Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 8905
Hei karer, jeg reiser til Amsterdam for første gang om få dager og gleder meg noe sykt. I anledning reisen sitter jeg og ser på forskjellige cofeeshops og menyer på nettet, og legger merke til at de fleste "store" coffeeshopene har en eller annen spesial-hasj til 30-60 euro grammet.

Er amsterhasj til £60 virkelig seks ganger sterkere enn super maroc til £10?

Noen anbefalinger til knall, super hasj i Amster?
Sist endret av E=Fb; 27. oktober 2011 kl. 22:39.
Isolator er legendary, ikke noe mer å si om den saken.
Ellers er nepaler et godt og billigere alternativ til knall tjall!

Kos deg masse på tur!
Amsterdam er paradis på jord!
Sist endret av Walter White; 27. oktober 2011 kl. 22:41.
Sitat av E=Fb Vis innlegg
Hei karer, jeg reiser til Amsterdam for første gang om få dager og gleder meg noe sykt. I anledning reisen sitter jeg og ser på forskjellige cofeeshops og menyer på nettet, og legger merke til at de fleste "store" coffeeshopene har en eller annen spesial-hasj til 30-60 euro grammet.

Er amsterhasj til £60 virkelig seks ganger sterkere enn super maroc til £10?

Noen anbefalinger til knall, super hasj i Amster?
Vis hele sitatet...
Forbered deg på noen dager på hotellrommet, hvis du går for den dyreste sorten.
Jeg kjøpte en isolator til 70 EUR grammet og drysset vel 0.1 g på toppen av gress og hasj mekket sammen i et trekk uten å få noe merkverdig rus. Men kan hende vi ble bøffa eller at vi hadde maksimal toleranse.
kan anbefalle riffman hasj som er par forskjellige sorter på dampkring coffeeshopsa. malika er noe av det beste jeg har røyka kosta vel 15 euro pr gram.
En kompis av meg som er ganske innrøyka prøvde dette sist gang han var i Amsterdam.
Var ikke noe vits sa han. Du ble bare så jævlig spaca at det ikke var noe gøy, eller så sovnet du.

Mest sansynligvis han som bare overdoserte ganske ille, men det skal visstnok være noe inni helvettes potente saker.
Prisene faller straks man er litt utenfor sentrum. Gå for nabolagssjappene, f.eks Katsu i DePijp

Her kan du kjøpe de dyreste greiene, men mindre enn ett g, så kan du vurdere om det er verdt pengene.

Eks Crystal Clear 0,4 til 20 euro i stedet for 50 euro for et g.

Pollen Nepal til 5 euro for 0,5 var et kupp!
Sist endret av Freddie Freak; 27. oktober 2011 kl. 22:54.
Selvfølgelig, prisen er nok hovedsaklig regnet ut fra hvor mye plantemateriale og evt. utstyr og tid man må bruke på å lage hasjen. Er litt vittig å se folk i Norge som bastant ikke skal betale mer enn så og så mye for hasj uansett hvor god den er, mens i dammen må man fint finne seg i å betale tre ganger norgespris for den beste godisen

Husk å ikke falle i samme fellen som andre gjør da, å røyke for mye. Det kan fort bli ubehagelig når hasjen faktisk er hasj og ikke bare tull. Sterkere saker krever selvfølgelig lavere dosering, og for en person med normal toleranse så skal man bli ganske så buttfucked av en 3x3x3 millimeter med god ice...

Sammenlignet med creme de la creme marokk, nepal eller charas så kan egentlig innendørsgrodd ice gå og legge seg. Den er mer potent, men selve kvaliteten på effekten blir ikke den samme, noe strainhunters snakker litt om i malawi-ekspedisjonen sin.

Verdt å prøve, men tradisjonelt laget hasj fra utendørsplanter er det jeg satser på til hverdags ihvertfall.
wtf! du får jo ei strøken hore for 50 euro. kjøp no bra grønt for 15 euro, danker ut alt dem har av tjall uansett.
Jeg syns ikke det var verdt det.
Kjøpte noe 40euros isolator, sovna på flekken.

Ville heller gått for kvalitets sativa isteden.
usertitle import
bleh's Avatar
Kan anbefale Gunpowder hos Stix, husker ikke nøyaktig pris men var vel 30-40 euro. Vil også anbefale California Crack som du får hos Greenhouse, fy faen for en nydelig weed!
Synes du burde ta sjansen og gå for noe import-hasj. Isolator og lignende er mer potente, ja, men ikke bare kan de være altfor potente, men dette er også noe du potensielt kan få tak i fra en du kjenner som dyrker evt lage det selv om du dyrker.

