Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 17661
Hamburgere som ikke er i Whopper familien kan maks ligge i 10 min i en ovn lignende sak. hvis den ikke blir kjøpt før det blir den waste. Hvis man vil forsikre seg mot å få en burger som har ligget mer enn feks 5min. så bestiller du enten en whopper, eller du bestiller en spesial burger. det betyr at du enten tar med ekstra av en ingridiens eller uten en ingridiens. Feks ekstra ost. eller uten tomat
Her vi bor eksisterer hverken MacDonalds eller BurgerKing. Skal vi ha burger drar vi på f.eks Tier'n (Tiger Esso) og bestiller oss ekte mannfolkmat; 333g bacon/cheeze med MYE dressing, fries og liters-cola.

Du blir kanskje feit hvis du spiser mye, men hvem spiser vel det samme hver dag uansett ?
Fridays!

Gratis påfyll av drikke, Friday fries, burgere som virkelig ser ut som avbilda.. sånn det skal være.

Men prisen er deretter da dessverre.. Hehe.
Sitat av dosky
Her vi bor eksisterer hverken MacDonalds eller BurgerKing. Skal vi ha burger drar vi på f.eks Tier'n (Tiger Esso) og bestiller oss ekte mannfolkmat; 333g bacon/cheeze med MYE dressing, fries og liters-cola.

Du blir kanskje feit hvis du spiser mye, men hvem spiser vel det samme hver dag uansett ?
Vis hele sitatet...
Hvem sier at du ikke kan få ekte mannfolkmat på BK ? Du Bestemmer selv hvor mange kjøtt du vil ha og mengden ingridienser.
Sitat av Fredriker
Jobber på Burger King og hygene er det som blir lagt størst vekt på. Man skal vaske seg på hendene hvert 20 min. Man skal heller ikke ta på noe som de på "kassa" har tatt på. da kan jo bakterier overføres fra pengene til burgeren.
Vis hele sitatet...

Sånne regler har vi i McDonalds også.. Jobbet der selv i en 2 måneders tid før jeg sluttet pga noen forskjellige ting.

Det sto masse forskjellige regler på skilt i lokalet, blant annet at man skal vaske seg på henda vært 15. minutt og at man skulle skrape 'ovnen' der man stekte hamburgerne etter hver gang den ble brukt.

Kan vel egentlig si at ingen av disse reglene ble opprettholdt veldig bra, håndvask skjedde som regel bare ved starten av et skift og ikke en eneste gang etterpå, og grillen ble skrapt kanskje en gang i halvtimen, i tillegg kastet de ikke burgerne etter 15 min som man skal, men heller en 30 min etter ved noen tilfeller.

OG i tillegg var det ingen av de 14-15 ansatte som hadde kontrakt, sier vel en del om hvor seriøs driften var..

Kan godt hende at Burger King er bedre på dette, men siden jeg bare har jobbet i McDonalds er det det eneste jeg har å utveksle erfaringer fra

Edit:skriveleif.
Sist endret av Pappagutten; 8. oktober 2008 kl. 00:43.
Sitat av Pappagutten
Sånne regler har vi i McDonalds også.. Jobbet der selv i en 2 måneders tid før jeg sluttet pga noen forskjellige ting.

Det sto masse forskjellige regler på skilt i lokalet, blant annet at man skal vaske seg på henda vært 15. minutt og at man skulle skrape 'ovnen' der man stekte hamburgerne etter hver gang den ble brukt.

Kan vel egentlig si at ingen av disse reglene ble opprettholdt veldig bra, håndvask skjedde som regel bare ved starten av et skift og ikke en eneste gang etterpå, og grillen ble skrapt kanskje en gang i halvtimen, i tillegg kastet de ikke burgerne etter 15 min som man skal, men heller en 30 min etter ved noen tilfeller.

OG i tillegg var det ingen av de 14-15 ansatte som hadde kontrakt, sier vel en del om hvor seriøs driften var..

Kan godt hende at Burger King er bedre på dette, men siden jeg bare har jobbet i McDonalds er det det eneste jeg har å utveksle erfaringer fra

Edit:skriveleif.
Vis hele sitatet...
Er nok ganske enig med deg der. er ikke mye av det som blir holdt, men det blir holdt såpass mye at det ikke er noen fare for gjestene.

