Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 6197
Jeg røyker vanligvis cannabis (hovedsakelig hasj) ved å bruke en bong, men på grunn av situasjonen/person(er) rundt meg for øyeblikket så er det ikke lenger mulig å røyke i fred. Jeg tenker derfor å gjøre om til litt mer...mobil røyking, ved å bruke joint fremfor bong. Har derfor noen spørsmål angående cannabisrøyking (joint);

1. Hvis du gjør klar en joint, hvor lenge "holder" den seg? Er det mulig å oppbevare jointen over lengre tid eller vil potensen ebbe ut etterhvert?

2. Hvor risikabelt er det å ha dette på innelomma og bevege seg ute, i feks. oslo?

3. (kanskje off-topic) etter å ha sett x antall episoder Cops så fortsetter jeg å bli begeistret over luktesansen til politihunder. hvor flinke er de egentlig? er det noe jeg kan gjøre?

denne tråden er generelt jeg som etterspør en howto mobil røyker. er det ting jeg må vite utifra det jeg spør om/situasjonen jeg har forklart? tips?
Sist endret av herfus; 22. februar 2011 kl. 19:20.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
1. Du kan oppbevare en påstarta joint en stund, men ikke for lenge mtp. mugg. Smaken blir også litt sur. Jeg ville ikke latt den ligge mer enn en uke maks, men kan godt hende den holder seg 1 måned.

2. Det er vel helt tilfeldig egentlig, du kan være uheldig å møte på en "spesielt interresert" hund, eller ikke. Det går vel greit nå å da, men jeg ville ikke anbefalt å gjøre det ofte. Veldig kjipt med de høye straffene som er for små menger her i landet.

3. Søk på forumet, masse tråder ang. hunder å lukt. Sjekk ut "never get busted again" av Barry Copper eller hva han het.
Sist endret av lex123; 22. februar 2011 kl. 19:22.
1. Legg i plastpose så er du sikker.

2. Lite rissikabelt, men alltid en sjanse.

3. På 6 måneder i oslo så jeg aldri noen på aktiv patrulje med hund i oslo.
Hva med å heller kjøpe en liten pipe bare?

Joint er bare pes.

Bare sørg for at selve røret har litt lengde, slik at røyken får kjølt seg ned litt, før du trekker ned.

Finnes piper man kan skru i to deler.
Narkobikkjer trenger du ikke ha noen frykt over i det hele tatt. De markerer deg kun etter kommando. De fleste politihunder er ikke narkobikkjer og du vil mest sannsynlig aldri møte på en narkobikkje så lenge du ikke befinner deg ved en rassia.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Narkobikkjer trenger du ikke ha noen frykt over i det hele tatt. De markerer deg kun etter kommando. De fleste politihunder er ikke narkobikkjer og du vil mest sannsynlig aldri møte på en narkobikkje så lenge du ikke befinner deg ved en rassia.
Vis hele sitatet...
På to år så har jeg fått gjennomsnusa bilen to ganger av bikkjer uten å ha hatt en dritt på meg, så man veit aldri.. Det skal dog sies at det har vært i det politidistriktet i Norge med størst andel rasshøl(romerike)
En joint som er hel kan nok vare 3-4 måneder, om ikke lenger. Som han andre sa, en påstarta en ville jeg ikke latt ligge for lenge.

Umulig å svare på akkurat HVOR trygt det er å gå rundt i oslo med joint, men jeg vil si det er veldig "trygt". Verste som kan skje er at du blir ransaket av en eller annen grunn, og de finner den. Så ikke gi dem noen annen grunn.
Bikkjer kan du glemme, de søker som sagt kun på kommando.

Jeg, for min del, har hamstret en del billige sprit-tusjer, som er enkle å ta ut "blekket" av, forså å putte en joint nedi og sette på bakenden igjen. Da er den safe på turen ut, og mye mindre sjangse for at noen skulle finne den
Hvor sikre er dere på at hunder kun søker på kommando? Jeg har ikke noe som taler mot dette, men vil være sikker på om jeg kan fortelle det videre. Har selv vanvittig noia hvis jeg møter en puddel liksom.
Sitat av Introspection Vis innlegg
Har selv vanvittig noia hvis jeg møter en puddel liksom.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg anbefalt deg å roe ned litt på røykinga.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Jeg, for min del, har hamstret en del billige sprit-tusjer, som er enkle å ta ut "blekket" av, forså å putte en joint nedi og sette på bakenden igjen. Da er den safe på turen ut, og mye mindre sjangse for at noen skulle finne den
Vis hele sitatet...
thanksalot!
Trådstarter
17 1
takk for hjelpen/tipsene.


