Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 8762
hello freaks!

jeg var just nede hos en fyr jeg ikke har vært hos før og handla bønne, ryktene går om at dette er veldig bra hasj.

når jeg kommer til han forklarte han meg at denne hasjen var fra et tempel i nepal og det er munker som av og til lager denne hasjen for å tjene penger til nye templer, og at måten de lagde den på var unik og en vel bevart hemmelighet.

denne hasjen er mykere en vanlig sorting like mørk men har en esktremt sterk lukt, og som en erfaren røyker kan jeg bekrefta at det er høy kvalitet. det jeg lurer på er om det bare er piss eller faktisk kan være sant?
Google "Temple balls". Det han sier kan nok godt stemme om denne typen hasj, hvorvidt det er det du har fått eller ei blir vanklig å spekulere i. Men det er heller tvilsomt mpt. at dette er en ekstremt sjelden vare som sjeldent eller aldri når overflaten her til lands iallefall.
Pøkj! hadde noen munker fra nepal produsert dunder-tjall, hadde det iallefall ikke funnet veien til Norge. I beste fall er det god hasj, og den nye dealeren din prøver å skryte produktet sitt opp til himmels. Den beste måten man kan produsere rev på, er å kni hendene mot krystalliserte buds. for så å skrape "guffa" av hendene etterpå. Da får man "hand-rolled hashis" som er veldig sjeldent herover.

edit: kni=gni.... full
Sist endret av Bessiekgb; 22. oktober 2011 kl. 00:36.
ArbeidsledigProletar
Det kalles forsåvidt charras og ikke "hand-rolled hasish".
Fikk tak i charras en gang her til lands for et par år siden. De så ut som bittesmå egg, og da man spratt opp plasten rundt så var det lagt med avispapir fra stedet den var laget. Eggene veide fra 4 til 10g og var pakket med godt over 1.5g plast.

Ganske eksklusivt, men ingen billig morro.
usertitle import
bleh's Avatar
Har også vært bort disse "eggene", men de gikk da under det svært tiltalende navnet "bæsj".. Grunnen var enkel - det luktet faktisk avføring av denne hasjen.

Den var visst ufattelig god og fikk en sinnsyk hype i Bergen en stund, selv prøvde jeg den aldri av den enkle grunn at den, som sagt, luktet avføring. Og det vil ikke jeg røyke, uansett hvor godt det skal være.
Han har et mikroskop man kan se bønn i og det er utrolig mange krystaller. Etter å ha røykt bare 3 trekk på majsa er jeg så grisefjern som jeg ikke har vært siden "old days"
Om det er hasj så vil den jo være lagd av krystaller og du vil jo kun se krystaller om du ser på den i ett mikroskop.
Så nettopp DÈt være en dårlig indikator på styrke.
Hadde det vært pot så kan det være en god indikator om det er mye trikomer: )
Hmmmm, kanskje det var det jeg så da, har egentlig ikke peiling men det så veldig bra ut sammenlignet med bilder på Google har stor tro på at dette er julebønna
Ja jeg hadde hamstra til jul om den er så god som du beskriver.
Rart det der. Var på Ozora i sommer og der var det ikke noe annet Charras å få tak i hvis man skulle ha brunt. Nesten slitsomt god kvalitet når man skal være på festival.
Da jeg var i Nepal solgte dem hvertfall Charas (håndrullet hasj - sort og myk i konsistensen som du sier). Kvalitetetn var som regel fantastisk. God hasj som setter deg i det meditative hjørnet - som det meste av charas laget på gamlemåten fra himalaya området.

