Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 575
Jeg er helt grønnsak når det kommer til å lage websider og kunne nå trengt litt hjelp til hvordan jeg skal gjøre det.

Jeg har prøvd en del tjenester som "inkluderer alt" men templates'ene deres ser ut som om de henger igjen fra 1999.

Så nå har jeg kjøpt en .PSD fil fra http://themeforest.net og vil gjøre denne om til en webside.

Selve lagingen av internettsiden skal jeg outsorce via www.odesk.com (forøvrig en side der sikker mange dyktige folk her inne kunne tjent seg litt ekstra penger) Men jeg lurer på om det er noen mulighet for å legge inn en slags plugin eller noe som gjør at jeg kan redigere på tekst osv i ettertid? (wordpress? evt. hvordan fungerer dette?

I tillegg lurer jeg på hva jeg trenger?

Jeg har domene, og trenger sikkert ett webhotell også? noen som har noen forslag?

Er det ellers noe jeg må huske på?

Bør vel også nevne at det kun skal være en plain side med litt tekst og noen bilder på (ingen nettbutikk eller lignende)

På forhånd tusen takk!

Mvh Mathias Hauge
Om du setter opp et CMS (som f.eks Wordpress som du nevner), kan be noen (odesk.com) om å lage PSDen din om til et wordpress theme, eller du kan kjøpe ferdige themes på themeforest.net. Da er det bare for deg å laste opp det ferdige temaet til ditt webhotell i mappen der themes skal ligge for at wordpress skal oppdage dem. Easy as Dell!