Sitat av UncleSam Vis innlegg
Jeg, for min del, har hamstret en del billige sprit-tusjer, som er enkle å ta ut "blekket" av, forså å putte en joint nedi og sette på bakenden igjen. Da er den safe på turen ut, og mye mindre sjangse for at noen skulle finne den
Vis hele sitatet...
synes dette var veldig genialt. har noen lignende tips som dette?
Sitat av Introspection Vis innlegg
Hvor sikre er dere på at hunder kun søker på kommando? Jeg har ikke noe som taler mot dette, men vil være sikker på om jeg kan fortelle det videre. Har selv vanvittig noia hvis jeg møter en puddel liksom.
Vis hele sitatet...
Fordi hundene blir opplært til å lete på kommando som nevnt tidligere.

De trener opp hundene til å finne leken sin. (Er kun de mest "lekne" hundene som blir valgt ut til å bli "narkobikkjer".) De trenger da en hund som vil finne leken sin for en hver pris og "tilsetter" da for eks. lukten av cannabis til den leken. Så er det bare "flink gutt, hvor er den" osv osv. til hunden har lært seg å lete etter leken sin som da lukter cannabis.

Så ja. Schefere, (har faktisk møtt på 2 Rotweilere som narkobikkjer) og andre hunder.

Kilde: Politiet...
Det klassiske er at de har en vanlig schæfer, som ikke er narkobikkje. Bare for å skremme. Eller hvis noen er veldig mistenksomme så gir de tegn til hunden at den skal markere, så har de rett til å ransake personen.
så på serien politiet i går eller forrigårs, der gikk de med hund inne på Oslo S, å hunden fikk snusen i noe, endte med at de busta en kar på en cafe med 5kg keef. Hunden ble ikke bedt om å søke spesifikt på denne personen.
Sist endret av take'a'hit!; 23. februar 2011 kl. 23:15.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Nei, men hunden var jo fortsatt "aktivert for området". Du skal jo ha rimelig uflaks hvis du skulle bli innblandet i en slik situasjon!
Sitat av daimeno Vis innlegg
Nei, men hunden var jo fortsatt "aktivert for området". Du skal jo ha rimelig uflaks hvis du skulle bli innblandet i en slik situasjon!
Vis hele sitatet...
Ja det kan jeg tenke meg han med de 5 brikksa tenkte også, men han satt i baret fordet

Jeg brydde meg heller aldri, før jeg ble tatt bøttefjern som passasjer med 50 g på meg å fikk bot og 2 års prøvetid, siden det har jeg ihvertfall lært at litt noiern kan være lurt når det kommer til onkel blå.

Om du virkelig har noiern for det, ha den tilgjengelig i lommen så du kan kaste den fort da? om du beveger deg i rushtiden i Oslo er det vel så og si umulig og bli tatt da det florerer med mennesker.
Er det å bli markert av en hund grunn til ransakelse?
Mener å huske å ha lest at det ikke er noe forbud mot å lukte som f.eks. cannabis?

