Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2849
Hvor mye penger får man til skole pc?


PS: Er ny så har sikkert gjort noe feil :P Takk til alle svar
Hvordan skole går du på? Hvor gammel er du? Mer info, takk.

Får man ikke skolepcer gratis nå på vgs? Om du ikke går på VGS så kommer det vell an på foreldrene dine..
Sist endret av Vod0; 14. august 2011 kl. 23:26.
Mener du nav?
jeg fikk 2250kr
Eller mener du skole pc?
trodde man bare fikk en?
Sist endret av ImsdalFlaske; 14. august 2011 kl. 23:26.
I mitt fylke (Akershus) søker man om stipend, der grunnstipendet er 890,-. Vi får tildelt en skolepc som er forhåndsvalgt av skolen (i mitt tilfelle en Mac) som man betaler med grunnstipendet. Om man da har skilte foreldre, søsken, aleneforsørger o.l får man mer i stipend. Dette er da om man begynner på vgs.
Trådstarter
6 0
Jeg går på ungdomssolen i 8 klasse og kommer til å få skole pc (skriver som en gris) Har hørt noen har fått 5000,- for 3 år siden
sjæl
fikk skole pc når jeg beggynte i 8 sjæl, jeg begynner i 9.
jeg fikk 2250kr for ny laptop, dette er også fordi jeg skriver mildtsagt jævlig.
Sitat av AKmagine Vis innlegg
Hvor mye penger får man til skole pc?


PS: Er ny så har sikkert gjort noe feil :P Takk til alle svar
Vis hele sitatet...
Får til skolepc? Vi måtte ihvertfall ikke betale noen ting for skolepcen, hvis du ikke skal kjøpe den ut ved skoleslutt/slutten av skoleåret.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvordan skole går du på? Hvor gammel er du? Mer info, takk.

Får man ikke skolepcer gratis nå på vgs? Om du ikke går på VGS så kommer det vell an på foreldrene dine..
Vis hele sitatet...
Det heter IKKE "hvordan skole", men "hvilken skole". Det er den meste irriterende skriveleif av alle!
Trådstarter
6 0
@TobNor Takk for svaret men må man ha en pc + skriver for de pengene? (tenker på opgaver hjemme)
Sist endret av AKmagine; 14. august 2011 kl. 23:35.
Sitat av Armagedd0n Vis innlegg
Det heter IKKE "hvordan skole", men "hvilken skole". Det er den meste irriterende skriveleif av alle!
Vis hele sitatet...
Ok da.. Hvilken skole går du på?
Eller så kan vi ta litt dialekt; Kordan skole går du på?
Trådstarter
6 0
Jeg går på Borgheim i nøtterøy komune
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Siden når ble det vanlig og FÅ penger til skole pc på ungomsskolen? Hvem får du pengene av? Nav, foreldra, lånekassen?
Sitat av echuz Vis innlegg
Siden når ble det vanlig og FÅ penger til skole pc på ungomsskolen? Hvem får du pengene av? Nav, foreldra, lånekassen?
Vis hele sitatet...
Vi fikk utlevert en pc vær i 8. klasse, men betalte ikke noe :l
Trådstarter
6 0
Tror det er komunen min som betaler. Fetteren min fik en kvitering på 5000 så kunne han handle hvor han ville :P
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Fy faen.. Når jeg gikk i 8. Fikk vi ikke engang utlevert blyant og viskelær! Og enda mindre fikk vi lov til å bruke egene pcer på skolen.
Sitat av Armagedd0n Vis innlegg
Det heter IKKE "hvordan skole", men "hvilken skole". Det er den meste irriterende skriveleif av alle!
Vis hele sitatet...
Uenig, "hvem skole" er hakket verre.
De som har skrivevansker, får et tilskudd fra kommunen / NAV / whatever, til å kjøpe seg en pc som de kan bruke på skolen.

Dette beløpet er generelt ganske så latterlig lavt.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De som har skrivevansker, får et tilskudd fra kommunen / NAV / whatever, til å kjøpe seg en pc som de kan bruke på skolen.

Dette beløpet er generelt ganske så latterlig lavt.
Vis hele sitatet...
Siden når da? Var plenty med folk i klassen min med skrivevansker, og lærerne måtte ofte spørre eleven hva som sto på arkene..

