Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2988
Noen som eier dette produktet og kan si litt om det?
Prøvd å lese litt og finne informasjon om det, men føler ikke at jeg blir så veldig mye klokere på det.

Flipper ZeroFlipper Zero is a portable multi-tool for pentesters and geeks in a toy-like body. It loves hacking digital stuff, such as radio protocols, access control systems, hardware and more. It's fully open-source and customizable, so you can extend it in whatever way you like.
Vis hele sitatet...
Legger ved link til produktet her;
https://flipperzero.one

Gikk til innkjøp av en igår egentlig bare fordi det så spennende ut, men sitter idag og lurer litt på hva jeg egentlig skal bruke den til eller om det bare blir noe som blir liggende ubrukt i skuffen
Den er ganske rå på å ta opp og dekode radiosignaler på mange frekvenser. Stock-ROM fungerer som en universalfjernkontroll for IR, og kan lese IR-signaler. Den kan snappe opp signaler som åpner garasjedører eller bommer og ofte gjenkjenne og dekode disse, samt spille de av på nytt. Den har også NFC-støtte og kan ligge mellom en leser og et kort for å ta opp kommunikasjonen, og så bruke denne til å brute-force koden man trenger for å aksessere alt på kortet. Dette lar deg klone ganske mange kort eller brikker som vanligvis ikke er mulig å klone.

I tillegg har den noen moduler som BadUSB, hvor du kan legge inn et script som kjøres når den kobles i en datamaskin. Dette scriptet kan også fjernstyres via bluetooth, noe som gir litt flere muligheter enn en rubber ducky. Man kan f.eks. koble den i en låst PC, og så vente til noen låser den opp før man kjører i gang med mange tastetrykk.

Som en bonus så kan den utvides noe via egne apper og/eller GPIO-tilkoblinger. Man kan også flashe custom firmware på den som åpner for flere ting, eksempelvis frekvenser som vanligvis er låst, dekoding av rolling key-systemer og mye mer. Greit å merke seg at Flipper Zero ikke har støtte for 2.4GHz som standard. Man kan koble til og fjernstyre den via Bluetooth, men du kan ikke sniffe WiFi eller BTLE uten å utvide den med en ekstra modul.

Hvis du er litt kreativ så er det mye man kan gjøre med denne for å lære mer om hvordan teknologiene rundt oss fungerer. Jeg har sett at noen bruker disse til å reprogrammere pris-skiltene på butikker og endre prisen på de store skiltene på bensinstasjoner. Dette gir deg ingen prismessige fordeler, og er veldig ulovlig, men det går an. Bare husk å spørre om lov først.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Noen som eier dette produktet og kan si litt om det?
Prøvd å lese litt og finne informasjon om det, men føler ikke at jeg blir så veldig mye klokere på det.



Legger ved link til produktet her;
https://flipperzero.one

Gikk til innkjøp av en igår egentlig bare fordi det så spennende ut, men sitter idag og lurer litt på hva jeg egentlig skal bruke den til eller om det bare blir noe som blir liggende ubrukt i skuffen
Vis hele sitatet...
Har du en sån dørklokke som ringer så burde det vel gå og spille in signalet som dørrklokken sender til "alarmen". Og så sende "samme signal" fra flipper zero? Eller kanskje spille in garasjedør-åpner-signal?
Eier ikke det produktet selv dog btw
Sist endret av sinsenkrysset; 28. april 2023 kl. 12:39.
Jeg viste ikke at den var så effektiv som @Dyret beskriver. Jeg hadde inntrykk av at man ikke kunne gjøre særlig mye mer enn å poppe «bensin»lokket på Tesla eller tulle litt med pris-skiltene på bensinstasjoner.


Hvordan stjeler man korter med den? Hvor nærme må man være? Etter den har brute forcet kortet, kan man da legge info’en over på ett nytt kort, eller må man «dra» flipperen i kassa, eller får man infoen slik at man kan bruke det online?

Hvis du orker så hadde det vært fantastisk om du kunne utdypet litt mer om slike lugubre ting man kan bruke den til. Er så begrenset med info over kriminelle/ulovlige ting den kan brukes til inne på subredditen, og språket er tungt slik at det meste går over hodet på meg.

En annen ting jeg mener jeg leste er at man kan kapre signalet til noen bilnøkler, slik at man kan starte bilen, eller i det minste låse den opp/igjen.

