Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 418
Mulig denne skulle vært lagt i Hardware delen av forumet, men tror ikke det er feil på hardware.

Det har seg sånn at jeg i det siste har merket endel merklige ting med PC'en

1. PC'en starter opp, men etter bootscreen blir skjermen svart og ingenting skjer
2. PC'en restarter seg selv når jeg skal spille av film
3. Windows sender ut en feilmelding om at windows har gjennopprettet en kritisk systemfeil om og om igjen...

På punkt 3 får jeg opp at jeg kan prøve å feilsøke, og da blir jeg sendt til denne siden:http://oca.microsoft.com/en/response...7ddff&SID=1445

Står at jeg bør oppdatere BIOS?? Har da allti brukt denne versjonen å har funket flott

Punkt 1. Her må jeg starte på nytt via resett-knappen og velge "oppstart av sist konfigurasjon som virket"
Da funker det fint igjen

Punkt 2. Er desidert det mest irriterende problemet!! Det virker som om driverene til skjermkortet fokker opp videoavspillingå slik at hele driten går i stå og starter på nytt. Har oppdatert og rullet tilbake driver om hverandre og fremdeles ingen forandring
Det jeg har funnet ut er at jeg må installere driveren til skjermkortet på nytt, og da kan jeg spille av filmene igjen.
Jeg har til nå prøvd ATi sine 5.7 - 5.8 - 5.9 - 5.10 og en 5.11 BETA fra Guru3D
Men ingen har til nå funket...

Jeg scannet PC'en for virus og reklame osv
(NAV 2003 SW og Ad-Aware PRO, itillegg kjører ad-watch)

Kan det være codec problem eller er kan det være skjermkortet?
Noen forslag??

BTW: Er det noen som har noen formening om hvor lang tid det bør ta å installere ATi + Catalyst driverer? på min tar det opp mot en 30 min
Sist endret av ZyPreXa; 7. november 2005 kl. 21:30.
har bare svar på det angående ati, det skal ikke ta altfor lang tid, gjorde ikke det på meg.