Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1093
Heisann! Jeg er så forferdelig irritert på IE, jeg har laget wordpress theme for russen på min skole(websjef). Etter et klapp på min egen skulder, skulle jeg åpne nettsiden min i den udugelige IE, der var selvfølgelig alt helt jævelig.

Er det noen måte å fortelle CSS at denne koden skal KUN fungere for IE? Slik at jeg kan lage et stilark, kun for IE?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Et søk på "Browser specific CSS" på Google gir mange relevante treff, f.eks. denne (riktignok et par år gammel, men det kan jo hende det fungerer fortsatt).
Det kan gjøres ved bruk av conditional comments:

For kun IE:

HTML-kode

<!--[if IE]>
	<link rel="stylesheet" type="text/css" href="all-ie-only.css" />
<![endif]-->
For alt annet:

HTML-kode

<!--[if !IE]><!-->
	<link rel="stylesheet" type="text/css" href="not-ie.css" />
 <!--<![endif]-->
Kilde: http://css-tricks.com/how-to-create-...ly-stylesheet/
Utvikler
Trådstarter
Tusentakk Hosjmeister, for din snever i google. Du hjalp akkurat en frustrert sjel med din enestående kompetanse i dette fagområde!
legger du denne

HTML-kode

<!--[if IE 6]>
<html id="ie6" <?php language_attributes(); ?>>
<![endif]-->
<!--[if IE 7]>
<html id="ie7" <?php language_attributes(); ?>>
<![endif]-->
<!--[if IE 8]>
<html id="ie8" <?php language_attributes(); ?>>
<![endif]-->
<!--[if !(IE 6) | !(IE 7) | !(IE 8)  ]><!-->
<html <?php language_attributes(); ?>>
<!--<![endif]-->
øverst i headeren din, så kan du style #ie6, #ie7 eller #ie8 som du vil i samme stylesheet som resten av nettsiden din bruker.