Når det gjelder kontrakt. så går jeg inn i min 6 måned uten kontrakt nå :S gud veit hvorfor jeg ikke har fått den ennå.
Sitat av fulloggal
Men den restauranten som lager beste burgere er Wendys i USA. Håper de kommer til Norge.
Noen andre som har vært på Wendys i USA?
Vis hele sitatet...

har dessverre ikke det, men The Baconator ser helt fantastisk ut!

og et lite triks jeg har tenkt ut. kan noen av dere burgersjappe-insidere bekrefte/avkrefte om dette funker:

hvis man vil spise på mac donalds eller burger king, og har lyst på en fersk burger, altså en som ikke har ligget under varmelampene så lenge, så be om en burger med en mindre indigriens. da må de lage den fra scratch!
Sitat av galningen
har dessverre ikke det, men The Baconator ser helt fantastisk ut!

og et lite triks jeg har tenkt ut. kan noen av dere burgersjappe-insidere bekrefte/avkrefte om dette funker:

hvis man vil spise på mac donalds eller burger king, og har lyst på en fersk burger, altså en som ikke har ligget under varmelampene så lenge, så be om en burger med en mindre indigriens. da må de lage den fra scratch!
Vis hele sitatet...
Jeg skrev dette rett over men kan si det igjen :P det stemmer Whooo!!!! ^^

Men det blir jo mer jobb for oss da. med den lønnen vi har så syns jeg dere kan droppe det
Sist endret av Fredriker; 8. oktober 2008 kl. 00:59.
Ja, det funker selvfølgelig. Men som sagt er de fleste burgerne mer eller mindre ferske, eventuelt nylagede, uansett.
Hmmm....sikker på at det er mange her inne som spiser på mc donalds eller kingen i ny og ne, enten drita fulle eller edru..som klager på de kjedene nå.

Valget er jo enkelt. Liker man ikke det ene, så spiser man et annet sted. Er det noe vi har nok av rundt om kring må det jo være mat?

Jeg spiser på mc donalds eller burgerking innimellom...veldig skjeldent egentlig, men jeg spiser der iblant, og har ingenting problemer med det. Jeg tenker ikke på hvor forbaska stuerent det er overalt. Synes verden har blitt et eneste kaotisk mas om hvor rent det er overalt, ikke gjør ditt og ikke gjør datt. Ting har jo eksistert i haugevis av år, og bakterier er jo normalt....hvorfor da skrike seg hes over småting?

Et hvor dere vil, når dere vil. Man er selv skyld i sine egne valg, å dra en slik type diskusjon så crazy langt blir litt sånn...ja...vet ikke hva jeg skal skrive...tamt?
Sitat av Fredriker
Er nok ganske enig med deg der. er ikke mye av det som blir holdt, men det blir holdt såpass mye at det ikke er noen fare for gjestene.

Når det gjelder kontrakt. så går jeg inn i min 6 måned uten kontrakt nå :S gud veit hvorfor jeg ikke har fått den ennå.
Vis hele sitatet...
Du bør få en arbeidskontrakt. Jeg vil anbefale deg å mase på sjefer, daglige ledere, osv for å få det. Kjekt å ha.
Sitat av tafsern
Et hvor dere vil, når dere vil. Man er selv skyld i sine egne valg, å dra en slik type diskusjon så crazy langt blir litt sånn...ja...vet ikke hva jeg skal skrive...tamt?
Vis hele sitatet...
Tamt er vel det det ikke blir, hva?
Sitat av Markus
Du bør få en arbeidskontrakt. Jeg vil anbefale deg å mase på sjefer, daglige ledere, osv for å få det. Kjekt å ha.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å slutte på dagen hvis man ikke har kontrakt ? og alikevell få feriepenger ?
Sitat av Fredriker
Er det mulig å slutte på dagen hvis man ikke har kontrakt ? og alikevell få feriepenger ?
Vis hele sitatet...
Om du ikke har arbeidskontrakt, er det ikke noe som stopper sjefen i å ikke gi deg feriepenger.
Dersom du mottar lønn fra en bedrift over en lengere periode, selv uten arbeidskontrakt, så er du regnet som ansatt. Det var det NAV fortalte meg (aetat var det den gang), men såklart du stiller mye sterkere med en kontrakt.

