Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2313
Jeg har valgt å tolke melodien fra tetris og gjøre den til noe eget.

Så, det er vel intet annet å gjøre enn å bare la dere høre.

Info: Det er WIP (work in progress); enkelte patcher, lyder, etc., kan bli byttet ut / fjernet - eller at det kommer inn annet.
Sist endret av dosky; 23. desember 2008 kl. 01:57.
Fancy, men minnet ikke om tetris egentlig...
Kanskje bare mitt anlegg, men bassen i starten hadde litt for mye kontrast til alt det andre, så det ødela litt.

Ellers skal du ha creds for fet musikk, stå på
Det tok en stund før tetris kicket inn, men innledningen var god så det gjør overhodet ingenting ;-) Vil si du har lyktes bra i å lage noe eget av det, liker veldig godt det du har lagd til nå i hvert fall! =)

Ser for meg at det f.eks kunne vært bakgrunnsmelodi i en eller annen alternativ versjon av tetris på XBox LIVE Arcade ;-)
Sitat av Butchern Vis innlegg
Kanskje bare mitt anlegg, men bassen i starten hadde litt for mye kontrast til alt det andre, så det ødela litt.
Vis hele sitatet...
- Skal sjekkes før jeg går videre.

Er jo en grunn til at jeg legger ut W.I.P.
Sitat av dosky Vis innlegg
Jeg har valgt å tolke melodien fra tetris og gjøre den til noe eget.

Så, det er vel intet annet å gjøre enn å bare la dere høre.

Info: Det er WIP (work in progress); enkelte patcher, lyder, etc., kan bli byttet ut / fjernet - eller at det kommer inn annet.
Vis hele sitatet...
Altså, det var utrolig kult å høre på.. Men jeg beklager, jeg hører overhodet ikke noe tetris. Er det bare meg?
Det er jo en egen tolkning av Tetris melodien, som da ikke begynner før mot slutten av låta.

Syns det er rart at dere ikke kjenner det igjen da flere hører at det er den uten at en spør engang.


Men, om dere ikke hører det - så...

Vi får håpe det blir bedre ved neste oppdatering : - )
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av simdal Vis innlegg
Altså, det var utrolig kult å høre på.. Men jeg beklager, jeg hører overhodet ikke noe tetris. Er det bare meg?
Vis hele sitatet...
Ja. Hør hele.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Likte introen veldig godt. Fortsett sånn! KP!
Gratulerer, en total voldtekt av en klassiker, og nei jeg hører ikke noe tetris utenom helt på slutten som rett å slett gjorde meg relativt kvalm.
AtXbYeA: Jeg starter med å gi deg KP på den, da det er derfor du skriver slikt.

PS! Du virker litt anspent, hva med å roe seg litt ? : )
Sist endret av dosky; 23. desember 2008 kl. 03:13.
Jeg skjønner ikke greia helt. Hele sangen følger samme beaten helt til slutten, der plutselig tetris popper inn.
Begge 'delene' av sangen var forsåvidt bra, men det blir litt som at Britney tar første delen, før M. Jackson tar siste verset :/
That was not a good vending ? : <


Man får se på det - og kanskje komme tilbake med forslag på det : )
Jeg tror du har misforstått konseptet med tolkning av sanger. Skal man tolke noens melodi eller sang, pleier man å bruke melodien i litt større grad enn det du har gjort her. Det nytter ikke å lage noe halvdårlig (les: elendig) møl, for så å slenge på en helt forferdelig pervertert versjon av det du skal "tolke". Hadde noen spilt dette for meg, hadde jeg slått dem.
Lunicks: Om du skal kritisere et ferdig verk får du VENTE til det er FERDIG.
Sitat av dosky Vis innlegg
Lunicks: Om du skal kritisere et ferdig verk får du VENTE til det er FERDIG.
Vis hele sitatet...
Synes det blir litt feil å si at at man ikke kan kritisere det siden det ikke er FERDIG, da må du heller vente til VERKET er ferdig for og så legge det ut.
Sitat av dosky Vis innlegg
Lunicks: Om du skal kritisere et ferdig verk får du VENTE til det er FERDIG.
Vis hele sitatet...


Det Parkett sa. Skal du først legge noe ut, må du forvente å få kritikk. Det er ikke ferdig, sier du? Vel, det er din egen feil som legger ut noe som er uferdig.
Misforstå meg rett: det kommer fortsatt til å suge elg når det er ferdig også.
er det ikke dette man kaller konstruktiv kritikk da? ærlig talt
Likte ikke denne tolkningen av gode gamle Tetris. Mulig noen her inne var litt skarpe i tonen med kritikken deres, men som du sier selv er den "WIP". Jeg tror, hvis du bruker en mer orginal Tetris melodi og ikke bruker såpass lang tid inn i sangen før tetris slår inn, kan det blir bra/bedre.

