Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6711
Hei!
vi kjøpte trampoline fra jumking for en uke siden. (http://www.jumpking.no/?tmpl=butikk&...63&b_id=976164)
Vi merker at den har veldig bra kvalitet, men den er veldig "hard" å hoppe på. Man får ikke så mye høyde på den. Blir den lettere å hoppe på etter vert, ettersom fjærene blir mer og mer dratt ut?

takk for alle svar
Fjærene blir mykere med tid jaa!
Du kan eventuelt dobbelsjekke at fjærene er riktig montert.
Hvis jeg hopper på min trampoline så treff jeg bakken, men den er vist bra til mindre og lettere folk, ga min søster en god sprett og borte ble ho

Edit: Har 6 - 7 års gammel trampoline
Sist endret av justastonedhuman; 26. juli 2012 kl. 23:42.
Jeg husker ikke
96 8
Vi har en trampoline som har vært hoppet på 15-20 år. Den trampolinen er den beste jei har hoppet på(untat sån kul strik trampoline). Så ja fjærene strekker seg ut.
La trampolinen stå ute i vinter Gjør underverker!
Trådstarter
91 2
Takk for alle svar hittil

Sitat av mroj Vis innlegg
La trampolinen stå ute i vinter Gjør underverker!
Vis hele sitatet...
trampolina på hytta har aldri blitt tatt inn om vinteren på 5år eller noe og den har super sprett, så får vel prøve det da

Sitat av mroj Vis innlegg
La trampolinen stå ute i vinter Gjør underverker!
Vis hele sitatet...
Skal hele trampolinen stå ute? (nett, ramma, duk) blir det ikke veldig overbelastning på fjærene hvis det kommer for mye snø på duken?
Sist endret av 123ape3; 27. juli 2012 kl. 02:26.
Var vel det som var litt av poenget tenker jeg, at fjærene skal få strukket seg litt.
Sitat av mroj Vis innlegg
La trampolinen stå ute i vinter Gjør underverker!
Vis hele sitatet...
Hadde jumpking trampoline før, som vi lot stå ute om vinteren. Når første snøen hadde smeltet, og så ble det kuldegrader igjen en uke senere (bånntela i bakken) så skulle en full kompis ta knesalto på ~frossen duk og gikk rett i bakken med knærne først (duken revna). Jeg nevnte at bakken var beinhard? :P
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ta vekk fjærer når dere hopper. Altså ta vekk hver andre, sånn at det feks. er 2 fjærer, et mellomrom, 2 fjærer, 1 mellomrom osv. Så kan dere bytte ut litt etterhvert som det blir litt mykere, og tilslutt bare sette på resten.
Trådstarter
91 2
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hadde jumpking trampoline før, som vi lot stå ute om vinteren. Når første snøen hadde smeltet, og så ble det kuldegrader igjen en uke senere (bånntela i bakken) så skulle en full kompis ta knesalto på ~frossen duk og gikk rett i bakken med knærne først (duken revna). Jeg nevnte at bakken var beinhard? :P
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare vente til den har tint helt?
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Er det ikke bare vente til den har tint helt?
Vis hele sitatet...
Temperaturene ute lå vel rett over 0, mener du vi skulle ventet til det ble varmere ute? Tror ikke det hadde slått så bra gjennom akkurat da nei.
Trådstarter
91 2
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Temperaturene ute lå vel rett over 0, mener du vi skulle ventet til det ble varmere ute? Tror ikke det hadde slått så bra gjennom akkurat da nei.
Vis hele sitatet...
Nei nei, mente at vis vi lar den stå ute med duk og alt så burde vi vente til den har tint helt før vi hopper
Trådstarter
91 2
Takk for alle svar, tror jeg lar den stå ute om vinteren jeg
Jeg hadde også jumpking-trampoline i mange år, og den er sinnsykt bra i forhold til andre merker. Vi lot den ikke stå ute om vinteren og den fikk en enorm sprett etter det andre året den sto ute. Ingen annen trampoline jeg har prøvd kunne måle seg. Jeg tror ikke det er nødvendig å la den stå ute om vinteren, men det ødelegger sikkert ikke noe