Og nei de kan ikke nekte deg feriepenger. Men i teorien kan ikke du slutte på dagen heller, er vel 1mnd som er vanlig eller fullføre alle skiftene/vaktene som er satt opp på deg.
Spiser ikke så altfor ofte på McDonalds da det ligger langt unna, kan heller ikke huske å ha vært på Burger King, men jeg er enig med
Sitat av Lebowski
Er det bare jeg som syntes det lukter spy i inngangen til _ALLE_ McDonalds?
Tenk på det neste gang dere går inn. Burger King er så myyye bedre.
Vis hele sitatet...
Spy lukta kjenner jeg godt igjen.

Ellers enig med de som sier at burgerne ser stor ut på bildene, men er knøttliten når de kommer. Chipsen er veldig god thou.
Sverger ellers til en eller 3 burgere fra Statoil.
Sist endret av Christian; 8. oktober 2008 kl. 15:23.
For min del var det totalt uaktuelt å begynne på macdonalds, både pga lukten der og burgerne.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av spelley
For min del var det totalt uaktuelt å begynne på macdonalds, både pga lukten der og burgerne.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg boikottet McDonalds i 7, snart 8 år nå. Men jeg tillater meg å gå på BurgerKing.
Men skal jeg ha hurtigmat er SubWay vinneren, men det er så fryktelig dyrt.

Det er tydelig at i hurtigmatbransjen for man det man betaler for, og man betaler ikke rare greiene.
Jeg spiste 4 cheeseburgere på McDonnalds idag. Nå, 3 timer etter, er jeg kvalm og uvel. Det blir jeg egentlig alltid etter jeg har spist på McDonnalds. Litt varm i hodet også.

Likevel, finnes det ikke noen raskere måter å få seg en kjapp middag\lunsj på, enn McDrive..
McD gjør meg veldig uggen i magen her også gitt... Aldri skjedd med BK burgere, men kanskje 4 av 5 ganger når det gjelder McD, hva i all verden er det i de burgerne?
Kjøttype f.eks, fin miks av alt mulig rart fra ei ku/okse?

Henger meg på det Volch0k sa om Sesam, bare at jeg er trist over at jeg flytta fra der jeg bodde (50m unna Sesam)
Nei si det du, kan rett å slett være at du har blitt gidd det vi kaller waste mat på burgerking.
Forøvrig tror jeg generelt sett at kvaliteten på råvarene burgerking bruker er bedre en macdonalds, ett eksempel kan være kylling nuggets fra bk vs macdonalds. Macdonalds sine virker som er kvernet bein og litt kylling, mens burgerking faktisk smaker kylling.
Sitat av spelley
Nei si det du, kan rett å slett være at du har blitt gidd det vi kaller waste mat på burgerking.
Forøvrig tror jeg generelt sett at kvaliteten på råvarene burgerking bruker er bedre en macdonalds, ett eksempel kan være kylling nuggets fra bk vs macdonalds. Macdonalds sine virker som er kvernet bein og litt kylling, mens burgerking faktisk smaker kylling.
Vis hele sitatet...
Jobber du på bystasjonen eller strandgaten? Er en sinnsyk morsom fyr som jobber på strandgaten. Jeg kom inn en dag og sa jeg skulle ha en "Kikken King" eller noe. Jeg sa altså ikke Chicken med engelsk uttalelse. Fyren lo seg i hæl og jeg lurer på om han gav meg en real rabatt. Så ja, jeg er enig i at Burger King er bedre på både service og mat.
Jobber faktisk på sartor senter, er en liten burgerking der også. kan fint være at han fyren gav deg rabatt, men max 10-20% såfall det skjer av og til at jeg gir rabatt til stamkunder som handler en del.
Ikke bare drittfolk som jobber på burgerkjeder, nei... Men jeg føler likevel for å dele med dere en opplevelse jeg hadde for et par-tre måneder siden. Det ble skrevet samme dag, men ikke postet før nå som jeg har en tråd å poste den i.

Here goes:

I dag ble jeg forbanna og skjelte ut en McDonald's-ansatt.

