Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2118
Jeg har prøvd å si opp medlemskapet hos treningssenteret mitt siden 30 april. Treningssenteret mitt har en ekstern partner som tar seg av oppsigelser, disse har jeg da prøvd å få fatt i over telefon og på mail. Har også ringt til treningssenteret og fortalt dem at partneren deres ikke svarer og purret på begge parter. Etter litt over 2 uker får jeg endelig svar fra den eksterne partneren, der de skriver: "I følge avtalevilkårene er det en måneds oppsigelsestid, regnet fra første månedsskifte etter oppsigelsen er mottatt. Siste betalingsmåned for treningsavgift blir da mai, med forfall den 15.05.13."

Jeg leste igjennom den kontrakten når jeg meldte meg inn på treningssenteret Januar 2010, å husker ikke at det sto noe om en måneds oppsigelsestid. Det jeg lurer på er, har de rett til å skifte på kontrakten når de vil? Er jeg nødt til å betale? Eller kan jeg kreve å se den kontrakten jeg skrev under i 2010 (regner med de tar vare på sånt) for deretter å nekte å betale ettersom de har skiftet på kontrakten?

Det har alltid vært elendig kundeservice på det treningssenteret, så jeg er lite keen på å betale et ekstra månedsbeløp til de.
En viktig detalj her er at du ikke husker at det stod. Du må være helt sikker.

For det andre: Står det noe om at de forbeholder seg retten til å endre vilkårene, eller noe lignende? Hvis det står det, så er du jo lost.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
En mnd oppsigelse er veldig standard hos treningsstudioer, så er nok bare å bite i det sure eple og betale.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
En viktig detalj her er at du ikke husker at det stod. Du må være helt sikker.

For det andre: Står det noe om at de forbeholder seg retten til å endre vilkårene, eller noe lignende? Hvis det står det, så er du jo lost.
Vis hele sitatet...
Om ts sin kontrakt sier at det ikke er oppsigelsestid så skal han da heller ikke ha oppsigelsestid. Hva hadde du sakt om sjefen din plutselig kuttet lønnen din 50% bare fordi han kan siden de kunne endre på vilkårene uten å informere deg om det?

Alle steder hvor jeg har måttet akseptere vilkår har det kommet opp en pop-up når de har endringer i vilkårene med beskjeden om at man må akseptere de nye vilkårene før man kan fortsette å bruke tjenesten.

Sjekk kontrakten din ts, om du ikke har den må du nok bare betale ettersom du ikke kan bevise at når du inngikk avtalen var vilkårene annerledes.
Godt mulig at de bare kan endre kontrakten, men jeg synes det høres litt svindel-aktig ut for et profesjonelt firma.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Om ts sin kontrakt sier at det ikke er oppsigelsestid så skal han da heller ikke ha oppsigelsestid. Hva hadde du sakt om sjefen din plutselig kuttet lønnen din 50% bare fordi han kan siden de kunne endre på vilkårene uten å informere deg om det?

Alle steder hvor jeg har måttet akseptere vilkår har det kommet opp en pop-up når de har endringer i vilkårene med beskjeden om at man må akseptere de nye vilkårene før man kan fortsette å bruke tjenesten.

Sjekk kontrakten din ts, om du ikke har den må du nok bare betale ettersom du ikke kan bevise at når du inngikk avtalen var vilkårene annerledes.
Godt mulig at de bare kan endre kontrakten, men jeg synes det høres litt svindel-aktig ut for et profesjonelt firma.
Vis hele sitatet...
Sterke ord på intet grunnlag. Svindel-aktig???

TS aner ikke hva som står i kontrakten sin. Alle store treningssenter har oppsigelsestid, sikkert de fleste små også.

TS: be de fremvise kontrakten hvor det står at du har 1 mnds oppsigelse. Dersom de ikke kan det krever du å få tilbakebetalt avgiften for mai.
Trådstarter
4 0
Ok, skal be dem om å fremvise kontrakten min fra 2010 før jeg betaler. Er ganske sikker på at det ikke sto noe om oppsigelsestid der. :P Var såpass nytt og amatørmessig når jeg meldte meg inn der, så har de i ettertid fått seg en ekstern partner som tar seg av regnskap å medlemskap osv, og da steg også prisene og det kom innmeldingsgebyr osv. Skal iallefall se kontrakten før jeg gjør noe, og hvis det ikke står noe om oppsigelsestid eller at de forbeholder seg retten til å endre vilkårene så gidder jeg ikke å betale.

Takk for svar folkens.
Hvilket treningstudio gjelder dette?
Trådstarter
4 0
Sitat av Kannibalensmakt Vis innlegg
Hvilket treningstudio gjelder dette?
Vis hele sitatet...
Vil ikke gi ut navnet på treningsstudioet, ettersom jeg enda ikke har sett kontrakten min å det kan jo være at jeg husker feil. Vil helst ikke spre unødig dårlige rykter. Men det er ikke en av de store kjedene som Sats eller Elixia osv, er snakk om ett enkelt treningsstudio.
Sitat av Kannibalensmakt Vis innlegg
Hvilket treningstudio gjelder dette?
Vis hele sitatet...
Ordlyden høres veldig ut som Mudo." I følge avtalevilkårene er det en måneds oppsigelsestid, regnet fra første månedsskifte etter oppsigelsen er mottatt. Siste betalingsmåned for treningsavgift blir da mai, med forfall den 15.05.13.".
Fikk hvertfall akkurat samme svar da jeg sa opp hos Mudo ved månedsskiftet.
Det er vanlig standard i bransjen med en mnd. Det gjør at du nok ikke slipper unna med det.
Sitat av jalig Vis innlegg
Det er vanlig standard i bransjen med en mnd. Det gjør at du nok ikke slipper unna med det.
Vis hele sitatet...
Det er og vanlig standard at dette står på avtalevilkårene du signerer når du melder deg inn. Du er bundet av den avtalen du gjør mellom deg og de som tilbyr tjenesten - ikke hva alle andre gjør.
Sitat av etse Vis innlegg
Det er og vanlig standard at dette står på avtalevilkårene du signerer når du melder deg inn. Du er bundet av den avtalen du gjør mellom deg og de som tilbyr tjenesten - ikke hva alle andre gjør.
Vis hele sitatet...
Bare fordi det ikke står noe spesifikt i en avtale betyr ikke at det er fritt frem til å gjøre hva man vil i forhold til de uregulerte punkter. Som oftest vil bransjepraksis etablere sedvane og det gjør at dette vil være det som gjelder, såfremt det ikke er urimelig.

1 måned fremstår ikke som urimelig, derfor er det helt naturlig at dette er akseptabel oppsigelsestid.