Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1086
Tenkte jeg skulle legge ut 2 reklamefilmer jeg har laget!
Begge begynner å bli en stund siden men hvorfor ikke.
Ros og konstruktiv ris takkes!

http://www.youtube.com/watch?v=Guhf5...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=r5R8d...eature=channel

Enjoy!
reklamefilm nr1 : Uorginal. minnet meg om om apple sine reklamer. Musikken var helt ok, men ikke 100% ok.

reklamfilm nr2: Må være noe av det flauste jeg har sett og igjen så var konseptet uorginalt og brukt opp for lengst.
Man får inntrykk over at det er no trist og leit, men så var det bare julebrus!!!! "ha-ha-ha-ha". Aldri
sett det der før nei...

off-topic : emilie traileren var værre.

Og ja jeg er klar over at dette sikkert bare er skoleprosjekter og at dere ikke er proffe osv, men det er ikke relevant.
Ideene deres var uorginale uavhengig av filmredigering skills. Slutt å se på TV og fantaser litt selv.
Nr1: Det er meningen, lyden er tatt rett ifra Apple`s Buy a Mac reklamefilmer og ble laget igrunn som et teknisk prosjekt for å få til "matrix" "hvitt rom" effekten, noe jeg mener jeg har klart fint!

Nr2: Bare fordi at du har sett det før betyr vell ikke at det er dårlig?

Off topic: Hadde jeg syntes at Emilie traileren var noe som helst hadde jeg helt sikkert postet en link til den
Reklamefilm nr 1: Veldig dårlig lyd, skulle dubba det i et studio i ettertid. Skuespillern virker slapp, noe som irriterer meg veldig. Jeg klarer heller ikke å se noe humor i reklamefilmen. Et helt hvitt rom er blitt temmelig normalt på reklamefilmer på tv også.

Reklamefilm nr 2: Dårlig klipprytme, ustabilt kamera, ALT for lav lyd på fortellerstemmen, fant ikke denne gøy heller (er det internhumor?), outtroen var VELDIG amatørmessig.


Trenger nye ideer, bedre lydutstyr, lære dere litt fargekorrigering. Kanskje gi opp hele filmgreia mens du har muligheten?
Haha, det er mosommt å se at du bærer nag fordi jeg ikke likte din reklamefilm, men i motsetning til deg skal jeg absolutt taimot kritikken din

Er enig med lyden, den er for lav på nr. 1 og på fortellerstemmen i nr2.

Ellers klarer jeg ikke å diskutere resten i forhold til at jeg rett og slett tror du bare velger deg random "film ord" og slenger det ut.

Filmene er forøvrig laget i slutten av 2006 og filmutstyret var middelmådig, kvaliteten på filen youtube godtok på den tiden var også betydelig mindre og dårligere enn den standarden de kjører idag!
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Er enig med lyden, den er for lav på nr. 1 og på fortellerstemmen i nr2.
Vis hele sitatet...
Flink gutt.

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Ellers klarer jeg ikke å diskutere resten i forhold til at jeg rett og slett tror du bare velger deg random "film ord" og slenger det ut.
Vis hele sitatet...
Random filmord? Jeg har da skrevet vanlige ord som mesteparten av befolkningen vil forstå hva betyr. Hvis du ikke forstår hva ordene mine betyr så kan du søke de opp på google.

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Filmene er forøvrig laget i slutten av 2006 og filmutstyret var middelmådig, kvaliteten på filen youtube godtok på den tiden var også betydelig mindre og dårligere enn den standarden de kjører idag!
Vis hele sitatet...
Filmutstyret og kvalitet burde ikke nødvendigvis kunne bestemme om filmen er bra, men hvis du sier at det er så viktig så har du vel rett :>
Sitat av Defqon Vis innlegg
Flink gutt.



Random filmord? Jeg har da skrevet vanlige ord som mesteparten av befolkningen vil forstå hva betyr. Hvis du ikke forstår hva ordene mine betyr så kan du søke de opp på google.



Filmutstyret og kvalitet burde ikke nødvendigvis kunne bestemme om filmen er bra, men hvis du sier at det er så viktig så har du vel rett :>
Vis hele sitatet...
Du bruker jo eksempler som handler om film kvalitet, som f.eks farge som du burde vite er det første som blir dårligere i veldig mange komprimeringsprosesser.

Det jeg mener med random film ord er at du prøver å bevise din ekspertise med å bruke ord som du kansje ikke har kontroll på selv, dette tar jeg ifra din egen reklamefilm der noen av disse elementene er litt fraværende.
Ellers takker jeg for kritikken din
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Det jeg mener med random film ord er at du prøver å bevise din ekspertise med å bruke ord som du kansje ikke har kontroll på selv,
Vis hele sitatet...
Mener du at DU ikke forstår ordene, eller at JEG ikke forstår ordene?

Du har da absolutt ikke peiling på vilke ord jeg kan og ikke kan, så dette er rett og slett bare latterlig sagt av deg.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Nr2: Bare fordi at du har sett det før betyr vell ikke at det er dårlig?
Vis hele sitatet...
Jo. Det gjør faktisk det.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Nr1: Det er meningen, lyden er tatt rett ifra Apple`s Buy a Mac reklamefilmer og ble laget igrunn som et teknisk prosjekt for å få til "matrix" "hvitt rom" effekten, noe jeg mener jeg har klart fint!

Nr2: Bare fordi at du har sett det før betyr vell ikke at det er dårlig?

Off topic: Hadde jeg syntes at Emilie traileren var noe som helst hadde jeg helt sikkert postet en link til den
Vis hele sitatet...
La meg bare sprekke bobbla di nå. Hva du synes eller mener har 0 verdi i underholdningsbransjen.

Du må gi folket det de vil ha. Og det er no nytt, ingen ser på en film 2 ganger på rad.(minus john travolta fans lol)

OG stol på meg, INGEN vil se en amatør wannabe apple reklame selvom det kanskje så kult ut i hodet ditt.

Men, du gjør som du vil. Par kule reklamer på TV nå, kanskje du kan ta en titt og se om du ikke finner en du liker så kan du lage en helt lik en yay!
Jeg likte dem, men det ser det visst ut til at jeg er alene om hittil. Kanskje jeg blir lurt av at jeg liker humoren, i motsetning til de andre.

atomet ..?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Var jo litt morsom sammenlikning med alkoholisme og "Julebrusisme" hvis jeg kan få kalle det det.
Som reklame tror jeg det ville hatt en negativ virkning, tror ikke julebruskongen ville satt pris på denne her

De var jo greie. Jeg har ikke peiling på film, men hadde jeg sett den på tv, ville jeg neppe løpt meg i hjel til butikken for å kjøpe julebrus, eller bli kristen for densaks skyld
Sist endret av Bangfish; 20. januar 2010 kl. 18:23.