Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  568 54034
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av vonscab Vis innlegg
Den kvelden var genial
gleder meg til framtidige arrangementer
Vis hele sitatet...
Bare følg med skjer store ting. Om ikke så aaltfor lenge kommer det info om neste arrangement, som kommer til å bli enda bedre
Kan desverre ikke røpe mer enda, men info kommer snart

Sitat av Mith Vis innlegg
Seriøs diskusjon? Hah, commie sa alt som trengtes og si her.Jeg lurer også på hvor du har det fra at elektronisk musikk som ikke er typen scooter, dance mix '98 og basshunter blir sett ned på? Og at folk som liker metall skal være mer kritiske enn andre, hvor har du det fra?
.
Vis hele sitatet...
Egne erfaringer er hva jeg har dette ifra. Sier ikke at "sånn er det", men sier at slik erfarer jeg det selv

Sitat av Dj Troxy Vis innlegg

Vel Elektronisk e best i følge meg og mange andre!
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg, men om vi skal holde denne debatten oppe på et seriøst nivå, så setter både jeg og de fleste andre pris på at du begrunner utsagnene. Blir litt dumt å si "xxx er best, fordi det har jeg bestemt, og alle andre er dum". Jeg elsker denne typen musikk, og er enig i deg på en del punkter, men setter pris på at du utdyper dine påstander, istedet for å bare komme med slikt.
Sist endret av djxfade; 13. februar 2009 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ingen fordomer mot noen sjangre personlig, men har heller ikke noen favoritt sjanger, for meg er det eneste som betyr noe at sangen er bra, uansett artist sjanger osv...

folk som sitter å hører på sanger de ikke selv liker bare forde at de liker artisten er jo syke....
Tja, gammel tråd men jeg vil få med mitt syn på saken. Jeg er en innbitt metal-fan, hører på alt innenfor sjangeren. Metal, Heavy-metal, black-metal, death og gudene vet hva. Kort sagt; Gjelder det metal, You name it, I've listened to it.
Grunnen til at jeg liker metal er, som tidligere sagt; 90% av alle låtene har en mening bak seg, et budskap.

Hører faktisk også en del på trance og lignende, men det går mest i psytrance.

Så til hovedsaken, hvorfor blir elektronisk musikk "Sett ned på"? Personlig mener jeg at mesteparten av det er noe forbannet møl. Det går i det samme nesten hele tiden, akkurat som danseband musikk, bare hakket værre. Har du hørt en låt, har du hørt dem alle. Det er ingen mening i musikken, den bringer intet budskap og gud forby at de faktisk bruker stemmen sin. Skal jeg være helt ærlig, så bryr det meg midt i ryggen hvordan musikken er produsert. Enten det er av instrumenter eller ei tørket sjøpølse, en maskin eller en eller annen dust som står og lager lyder med munnen.

Det jeg bryr meg om er; Fenger det? har det et budskap? Er det noen som helst form for mening med låten, bortsett fra å gi deg ei heidundrande hodepine? Ikke det? Da er det ikke noe for meg.

Jeg vil sammenligne det med innvandring faktisk, kjenner mange som mener at alle innvandrere er noen svineaktige skurker, men dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Grunnen til at de tror det, er at de daglig får servert nyheter om "En 30 år gammel mann av somalisk opprinnelse gjorde ditt og datt". Et par duster som ødelegger for de som faktisk er meget kjekke og greie personer. Samme styret med elektronisk musikk, et par brødgjøker med FL som ødelegger for de som er virkelig gode, som klarer å produsere bra musikk!
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Har ingen fordomer mot noen sjangre personlig, men har heller ikke noen favoritt sjanger, for meg er det eneste som betyr noe at sangen er bra, uansett artist sjanger osv...

folk som sitter å hører på sanger de ikke selv liker bare forde at de liker artisten er jo syke....
Vis hele sitatet...
Enig, kan vi ikke la debatten ende med det?
Gog helg, Skål!

Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Tja, gammel tråd men jeg vil få med mitt syn på saken. Jeg er en innbitt metal-fan, hører på alt innenfor sjangeren. Metal, Heavy-metal, black-metal, death og gudene vet hva. Kort sagt; Gjelder det metal, You name it, I've listened to it.
Grunnen til at jeg liker metal er, som tidligere sagt; 90% av alle låtene har en mening bak seg, et budskap.

