Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1202
Nå har jeg fått helt dilla på Irske drikke- og folkesanger. Noe likt som The Dubliners, The Pouges, Flogging Molly og The Sandsacks. Jeg pleier ikke være så nøye, men bandet må være irske. Jeg veit det fins band som Dropkick Murphys, men de er ikke velkommen i kategorien "Irske Perler".

Tusen takk på forhånd!
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Den har jeg sett for mange ganger..

Men jeg ber om seriøse svar her, så vær så snill å ikke link til ting som er "morsomt".
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takker og bukker!
Om du vil finne den ekte irske lyden så anbefaler jeg deg å sjekke ut instrumentalsanger. Det ligger et album på Spotify som heter Masters of Tradition. Jeg har hørt litt på dette de siste dagene og det inneholder mange drikkbare jigs og reels. Forøvrig kan du sjekke ut Paddy Reilly, Martin Hayes og Brendan Power.

Om du skulle ha lyst på enda mer så send meg en PM så skal jeg gi deg en liste over mange kjente og mindre kjente irske folkesanger som du kan søke opp på youtube.

PS

Om du virkelig er interessert i irsk musikk utover noe å drikke deg full til så burde du sjekke ut Turlough Carolan. Han var en irsk komponist og harpespiller som levde på seksten- og syttenhundretallet.
Fiddler's Green er litt i samme gata som Flogging Molly.