Gode importvarer er som regel også mer rik i smaken, aromaen, og er sjelden kost i Norge såfremt du ikke kjenner de rette folka, så det er absolutt noe jeg ville gått for i Amster.

Generell regel, men finnes mange unntak selvfølgelig:
Sorting gir deg en mer body high mens lys, blond hasj vil gjøre deg mer høy.

Spør budtenderen bak disken om råd og tips, de kan alt om varene de selger.

Vær forsiktig med doseringen, vi snakker ikke lengre behov for 0,3g - 0,5g eller hva enn du er vant med her hjemme, vi snakker 0,03 - 0,05 for de mer potente varene.
Sist endret av Norweedian; 28. oktober 2011 kl. 05:25.
Trådstarter
Okay, satser på å få røyket meg gjennom lys og mørk marokk, charas, nepal, tempelkuler, skuff og iceolator
Foresten! Netherhash anbefales på det steeerkeste. Ble sykt høy og oppegående, og 1g holdt til hvertfall 5 gode splaffer!
usertitle import
bleh's Avatar
Hvis du først skal prøve ting som ice, charas osv så ville jeg like gjerne prøvd en av de mange "100% sativa" hasjtypene. De er litt overpriset, men satan for en effekt på de. Anbefaler spesielt den som heter Butter, er farget som smør og har konsistens som smør når det har stått for lenge ute av kjøleskap.
erfaring fra et par år siden: JA
håper der besvarer spørsmålet ditt
"allt" er best, men det beste\dyreste er virkelig best, dealern i coffee shopsa har mye og si, snakk med dem
For meg er svaret enkelt og greit nei!
Det er så mye annet godt til en ok pris at det er fint lite vits.
Ja, det er verdt pengene. "Vanlig" hasj av topp kvalitet kommer sjelden over 20-25% THC, mens Ice-O-Lator hasj bikker godt over 50% THC på sitt beste. Prøv en Ice-O-Lator hash fra cannabis variant du liker, og du vil nå nye høyder :-)
Jeg vil si at NEI den er ikke verdt pengene for fem flate øre.. både jeg og noen venner av meg kjøpte dyre, dyre saker på forskjellige steder der forrige gang.. men erfaringen for min del er at det er bare bortkastet. Shiten der er så god at det er samma faen hva du kjøper bare det ikke er det billigste. Noe Midt i mellom (dvs norkse priser) er det beste
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det lov å sitte ved bord utenfor coffeeshoppene og røyke? Vet at politiet blir litt irriterte om du går og røyker joint på gaten i Amster, men vil tro at hasj der er som utepils i Norge?
Vurderer å reise ned en tur for å se om godsakene lever opp til ryktet. Jeg er en indica type person, og om jeg får fatt i den beste svartingen og den får meg til å gå halvveis i søvne hjem til hotellrommet for å kollapse på sengen, er jeg i syvende himmel!
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Er det lov å sitte ved bord utenfor coffeeshoppene og røyke? Vet at politiet blir litt irriterte om du går og røyker joint på gaten i Amster, men vil tro at hasj der er som utepils i Norge?
Vurderer å reise ned en tur for å se om godsakene lever opp til ryktet. Jeg er en indica type person, og om jeg får fatt i den beste svartingen og den får meg til å gå halvveis i søvne hjem til hotellrommet for å kollapse på sengen, er jeg i syvende himmel!
Vis hele sitatet...
var ikke noe problem og sitte på uteservering når jeg var der i august hvertfall.
icolator er helt ellevilt..både tjall og krystall versjonen.. Kjøpte 1.8 med icolator krystals...vi hadde det hele uka og tok med 0.7 hjem..det var snakk om og drysse bittelitt nedi et mekk og du var ødlagt..HFHF
Røyka noe som heter palm (populært og feilaktig kalt pollen) som ga meg den følelsen av å være høy for første gang. Anbefales!! Men €60 for hvor mye ? Det blir jo oppimot €12 per gram for en 5'er.
Sitat av JayL Vis innlegg
Røyka noe som heter palm (populært og feilaktig kalt pollen) som ga meg den følelsen av å være høy for første gang. Anbefales!! Men €60 for hvor mye ? Det blir jo oppimot €12 per gram for en 5'er.
Vis hele sitatet...
Heter faktisk pollum (populært og feilaktig kalt pollen som du sier, men tydeligvis så er det enkelte svimlinger som også kaller det palm av en eller annen mystisk grunn)

Forsåvidt anbefales pollum på det varmeste.
Sist endret av Elemental; 22. desember 2011 kl. 00:54.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Heter faktisk pollum (populært og feilaktig kalt pollen som du sier, men tydeligvis så er det enkelte svimlinger som også kaller det palm av en eller annen mystisk grunn)

Forsåvidt anbefales pollum på det varmeste.
Vis hele sitatet...
Ja sånn var det, hehe. Men de skrev altså polm i Amsterdam (lokal dialekt?) så hvis du ser at de selger det* er det som sagt anbefalt på det sterkeste å ta et trekk!

