Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1195
Hei!

Om en knapp måned har jeg tenkt meg på et 4 dagers opphold i New York. Jeg har ennå ikke klart velge hvilket hotell. Tenkte et i nærheten ved Times Quare i Manhatten. Som jeg ser, er det utrolig mange å velge mellom, så er vanskelig å velge, hehe

Noen som har vært borti noen greie hoteller (helst under 1000/per natt)?
Del gjerne også generell info om hotellet (Mat, service, osv)


Takker for alle svar!
Sist endret av TheSantaAss; 23. januar 2012 kl. 20:51.
Vanskelig å finne hotell ved Times Square for under 1000 lappen skal jeg være helt ærlig. Jeg greide ikke, men nå skal det sies at jeg ikke lette så veldig hardt, ei har jeg heller kontakter som kan skaffe billigere hotell til meg. Så jeg måtte nøye meg med et helt OK Comfort Inn hotell ved Sunset Park i Brooklyn. Da jeg var der sommeren 2011 kostet det rundt 800-900 kr natten, og det var 20 min med t-bane til Times Square. T-banen kostet $1.20 per tur, så det var helt greit for min del Var mindre enn 5 minutter å gå til t-banestasjonen. Også får man jo oppleve New Yorks verdenskjente Metro.

Comfort Inn Brooklyn
Kan jeg komme med ett tips?
Ikke bo nær Times Square, det stedet er litt helvete.
Fett å være der, men ikke ett sted du har lyst til å passere hver dag, da det er hundre tusenvis av mennesker der hele tiden, det er faktisk sykt.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Kan jeg komme med ett tips?
Ikke bo nær Times Square, det stedet er litt helvete.
Fett å være der, men ikke ett sted du har lyst til å passere hver dag, da det er hundre tusenvis av mennesker der hele tiden, det er faktisk sykt.
Vis hele sitatet...
Dette spiller veldig på hva slags type person man er. Jeg er veldig urban av meg, og var stort sett i området Broadway/Times Square mer eller mindre hver dag iløpet av mitt opphold. Ja, det er mange mennesker til enhver tid, men jeg hadde ingen problemer med dette, og kunne godt tenke meg å bo på hotell der over en lengre periode. Men det er meg da. Dette er vel noe TS får finne ut av selv. Jeg syntes det bare var dritkult med alle menneskene.
Jeg bodde på Park 79, upper west side, og var veldig fornøyd med det. Men det er ett par år siden. Sist bodde jeg på Kings Hotel i Brooklyn, men det var litt utenfor selve Manhattan.

Enig, ikke bo på Time Square, med mindre det er i 1000000 etg! :P Bråkete!
Har sett på en del hoteller nå, og så litt på The Manhattan At Times Square. Det så ganske greit ut. Hva tenker Freak?

http://www.themanhattanattimessquare..._010312_NAD_FM
Generelt sett er rommene små i New York. På enklelte nettsider som f.eks hotels.com får du enkelte ganger oppgitt størrelse på rommet du bestiller. Ikke det at man er så mye på rommet med det er jo greit at det ikke er et kott. Mat på hotellet er bare tøv da det finnes enorme mengder frokoststeder i byen. Det er også gøyere og billigere å bestille frokost ute.

Beliggenheten er egentlig ett fett. Du kommer ikke til å oppholde deg så mye rundt Times Square som du kanskje tror, men jeg ville ikke ha bodd utenfor Manhattan.
www.hotwire.com kan kansje være noe for deg. Det som er minus her er at man ikke for vite hva hotellet er før etter man har bestillt. Du velger antall sjerner du vill ha samt område, så for du vite svaret etter booking. Jeg har aldrig prøvd siden selv, men jeg har lest om den på et annet forum...

Selv liker jeg Hampton Inn (by Hilton) de er gunstige i pris og gir stort sett god kvalitet... Hotell i sentrum er DYRT vis ikke så er de små eller dårlige...
Holiday Inn Midtown ligger veldig OK til. 57 St mellown 9 & 10th Av.
Har bodd der engang, men det var en stund siden. Bra senger & store rom. Litt gatestøy hvis du bor nede i etasjene. Vi bodde heldigvis ganske høyt oppe.

Ellers har vi god erfaring med å bo rett utenfor Manhattan, i Brooklyn. Hadde hotell nær flere subway linjer. Raskt og greit å komme seg inn & ut av byen.
Skal trolig tilbake til sommeren og da blir det Brooklyn for oss. Får bedre hotell i roligere strøk til en OK pris. Subway går veldig ofte på dagen og er billig.

Finn deg heller et billigere og bedre hotell som ikke er så sentralt.

Hotell Newton ved W 94th St / Broadway har jeg også bodd på. Det var både billig og bra den gangen og ligger veldig nær et subway stopp.

Bruk kundevurderingene på hotels.com og booking.com til å finne hoteller som er bra (og luke bort de som ikke er det).
Takker for alle svar!
Jeg er absolutt ikke kjent i New York, men har hørt at Hotel Pennsylvania både er billig, bra og sentralt.