Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 911
Hei!

Lurer på om den finnes noe program som tar opp lyd direkte gjennom PCen/macen!
Altså et program som ikke tar opp lyd gjennom den innebyggede mikrofonen!

Hilsen Vingemusen
Hva er det egentlig du mener? Fordi du om du skal ha et eget program, trenger du jo fortsat en mikrofon. Du kan ikke koble til dobørsten, for så å ta opp lyd..

Hva skal du gjøre med opptakene, hva er det du ønsker å utføre?
Sist endret av Volch0k; 14. januar 2010 kl. 11:11.
Trådstarter
5 0
La oss si at jeg finne en sang på Youtube som jeg ikke får lastet ned noe sted. Jeg prøver og spille den inn med mikrofonen på PCen, men da blir det my støy i sangen og romklang. Hadde det ikke da vært greit med et program som dro ut lyden av det jeg spilte av.
Skjønner dere?
Du kan spille inn lyd med et program som heter Audacity, og ja, det har vært tatt opp før.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Skal du ha lyden fra en sang på youtube, laster du ned youtubedownloader gratis, og konverterer til mp3 format...
Trådstarter
5 0
Sitat av junkpal Vis innlegg
Du kan spille inn lyd med et program som heter Audacity, og ja, det har vært tatt opp før.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, men jeg har det allerede..
youtubeget, laster ned og converterer til mp3, sound forge, cool edit etc...
Sist endret av iNzaNe2010; 14. januar 2010 kl. 14:27.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Skal du ha lyden fra en sang på youtube, laster du ned youtubedownloader gratis, og konverterer til mp3 format...
Vis hele sitatet...
eller skrive kick framføre youtube.com i adrese linja

eks
http://www.youtube.com/watch?v=XzcORqLFsZw
http://www.kickyoutube.com/watch?v=XzcORqLFsZw
Sist endret av FpsDog; 14. januar 2010 kl. 14:28.
Trenger ikke laste ned en dritt, bare å trykke "aktiver" på stereo miks så er du good to go.
Trådstarter
5 0
Sitat av Defqon Vis innlegg
Trenger ikke laste ned en dritt, bare å trykke "aktiver" på stereo miks så er du good to go.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Hvor?
I vista så høyreklikker jeg på lydgreia nede i høyre hjørne, velger "innspillingsenheter", høyreklikker der inne og velger "aktiver deaktiverte enheter" og "aktiver frakoblede enheter". Så høyreklikker du på "Stereo miks". Good to go.
Sitat av Defqon Vis innlegg
I vista så høyreklikker jeg på lydgreia nede i høyre hjørne, velger "innspillingsenheter", høyreklikker der inne og velger "aktiver deaktiverte enheter" og "aktiver frakoblede enheter". Så høyreklikker du på "Stereo miks". Good to go.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle lydkort som har stereo mix, hvis OP sitt ikke har det kan han prøve å plugge en jackkabel rett fra lyd til mikrofon hullet.