Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2034
Leter etter alternativer til GitHub der jeg kan dele kode med andre, og la bestemte andre endre på koden.
Ønsker ikke at kodene skal ligge åpent for alle og jeg vil helst ikke betale for denne funksjonen(som man må på github).

Har noen noe erfaring med andre tjenester som gjør det samme?
Det er ikke noe problem å hoste på egene servere.
Tror googlecode er det du leter etter. Har vært litt borti det noen ganger, funker fint!
http://code.google.com/
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:45.
Hva med å bare sette opp gir på serveren din, da kan du bruke det på samme måte som GitHub. Du kan og gjøre alt privat. Om du ønsker et WebGUI anbefaler jeg og i tillegg legge inn GitList på serveren.
Jeg pleier å bruke Bitbucket til slike formål. Det er gratis og har private repositories. Kan også ha public eller private issue tracking selv om du har valgt privat repository.
watwat
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Tror googlecode er det du leter etter. Har vært litt borti det noen ganger, funker fint!
Vis hele sitatet...
Tror ikke man kan ha private filer der , korrekt meg om jeg tar feil

Sitat av etse Vis innlegg
Hva med å bare sette opp gir på serveren din, da kan du bruke det på samme måte som GitHub. Du kan og gjøre alt privat. Om du ønsker et WebGUI anbefaler jeg og i tillegg legge inn GitList på serveren.
Vis hele sitatet...
Skal sjekkes ut

Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Jeg pleier å bruke Bitbucket til slike formål.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, ser ganske bra ut det
Vi bruker Bitbucket på jobb, og er veldig fornøyde med det
Slenger meg på Bitbucket. Alle mine private repos ligger der. Det er også mulig å samarbeide i uendelig store grupper om en av dere er student.
Det er forøvrig uberenkelt åfå en gratis "betalt" konto på GitHub.. bare stikk påhttp://github.com/edu og søk

Jeg foretrekker GitHub ovenfor BitBucket av diverse grunner, og uansett er det jo ikke akkurat dyrt å betale $5 i måneden e.l.
Sitat av flexd Vis innlegg
Det er forøvrig uberenkelt åfå en gratis "betalt" konto på GitHub.. bare stikk påhttp://github.com/edu og søk

Jeg foretrekker GitHub ovenfor BitBucket av diverse grunner, og uansett er det jo ikke akkurat dyrt å betale $5 i måneden e.l.
Vis hele sitatet...
Hvilke grunner er det snakk om? Aldri prøvd GitHub, men om det er grunner til å ikke velge Bitbucket, er jeg åpen for å prøve nye ting.
Vel hovedsaklig:

Designet på BitBucket er ikke like godt (i mine øyne), VELDIG mange bruker GitHub og de fleste open source prosjekter som bruker git finnes påGitHub.
Det finnes er godt community, det er enkelt åforke andres repoer, og diverse sånt?

Kommer ikke pånoe mer i farten men det finnes masse jeg foretrekker med GitHub fremfor BitBucket

Om du ser i signaturen min kan du se min GitHub profil, en ting jeg bla. liker er at jeg kan følge andre prosjekter og mennesker. Det kan man sikkert med BitBucket også men igjen, ettersom de fleste bruker GitHub..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Beklager for å rippe opp i gammel tråd. Men folka som driver GitHub er kjent for å være drittsekker. Holder meg til BitBucket så lenge det er private prosjekter. Eneste gangen jeg beveger meg over til GitHub er om jeg skal lage noe public ettersom folk er mer vant med GitHub.

Ikke det at man trenger å bruke noen av delene, er det et privat prosjekt så er det like greit å bruke git lokalt + dropbox.
Sist endret av d-_-b; 25. desember 2012 kl. 16:17.
Kjent for å være drittsekker? Bakgrunn for dette utsagnet? lol
Zed Shaw, programmeringsverdenens største dramaqueen laget et vanvittig bråk fordi noen mobbet ham på Github og de ikke fikset block-funksjon på dagen. De fikset det innen kort tid, og han er i dag tilbake på Github. Tror noen har lest for mye gamle blogginnlegg.