Jeg er genuint interessert i kriminalitet av alle slag så jeg syntes det er spennende å høre om slike ting som dette, jeg har selvfølgelig ingen planer om å begynne med dette selv, da jeg som regel en svært lovlydig borger. De eneste lovene jeg ikke følger er som regel knyttet til narkotika.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg viste ikke at den var så effektiv som @Dyret beskriver. Jeg hadde inntrykk av at man ikke kunne gjøre særlig mye mer enn å poppe «bensin»lokket på Tesla eller tulle litt med pris-skiltene på bensinstasjoner.


Hvordan stjeler man korter med den? Hvor nærme må man være? Etter den har brute forcet kortet, kan man da legge info’en over på ett nytt kort, eller må man «dra» flipperen i kassa, eller får man infoen slik at man kan bruke det online?

Hvis du orker så hadde det vært fantastisk om du kunne utdypet litt mer om slike lugubre ting man kan bruke den til. Er så begrenset med info over kriminelle/ulovlige ting den kan brukes til inne på subredditen, og språket er tungt slik at det meste går over hodet på meg.

En annen ting jeg mener jeg leste er at man kan kapre signalet til noen bilnøkler, slik at man kan starte bilen, eller i det minste låse den opp/igjen.

Jeg er genuint interessert i kriminalitet av alle slag så jeg syntes det er spennende å høre om slike ting som dette, jeg har selvfølgelig ingen planer om å begynne med dette selv, da jeg som regel en svært lovlydig borger. De eneste lovene jeg ikke følger er som regel knyttet til narkotika.
Vis hele sitatet...
Jeg har FlipperZero, Man kan åpne biler som man har kopiert signalet fra.
Det fungerer så lenge at man har et firmware som fjerner begrensingene på hvilke frekvenser den kan fungere på. Jeg vet ikke om man kan bypasse rolling codes funksjonen noen biler bruker men det jeg vet er at har den ikke rolling codes så skal det fungere
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Jeg har FlipperZero, Man kan åpne biler som man har kopiert signalet fra.
Det fungerer så lenge at man har et firmware som fjerner begrensingene på hvilke frekvenser den kan fungere på. Jeg vet ikke om man kan bypasse rolling codes funksjonen noen biler bruker men det jeg vet er at har den ikke rolling codes så skal det fungere
Vis hele sitatet...
Stilig. Hvis du vet hva du driver med så er det kanskje mulig å kopiere hele greia slik at den generer nye koder ved bruk av samme algoritmen også?


Har du brukt den til noe spennende da? Eller kjenner du til flere slike bruksområder som er fascinerende?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg viste ikke at den var så effektiv som @Dyret beskriver. Jeg hadde inntrykk av at man ikke kunne gjøre særlig mye mer enn å poppe «bensin»lokket på Tesla eller tulle litt med pris-skiltene på bensinstasjoner.


Hvordan stjeler man korter med den? Hvor nærme må man være? Etter den har brute forcet kortet, kan man da legge info’en over på ett nytt kort, eller må man «dra» flipperen i kassa, eller får man infoen slik at man kan bruke det online?

Hvis du orker så hadde det vært fantastisk om du kunne utdypet litt mer om slike lugubre ting man kan bruke den til. Er så begrenset med info over kriminelle/ulovlige ting den kan brukes til inne på subredditen, og språket er tungt slik at det meste går over hodet på meg.

En annen ting jeg mener jeg leste er at man kan kapre signalet til noen bilnøkler, slik at man kan starte bilen, eller i det minste låse den opp/igjen.

Jeg er genuint interessert i kriminalitet av alle slag så jeg syntes det er spennende å høre om slike ting som dette, jeg har selvfølgelig ingen planer om å begynne med dette selv, da jeg som regel en svært lovlydig borger. De eneste lovene jeg ikke følger er som regel knyttet til narkotika.
Vis hele sitatet...
Det er ikke kontaktløs betaling det snakkes om, men feks kort som åpner kontordører eller medlemskortet ditt på sats.

Bruksområdet til Flipper Zero er noe overdrevet og du trenger en viss kunnskap for å utnytte en del av det du finner.
Du vil feks ikke kunne knekke desfire krypteringen som er på fysiske busskort.
Flipper Zero kan kun kjøre bruteforce mot enkelte gamle og usikre krypteringsalgoritmer som feks Mifare classic.

Jeg vil påstå at du ikke vil kunne bryte deg inn noe sted med en Flipper Zero, men du kan oppdage ett og annet system som har svak eller manglende sikkerhet. Jeg vil også påstå at den er mer effektiv i land som har mye jalla produkter og tjenester.

Du kan også gjøre alt en flipper Zero kan med en arduino eller rpi, og mesteparten er koden de bruker er fra andre open source prosjekter.
De fleste av funksjonene i Flipper Zero finnes også allerede i bedre produkter, skal du bruke bad usb så er feks rubber ducky eller O.MG cable mye bedre enn Flipper. Skal du lage en keylogger eller emulere et tastatur er det mye bedre å gjøre dette med en arduino nano eller esp2866 enn en sjokk oransje flipper zero.

