Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1325
Hei folkens!
Har siden litt før sommeren opparbeidet meg noen kunnskaper innen java. Og ettersom jeg er en flittig Android bruker og ønsker å tjene penger har jeg nylig prøvd å sette meg inn i Android utvikling. Men stadig vekk støter jeg på problemer hvor jeg virkelig ikke skjønner noen ting. Om man får en feil i et java program, vil du som regel få veldig leselig output om hvor feilen ligger, men så vidt jeg har forstått er det ikke slik når det gjelder Android. Man får jo alltids tilbakemelding i denne logcaten men der skjønner jeg ingen ting( så hvis noen vil lære meg/ forklare meg litt hvordan det funker hadde det vært flott). Men poenget er at jeg håper noen her har muligheten til å veilede meg litt når jeg eller noen andre støter på problemer under Android utviklingen!

Mens jeg nå satt å prøvde å løse ett av mine problemer klarte jeg å rote meg så fullstendig bort at jeg endte med at eclipse ble seende ut sånn her:
http://gyazo.com/f3324f01c4df1c906086f740a4a9ac83
Før jeg får gjort noe mer på egenhånd hadde det vært en fordel å få åpnet filene jeg faktisk bruker. Noen som vet hva jeg har gjort galt?
Prøvd å lukke prosjektet og åpne det igjen? Hvertfall det jeg gjør de få gangene jeg roter til i eclipse
Gå i View->Show Perspectiv eller noe om jeg ikke tar helt feil.
Takk for svar dere, vet ikke om det var helt det du mente opous, men jeg endret den fra å stå på Java Browsing til bare Java

Jeg kommer nok tilbake når jeg får flere uløselige problemer med selve programmeringen. Men sålangt har jeg med nok prøving og feiling faktisk fått løst de fleste jeg har støtt borti.
Eneste jeg kunne ha fått litt hjelp med var å få applikasjonen til å telle tid. Dvs at jeg gir den en tid den skal bruke før noe mer skjer, men uten at det skjer via en eller annen thread.pause metode! (om det er mulig så klart :P )
Det du er ute etter er altså å eksekvere kode etter et gitt tidsintervall? Da kan du bruke klassen Timer og TimerTask. Du kan sette opp timeren til å kjøre koden spesifisert i en timertask etter et visst antall millisekuner

Når det gjelder det å tolke feil man får er det ikke nødvendigvis værre på Android enn applikasjoner man kjører på JVM. All output logges til en loggfil på android, og man kan bruke eksempelvis DDMS for å lese det som skrives til denne filen. DDMS kan du se i Eclipse, eller du kan starte det som en egen applikasjon fra SDK-mappen du har lastet ned. DDMS vil eksempelvis vise de fleste feil som logges som enten røde (error) eller gule (warning). Du kan skrive ting til denne loggen selv ved å bruke klassen Log, som er innebygget i Android.
Da har vi oppnådd ett til ja! Prøver å få lagt inn ads fra AdMob i appen. I følge AdMob (admob's guide) skal man legge inn
android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|orientation|s creenLayout|uiMode|screenSize|smallestScreenSize"/>
Vis hele sitatet...
Men eclipse gir meg en error om ikke jeg tar bort screenSize og smallestScreenSize. Men logcat gir forteller meg at jeg skal legge de til igjen :S
Noen som vet hva jeg skal gjøre ?
Hvilken error får du fra Eclipse da?

Prøv:
android:configChanges=["keyboard", "keyboardHidden","screenLayout", "uiMode","orientation", "screenSize", "smallestScreenSize"]
Vis hele sitatet...
Hvilken API level bruker du? Ut i fra hva jeg kan se HER eksisterer screenSize og smallestScreenSize bare fra API level 13 og nyere. Jeg vil tippe at du har 12 eller lavere?
Hei igjen,
Dere hadde forsåvidt rett begge to. Fant det ut i går, så jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke fortalte det :P
Måtte bruke det som Hosjmeister skrev over, OG sette API levelen til 14 ( eller 13) som glykose sa. Så nå fungerer ad'en relativt fint.

Men over til noe annet. Hvordan er det mulig å tjene penger på det?
Jeg kan ikke husket sist jeg trykket på en reklame på nett av noe slag, utenom bom-klikk. Så jeg skjønner ikke hvorfor alle andre skal gjøre det heller ? :P
Noen som har noen erfaring med å tjene godt med ads?