Så nei.. Det er ikke bullshitt. Det kan hende at det er en eller annen backpacker eller lignende som har smuglet med seg noe til Norge.
Har hørt om "eggene" selv.
Har også hørt at de lukter avføring, og at form og lukt kommer av måten de blir transportert inn i landet på. (2+2=?)
Har dog hørt at tross dette, skulle den vistnok være verdt det.
Vel, det er mer akseptabelt om man utfører smuglingen selv da, enn om man blir tilbudt av en skitten dealer.
seff er "eggene" smugla i æsen på en eller annen kurer, er derfor de er eggforma også for at det skal være lett og få inn og ut, så dere som tror egg er en egen type hasj tar feil, men er ett kvalitetstegn derimot fordi ingen gidder stresse med og drite ut noe som ikke er kvalitet, så får du rompehasj er det bare og juble og heller håpe på det blir lovlig en vakker dag så man slipper juble over rompehasj.
Sitat av bleh Vis innlegg
Har også vært bort disse "eggene", men de gikk da under det svært tiltalende navnet "bæsj".. Grunnen var enkel - det luktet faktisk avføring av denne hasjen.

Den var visst ufattelig god og fikk en sinnsyk hype i Bergen en stund, selv prøvde jeg den aldri av den enkle grunn at den, som sagt, luktet avføring. Og det vil ikke jeg røyke, uansett hvor godt det skal være.
Vis hele sitatet...
Hvis noen form for hasj lukter/smaker/kalles for bæsj, så er det kun fordi den ikke har blitt vasket grundig nok. Husk mye kommer via rumper, så ja :P
Sitat av bleh Vis innlegg
Har også vært bort disse "eggene", men de gikk da under det svært tiltalende navnet "bæsj".. Grunnen var enkel - det luktet faktisk avføring av denne hasjen.

Den var visst ufattelig god og fikk en sinnsyk hype i Bergen en stund, selv prøvde jeg den aldri av den enkle grunn at den, som sagt, luktet avføring. Og det vil ikke jeg røyke, uansett hvor godt det skal være.
Vis hele sitatet...
Det er ikke selve hasjen som lukter bæsj, men plastikken rundt. Hadde hasjen luktet, så hadde den ikke funket så godt.
Hallo er en grunn til at vi kaller det for "go shit".
smakte noe som ble kalt for "egg" sist vinter, de kom i små eggeformede kondom\ballong innpakninger. Vanvittig god hasj!
man kan ofte se tempel ball på christiania, ligger på 120 kr/g. den passer beskrivelsen din, masse lukt og mørk.
har aldri hørt om det med monker og templer før, kan være en røverhistorie
templeballs kan fås tak i vis man kjenner de rette folkene men det er sjeldent og dyrt vanvitig dyrt forhold til den orginale gram prisen.
har alltid hørt at såkalte tempelballer er charas som er smuglet inni pungsekken til munker, som padler svære kanoer over atlanterhavet. men det er sikkert en myte som så mye annet
Dumme dealere som ikke pakker ut hasjen for så å pakke den inn igjen i noe plastikk som IKKE lukter rompe. Vips, så er det 10x enklere å få solgt hasjen, muligens til høyere pris også - kvaliteten forblir jo uansett.

Sitat av E=Fb Vis innlegg
har alltid hørt at såkalte tempelballer er charas som er smuglet inni pungsekken til munker, som padler svære kanoer over atlanterhavet. men det er sikkert en myte som så mye annet
Vis hele sitatet...
Det der er ikke en myte engang, men noe en kamerat så fjern at han har trippet 'balls' og funnet på noe så sykt som det der har kommet opp med, og så har det blitt spredt (til forhåpentligvis ikke så altfor mange).
tempel balls er hasj som er samlet i sammen igjennom hele året som er tatt en bit av di beste partiene hele året og tatt i sammen til en klump etter hva jeg har hørt.. har ingen kilder men har en kompis som har røyket i 15 års tid så..
Sitat av stagg Vis innlegg
Hallo er en grunn til at vi kaller det for "go shit".
Vis hele sitatet...
ja, det er det. pågrunn av språklig påvirkning fra f.eks. USA, der de i 4% av tilfellene bruker ordet "shit" for avføring, og det gjerne heller kan være en fellesnevner for objekter("gotta go to the store and buy som shit"), situasjoner("this is some fucked up shit") og gjerne hasj/weed("pass that shit").
Bor i KBH, kan bekrefte det Mayday skriver. Selv om prisen er begynt å snike seg litt høyere enn de 120Kr/g på den typen (kan gå under både nepal/charras betegnelse)