*Polm, pollen, pollum o.l.
Amnesia haze eller utopia haze på coffeshopen Amnesia er helt knall. Cafe'n ligger i herengracht (elns), relativt sentralt. Chill musikk + de har volcano vaporizer. <3 Vært i amster noen måneder av livet mitt så jeg kan gå god for den. God tuuuuur
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Ettersom du ikke finner heftigere shit enn isolatorene der nede, burde det seff testes.
▼ ... over en måned senere ... ▼
er på tur hjem ifra amsterdam nå, kjøpte en del dyr hasj der, har med meg litt av en hasj til 60euro grammet, var (er) ganske innrøyket før jeg dro til amster, men ca.0,5 i ett mekk, og jeg halsov så og si overalt etterpå. Varmer jeg den opp lenge nok så ender den opp til en søledam på mekkeblekket, bubbler som bare det. Kjøpte også ett par andre hasj typer for 40, den til 60euro kjøpte jeg på hunters, når jeg var der(par dager siden) så hadde de en del dyre saker, tenkte å kjøpe 100%satvia for 70 euro grammet, men de var tom for den.
Litt off topic, hvordan er effekten av den _mildeste_ weeden? Og hva heter den i Amsterdam??
Helt ok (avhengig av toleranse). Se etter varianter som er dyrket utendørs i Holland.
Spør ekspeditøren i kafeen.
Tror det er svært få kafeer som har utendørsvarianter på menyen sin.
Alle varianter krysset med ruderalis er milde.

Noen milde kommersielle varianter (innendørs): Strawberry Haze, Big Bud, Critical Mass, Big Bang, Chronic
Sist endret av sonmarak; 24. januar 2012 kl. 14:14.
Sitat av kentastic Vis innlegg
Litt off topic, hvordan er effekten av den _mildeste_ weeden? Og hva heter den i Amsterdam??
Vis hele sitatet...
thai tror jeg er billigest. Koster ca. 22 kroner grammet, ganske mild og billig . Selger den på greenhouse effect
Sist jeg var der var det ingen som var så dyre, men du kunne kjøpe poser med 10g til 60 euro
Sitat av Kjøttpeis Vis innlegg
Jeg kjøpte en isolator til 70 EUR grammet og drysset vel 0.1 g på toppen av gress og hasj mekket sammen i et trekk uten å få noe merkverdig rus. Men kan hende vi ble bøffa eller at vi hadde maksimal toleranse.
Vis hele sitatet...
du ble hasla

Sitat av kentastic Vis innlegg
Litt off topic, hvordan er effekten av den _mildeste_ weeden? Og hva heter den i Amsterdam??
Vis hele sitatet...
skal du til amster for å prøve den mildeste weeden?
Da anbefaler jeg grønnland istedet!!
Sitat av Cheesy Vis innlegg
du ble hasla



skal du til amster for å prøve den mildeste weeden?
Da anbefaler jeg grønnland istedet!!
Vis hele sitatet...
Du ville heller foretrukket å lete etter det der altså?

Hvis personen ikke har røyket før, og drar til Amster for å være sikker på å få akkurat det han vil, i tillegg til å gjøre det lovlig så er jo det bare smart!

Ville som anbefalt gått for en type Thai, hvis du ønsker noe mildt. Ville forsåvidt testet noe mer Sativa-dominert også, men disse er også gjerne endel sterkere. For en skikkelig god førstegangsopplevelse ville jeg dratt til et sted med Volcano, og spurt om hjelp til å bruke den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ice-O-Lator hasjen du får kjøpt i coffeeshoppene er som regel dårlig vare. Når du lager Ice-O-Lator hasj av prima trim/buds er det den første runden i de minste silene som gir kick ass hasj.
min favoritt er helt klart purple haze å white widow
Sitat av bleh Vis innlegg
Hvis du først skal prøve ting som ice, charas osv så ville jeg like gjerne prøvd en av de mange "100% sativa" hasjtypene. De er litt overpriset, men satan for en effekt på de. Anbefaler spesielt den som heter Butter, er farget som smør og har konsistens som smør når det har stått for lenge ute av kjøleskap.
Vis hele sitatet...
Butter har jeg selv lagd, og det er en fantastisk rus! hoho!
Butter har vell helt fra 70 - 90 % thc innhold?
Helt syke saker værtfall, Røyka det med weed på bong, Smurt det uttpå en J, Røyka det fra aske, det er eksepsjonelt digg på alle muligemåter!!!