Hører faktisk også en del på trance og lignende, men det går mest i psytrance.

Så til hovedsaken, hvorfor blir elektronisk musikk "Sett ned på"? Personlig mener jeg at mesteparten av det er noe forbannet møl. Det går i det samme nesten hele tiden, akkurat som danseband musikk, bare hakket værre. Har du hørt en låt, har du hørt dem alle. Det er ingen mening i musikken, den bringer intet budskap og gud forby at de faktisk bruker stemmen sin. Skal jeg være helt ærlig, så bryr det meg midt i ryggen hvordan musikken er produsert. Enten det er av instrumenter eller ei tørket sjøpølse, en maskin eller en eller annen dust som står og lager lyder med munnen.

Det jeg bryr meg om er; Fenger det? har det et budskap? Er det noen som helst form for mening med låten, bortsett fra å gi deg ei heidundrande hodepine? Ikke det? Da er det ikke noe for meg.

Jeg vil sammenligne det med innvandring faktisk, kjenner mange som mener at alle innvandrere er noen svineaktige skurker, men dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Grunnen til at de tror det, er at de daglig får servert nyheter om "En 30 år gammel mann av somalisk opprinnelse gjorde ditt og datt". Et par duster som ødelegger for de som faktisk er meget kjekke og greie personer. Samme styret med elektronisk musikk, et par brødgjøker med FL som ødelegger for de som er virkelig gode, som klarer å produsere bra musikk!
Vis hele sitatet...
Tja, du klarer ihvertfall å begrunne argumentene dine godt, så selv om jeg ikke er helt enig med alt, så kan jeg være enig i mye av det du sier her
Sist endret av djxfade; 13. februar 2009 kl. 08:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Tja, gammel tråd men jeg vil få med mitt syn på saken. Jeg er en innbitt metal-fan, hører på alt innenfor sjangeren. Metal, Heavy-metal, black-metal, death og gudene vet hva. Kort sagt; Gjelder det metal, You name it, I've listened to it.
Grunnen til at jeg liker metal er, som tidligere sagt; 90% av alle låtene har en mening bak seg, et budskap.

Hører faktisk også en del på trance og lignende, men det går mest i psytrance.

Så til hovedsaken, hvorfor blir elektronisk musikk "Sett ned på"? Personlig mener jeg at mesteparten av det er noe forbannet møl. Det går i det samme nesten hele tiden, akkurat som danseband musikk, bare hakket værre. Har du hørt en låt, har du hørt dem alle. Det er ingen mening i musikken, den bringer intet budskap og gud forby at de faktisk bruker stemmen sin. Skal jeg være helt ærlig, så bryr det meg midt i ryggen hvordan musikken er produsert. Enten det er av instrumenter eller ei tørket sjøpølse, en maskin eller en eller annen dust som står og lager lyder med munnen.
Vis hele sitatet...
Jeg er hverken fan av electronica eller bm/dm men du snakker om budskap som bm/dm har så mye mer budskap enn electronica du er klar over de synger om 6-7 forskjellige ting og btw er danseband en meget vanskelig stil unlike dm/bm.Og som du sier om danseband/trance musikk har du hørt 1 låt har du hørt alle, er det ikke bra mye værre med bm/dm da? Det er jo ikke som om du hører noe nytt innen bm/dm? iallefall ikke lyrisk.Så ensformig og enspora bråk skal du få lete lenge etter.Btw Bm/dm=black metal/death metal for de som ikke forsto det, sikkert noen Varg fans som ikke forsto det.Og nei jeg liker ikke danseband musikk jeg heller.Så alle Metall fans kan ta seg en bolle og eat a diiiiii med sin attitude om metal musikk er så mye bedre og ditt og datt enn electronica/techno/trance musikk.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Tja, gammel tråd men jeg vil få med mitt syn på saken. Jeg er en innbitt metal-fan, hører på alt innenfor sjangeren. Metal, Heavy-metal, black-metal, death og gudene vet hva. Kort sagt; Gjelder det metal, You name it, I've listened to it.
Grunnen til at jeg liker metal er, som tidligere sagt; 90% av alle låtene har en mening bak seg, et budskap.
Vis hele sitatet...
Hehe, lenge siden jeg har hatt en slik heseblesende latter. 90% av metal har et budskap? Jaha... Du har skremmende lite kunnskap om din egen favorittmusikk. Men for all del, kos deg med alle de innviklede og mystiske tekstene med BUDSKAP i metal...
Sitat av Dj Troxy Vis innlegg

