Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3041
På jobben vår har vi fått en frankeringsmaskin i stede for frimerker.
Vi har en blokk med frimerker liggendes, og jeg lurte på om man får levere inn desse gjenn? jeg vet jeg faktisk betalte en brus på en butikk med frimerker for en del år siden, men vet ikke hvordan dette er nå....
Noen som vet litt mer?
Snakk med postkontoret, du.
Trådstarter
Til andre som lurer: ubrukte frimerker kan leveres inn gjenn på posten
Det er dog gebyr for å innlevere frimerker. Hvor stort gebyr kommer an på hvor mange frimerker det er snakk om, og hvilke valør disse har.
Trådstarter
okay, nå var jeg på postkontoret.
De ville IKKE ta inn frimerkene og levere ut penger... jeg sa jeg hadde ringt kundeservice og de hadde sagt det var ingen problem. Det hjalp litt lite hva kundeservice sa.
Så her sitter jeg gjenn med en bunke frimerker...
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Selg dem på qxl for litt under "takst". Så får du i alle fall tilbake litt.
Trådstarter
ok, da har jeg vert i kontakt med kundeservice gjenn...
konklusjonen er: Man kan ikke få ut beløpet i kontanter, kun veksle til andre frimerker med totalt samme verdi!
Så da blir det enten QXL, eller at vi veksler inn til A-post frimerker...
Sist endret av t33zr; 4. mars 2009 kl. 11:12.
Hvorfor ikke bruke dem på posten inntil de er brukt opp? Man må betale for bruk av frankeringsmaskinen også. Evt. så kan man vel bruke frimerkene som valuta på posten. (hente ut pakker, kjøpe andre varer som posten selger..)
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du kan høre om du kan få bytte de inn mot kreditt på frankeringsmaskinen.