Hvis en politimann mener du lukter f.eks. kan han ransake deg da?
hunden skal vel ikke markere på lukten av å ha røyka i seg selv, så ja, jeg vil gå ut ifra det da det vil si at du har vært i nærheten av ett ulovlig rusmiddel . Men kan mer eller mindre garantere at de kommer til å ransake deg uansett om de har lov eller ikke. De gjør vel som vanlig. (Akkurat som de vil!)
Det som og går an er å blande det med en form for fett og innta det. Laget meg selv noen ritz-kjeks med peanøttsmør blandet med greenz. Ta en kjeks, smør på blandingen og legg en kjeks på toppen, pakk inn i folie og stek det i ovnen i 2-3min på 150*C og la det avkjøles. Funker fjell!
Sitat av Banjonas Vis innlegg
Det som og går an er å blande det med en form for fett og innta det. Laget meg selv noen ritz-kjeks med peanøttsmør blandet med greenz. Ta en kjeks, smør på blandingen og legg en kjeks på toppen, pakk inn i folie og stek det i ovnen i 2-3min på 150*C og la det avkjøles. Funker fjell!
Vis hele sitatet...
Hva slags peanøttsmør bruker du? Hørt man trenger noe sånn all-natural piss..
Hvorfor ikke laga canna smør? Lagg ett vannbad (sett en kjele med vann i på ikke for høy varme, sett en bolle over kjelen med smør og hasj/weed og smelt det sammen. Med weed tar du så klart ut buden og klemmer ut smøret av den for å få det maksimale, smør det brødskiva eller på kjeks eller hva du vil. Funker fjell
Sitat av Hyped Vis innlegg
Hva slags peanøttsmør bruker du? Hørt man trenger noe sånn all-natural piss..
Vis hele sitatet...
Bruker ett merke som heter jif (?). kjøpt på ica. Du trenger ikke noe all natural-opplegg. Det er fettet som tar opp/løser opp thcen (dette gjelder foråvidt alle typer fett). Vil og anbefale og spare på stilkene fra budsa du røyker/spiser. Spar opp endel og hiv det på en lav med vodka noen dager. Da får du en mørk god sprit som smeller og smaker godt
Sitat av Banjonas Vis innlegg
Bruker ett merke som heter jif (?). kjøpt på ica. Du trenger ikke noe all natural-opplegg. Det er fettet som tar opp/løser opp thcen (dette gjelder foråvidt alle typer fett). Vil og anbefale og spare på stilkene fra budsa du røyker/spiser. Spar opp endel og hiv det på en lav med vodka noen dager. Da får du en mørk god sprit som smeller og smaker godt
Vis hele sitatet...
Ja, men gir det noe bedre funk med all-natural? Hørt det har noe mere fett eller olje eller hva faen.
Og bruker du sånn crunchy greier, eller sånn uten biter?
Du kan kjøpe sånne joint holdere(mekkholdere) ser ut som en joint i plastikk med gul luft tett kork.
Kompisen min fikk 4 sånne en gang vi bestilte utstyr på shangri-la.
Vi brukte det på 17.mai når vi måtte gå i tog og ikke ødelegge shitten. Den holdt seg feet over natta og ble verken ødelagt eller mindre potensert. Størrelsen på den beholderen er stor nok til en stor L-joint eller sånne vanlige longpapers.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Kanksje ikke akkurat det du tenkte på, men denne er billig og kjent merke + at den er Feeet

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=7201
Sitat av Hyped Vis innlegg
Ja, men gir det noe bedre funk med all-natural? Hørt det har noe mere fett eller olje eller hva faen.
Og bruker du sånn crunchy greier, eller sånn uten biter?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du får mye den samme effekten enten om det er naturell eller ei. Selv bruker jeg crunchy, av den enkle grunn at jeg liker den bedre
Jeg har røyket mye offentlig i Oslo og den eneste gangen jeg ble tatt, var da jeg satt og rullet meg en langs Akerselva. Jeg så ikke onkel før de var et par meter unna, og da la jeg bare alle kortene på bordet. Gikk derfra uten noen reaksjoner, poten min ble kasta på elva, men det jeg hadde i lomma beholdt jeg. Mitt inntrykk er at cannabis er så godt som legalisert i Oslo. Jeg kan egentlig røyke hvor som helst, til og med på de mest trafikkerte plassene i rushtida. Det eneste som skjer er at andre folk vil bomme noen trekk.
Sitat av Olum Vis innlegg
Jeg har røyket mye offentlig i Oslo og den eneste gangen jeg ble tatt, var da jeg satt og rullet meg en langs Akerselva. Jeg så ikke onkel før de var et par meter unna, og da la jeg bare alle kortene på bordet. Gikk derfra uten noen reaksjoner, poten min ble kasta på elva, men det jeg hadde i lomma beholdt jeg. Mitt inntrykk er at cannabis er så godt som legalisert i Oslo. Jeg kan egentlig røyke hvor som helst, til og med på de mest trafikkerte plassene i rushtida. Det eneste som skjer er at andre folk vil bomme noen trekk.
Vis hele sitatet...
Akerselva er kanskje det absolutt dummeste stedet å røyke/mekke da, selv værre enn plata
Men overasker meg ikke at du fikk en så mild reaksjon, de er jo stort sett ute etter de som selger.

