Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2928
Lurte på om det er noe rus på sobril i det hele tatt?

Tok 2 stk på 10mg hver i går og kjente ikke en dritt.

Hvis ja, hvor mange må jeg ta for å få en finkveld?
Det er ingen spesiell rus, men det blir rimelig mye mer avslappende å være i sosiale sammenhenger om du har angst fra før av. Har du ingen angst eller depresjon, så vil du nok ikke føle noen spesiell forskjell, med mindre du drikker alkohol i tillegg eller spiser ganske mange, men da er faren stor for at du vil gjøre noe du der og da føler er helt normalt og greit, og så glemmer du det rett etter. Om du så rundstjal en butikk og gikk med alle varene rett forbi kassen helt åpenlyst.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 19. september 2011 kl. 19:48.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Rus nok til at du ikke har lov til å kjøre mens du er på det hvertfall.
Vis hele sitatet...
Vet det, men altså hvor mange må man ta for å kjenne noe da? 2x10mg er vist ikke nok.

Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Det er ingen spesiell rus, men det blir rimelig mye mer avslappende å være i sosiale sammenhenger om du har angst fra før av. Har du ingen angst eller depresjon, så vil du nok ikke føle noen spesiell forskjell, med mindre du drikker alkohol i tillegg eller spiser ganske mange, men da er faren stor for at du vil gjøre noe du der og da føler er helt normalt og greit, og så glemmer du det rett etter. Om du så rundstjal en butikk og gikk med alle varene rett forbi kassen helt åpenlyst.
Vis hele sitatet...
Altså rivotril lignende bare svakere?
Prøv med 5stk du - altså 50mg
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Prøv med 5stk du - altså 50mg
Vis hele sitatet...
Blir det chill og avslappende eller blir man fucked og glemmer alt dagen etter`?
Sitat av DarkBody Vis innlegg
Blir det chill og avslappende eller blir man fucked og glemmer alt dagen etter`?
Vis hele sitatet...
Veldig individuelt.
Men tror det blir "chill og avslappende", med tanke på at du ikke kjente noe som helst av 20mg.
Sitat av DarkBody Vis innlegg
Blir det chill og avslappende eller blir man fucked og glemmer alt dagen etter`?
Vis hele sitatet...
Blir ikke direkte avslappende som på Valium eller Rivotril, men selv om det ikke er riktig, så ville jeg ha kalt Sobril for Valium light, hvis du skjønner. Sobril er jo det svakeste benzo'en. Blir liksom chill og rolig, ikke som på rivotril der du ligger i sofaen som en voldtatt polsk hore og sikler mens du lager rare lyder.
Sist endret av Dr.Feelgood; 19. september 2011 kl. 20:04.
Sitat av DarkBody Vis innlegg
Vet det, men altså hvor mange må man ta for å kjenne noe da? 2x10mg er vist ikke nok.
--------------
Altså rivotril lignende bare svakere?
Vis hele sitatet...
Sobril inneholder Oxazepam, mens Rivotril inneholder Clonazepam. Dette er to stoffer i Benzodiazepin-gruppen som er kjemisk beslektede psykotrope medikamenter med potente antiepileptiske, angstdempende, muskelavslappende, anestetiske, respirasjonsdempende og søvninduserende (sedative) virkninger. De respirasjonsdempende effektene kan særlig i kombinasjon med alkohol eller opioider være dødelig.

De har forskjellig styrke. Oaxepam er vel det minst potente av de, men det blir vanskelig å sammenligne med hva slags effekt 1mg Sobril kontra 1mg Flunipam(Flunitrazepam) er. Men Flunipam får du kun i 0,5mg og 1mg, så det sier litt om hvor potent det er til forskjell. Sobril får man som regel i engangstilfeller ganske lett om man bare klager over flyskrekk eller eksamensnerver. De andre typene skal det relativt mye til for å få resept på.

Når du spør hva som er nok for å kjenne noe, så kan jeg jo nevne at jeg spiste 50 Valium (5mg), men kan ikke fortelle deg så mye om hva som skjedde de neste to ukene etter inntaket, men jeg følte meg absolutt ikke ruset. Alt var i skjønneste orden... Tilsynelatende. Kanskje fordi jeg ikke husket noen ting og de to ukene føltes ut som et par dager.



For informasjon og bruksanvisning på legemidler:
http://www.felleskatalogen.no/
Sist endret av HippiRødstrømpe; 19. september 2011 kl. 20:18.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg

Når du spør hva som er nok for å kjenne noe, så kan jeg jo nevne at jeg spiste 50 Valium (5mg), men kan ikke fortelle deg så mye om hva som skjedde de neste to ukene etter inntaket, men jeg følte meg absolutt ikke ruset. Alt var i skjønneste orden... Tilsynelatende. Kanskje fordi jeg ikke husket noen ting og de to ukene føltes ut som et par dager.
Vis hele sitatet...
Det var vel fordelt på 2 uker? Eller tok du alt på en gang og ble ruset i 2 uker?
Jeg har slitt mye med angst. Jeg får god effekt av kun 10-20 mg. Men hvis du skal bli skikkelig på trynet syns jeg ikke benzodiazepiner er tingen. Men det er min mening.