Det eneste kjøps argumentet for en Flipper Zero er at den er mye enklere å bruke enn de andre (mer effektive) verktøyene.
leste noe sted at amerikanske myndigheter prøver å få stoppet flipper zero fra salg i usa-litt for mye "plug and play hacking" kanskje.
Morra di!
Trådstarter
Fikk den igår bare en dag etter den var bestilt og virker som det er en del som kan gjøres med den ja.
Morsomt at man også får XP og levler for å bruke den, det gjør det hele litt mer gøy etter min mening.
Lastet ned RogueMaster firmware og måtte le litt når jeg så det var mulig å spille Doom og Flappy Bird på den.

Kan også lese av microchips på dyr, bruke den som fjernkontroll til både spillkonsoll, TV og veldig mye mer.
Skal sies at jeg ikke skjønner så veldig mye av den, men det er jo blant annet ett læringsverktøy etter hva jeg har skjønt så det å prøve å feile er en del av det.

Men det er klart det krever kunnskap om man skal gjøre noe ordentlig med den og ikke bare leke med signaler.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Fikk den igår bare en dag etter den var bestilt og virker som det er en del som kan gjøres med den ja.
Morsomt at man også får XP og levler for å bruke den, det gjør det hele litt mer gøy etter min mening.
Lastet ned RogueMaster firmware og måtte le litt når jeg så det var mulig å spille Doom og Flappy Bird på den.

Kan også lese av microchips på dyr, bruke den som fjernkontroll til både spillkonsoll, TV og veldig mye mer.
Skal sies at jeg ikke skjønner så veldig mye av den, men det er jo blant annet ett læringsverktøy etter hva jeg har skjønt så det å prøve å feile er en del av det.

Men det er klart det krever kunnskap om man skal gjøre noe ordentlig med den og ikke bare leke med signaler.
Vis hele sitatet...
En av fordelene er at den har io pinner, så du kan utvide den med andre moduler. Du kan feks kjøpe en nrf24l01 som er en 2.4ghz modul.
Da kan du lytte på enkelte eldre trådløse logitech tastatur som har en kjent sårbarhet i krypteringen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
flipper zero på smartmåler:
https://www.youtube.com/watch?v=kF6o9Ec4k_o
Han greier å restarte den men så slutter den å virke
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg er tek instresert.

Jeg har RPI, ESP8266. servere etc.

jeg måtte ha en Flipper Zero for å holde min tek lyst under kontroll.



NFC jeg bruker den til å klone mit arbeidskort som gir meg tilgag på jobben om jeg noen gang glemmer dette hjemme
sub-zero jeg bruker 433mhz til å skru på stikkontakter så kafemaskinen starter mens jeg er på bade om morgenen samt skrur den av når jeg skal dra.
sub-zero for å opne & lukke bilen til svigers ((dette er en endere bil uten rullende koder))
bad usb for å starte programmer når jeg skrur på mine pcer
U2F for påloging av epost
Autenticator for TOTP & HTOP passord MFA/2FA
spiller 2048 når jeg kjeder meg.


jeg bruker Flipper-Xtreme fra ClaraCrazy på GIThub

Jeg har ingen it utdanelse så det er andre her som kan få meg ut av en flipper en mange av oss men det er morro å drive med.

Flipp The planet.
Jeg holder meg egenrådig til HackRF Portapack


Det lille leketøyet dere kaller Flipper Zero er overpriset ræl. JA HackRF koster nesten det dobbelte men har også muligheter langt utenfor hva man skal kunne forvente av slike apparater
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg holder meg egenrådig til HackRF Portapack


Det lille leketøyet dere kaller Flipper Zero er overpriset ræl. JA HackRF koster nesten det dobbelte men har også muligheter langt utenfor hva man skal kunne forvente av slike apparater
Vis hele sitatet...
Jeg har begge deler og det er *mye* enklere å ha med seg en Flipper Zero i mange situasjoner. HackRF støtter heller ikke NFC, RFID, IR eller fjernstyring uten spesiell maskin- og programvare.

Hvis du skal analysere signaler som har høy båndbredde, kryptering, eller som krever spesielle antenner så er HackRF helt klart et bedre alternativ. Du blir nødt til å ha med deg en PC for å gjøre mye av det samme som Flipper Zero kan automatisk, og med betraktelig færre tastetrykk.

I bunn og grunn så er jo Flipper Zero bare en enkel SDR, men med ferdig programvare for et knippe velbrukte scenarier.