Legalisert er vel å ta hardt i, men jeg er også under inntrykket av at ingen bryr seg om casual jointrøyking i oslo. Selv røyker jeg ofte joint mens jeg går i sentrum, type fra oslo S -> brugata i verste rushen, og har aldri opplevd at noen har reagert engang.
Sitat av Olum Vis innlegg
Jeg har røyket mye offentlig i Oslo og den eneste gangen jeg ble tatt, var da jeg satt og rullet meg en langs Akerselva. Jeg så ikke onkel før de var et par meter unna, og da la jeg bare alle kortene på bordet. Gikk derfra uten noen reaksjoner, poten min ble kasta på elva, men det jeg hadde i lomma beholdt jeg. Mitt inntrykk er at cannabis er så godt som legalisert i Oslo. Jeg kan egentlig røyke hvor som helst, til og med på de mest trafikkerte plassene i rushtida. Det eneste som skjer er at andre folk vil bomme noen trekk.
Vis hele sitatet...
Bare fordi du var heldig den ene gangen betyr det ikke at "det eneste som skjer er at ander folk vil bomme noen trekk". Har observert, og har kjennskap til flere som har fått bot for å røyke offentlig. Det skal dog sies at politiet i Oslo ser mer gjennom fingrene på det enn de gjør andre steder i landet, men det finnes likevel mange sure epler.
Sitat av fetter Vis innlegg
Akerselva er kanskje det absolutt dummeste stedet å røyke/mekke da, selv værre enn plata
Men overasker meg ikke at du fikk en så mild reaksjon, de er jo stort sett ute etter de som selger.

Legalisert er vel å ta hardt i, men jeg er også under inntrykket av at ingen bryr seg om casual jointrøyking i oslo. Selv røyker jeg ofte joint mens jeg går i sentrum, type fra oslo S -> brugata i verste rushen, og har aldri opplevd at noen har reagert engang.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at elva er et utrolig dumt sted å røyke, men jeg går på skole rett ved så det er veldig fristende å bare stikke dit og røyke i friminuttet/rett etter skolen.
Sitat av Olum Vis innlegg
Jeg er klar over at elva er et utrolig dumt sted å røyke, men jeg går på skole rett ved så det er veldig fristende å bare stikke dit og røyke i friminuttet/rett etter skolen.
Vis hele sitatet...
La meg isåfall få foreslå breigata, norbygata og oppover mot botaniske hage som alternativer i nærheten, selv om det nok går fint sålenge du ikke sitter å mekker der. Ingen reagerer på en joint om du røyker den som en sigg, men om en snut ser deg med fingra i håndflata langs elva er det nok til å reagere.
Det er nok av steder å røyke i nærheten. Jeg er veldig glad i å stikke opp til Vår Frelsers Gravlund og sitte på toppen der. Ingenting er som å røyke joint med gamle krigshelter rundt meg

Veit ikke hvorfor vi stakk til Akerselva egentlig. Er kun et minutt fra skolen, så det går fort å gå dit.
Trådstarter
17 1
i stedet for å lage en ny tråd så poster jeg her. siden sist har det gått fint med joint-bruken og har siden da kjøpt denne; http://weedshop.no/vannpipe-boks-p-57.html (krysser fingrene for at boksen er noe diskrè slik at jeg slipper å gjemme den. hadde også vært genialt hvis det går ann å sette en hengelås på den).

hvordan vedlikeholdes/vaskes denne, eller en vanlig vannbong?
Sist endret av herfus; 7. mars 2011 kl. 19:15.
Sitat av herfus Vis innlegg
i stedet for å lage en ny tråd så poster jeg her. siden sist har det gått fint med joint-bruken og har siden da kjøpt denne; http://weedshop.no/vannpipe-boks-p-57.html (krysser fingrene for at boksen er noe diskrè slik at jeg slipper å gjemme den. hadde også vært genialt hvis det går ann å sette en hengelås på den).

hvordan vedlikeholdes/vaskes denne, eller en vanlig vannbong?
Vis hele sitatet...
Oppvaskmiddel og varmt vann oppi, rist løs.

Gjør det relativt ofte, slik at det ikke bygger seg opp dritt som setter seg skikkelig fast.
Sitat av herfus Vis innlegg
i stedet for å lage en ny tråd så poster jeg her. siden sist har det gått fint med joint-bruken og har siden da kjøpt denne; http://weedshop.no/vannpipe-boks-p-57.html (krysser fingrene for at boksen er noe diskrè slik at jeg slipper å gjemme den. hadde også vært genialt hvis det går ann å sette en hengelås på den).

hvordan vedlikeholdes/vaskes denne, eller en vanlig vannbong?
Vis hele sitatet...
Et annet tips om du ikke orker å vaske den så ofte:
Hell et tynt lag olivenolje på toppen av bongvannet. Møkka samler seg da i oljen og setter seg ikke fast til glasset, så når du bytter vannet er bongen tilnærmet ren. Eneste minus er hvordan det ser ut etter et par bruk, med et ekstra brunt "belte" øverst i vannet.
Sist endret av fetter; 8. mars 2011 kl. 12:23.
På 20 år har jeg aldri sett eller hørt om noen som har blitt tatt med hund for å ha en joint på seg. Det skjer bare ikke, tror jeg. Selv ikke på flyplasser, og ihvertfall ikke på gata i Oslo. Narkohunder brukes ikke på gata uansett, forresten.
1. Hvis du gjør klar en joint, hvor lenge "holder" den seg? Er det mulig å oppbevare jointen over lengre tid eller vil potensen ebbe ut etterhvert?