Vel Elektronisk e best i følge meg og mange andre!
Vis hele sitatet...
smak og behag
jeg klarer helt fint å høre på en hel masse (shitty) DJer og masse bra DJer i flere timer like fint som jeg klarer å høre på Metal 24/7
Jeg har produsert elektro musikk ( Hardstyle,Hardcore,etc) i 6 år. Jeg har det utstyret jeg trenger, har lagt veldig mye i det. MEN, jeg skryter ikke av det, det er ikke noe å skryte av, lage musikk på pcn er veldig simpelt i visse grader seff.

Skryter ikke før jeg står på scena å rocker lsm
Sitat av djxfade Vis innlegg
Bare følg med skjer store ting. Om ikke så aaltfor lenge kommer det info om neste arrangement, som kommer til å bli enda bedre
Kan desverre ikke røpe mer enda, men info kommer snart



Egne erfaringer er hva jeg har dette ifra. Sier ikke at "sånn er det", men sier at slik erfarer jeg det selv



Jeg er helt enig med deg, men om vi skal holde denne debatten oppe på et seriøst nivå, så setter både jeg og de fleste andre pris på at du begrunner utsagnene. Blir litt dumt å si "xxx er best, fordi det har jeg bestemt, og alle andre er dum". Jeg elsker denne typen musikk, og er enig i deg på en del punkter, men setter pris på at du utdyper dine påstander, istedet for å bare komme med slikt.
Vis hele sitatet...
venter i spenning eg
Av hva jeg har erfart så er det de som hører på Hard Metall som ofte syntes hardstyle er ok. fordi de også er vant til "hard musikk", andre, som hører mer på rock/roligere metall liker det derimot ikke så veldig bra.

Men jeg tror elektronisk musikk blir sett ned på fordi folk ikke tror det skal like mye skills til for å gjøre det... når du står på scenen med en gitar, så kan du alltid spille feil, og det er en liten utfordring hver gang.(men nå vet ikke jeg heller hvor mye en DJ faktisk gjør i DJ-booten annet enn å bytte sanger:P)
dessutten er ikke en datamaskin et instrument på samme måte som en gitar... og det lager heller ikke lyden helt på samme måte.. også går det heller ikke ann å sitte foran bålet ute i skogen å spille på pc-en (spesielt ikke med pc-høytalere :P )

Også tror jeg folk hører feil sanger når de hører trance/techno, fordi de først hører sanger der det går igjen mye av det sammen, og det virker da som hele sangen/(eller hva man nå kaller det, siden mange ikker regner det "musikk") er veldig ensforming.

Det er ihverfall noen av de erfaringene jeg har hørt/fått med meg av folk som klager på det.. Selv er jeg stort fan av Hard-dance/soft-hardstyle, og det er det eneste jeg klarer å slappe av til ^^ :P

Hørte på noe av musikken du har lagt ut på youtube Alexander; http://www.youtube.com/watch?v=nkj5m...e=channel_page var bra, men kan se at folk som ikke hører på den type musikk ser den som ensforming.
Selv liker jeg når musikken får litt flere toner. For tiden har jeg blitt skikkelig hekta på Blutonium Boy, spesielt floorkilla <3

Meteor Freak
HEi

Elektronisk musikk blir ikke sett ned på av så mange, men dem som ser ned på den musikken er nok folk som liker og spille instrumenter. I mange 100 år har musikk blitt spilt av mennesker og lagt av dem med fysisk arbeid.

Nå i dag er elektronikken stor, og folk er redde den tar over alt.
T.O.M musikken!
Sitat av bendikguten Vis innlegg
HEi

Elektronisk musikk blir ikke sett ned på av så mange, men dem som ser ned på den musikken er nok folk som liker og spille instrumenter. I mange 100 år har musikk blitt spilt av mennesker og lagt av dem med fysisk arbeid.