Tror ikke du skal ta munker og tempel historien bokstavelig... Bare nyt den
Usikker på om det skal finansiere noe nytt tempel(Heller tvilsomt), men du får jo hasj i oslo til 400-600kr som er håndlaget hasjis og kun for spesielt interesserte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tempel hasjen er det munker som produserer i nepal det som er så spesielt med denne er at den har en kjerne av opium å blir lagrett så så slenge før den blir solgt så opiumen får trekt ut i hele ballen et bra tegn på at du har ekte tempel hasj er at denne kommer i baller som er insyd i en slaks strisekk lignende tekstil dette er prima vare å kommer nok ikke til norge i støre mengder men selfølgelig hender jo at noen tar med seg ei flis når de er på ferie

angående de eggene dere snakker om som ofte lukter bæsj dette er god hasj men om den er lagd med å gni hendene mothverander hvet jeg ingenting om men det jeg vet er at dette ofte er hasj som er svelget å smuglet på den måten det er grunnen til en ofte stiv pris da folk tar med seg denne oftest til eget bruk å til salg til kompiser
svælginga er også mye av grunnen til den lukter bæsj her nede går den ofte under navnet rompe hasj å er veldig ettertraktet siden man vet at folk ikke gider å svelge 300 g med henna bønne eller annet skvip
Bullshit!

Det er garantert ingen opiumskjerne i tempel hasj
Sitat av danseku Vis innlegg
Bullshit!

Det er garantert ingen opiumskjerne i tempel hasj
Vis hele sitatet...

ok forklar meg da hva er nepalske tempel baller?

gi meg gjerne noen kilder på at dette
Jeg fant temple shit bar sist jeg var i Amster, trodde nesten ikke mine egne øyne. Ligger rett ved en stor growshop, såvidt jeg husker, veldig lett å finne.
Når man ankommer togstasjonen, i Amsterdam. Å skal spasere nedover, hvis man da tar å går hardt imot høyre etter trikkehelvettet. ca.120M ifra stasjonsutgangen, er hjørnet på gaten som leder mot venstre, 50m videre bort gata og rundt hjørnet, ligger det en nyere kaffebar, kallt "temple coffeeshop~", noe lignende ihvertfall. Der serverer dem endel temple shit, forskjellige typer. Ifølge gammel historie, er dette enten veldig ulovlig, eller bare etterligninger av andre typer templeshit.
Men værdt ett lite besøk, eller ett besøk før man hiver seg på toget hjemover om det er der turen ender.

(
Litt vekk fra topic, men ikke langt unna temple bar, i samme retning noen meter lenger ned å ei bakgate nedover, er der kremen av kremen i byen er plassert. Barney, dampkring M.M

Oppdaget den sist jeg var i Amsterdam selv, å brukte resten av sparegrisen der før jeg løp til tog å fly. Angret ikke da jeg var hjemme :] Så kan anbefale den sjappa om temple shit skal innhaleres.
Såvidt jeg husker, var ingen monker observert, så kanskje litt mainstream denne shop'n, men overaskende god å spesiell, smak & look på noen av temple variantene.
dildo-jonny:

Som tidligere skrevet i tråden, er det håndrullet hasj oftest nepal.

http://www.420hash.com/nepalesestickhash.html

http://www.420hash.com/templeballhash.html

http://cannabis.wikia.com/wiki/Hashish

http://www.smokersguide.com/sg/Smoke...eed.php?id=427


Nå kunne jeg tenkt meg og se noen kilder på at "tempelhasj" inneholder opium..
Sist endret av danseku; 2. november 2011 kl. 06:08.
ser ut sut som jeg må legge meg flat der eneste kilden jeg har til dette er at jeg var på ferie i katmandu å røyka det selv hvor jeg ble fortalt prosesen av de lokale der å testa posetivt på opium på en narko test når jeg komm hjem
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ser ut sut som jeg må legge meg flat der eneste kilden jeg har til dette er at jeg var på ferie i katmandu å røyka det selv hvor jeg ble fortalt prosesen av de lokale der å testa posetivt på opium på en narko test når jeg komm hjem
Vis hele sitatet...
...og hvordan smakte denne opiumsinfuserte hasjen når du røykte den?
Det finnes mange interessant reise-tråder på nettet fra Nepal, mange bare på ICMag-forumet. Men en jeg selv har lest en del i er denne fra ICMag, http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=165244

Her finner du mange bilder av forskjellige typer hasj fra Nepal, det være tørrsiktet, håndrullet, you name it.