En joint holder seg en god stund, har selv rullet opp flere jointer som jeg da etterhvert har glemt (pga. tokin up av et par fra før) som jeg har funnet igjen etter en ukes tid eller to som har fenget som bare faen! Bare du ikke lar den ligge altfor lenge, så burde det gå bra.. Men hvorfor ikke bare ha den i en sealed bag og rulle den opp når du skal røyke?

2. Hvor risikabelt er det å ha dette på innelomma og bevege seg ute, i feks. oslo?
Jeg, som ungdom selv, har gått rundt med stash på meg nesten hver dag det siste året, og har aldri blitt stoppet e.l. Etniske grunner kan jo selvfølgelig gi en større risiko for innvandrere/mørkhudede, og områdene du holder deg i. Hvis du bare er en casual guy som går rundt med en bag, så vil jeg si at sjangsen er minimal med mindre du har uflaks og går forbi en bikkje.

3. (kanskje off-topic) etter å ha sett x antall episoder Cops så fortsetter jeg å bli begeistret over luktesansen til politihunder. hvor flinke er de egentlig? er det noe jeg kan gjøre?
Politihunder kan lukte cannabis etter en LANG periode. Se på Barry Cooper's Never get busted again, så får du nok noen ideér. De kan lukte cannabispartikler som har falt av fingrene dine etter mekking, som har satt seg fast i skap etter at du har lett etter munch.
Sitat av herfus Vis innlegg
i stedet for å lage en ny tråd så poster jeg her. siden sist har det gått fint med joint-bruken og har siden da kjøpt denne; http://weedshop.no/vannpipe-boks-p-57.html (krysser fingrene for at boksen er noe diskrè slik at jeg slipper å gjemme den. hadde også vært genialt hvis det går ann å sette en hengelås på den).

hvordan vedlikeholdes/vaskes denne, eller en vanlig vannbong?
Vis hele sitatet...
Er vell kanskje sagt i tråden tidligere, eller i hvert fall xx ganger i andre tråder, men men..
Er det glass bong du røyker av, og den har stått/blitt brukt ei god stund uten rengjøring, kjør på med litt rødsprit neddi bongen + et skje med salt..
La den stå en 5-10 min før du rister løs, så ska du nokk få løs det meste som har samlet seg av sjid =>
Viktig tho at du lar den stå & tørke ei stund etterpå før du bruker den, så div stoffer du sikkert ikke vil ha i deg rekker fordampe
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av herfus Vis innlegg

2. Hvor risikabelt er det å ha dette på innelomma og bevege seg ute, i feks. oslo?
Vis hele sitatet...
Når jeg er i Bodø, så nøler jeg ikke med å gå rundt i gatene med en joint mellom fingrene. Bare unngå å gå opp i ansiktet på politiet, så skal det gå greit.
Sitat av dr.psykologica Vis innlegg
Du kan kjøpe sånne joint holdere(mekkholdere) ser ut som en joint i plastikk med gul luft tett kork.
Kompisen min fikk 4 sånne en gang vi bestilte utstyr på shangri-la.
Vi brukte det på 17.mai når vi måtte gå i tog og ikke ødelegge shitten. Den holdt seg feet over natta og ble verken ødelagt eller mindre potensert. Størrelsen på den beholderen er stor nok til en stor L-joint eller sånne vanlige longpapers.
Vis hele sitatet...
Disse bruker jeg også.
Akkurat den samme fra shangri, med gult lokk.
Og de er ikke bare lufttette, men også vanntette.
De funker som faen. Jeg svømte 150 meter med en joint i lomma
for å komme ut på en liten øy. Kompisen min svømte med en lighter i kjeften.
Sykt chill å sitte på den øya og røyke en joint. Men sykt stress å svømme tilbake.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Sykt chill å sitte på den øya og røyke en joint. Men sykt stress å svømme tilbake.
Vis hele sitatet...
Morsomt! ..