Det er ikke ofte jeg nedlater meg til å spise på mækkærn, men når jeg en sjelden gang gjør det, er det som regel fordi det glir lett ned dagen derpå, det er noe med den cheddar-osten deres når tømmermennene banker. Kombinert med min motvilje mot sylteagurk og tam ketchup, blir det som regel en ekstra stor dobbel cheese-meny, med bare ost og løk, og ekstra ost (jævlig kvalmt vil mange si, men det er min sak). Ganske enkelt ville man tro, og enkelhet trengs jo når man bare har tilgang på den mest inkompetente arbeidskraften.

Og jeg forstår jo godt at McDonald's må ty til de som ikke får jobb noe annet sted, den er grei. Jeg tålererer gebrukkent-snakkende asylanter og andre med begrensninger i forhold til arbeidslivet generelt, bare de forstår hva det er jeg skal ha (jeg snakker gjerne sakte, og staver hvis det er det om å gjøre), og klarer å formidle dette videre til kjøkkenet.

Men de bør da for faen ha et slags minstemål på hva slags rask de drar med seg inn i det gode selskap. Man må da for faen kunne kreve et minimum av intelligens og kommunikasjonsferdigheter hos de som tar imot bestillingen.


I dag var jeg på McDonald's og bestilte det jeg pleier når jeg er der. "En ekstra stor dobbel cheese-meny, begge burgerne skal være med bare ost og løk, og ekstra ost". Foran meg sto det en svær kar på rundt 20, og intelligensen formelig lyste fra øynene hans idet han klødde seg i hue, plotta inn et par ting på kassaapparatet, klødde seg litt mer, plotta litt mer, osv, mens jeg forsiktig prøvde å veilede ham; "bare ost, bare løk, ekstra ost" (de tre knappene han måtte trykke for å registrere riktig oppsett på min meny).

Etter en stund kom han fram til en pris på ca. 170 kroner. Allerede nå var jeg ganske irritert, og lurte på hvordan faen prisen på én meny kunne bli så mye. Han klødde seg litt mer i hue, plotta litt videre, og kom så fram til en pris på ca. 145 kroner. På dette tidspunkt begynte det så smått å trekke over i topplokket, og jeg beordret ham til å se etter en gang til. Til slutt kom han fram til en pris på 105 kroner, noe jeg godtok bare for å få den jævla maten min.

Da maten kom, viste det seg at brettet inneholdt hele tre burgere; en dobbel cheese i tillegg til de to jeg faktisk bestilte (man får ekstra enkel cheese med en ekstra stor meny). Jeg spurte espeditøren hvor mange ganger jeg hadde sagt hva jeg skulle ha, hvorpå han bare snudde seg og heiste opp skuldrene. Greit nok, tenkte jeg, hvis bare de har klart å lage den riktig nå da. Den første burgern gled ned, og til min lettelse var den laget etter mine spesifikasjoner. Den amatørmessige behandlinga i disken var glemt, og jeg leste Aftenposten og svelga unna fettet med en ikke utilfreds mine.

Helt til jeg satta tenna i burger nr. 2. Tror du ikke Julius bak disken hadde bestilt en vanlig meny, med en spesialbestilling i tillegg? Jo da. De to andre burgerne var smekkfulle av sylteagurk og alskens forferdeligheter. Nå kokte jeg, tok burgerne med meg, daska de hardt i disken, og nærmest skrek til den stakkars fyren at jeg hadde fått nok, jeg skulle ha tilbake de jævla penga mine, og "DU ER FAEN MEG FOR DUM TIL Å JOBBE PÅ MCDONALD'S!!! SKJØNNER'U DET???"

Det endte med at sjefen hans, en hyggelig ung dame, ga meg tilbake pengene og sa at "du får heller si ifra neste gang da vet du". Jeg gikk ut døra mens jeg småropte tilbake at "JEG SA FAEN MEG IFRA FIRE GANGER HVA JEG SKULLE HA, PROBLEMET HER ER AT HAN DER ER FOR DUM TIL Å JOBBE PÅ MCDONALD'S".

Faen ass.

Hilsen kunden fra Helvete.

PS. Minst 2/3 av alle McDonald's-ansatte klarer å få til riktig bestilling, så dette er ikke et angrep på alle burgerpushere.
De få siste gangene jeg har vært på McDonalds så har jeg fisi lyn etterpå, og det har føltes ut som noen heller syre i analåpningen.