Og her er litt uttak fra boka Hashish av Robert C. Clarke:


Nepal

Nepal, with a long tradition of harvesting Cannabis resin by hand-rubbing, is internationally the best known source of hand-rubbed hashish. In Nepal, both the living Cannabis plant and dried marijuana flowers are called ganja. Hashish usually is called charas. (The term charas usually refers only to hand-rubbed hashish, by far the most common type of hashish found in Nepal.) Fresh hand-rubbed charas is acclaimed as the best quality for smoking; sieved hashish is considered inferior.
Nepali charas always had a good reputation and was considered by hashish connoisseurs in British India during the 1800s to be of the highest quality (IHDCR 1893-94). Johnston (1855) described the unique characteristics of fine Nepali hashish:

In Nepal, it is gathered by the hand in the same way as opium. This variety is very pure, and much prized. It is called momeea, or waxen churrus (charas). It remains soft, even after continued drying; has a fragrant narcotic odor, which becomes strong and aromatic on heating. Its taste is slightly hot, bitterish, and acrid, yet balsamic.

Hooper (1908) also described momeea and another lower grade of hashish called shahjehani:

Momeea, black, wax-like cakes, valued at Rs. 10 per seer, and shahjehani, sticks contain-ing portions of leaf, valued at Rs. 3 per seer, are the two kinds of Nepal charas.

Through the seven-teenth century, the small quantities of high-quality charas produced in the Himalayan region were only for local consumption. As the demand across India increased during the eighteenth century, charas production in Nepal also increased. Nepalese production apparently did not expand sufficiently to fill the demand because the source of charas was wild Cannabis and only a limited amount could be produced. To make large commercial quantities of hashish, cultivation was necessary. The IHDCR reported that most of the fine charas smoked in India during the nineteenth century was sieved hashish from Central Asia. Nepali charas, considered of higher purity and potency than Turkestani hashish, commanded a higher price in India. Nepali charas has maintained its popularity throughout the twentieth century. Aldrich (1979) states:

Hand-rubbed charas from Nepal became the choicest of goodies in India during World War II. When it was unavailable, the hash[ish] lovers of India started making their own. The modern hashish shops in Katmandu arose with the influx of counter culture Westerners in the late 1960s. Nepal banned the shops and charas export in 1973, but this upset the economy so much that the government recently reversed its position, rejecting a crop-substitution scheme as unfeasible.

Fingers and temple balls were the two most common shapes of Nepali hashish exported to Europe and North America in the late 1960s and early 1970s. Temple balls were spherical or egg-shaped, solid, very dark brown, and polished. Procurers of temple balls were often treated to the tale of their long history as religious sacraments, one of the few essentially true hippie folktales. Nepali Buddhists revere Cannabis as a sacramental herb of great significance, and hashish figures centrally in their rituals (Behr pers. comm. 1987).

Fingers varied in diameter, from that of a pencil to that of an adult's finger. All were about 8 to 15 cm in length. Usually, 6 to 20 soft, fresh fingers were pressed into elliptical bundles. Bundles usually were smoothed on the outside by hand and often appeared shiny.

Fingers and temple balls were dark brown to almost black on the outside. Only occasionally were they still fresh when they reached European and North American markets. If fresh, the balls felt dense and resilient when squeezed. The inside of a fresh piece of traditional, high-quality Nepali charas was soft, like stiff nougat, and brown rather than hard and black; it always smelled earthy and sweet when fresh. As a piece aged, especially if the resin contained moisture, it shrank slightly and small cracks developed in the surface, which promoted further drying and spoiling of the piece.
With too much residual water in a piece of hashish, fungal contaminants flourish, causing spoilage.