De som skrev tregt/stygt fikk bruke skolens stasjonere under tentamener men det var gjerne det..
Trådstarter
6 0
Ja, har hørt man får en ganske liten sum til skole pc nå iforhold til tidligere ;(
Sitat av echuz Vis innlegg
Fy faen.. Når jeg gikk i 8. Fikk vi ikke engang utlevert blyant og viskelær! Og enda mindre fikk vi lov til å bruke egene pcer på skolen.
Vis hele sitatet...
Samma her, ingen penger til saker her i gården, og hvertfall ingen pc!... Uansett, for å slenge inn et innlegg i tråden her, kan jeg si at broren min, som begynte på videregående i Oslo, fikk 870,- i grunnstipend, det brukte han på å betale skolepc til 800,- pr år. Han beholder den riktignok når han har fullført skolen.
Sitat av AKmagine Vis innlegg
Ja, har hørt man får en ganske liten sum til skole pc nå iforhold til tidligere ;(
Vis hele sitatet...
Tror ikke du får penger nå. Du får sikkert utlevert en maskin senere i år.
Når jeg begynte i 8.klasse så fikk vi vær vår bærbar maskin som vi kunne bruke til skoleting..

Ikke en vi delte men våres egen personlige skole maskin.
Vi har en fra Kongo og en som har skrive / lærevansker. Begge 2 ligger etter i skolen men de har ikke fått noe spesielt, enste er at de får litt anerledes skoletime.
Helt greit at man får PC hvis man har dysleksi, men at man får PC fordi man skriver som en gris blir jo helt feil! Man vil jo da ikke få muligheten til å lære seg å skrive pent. Kan hende i fremtida at man vil ha behov for å skrive noe med blyant/penn slik man gjorde i "gamle dager", da er det greit å ha litt basiskunnskaper om dette.
Sitat av Essy Vis innlegg
Samma her, ingen penger til saker her i gården, og hvertfall ingen pc!... Uansett, for å slenge inn et innlegg i tråden her, kan jeg si at broren min, som begynte på videregående i Oslo, fikk 870,- i grunnstipend, det brukte han på å betale skolepc til 800,- pr år. Han beholder den riktignok når han har fullført skolen.
Vis hele sitatet...
Forskjell på VGS og Ungdomsskolen
Sitat av AKmagine Vis innlegg
@TobNor Takk for svaret men må man ha en pc + skriver for de pengene? (tenker på opgaver hjemme)
Vis hele sitatet...
Jeg bruker en blanding av, skriver hjemme, skriver skole minnepenn og skole minnepenn



så tror det går bra

Og til alle som maser om og få det senere i år, han sa han fikk grunnet forjævlig skrift, dette er altså NAV støtte.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Forskjell på VGS og Ungdomsskolen
Vis hele sitatet...
Haha, blandet videregående og ungdomskole... Glemte meg og trodde TS gikk på VGS ... Det er bare helt utenkelig for meg med gratis skolepc på ungdomsskolen, derfor ble det litt surr med det jeg leste
Hvis du har skriveproblemer etc så får du penger til utstyr du trenger for å levere leksene dine i tide, jeg fikk 9000 da jeg gikk i 9klasse eller noe. (Kjøpte en bad ass gaming laptop med 60gig hardisk og 512mb RAM xD)

Men hvis det er generell shit som studiespesialiserende vgs så leier man vel en billig pc, så får man tilbud om å kjøpe den for nesten ingenting på slutten av skoleåret. Var hvertfall sånn for dama.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hvis du har skriveproblemer etc så får du penger til utstyr du trenger for å levere leksene dine i tide, jeg fikk 9000 da jeg gikk i 9klasse eller noe. (Kjøpte en bad ass gaming laptop med 60gig hardisk og 512mb RAM xD)

Men hvis det er generell shit som studiespesialiserende vgs så leier man vel en billig pc, så får man tilbud om å kjøpe den for nesten ingenting på slutten av skoleåret. Var hvertfall sånn for dama.
Vis hele sitatet...
I repeat, som TS sa så er det ingen sykdom etc. det er grunnet jævlig skrift.
jeg har også dette, derfor har jeg denne pc'en.
eg fekk pc fordi eg har dyksleksi og trenge pc for og bli ferdig me lekser (er treig)

det er eit faktum at nokon trenger pc for og kunne komme seg gjennom skulen.