Var et par ganger for lenge siden jeg drakk ca 1g bra sorting blandet i kakao, etterfulgt av 10mg sobril. Det var den beste rusen jeg noen gang har hatt. Greide nesten ikke bevege meg, bare satt der i fullstendig eufori
Prøvde 5 stk igår, kjente ikke noe særlig, eneste jeg kjente var vel at jeg ble litt trøtt, men da var det ganske seint også, så kanskje ikke rart.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Blir ikke direkte avslappende som på Valium eller Rivotril, men selv om det ikke er riktig, så ville jeg ha kalt Sobril for Valium light, hvis du skjønner. Sobril er jo det svakeste benzo'en. Blir liksom chill og rolig, ikke som på rivotril der du ligger i sofaen som en voldtatt polsk hore og sikler mens du lager rare lyder.
Vis hele sitatet...
lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid

http://www.helsenett.no/index.php?op...=119&Itemid=69

kompis av meg valgte sobril fremfor rivotril nå nylig fordi det slår mer

forrige gang han tok to stk 2mg pluss alkohol virket det ikke før han skulle sove og da sovnet han jaggu også
Sitat av ferrys Vis innlegg
lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid

http://www.helsenett.no/index.php?op...=119&Itemid=69

kompis av meg valgte sobril fremfor rivotril nå nylig fordi det slår mer

forrige gang han tok to stk 2mg pluss alkohol virket det ikke før han skulle sove og da sovnet han jaggu også
Vis hele sitatet...
Mente å ruse seg på, ikke mot angst eller depresjon, fordi det har jeg heldigvis ikke. Og jeg tror de fleste her inne er enig med meg at valium slår mere ann en sobril.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Mente å ruse seg på, ikke mot angst eller depresjon, fordi det har jeg heldigvis ikke. Og jeg tror de fleste her inne er enig med meg at valium slår mere ann en sobril.
Vis hele sitatet...
Har du ikke angst så kommer du til å få deg en overaskelse om du ruser deg på benzo en stund. Da kommer angsten du ikke hadde før (i 90% av tllfellene).
Sitat av Dr.Landau Vis innlegg
Har du ikke angst så kommer du til å få deg en overaskelse om du ruser deg på benzo en stund. Da kommer angsten du ikke hadde før (i 90% av tllfellene).
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Har sett dette flere ganger. Personer med mye respekt og stor sosial omgangskrets blir til nervevrak i løpet av kort tid ved bruk av benzodiapiner.
Sitat av Dr.Landau Vis innlegg
Har du ikke angst så kommer du til å få deg en overaskelse om du ruser deg på benzo en stund. Da kommer angsten du ikke hadde før (i 90% av tllfellene).
Vis hele sitatet...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Helt korrekt. Har sett dette flere ganger. Personer med mye respekt og stor sosial omgangskrets blir til nervevrak i løpet av kort tid ved bruk av benzodiapiner.
Vis hele sitatet...
Er helt sikkert forskjellig fra person til person, jeg føler ikke det sånn. Neste dagen etter for eks rivotril så føler jeg meg utvilt og glad, men nå har jeg ikke missbrukt benzo'er heller.
Første gan gjeg spiste benzo var jeg liten og fant vivalboksen til mor, men den første gangen jeg spiste med vilje for å få rus var sobril 10mg. Må vel opp i 5-6 stk. Kan få noen små "tapte øyeblikk" første gangen ( til og med uten alkohol ). Sliter du med angst så merker du garantert at de er fine.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Er helt sikkert forskjellig fra person til person, jeg føler ikke det sånn. Neste dagen etter for eks rivotril så føler jeg meg utvilt og glad, men nå har jeg ikke missbrukt benzo'er heller.
Vis hele sitatet...
Det holder nok ikke å bruke benzo en helg eller to for å utvikle angst. Missbruk over et par uker derimot kan være mer enn nok. Tro meg... har vært der
Hvis du har spist Rivotril før, så vil jeg ikke helt sammenligne de to. Men av 50 mg uten alkohol, så blir du enten bare i chill form, eller sovner. Blir ikke trøtt i det hele tatt, bare vært vitne til folk som har slokna etter 10-20 mg. Tviler hvertfall på du kommer til å blacke helt ut, for så og stikke ut å gjøre masse dritt du ikke husker.