Jeg kan faktisk spise der uten problemer siden jeg får gratis mat da noen venner jobber der. Orker ikke bry meg så veldig mye om hvordan den er laget egentlig, det gjelder alt jeg stapper i meg, så lenge det smaker godt er det greit.
Sitat av xtapolapocetl
Ikke bare drittfolk som jobber på burgerkjeder, nei... Men jeg føler likevel for å dele med dere en opplevelse jeg hadde for et par-tre måneder siden. Det ble skrevet samme dag, men ikke postet før nå som jeg har en tråd å poste den i.

Here goes:

I dag ble jeg forbanna og skjelte ut en McDonald's-ansatt.

Det er ikke ofte jeg nedlater meg til å spise på mækkærn, men når jeg en sjelden gang gjør det, er det som regel fordi det glir lett ned dagen derpå, det er noe med den cheddar-osten deres når tømmermennene banker. Kombinert med min motvilje mot sylteagurk og tam ketchup, blir det som regel en ekstra stor dobbel cheese-meny, med bare ost og løk, og ekstra ost (jævlig kvalmt vil mange si, men det er min sak). Ganske enkelt ville man tro, og enkelhet trengs jo når man bare har tilgang på den mest inkompetente arbeidskraften.

Og jeg forstår jo godt at McDonald's må ty til de som ikke får jobb noe annet sted, den er grei. Jeg tålererer gebrukkent-snakkende asylanter og andre med begrensninger i forhold til arbeidslivet generelt, bare de forstår hva det er jeg skal ha (jeg snakker gjerne sakte, og staver hvis det er det om å gjøre), og klarer å formidle dette videre til kjøkkenet.

Men de bør da for faen ha et slags minstemål på hva slags rask de drar med seg inn i det gode selskap. Man må da for faen kunne kreve et minimum av intelligens og kommunikasjonsferdigheter hos de som tar imot bestillingen.


I dag var jeg på McDonald's og bestilte det jeg pleier når jeg er der. "En ekstra stor dobbel cheese-meny, begge burgerne skal være med bare ost og løk, og ekstra ost". Foran meg sto det en svær kar på rundt 20, og intelligensen formelig lyste fra øynene hans idet han klødde seg i hue, plotta inn et par ting på kassaapparatet, klødde seg litt mer, plotta litt mer, osv, mens jeg forsiktig prøvde å veilede ham; "bare ost, bare løk, ekstra ost" (de tre knappene han måtte trykke for å registrere riktig oppsett på min meny).

Etter en stund kom han fram til en pris på ca. 170 kroner. Allerede nå var jeg ganske irritert, og lurte på hvordan faen prisen på én meny kunne bli så mye. Han klødde seg litt mer i hue, plotta litt videre, og kom så fram til en pris på ca. 145 kroner. På dette tidspunkt begynte det så smått å trekke over i topplokket, og jeg beordret ham til å se etter en gang til. Til slutt kom han fram til en pris på 105 kroner, noe jeg godtok bare for å få den jævla maten min.

Da maten kom, viste det seg at brettet inneholdt hele tre burgere; en dobbel cheese i tillegg til de to jeg faktisk bestilte (man får ekstra enkel cheese med en ekstra stor meny). Jeg spurte espeditøren hvor mange ganger jeg hadde sagt hva jeg skulle ha, hvorpå han bare snudde seg og heiste opp skuldrene. Greit nok, tenkte jeg, hvis bare de har klart å lage den riktig nå da. Den første burgern gled ned, og til min lettelse var den laget etter mine spesifikasjoner. Den amatørmessige behandlinga i disken var glemt, og jeg leste Aftenposten og svelga unna fettet med en ikke utilfreds mine.

Helt til jeg satta tenna i burger nr. 2. Tror du ikke Julius bak disken hadde bestilt en vanlig meny, med en spesialbestilling i tillegg? Jo da. De to andre burgerne var smekkfulle av sylteagurk og alskens forferdeligheter. Nå kokte jeg, tok burgerne med meg, daska de hardt i disken, og nærmest skrek til den stakkars fyren at jeg hadde fått nok, jeg skulle ha tilbake de jævla penga mine, og "DU ER FAEN MEG FOR DUM TIL Å JOBBE PÅ MCDONALD'S!!! SKJØNNER'U DET???"

