ville lage en treer, og sa at det aldri kom til å skje. Men så endret han mening etterhvert.
Vis hele sitatet...
Ja ok, da ble evt slutten til Batman begins skrevet om for å legge opp til the dark knight da, du har sikkert rett i at han ikke tenkte å lage en trilogi i utgangspunktet, men han bestemte seg hvertfall for at det skulle bli en trilogi, og ikke mer, og trilogi har det blitt

Sa forresten ikke at det alltid var planen hans å lage en trilogi, men at det ikke ble noe mer enn en trilogi
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, han hadde ikke til hensikt å lage en trilogi hele tiden. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å lage noen oppfølger til Batman Begins i det hele tatt, men fant raskt ut at han ville lage en toer likevel. Etter The Dark Knight avkreftet han offentlig flere ganger at han ville lage en treer, og sa at det aldri kom til å skje. Men så endret han mening etterhvert.
Vis hele sitatet...
Batman Begins var jo en gigantisk flopp da, så jeg syntes egentlig det var litt merkelig at han bestemte seg for å lage enda en.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Batman Begins var jo en gigantisk flopp da, så jeg syntes egentlig det var litt merkelig at han bestemte seg for å lage enda en.
Vis hele sitatet...
Langt i fra en flopp de tjente $350M på kino salg alene og over 530M på dvd og blueray
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Nei. Mens Marvel har filmrettighetene på alle figurene i avengersfilmen, har de ikkerettighetene til spider-man ble solgt i løpet av 80-tallet og tilhører nå Sony Pictures Entretainment.
Vis hele sitatet...
Der er disney som har rettighetene på avengers karakterene, og de snakket om å lage en crossover for å binde filmene litt sammen, men fikk desverre ikke til det pga dårlig tid, men man kan jo håpe på at de tar det opp igjen

http://collider.com/amazing-spider-m...ssover/172539/

http://www.firstshowing.net/2012/ama...and-now-venom/
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Batman Begins var jo en gigantisk flopp da, så jeg syntes egentlig det var litt merkelig at han bestemte seg for å lage enda en.
Vis hele sitatet...
Hvor får du dette fra?? En film kan ikke kalles en flopp selv om du personlig mener det!

Les gjerne dette:
http://en.wikipedia.org/wiki/Batman_Begins#Reception

Et sitat fra wikipedia-artikkelen som ganske enkelt understreker poenget:
Batman Begins was considered the best of all the Batman films
Vis hele sitatet...

Neste gang kan du kanskje gjøre en smule research før du driter deg ut.
Synes avslutninga var HELT genial.. satt i kinosalen med frysninger og tårer i øynene. Tror ikke vi får se Bale i flere Batman filmer nei... Dette var en fin "innledning" til Batman vi kjenner fra tv-serier og tegneseriene, med Robin som sidekick
Føler egentlig at dette er en god anledning til at de godt kan gi seg på topp. Jeg håper virkelig ikke batman blir melket på lik linje med Pirates of the caribbean. Synes også at det var en verdig avslutning.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av toxicity Vis innlegg
Langt i fra en flopp de tjente $350M på kino salg alene og over 530M på dvd og blueray
Vis hele sitatet...
Merkelig, det hadde jeg faktisk ikke fått med meg, og forsåvidt aldri trodd heller. På tiden da filmen var ny så kjente jeg ikke et menneske som hadde sett filmen, da cirka ingen hadde hørt om den engang.

Sitat av olejoa Vis innlegg
Hvor får du dette fra?? En film kan ikke kalles en flopp selv om du personlig mener det!
Vis hele sitatet...
Jeg sa aldri at jeg personlig mente det. Jeg personlig elsket Nolan's første Batman film, og ble egentlig ganske skuffet av The Dark Knight.

Grunnen til at jeg trodde det var en flopp var fordi det var nesten ingenting om den i media på den tida, jeg så ikke en eneste avisartikkel om filmen. Jeg visste ikke om et menneske som hadde sett filmen, selv om det kanskje ikke er helt relevant.

Jeg hadde hvertfall generelt sett fått et intrykk av at folk hata Batman Begins, og at det var The Dark Knight Rises som gjorde at folk begynte å like Nolans fremstilling av Batman. Nå fant jeg ut at jeg tok feil hvertfall.
Sist endret av Dongerino; 30. juli 2012 kl. 07:59.
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Både Michael Bale og Christopher Nolan gir seg etter denne filmen. Men serien blir nok rebootet med nye skuespillere og ny regisør om noen år. Litt slik som spiderman
Vis hele sitatet...
Michael Bale?? Christian Bale kanskje? Michael Bay derimot er noen andre.
Må si at jeg umiddelbart etter filmen satt med inntrykket
SPOILER ALERT! Vis spoiler
som nevnt tidligere i tråden: de har kun sagt at de skulle lage 3 filmer om Batman, de har ikke sagt noe om Robin/Nightwing.

btw:
http://limaechoecho.deviantart.com/a...wing-276165401
For min del, så det veldig tydelig ut som at ballen ble sendt videre i slutten av filmen. Det vil si, jeg tror at en eventuell fortsettelse vil handle om Nightwing, og at Batman ikke vil være med. Catwoman er også ute av bildet. Jeg tror det er rimelig høy sannsynlighet for at det vil komme en eller flere Nightwing filmer, med tanke på hvordan de valgte å avslutte. Spørsmålet er bare hvem som vil lage de, og om de kan leve opp til Batman-trilogien...
Sist endret av danielsk; 30. juli 2012 kl. 11:54.