Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 730
Hei. Jeg tok min daglige dose 60mg Ritalin noe som ikke er uvanlig, problemet er bare at jeg glemte det var mindre enn 24 timer siden forrige gang jeg tok, noe som resulterte i alt for høy effekt på en veldig ubehagelig måte. Føler meg superspeeda, svetter, urolig, angst og hjertebank. Får ikke brukt energien til noe fornuftig heller da hele kroppen bare er et skikkelig stort ubehag, akkurat som det "lagger". Hvordan demper jeg effekten av dette eller må det bare ventes ut??
Drikk 3-4 øl om det lar seg i gjøre i nåverende situasjon. Eneste positive opplevelsen min med ritalin var med en flaske vin innabords
Trådstarter
16 0
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Drikk 3-4 øl om det lar seg i gjøre i nåverende situasjon. Eneste positive opplevelsen min med ritalin var med en flaske vin innabords
Vis hele sitatet...
Det har jeg prøvd og det starter bra i en kjempetopp med enorme mengder endorfiner, helt til det går over til totalt motsatt effekt og jeg mister alt av hemninger og indre verdier😂
Mattoholiker
Markonan's Avatar
Varm melk med honning.

Rør helmelk(lettmelk går også) i kjele sammen med honning. Ikke la det koke.

Kan også hive oppi noe kamomille te eller lignende beroligende urt.

Men melka med honning funker en del faktisk, kan bli ganske varm i kroppen, som kan være litt ubehagelig i 5-10 minutter ganske fort etter inntak.

Også er det viktig å huske at dette passerer, det er ikke farlig.

Lykke til!
Trådstarter
16 0
Sitat av Markonan Vis innlegg
Varm melk med honning.

Rør helmelk(lettmelk går også) i kjele sammen med honning. Ikke la det koke.

Kan også hive oppi noe kamomille te eller lignende beroligende urt.

Men melka med honning funker en del faktisk, kan bli ganske varm i kroppen, som kan være litt ubehagelig i 5-10 minutter ganske fort etter inntak.

Også er det viktig å huske at dette passerer, det er ikke farlig.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk, skal prøve dette neste gang om det skjer igjen!😊 Endte med å prøve å riste det av meg med en gåtur og plagene gikk heldigvis over etterhvert.
Omega 3 funker overraskende bra for å dempe hjertebanken og blodtrykket, i alle fall på medisinsk+ doser med dex��
Bruker L-theanine, det funker veldig bra :-)
C vitamin og annet som øker syrligheten i magesekken demper hvertfall opptaket av stimulanter. Om det reduserer effekt er jeg usikker på, men om du har et slow-release medikament bør det kunne hjelpe.

Tar selv 1000mg C vitamin hver kveld i håp om å bli kvitt "det som henger igjen" av Aduvanz før jeg skal sove.

Sjekk ut https://www.addysafe.org
Sist endret av Zimzimba; 1 uke siden kl. 22:59.