Det endte med at sjefen hans, en hyggelig ung dame, ga meg tilbake pengene og sa at "du får heller si ifra neste gang da vet du". Jeg gikk ut døra mens jeg småropte tilbake at "JEG SA FAEN MEG IFRA FIRE GANGER HVA JEG SKULLE HA, PROBLEMET HER ER AT HAN DER ER FOR DUM TIL Å JOBBE PÅ MCDONALD'S".

Faen ass.

Hilsen kunden fra Helvete.

PS. Minst 2/3 av alle McDonald's-ansatte klarer å få til riktig bestilling, så dette er ikke et angrep på alle burgerpushere.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste ville blitt forbannet om en så tafat ekspiditør hadde hadde tatt imot bestillig. Folk som står i kassen må faen meg klare å ta i mot en bestilling uten at kunden skal måtte repitere det samme igjen 50 ganger. Forstår ikke hvordan det går an, det virker jo så hinnsides. Lurer på hva IQen til personen i kassen var...
Fakta er vel at de mange dumme folk havner på burgershappene, pga det er nesten ingen som gidder å arbeide der pga det er underbetalt, og de ikke får jobb andre steder.
Sist endret av Spelly; 8. oktober 2008 kl. 23:04.
Her har dere jo en film om McDonalds. http://www.filmweb.no/trailere/article70444.ece
Så faktisk filmen på skolen i dag..
Etter jeg så den filmen har jeg ikke så mye mer lyst å dra på sånne steder, har nesten aldri likt disse stedene en gang. Mange grunner*
Som jeg sa tidligere i tråden, ALLE som har et snev av omtanke for andre mennesker burde boikotte McD.
Hvorfor blir de bak kassen på McD og BK så sure når man ber om en ostepølse med bacon rundt eller en osteburger uten ost?
xtapolapocetl; problemet her var vel egentlig ikke at han var for dum til å faktisk gjøre jobben sin, da det egentlig er et ganske lite uskyldig problem som veldig mange lider av. Problemet er vel heller at han ikke spurte deg en gang til eller tre, for så å bruke et minutt til på å få hjelp.

Uansett hvor irriterende det må være å omtrent slå det inn for han på kan det ikke være værre en å få feil mat
Sitat av reklame
Jeg spiste 4 cheeseburgere på McDonnalds idag. Nå, 3 timer etter, er jeg kvalm og uvel.
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med mengden å gjøre?
Jeg blir ikke dårlig av 1 liter Cola, 4 derimot... :P
Sitat av ulldott
xtapolapocetl; problemet her var vel egentlig ikke at han var for dum til å faktisk gjøre jobben sin, da det egentlig er et ganske lite uskyldig problem som veldig mange lider av. Problemet er vel heller at han ikke spurte deg en gang til eller tre, for så å bruke et minutt til på å få hjelp.

Uansett hvor irriterende det må være å omtrent slå det inn for han på kan det ikke være værre en å få feil mat
Vis hele sitatet...
Jeg sa jo til ham mange ganger hva jeg skulle ha, og prøvde til og med å veilede ham gjennom plottingen. Ofte kan nok problemet være det du beskriver, men i dette tilfellet var vedkommende utvilsomt ikke intelligent nok til å betjene en kasse.
Sitat av Scampi
Kan ha noe med mengden å gjøre?
Jeg blir ikke dårlig av 1 liter Cola, 4 derimot... :P
Vis hele sitatet...
Mengde? Jeg er sikker på at 4 cheeseburgere tilsvarer en vanlig brødskive i både næringsinnhold og masse. Det er jo bare luft!
Sitat av minigolf
Som jeg sa tidligere i tråden, ALLE som har et snev av omtanke for andre mennesker burde boikotte McD.
Vis hele sitatet...
Jeg hører du sier dette. Men hvorfor? Jeg kan godt be alle boikotte noe jeg også, men folk flest setter pris på et argument eller to før de gjør seg opp en mening.
Burgerking er bedre enn McDonalds synes jeg.
Eneste kjipe med BK er at MD e billigere
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Csplayer Vis innlegg
Burgerking er bedre enn McDonalds synes jeg.
Eneste kjipe med BK er at MD e billigere
Vis hele sitatet...
beklager å dra opp en gammel tråd, men du må se litt på mengden mat du får også, ikke bare prisen for en meny.