Uansett var det kos å høre. Har en 40min igjen på jobb så er det Julefeire *jippi*
jeg likte ærlig talt denne tolkningen, men du kan kanskje som sagt med fordel kute ned introen littegran, og kanskje ha noe som minner om tetris i bakgrunnen, eller lignende. litt brå slutt var det også, med det er jo tross alt WIP...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg pleier ikke like ditt arbeid dosky, det er kanskje bare ikke min sjanger, men jeg likte denne veldig godt. Tetrisbiten på slutten var skikkelig bra, men oppbyggingen til det tror jeg kanskje du burde jobbe litt mer med. Kanskje prøve å gjøre tetris litt mer fremtredende gjennom hele låten?
Personlig liker jeg veldig godt lange introer så lenge de klarer å skape en oppbyggende spenning og forventning til det som kommer ^^ (og så lenge det som kommer lever opp til forventningene selvsagt ;-)

Slik som introen er nå fungerer det bra for meg, men jeg tror som det blir påpekt at du med fordel kunne hatt flere referanser til tetrismelodien i introen for å i enda større grad fange interessen til den som lytter på låta.
Sitat av Parkett Vis innlegg
Synes det blir litt feil å si at at man ikke kan kritisere det siden det ikke er FERDIG, da må du heller vente til VERKET er ferdig for og så legge det ut.
Vis hele sitatet...
Han kritiserer den delen av låten som nesten ikke er der, den delen som såvidt begynner før låten er ferdig. Melodien er der, i kort tid før slutten, men den er ikke kommet skikkelig på plass, og er derfor ikke akkurat så veldig kritikkverdig.

Ellers tar jeg imot meg kritikk av alle slag.


Lunicks: Om du mener at alt jeg lager er søppel, uansett. Så kan du heller bare drite i å lese / si noe at ALL. Du bare kommenterer her på samme grunnlag som AtX; Du vil hente noen KP på flaming. It's just to lame.

Menjanei, til dere som påpeker at tetris burde være mer i introen: Jeg skal se på dette så snart jeg kommer hjem fra arbeid, for jeg skjønner jo at det kan virke litt far of. Igjen er det jo slik at jeg bare bygger opp låten for øyeblikket, men jeg forstår virkelig.


Hei hå og god jul (as for now)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sier meg enig med Tias. Det som kom på slutten burde vært starten. Oppbygningen var kjedelig og ikke spesielt lekker. Tetris-delen var derimot relativt godt gjennomført.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Likte den faktisk!
Som sakt tidligere i tråden så høres det ut som / høres ut som den hadde vært fet som bakgrunnsmusikk i et spill etc.
Likte egentlig introen best, men tetris olkningen på slutten var grei den også.
Gleder meg til den blir ferdig, hvis den blir det.
Jeg er ganske dritlei tetris-melodien nå, men tetris-delen i sangen din synes jeg var en positiv erstatning! : )
øh.............det var kjipt.
starten var noe av det kjedeligste jeg har hørt, og slutten var en fornærmelse av alle russere som noensinne har eksistert. og kalinka.
Selv om introen forsåvidt var grei nok så var den for lang synes jeg. Så vil jeg ha MYE mer av selve tetris-delen som forøvrig var veldig bra.
Jeg kan ikke engang huske hvor den virkelige melodin går. LOL
Sikkerhetsklarert
Sitat av marmor Vis innlegg
Jeg kan ikke engang huske hvor den virkelige melodin går. LOL
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=NmCCQxVBfyM

Jeg synes at du må melodien må være gjenkjenbar i større deler av låta om det skal kalles en "tolkning"
Sist endret av Pjukern; 23. desember 2008 kl. 18:54.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=NmCCQxVBfyM

Jeg synes at du må melodien må være gjenkjenbar i større deler av låta om det skal kalles en "tolkning"
Vis hele sitatet...
i lol'd.
tilogmed etter at du hadde redigert innlegget ble det feil. "Jeg syntes du må melodien" ..

Men, jeg kan faktisk si meg enig med noen av dere, oppbyggningen var ikke noe spesielt å skryte av før det var kommet til 01:45 - etter det ble det ganske bra kan jeg si, noe jeg kunne tenkt å dratt meg med på fest !

2 KP for remaken av tetris,
-1 KP for oppbygginga
Kan jeg starte med å spørre hvor jeg kan laste ned en mp3 fil av denne låta? likte den jeg^^ kan bli en litt fet party låt

kp til deg
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Kan jeg starte med å spørre hvor jeg kan laste ned en mp3 fil av denne låta?
Vis hele sitatet...
Bare å høyreklikke på linken og velge "Lagre lenke som ..."
er sangen RIP ? Neida. Jeg likte den, spesielt slutten hvor vi virkelig hører tetris, som andre har påpekt tideligeligere. Stå på!

Forøverig syntes jeg flamingen som enkelte presisterer, bare er latterlig. Det er de samme som går igjen hele f""" tiden. Bare til å le av.
Sist endret av Spelly; 23. desember 2008 kl. 23:39.
Sitat av spelley Vis innlegg
Forøverig syntes jeg flamingen som enkelte presisterer, bare er latterlig. Det er de samme som går igjen hele f""" tiden. Bare til å le av.
Vis hele sitatet...
Dette sier jeg meg enig i.
Det er de samme som går om og om igjen. Det er helt latterlig.
Synes det er en fancy sang, men bare tetris i avslutningen?
"Åå flamers as, slutt å være slemme! : (("

Kanskje noe å tenke over: Når man velger å legge ut egenprodusert materiale for å høre hva folk synes, kan man godt forvente å få både ros og ris. Misforstå meg rett, folk som utelukkende "flamer" for underholdningens/plagsomhetens skyld kan holde seg unna slike tråder.
Jeg regner med at dosky ikke la ut sangen fordi han ville ha 2 sider med "Det var kult", men fordi han ønsker å jobbe videre med den. Et arbeid blir ikke bedre av at folk sier det er bra, det blir bedre av at folk sier hva som er bra og hva som ikke er bra.

Så til dere som sier "fin musikk, men de som er negative er patetiske": det er ikke latterlig at folk gjør som de blir oppfordret til.