Nepali hand-rubbed hashish rarely is pressed sufficiently before being stored. Almost always, too much moisture is left and the hashish usually spoils as it dries. (Always enjoy hand-rubbed hashish soon after it is produced.) Some commercial pieces of Nepali hashish are made very crudely with pieces of leaf and seeds occasionally found in the pieces.

Water ruins otherwise great hashish. Experienced hashish-rubbers wait for the dew to dissipate so that the plants are completely dry before resin collection begins. Only inexperienced and hasty hashish-rubbers collect from wet plants. Cherniak (1979) claims:

The resin must be moistened or sprinkled with water before it can be scraped off easily from the palms with a knife. After being sprinkled with water, the resin may be rubbed off by abrasively rubbing the open palms against one another.

If this was indeed common practice when removing resin from the palms, then it would explain why such a high percentage of Nepali hashish spoiled during shipment. Water does not belong in a piece of hashish. The hands ought never be wetted during resin collection.

Spoiled Hashish
Smoking hashish that is infected with mold can make you sick. Hand-rubbed hashish is particularly prone to spoilage. More often than not, you can find streaks of white mold inside a spoiled piece of Nepali charas. In the United States, dealers often claimed that the white streaks were opium, an explanation that was merely marketing-hype. The white streaks indicated contamination by potentially toxic fungi. Eating hashish without heating is unsanitary. Hashish might contain many disease-producing organisms, especially in spoiled, hand-rubbed pieces.

The most skilled hashish harvesters can rub 5 to 10 g per day of the highest quality charas or 50 g per day of good commercial-grade momeea hashish. For the finest pieces, only the best plants are used. Plants are rubbed after the dew has lifted and rubbing is done lightly. Plant debris are carefully picked out before the hashish is pressed.
When such care is taken, a yield of 5 to 10 g per day is considered good, but harvesters rubbing indiscriminately collect up to 200 g per day of lowest-quality resin, permeated with bits of leaf (shahjehani) and barely qualifying as hashish.


Hand-rubbed Nepali hashish is still available occasionally in Amsterdam and elsewhere in Europe. Most of it is too dry and harsh smoking, but the rare, fresh pieces can be excellent. Both wild and cultivated Cannabis are used to make hashish in Nepal. For rubbed hashish, ganja is cultivated in small gardens as a cash crop in the low hills near Katmandu during the dry, winter season from December to March. During, the summer season, wild Cannabis florishes at higher altitudes and is rubbed for hashish in autumn (Manandahar pers. comm. 1986).

Westerners made sieved (not the indigenous hand-rubbed) hashish in Nepal from spontaneously growing Cannabis as early as 1978. The process of harvesting and drying the plants and separating the resin powder by sieving came from Afghanistan and the Middle East with travelers of the Hippie Hashish Trail.

Since 1985, sieved Nepali hashish made by Westerners from cultivated plants has been available from time to time in Amsterdam coffee shops. This hashish was a deep rich brown, very soft and oily but not sticky, and came in blocks 2 to 3 cm thick. This sieved Nepali hashish was reported to be very strong but seemed to induce a shallow, two-dimensional high. It was made by mixing "farmers" resin powder with up to 20 percent hashish oil.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ser ut sut som jeg må legge meg flat der eneste kilden jeg har til dette er at jeg var på ferie i katmandu å røyka det selv hvor jeg ble fortalt prosesen av de lokale der å testa posetivt på opium på en narko test når jeg komm hjem
Vis hele sitatet...
Har du røyket dette rett før du dro hjem, for så og ta en urinprøve med en gang du kom hjem, eller seinest dagen etter da? Opium påvises nemmelig ikke veldig lenge i urin.

Ja jeg har en kilde å http://www.erowid.org/chemicals/opia..._testing.shtml
Sitat av selvmord Vis innlegg
Har du røyket dette rett før du dro hjem, for så og ta en urinprøve med en gang du kom hjem, eller seinest dagen etter da? Opium påvises nemmelig ikke veldig lenge i urin.