ta for eksempel McD's "BigMac, sammenlikne denne med BK's "Big King XXL".

du betaler kanskje 10 kroner mer for menyen på burgerking, men du får en del mer mat der

mine 10 øre
Noen som vet hva burgerene på bergby's er laget av, og hvordan de blir behandlet? De smaker jo så tørt og og seige som en skosåle. Og de får burgerene på mcdonalds til og fremstå som om de skulle vært laget på en 5-stjerners restaurant.
Jeg har aldri hadd problemer med å bestille mat på macdonalds. Jeg kan til og med bestille på norsk i tyskland! så du som ikke klarte og kjøpe mat på grunn av den inkompetente kasse arbeideren hadde nok uflaks!
Har spist på McD i Riga og nå lurer jeg veldig... hvorfor er hvitosten brun?
Leser de tideligere inleggene mine, elendig skrevet. Uansett, om det er noen som har noe spørsmål ang BK... Er det bare å fyre løs
Det skal vist være mye bedre hygene på burger king da

F.eks en jeg kjenner på MCD sa at han hadde reparert en maskin husker ikke hvilken, men i allefall det var mens han begynte der så han spurte hvor han skulle vaske hendene sine, da sa sjefen "det er ikke nødvendig vist ingen ser det"

Men en jeg kjenner som jobbet på BK sa det var overaskende god hygene der de måtte vaske hendene nesten hele tiden .
Jeg kjenner mange som jobber på McDonalds og der er de helt sykt nøye på hygiene. Antar det er forskjellig fra restaurant til restaurant, uansett kjede, men jeg har uansett ingen betenkeligheter med å spise på McD eller BK.
Har hatt litt problemer i det siste med å gå å kjøpe mat på Mækkærn og Burger King etter at de to amerikanske drittsekkene av noen fast food ansatte filma seg sjæl putte mat i nesa og andre ting før de serverte den til godtroende kunder. De var heldigvis dumme nok til å legge den ut på nette så de ble tatt (virker som den er fjerna fra youtube).

Tidligere har jeg ikke hatt noen problemer med å kjøpe mat på mækkærn eller BK, men jeg har alltid syntes at BK holder det renere ut i fra hva jeg ser. Mækkærn har ofte ett salig kaos av størkna is og milkshake rundt maskiner og sånt som vender ut mot kundene. Syns ikke det er særlig appetittvekkende.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Jeg har aldri hadd problemer med å bestille mat på macdonalds. Jeg kan til og med bestille på norsk i tyskland! så du som ikke klarte og kjøpe mat på grunn av den inkompetente kasse arbeideren hadde nok uflaks!
Vis hele sitatet...
I Sverige og Tyskland har jeg aldri hatt problemer med bestilling. I Norge fikk jeg tidligere feil mat ca. annenhver gang jeg bestilte. Dette har blitt mye bedre de siste få årene, nå er det bare ca. hver fjerde gang.
@ xtapolapocetl
Lo godt

@ Spelley

Takk for at du har svart så grundig på spørsmålene, glad det finnes sånne som deg i fastfood industrien. Skal definitivt besøke BK igjen
Sitat av nidhogg Vis innlegg
@ xtapolapocetl
Lo godt

@ Spelley

Takk for at du har svart så grundig på spørsmålene, glad det finnes sånne som deg i fastfood industrien. Skal definitivt besøke BK igjen
Vis hele sitatet...
Flott å høre!
Det er sikkert folk der ute som ikke følger konseptet skikkelig. Gir faen i hygiene og slikt, det er bare dumt å idiotisk, en har ingenting igjen for det. Folkene som er ansatt på BK jeg jobber på, setter uansett hygiene i høysetet(slik jeg opplever det), er det noen som gjør noe på kanten, blir de snakket til.

Jeg håper at de fleste BK resturantene i landet er slik også. Kundene skal ha det de betaler for, ikke litt spytt og slim ekstra fra en inkopitent medarbeider, som gir faen i alle andre untatt seg selv.