MEN, hvis du har sånn sikkerhetsnett rundt trampolinen, hadde jeg anbefalt å ta ned dette. Vårt ble etterhvert ganske slitent, og som sagt, så tok vi vår ned om vinteren.
Trådstarter
91 2
Sitat av xFriko Vis innlegg
Jeg hadde også jumpking-trampoline i mange år, og den er sinnsykt bra i forhold til andre merker. Vi lot den ikke stå ute om vinteren og den fikk en enorm sprett etter det andre året den sto ute. Ingen annen trampoline jeg har prøvd kunne måle seg. Jeg tror ikke det er nødvendig å la den stå ute om vinteren, men det ødelegger sikkert ikke noe

MEN, hvis du har sånn sikkerhetsnett rundt trampolinen, hadde jeg anbefalt å ta ned dette. Vårt ble etterhvert ganske slitent, og som sagt, så tok vi vår ned om vinteren.
Vis hele sitatet...
Så dere tok trampolina inn om vinteren og plutselig hadde den super sprett? Høres ganske usannsynlig ut......
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Så dere tok trampolina inn om vinteren og plutselig hadde den super sprett? Høres ganske usannsynlig ut......
Vis hele sitatet...
Gawd... Etterhvert, det andre året den sto ute, fikk den bedre sprett(Ikke det at den var merkbart dårlig fra første gang jeg hoppet på den).
Trådstarter
91 2
Sitat av xFriko Vis innlegg
Gawd... Etterhvert, det andre året den sto ute, fikk den bedre sprett(Ikke det at den var merkbart dårlig fra første gang jeg hoppet på den).
Vis hele sitatet...
Gawd... Ok, så vi burde la den stå ute
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Gawd... Ok, så vi burde la den stå ute
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke gjort det. Naboen vår gjorde det, og den ble ganske rusten og sliten. Det var riktig nok ikke en Jumpking, men et billigmerke.

EDIT. Den sto ute i 5 år i strekk. Det har også noe å si, som jeg glemte å nevne :P
Sist endret av xFriko; 3. august 2012 kl. 15:26.
Legg en tung ting (svær stein eller noe) på trampolina før du legger deg så neste gang vil det vær mye bedre sprett fordi du har da strekt ut fjærene Gjorde det selv for noen år sia
Trådstarter
91 2
Sitat av xFriko Vis innlegg
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke gjort det. Naboen vår gjorde det, og den ble ganske rusten og sliten. Det var riktig nok ikke en Jumpking, men et billigmerke.

EDIT. Den sto ute i 5 år i strekk. Det har også noe å si, som jeg glemte å nevne :P
Vis hele sitatet...
Vi har en gammel trampoline på hytta har stått ute i over 6år. Den har super sprett og er ikke ødelagt (unntatt nettet som vi tar inn) Det er en billig trampoline fra jysk. Så tror jumpkingen klarer vinteren.....

Sitat av xaine Vis innlegg
Legg en tung ting (svær stein eller noe) på trampolina før du legger deg så neste gang vil det vær mye bedre sprett fordi du har da strekt ut fjærene Gjorde det selv for noen år sia
Vis hele sitatet...
En stor stein kan vel ødelegge trampolina, og hvor skal jeg få en stor Stein fra?
Inviter Siri senkesett på trampoline overnatting, så skal jeg love deg at sprett er det nok av dagen etter
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Vi har en gammel trampoline på hytta har stått ute i over 6år. Den har super sprett og er ikke ødelagt (unntatt nettet som vi tar inn) Det er en billig trampoline fra jysk. Så tror jumpkingen klarer vinteren.....



En stor stein kan vel ødelegge trampolina, og hvor skal jeg få en stor Stein fra?
Vis hele sitatet...
Bruk en rund stein uten kanter, og det skal ikke så mye til for å finne en stein.
Trådstarter
91 2
Ok.....er det ikke bedre å bare la den stå ute om vinteren?
(er det noen med erfaring om å ha trampolina ute om vinteren?)