Ja jeg har en kilde å http://www.erowid.org/chemicals/opia..._testing.shtml
Vis hele sitatet...
ja faktisk da jeg går på faste urinprøver der hvor ikke dem bryr seg om thc men er ute etter sterkere stoffer hadde time en uke etter jeg kom hjem men hadde med meg noen av godsakene tilbake til norge
Skaffet meg noe som jeg trodde var tempelhasj, men etter å ha sett bilder på google av å søkt etter templeballs så ble jeg usikker.
Her er ett par bilder av det jeg har;
Bilde1
Bilde2
Lukten er ganske sterk, veldig myk.
Bessiekgb:

Vel, det er mer akseptabelt om man utfører smuglingen selv da, enn om man blir tilbudt av en skitten dealer...

hvordan tror du ting kommer inn i landet her og der? smugling bør bli ulovlig, tenke nytt bør fremmes!!! )
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Skaffet meg noe som jeg trodde var tempelhasj, men etter å ha sett bilder på google av å søkt etter templeballs så ble jeg usikker.
Her er ett par bilder av det jeg har;
Bilde1
Bilde2
Lukten er ganske sterk, veldig myk.
Vis hele sitatet...
Det der ser ut som noen har svelgt og smuglet inn.. ligner på noe jeg har.. lukter det sterk weed?
Sitat av danseku Vis innlegg
Bullshit!
Vis hele sitatet...
Riktig, fordi Norge er verdens dyreste land kan man kalle hashen hva man hvil og ta 10dbbel pris for den.
Dette kan kun være Tibetansk-Tempelrev! Hentet ut fra jungelen av Indiana Jones på en mystisk og spennende eventyrferd. Den skal egentlig bare røykes av munker og shamaner, da en er alt for sterk for det vanlige bønnehue...
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Det der ser ut som noen har svelgt og smuglet inn.. ligner på noe jeg har.. lukter det sterk weed?
Vis hele sitatet...
Ja, lukten er også veldig sterk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Fingers and temple balls were the two most common shapes of Nepali hashish exported to Europe and North America in the late 1960s and early 1970s. Temple balls were spherical or egg-shaped, solid, very dark brown, and polished. Procurers of temple balls were often treated to the tale of their long history as religious sacraments, one of the few essentially true hippie folktales. Nepali Buddhists revere Cannabis as a sacramental herb of great significance, and hashish figures centrally in their rituals (Behr pers. comm. 1987).

Fingers varied in diameter, from that of a pencil to that of an adult's finger. All were about 8 to 15 cm in length. Usually, 6 to 20 soft, fresh fingers were pressed into elliptical bundles. Bundles usually were smoothed on the outside by hand and often appeared shiny.

Fingers and temple balls were dark brown to almost black on the outside. Only occasionally were they still fresh when they reached European and North American markets. If fresh, the balls felt dense and resilient when squeezed. The inside of a fresh piece of traditional, high-quality Nepali charas was soft, like stiff nougat, and brown rather than hard and black; it always smelled earthy and sweet when fresh. As a piece aged, especially if the resin contained moisture, it shrank slightly and small cracks developed in the surface, which promoted further drying and spoiling of the piece.
With too much residual water in a piece of hashish, fungal contaminants flourish, causing spoilage.
Vis hele sitatet...
tusen hjertelig takk. kan dette faktisk være hasjis laget av munker?
Kan du ikke bare bestemme deg for at du tror den er laget av munker? Fantasien gjør sikkert produktet fullendt. Jeg mener, du kommer jo uansett aldri til å finne ut om den faktisk ER laget av munker eller rosa sjimpanser
Sansynligheten for at en som selger små-kvantum av en hasj i Norge vet -hvem- den er laget av og til hva formål er så teoretisk små at du kan slappe av uten og miste mer nattesøvn med at det mest sansynlig ikke stemmer.

Merkevarestjeling er noe som selger innenfor hasjbransjen, og det vil alltid være folk som sier varene sine er noe som var legendarisk for endel år tilbake. Stemmer skjeldent.