Uansett burgerking resturantene jeg har kjøpt mat på rundt i landet, virker som har holdt en grei kvalitet på maten.
Sist endret av Spelly; 11. juni 2009 kl. 22:02.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Notox Vis innlegg
En kompis av meg jobba på Macdonalds en stund. Han fortalte at burgerne gikk fra helt frosne til stekte på et par minutter, gjennom en lang grill.
Ikke særlig sunt :P
Vis hele sitatet...
Kjøttet som brukes til de små burgerne tar 37-45 sek elns. Blir stekt både over under.


Grillen ser slik ut:

http://media.glassdoor.com/m/3c/be/9...chen-grill.jpg

Sitat av thomasf Vis innlegg
Det er likevel en restaurant. Lokalet McDonalds serverer i går under denne definisjonen. Er ikke mye å krangle på igrunn.

Jeg for min del er litt spent på hvordan grønnsakene er tilberedt og hvordan de blir porsjonert utover på burgerne. Kommer de i hele, ferske grønnsaker, eller er de ferdigkutta og semi-råtne? Jeg Hater salaten på McDonalds over alt på jord. Føles ut som den er spraya i lakris og deretter blit systematisk tørket for å gi minst og jævligst mulig smak. Forklar meg nå hvilke mørke kunster de tar i bruk for å vrake grønnsakene.

Forøvrig: BK > McD
Vis hele sitatet...

Hva de gjør før de ankommer restauranten aner jeg ikke, men

*salaten ligger i kjøler (ferdig oppkuttet) i poser.

*Tomatene ligger i kjøler (kutter opp selv etter behov)

*Tørrløken som brukes til cheese bl.a er som navnet tilsier, tørr, frem til vi mikser den med vann og lar den ligge en time for å klargjøre seg.

*Råløken ligger i kjøler (ferdig oppkuttet)

*Sylteagurken ligger i kjøler (ferdig oppkuttet)


McDonalds har ikke som vane å bestille råtne varer forresten.

Sitat av flexd Vis innlegg
Hvis man først skal spise burger så er TexBurger best av alt.

Burger King går også en gang iblandt, McDonalds er bare usj.
Vis hele sitatet...

Texen er digg, men la merke til at han som flippa burgere der sist tok på frossent kjøtt uten hansker, uten å vaske hender i etterkant.

Veldig ulovlig å gjøre dette

Sitat av Squirrel Vis innlegg
Ikke for å si noe vondt om kinesere, men de er kjent for å spise mange ting jeg aldri ville ha putta i munn...

Jeg har allikevel aldri sett en kineser på hverken BurgeKing eller McDonalds.

Tenk på det...
Vis hele sitatet...

Kinesere spiser like mye på disse kjedene som alle andre. På søndager spesielt er du nesten garantert å se en mobb med asiatiske turister som kommer for å spise chicken salsa

(hvorfor akkurat søndag vet jeg ikke)

Snakker av erfaring!

Sitat av Franklin Vis innlegg
Fremfor alt ønsker jeg meg Max Burger i Norge. De stiller på et helt annet nivå enn både McDonalds og Burger King, og hamburgerne deres smaker faktisk kjøtt, salat og brød.

Annet enn det foretrekker jeg Burger King klart over McDonalds. Maten smaker generelt bedre, og de har langt mer spennende menyer etter min mening. Angry Whopper er en favoritt
Vis hele sitatet...

Har ikke smakt maten til Max, men servicen deres er ræva. Vært der flere ganger for å bestille shakes o.l.
De har dobbelt så mange på jobb, til enhver tid, enn både mcern og burger king. På tross av dette går alt dobbelt så tregt.
Sitat av Stormen Vis innlegg
spelley, betyr det at BurgerKing IKKE benytter seg av mikrobølgeovn overhodet?

Du som jobber der; er det noe man skal/skal ikke gjøre som gjest på BurgerKing? F.eks. bestille plain hamburger, ikke klare å bestemme seg for hva man skal ha, osv?
Vis hele sitatet...
jeg bestillte meg noen av dem billigste burgerne på burger king, disse tok dem å varmet opp i microen, smakte ikke godt å spiser ikke noe derfra igjen