Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1583
Jeg lurer på hvilke av disse 2 logoer dere synes er best? Jeg tenkte jeg skulle begynne med å lage logoer for meg selv.

bilde 1:
http://www.aboriginalartstore.com.au...udio_photo.gif

bilde 2:
http://www.google-media.no/lonlitiger.jpg

Har dere noen forslag til hvilke programmer jeg kunne ha brukt privat?
Bilde 2 er ikke en logo.. det er et bilde..
Adobe Illustrator, eventuelt Inkscape.
Det andre bildet er ingen logo og det første er sikkert fint om du driver med surfing og boomerang kasting i Australia.
Sist endret av Mith; 18. januar 2010 kl. 15:14.
Trådstarter
2 0
Sitat av grudgE Vis innlegg
Adobe Illustrator, eventuelt Inkscape.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett på adobe Illustrator, og jeg mener at det ble litt for tungt. Så jeg skal se litt mer på Inkscape, men takk for hjelpen.
Sitat av Apollo89 Vis innlegg
Jeg har sett på adobe Illustrator, og jeg mener at det ble litt for tungt. Så jeg skal se litt mer på Inkscape, men takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Like greit å lære seg Illustrator, behersker du først ett program i Adobe-pakka er det lettere å lære andre programmer i Adobe-pakka. F.eks: Photoshop og InDesign osv.

Dessuten bruker flertallet av folk som lager logoer Illustrator, ergo lettere å få hjelp/finne guider.
Helt alvorlig, hva tenkte du på med logo nr. 1?
Sitat av Baaden Vis innlegg
Helt alvorlig, hva tenkte du på med logo nr. 1?
Vis hele sitatet...
logo nr 1 ligner på pølse :P
Sist endret av Hemen; 18. januar 2010 kl. 17:33.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Det andre bildet er ingen logo og det første er sikkert fint om du driver med surfing og boomerang kasting i Australia.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, så du ikke URL'en? aboriginalartstore.com.au/photos/central_art_logo_design_audio_photo.gif
Sist endret av MrMrtn; 18. januar 2010 kl. 18:45.
Adobe illustrator funker perfekt, du KAN bruke photoshop men det er temmelig dårlig til dette formålet.
Enig med gjengen her, bruk Illustrator, eller et annet vektor-basert program.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er programvara du bruker strengt tatt relevant? En kvar idiot kan jo trace ting i illustrator/inkscape/whatever om konseptet er bra.

Mitt beste forslag er penn og papir.
jeg er ganske fornøyd med AAAlogo, programet er brukt for iconene mine her på forumet
den har også et stort utvalg av bilder inne
Min prosess:

Masse skisser, gjerne hundre, ikke for få er hvertfall viktig (på papir).

Bare litt surfing på nettet, se etter inspirasjon. Finne inspirerende musikk gjerne.

Så på skjerm, Illustrator fordi det er vektor, ellers foretrekker jeg Photoshop hvis du vet at logoen kun skal brukes ett sted/en sammenheng. I PS CS4 kan man jo tegne i vektor men jeg syns ikke det er like bra å gjøre som i Ai.

Så kan du bare flytte hele logoen fra Ai til PS og jobbe i 3D, fortsette i vektor eller gjøre det som du vil.


Jeg anbefaler Adobe programmene fordi pakkesystemet dems er veldig kjekt. Lærer du deg et verktøy finner du det ofte i andre programmer og det ser rimelig likt ut.
Anbefaler å ikke bruke Photoshop til å lage logo siden det er pixelbasert program. Da er det mye bedre å lære seg Illustrator siden det er vektor-basert program(som skrevet over), og da kan du forstørre det så mye du vil uten at det blir hakkette. I tillegg så bruker de fleste profesjonelle medieaktører Illustrator til å lage logo med.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Apollo89 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
HAHAHAHAHAHAHAHA!!! :P skal ikke engang gå inn på hva det der ligner på! FUNNY AS HELL :P
wow, fascinerende at folk synes logoen til aboriginalartstore.com er dårlig. Om man går inn på siden ser man jo med en gang at det er en logo som fungerer, og at den henter inspirasjon fra nøyaktig de rette stedene. Det er kanskje ikke en logo som står enormt godt uten kontekst, men den er da faen ikke dårlig heller.

For øvrig er det jo åpenbart at trådstarter ikke har produsert disse logoene.
Sist endret av ulldott; 21. januar 2010 kl. 10:28.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Om du ser den logoen ut av kontekst, så ser det bare ut som en pen liten ansamling av lort, på en stort bakgrunn... :P
Sitat av djxfade Vis innlegg
Om du ser den logoen ut av kontekst, så ser det bare ut som en pen liten ansamling av lort, på en stort bakgrunn... :P
Vis hele sitatet...
En pølse med ketchup og to bommeranger
Sitat av grudgE Vis innlegg
Adobe Illustrator, eventuelt Inkscape.
Vis hele sitatet...
Illustrator er veldig bra, bruker det omtrent daglig
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Penn, papir, en kanne kaffe, et vektorbasert program og en porsjon kreativitet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er programvara du bruker strengt tatt relevant? En kvar idiot kan jo trace ting i illustrator/inkscape/whatever om konseptet er bra.

Mitt beste forslag er penn og papir.
Vis hele sitatet...
This.

Men jeg vil allikevel anbefale Illustrator da du får innsikt i adboe pakken.
Det viktigste er at du kan eksportere det som Eps, med kun de tilhørende fargene som er i logoen.
Jeg ville ambefale å starte i Photoshop og avslutte i Illustrator eller Freehand.
Hva logoen angår ville jeg forsøkt å skape en litt mer dynamisk komposisjon ut av det, og simplifisere den enda mer.
Muligens fjerne den svarte sirkelen.