Nå i dag er elektronikken stor, og folk er redde den tar over alt.
T.O.M musikken!
Vis hele sitatet...
Tja, er jo mykje elektronisk som tek i bruk ekte instrument. Eg likar elektronisk sjølv om eg spelar eit instrument...
Sitat av StaiN Vis innlegg
og btw er danseband en meget vanskelig stil unlike dm/bm.
Vis hele sitatet...
Haha hva Akkurat den påstanden vil jeg gjerne høre mer om
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
StaiN du må ikke tro det er lett å spille fordi det er "bråk", hardt og tungt.
Det finnes ikke den ting som ikke blir sett ned på av noen.

Jeg f.eks. hører på hiphop, rock&roll, country, blues, rockabilly, techno, trance, og om omtrent alt imellom. Det finnes omtrent ikke en kjeft som ikke ser ned på en av de sjangrene, eller en av mine andre interesser eller synspunkter. Det som er latterlig er ikke at folk ser ned på den eller den tingen, men at man absolutt skal fokusere så jævlig på ting man ikke liker. Jeg er så lei av å høre på sutring om hvor teit det og det er, eller aller best(?) hvor teite alle som har en eller annen fellesnevner personen misliker er, at jeg ikke orker å høre etter engang. Bruk tida på noe du liker, så slipper andre å høre på grininga di, og du får brukt tiden til noe givende.

Må da være bedre å bruke energi på å fremme det man selv tycker om, istedet for å trampe ned det andre liker? Det er ikke sånn at musikk bare kan blir likt så og så mye, og skal du få digga din musikk mer må du ødelegge for noen andre for å ta over deres "diggekvote".

Sitat av "Jesus was a capricorn" av Kris Kristofferson
(Owed to John Prine)

Jesus was a Capricorn, he ate organic foods.
He believed in love and peace and never wore no shoes.
Long hair, beard and sandals and a funky bunch of friends.
Reckon they'd just nail him up if He come down again.

'Cos everybody's got to have somebody to look down on.
Who they can feel better than at anytime they please.
Someone doin' somethin' dirty, decent folks can frown on.
If you can't find nobody else, then help yourself to me.

Get back, John!

Egg Head's cussin' Red Neck's cussin' hippies for their hair.
Others laugh at straights who laugh at freaks who laugh at squares.
Some folks hate the whites who hate the blacks who hate the clan.
Most of us hate anything that we don't understand.

'Cos everybody's got to have somebody to look down on.
Who they can feel better than at anytime they please.
Someone doin' somethin' dirty, decent folks can frown on.
If you can't find nobody else, then help yourself to me.

Help yourself, brother.
Help yourself, Gentlemen.
Help yourself Reverend.
Vis hele sitatet...
Noe å tenke på...
Sist endret av DeMenT; 21. februar 2009 kl. 17:56.
Sitat av Archj Vis innlegg
Haha hva Akkurat den påstanden vil jeg gjerne høre mer om
Vis hele sitatet...
Yeah spør de som spiller bass/trommer, regner med det har noe med rytmen å gjøre.

Sitat av Cheroxx Vis innlegg
StaiN du må ikke tro det er lett å spille fordi det er "bråk", hardt og tungt.
Vis hele sitatet...
Å shredde med powerchords i drop-lol med masse distortion er ikke akkurat det vanskeligste og med en under-utilized bass og doble tromme pedaler.Vil jeg ikke si det er mest skillz i dm/bm.Og ikke vis til noen linker med ett og annet band som skiller seg ut.For sannheten er att det er så liten prosent med band som lykkes i bm/dm, og det er ikke for att de skal være independent att det er så få som lykkes.
Sist endret av StaiN; 22. februar 2009 kl. 05:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Du kan ikke sammenligne å laste ned, helt trygt, uten risiko, uten noen form for straffeforfølgelse, å laste ned Fruity Loops, med å stjele en gitar. Det går bare ikke.
Vis hele sitatet...
Jo han kan faktisk det, det er jo like ulovlig, forskjellen er bare risikoen.

Det blir jo det samme som og si at viss en butikk har en heftig innbruddsalarm, mens en annen butikk ikke har alarm i det hele tatt, så er det mer ulovlig å stjele en gitar fra den med innbruddsalarm?
Da har jeg jeg overrasket meg selv ved å bruke morgenen på å lese gjennom hele denne tråden og har kommet frem til både det ene og det andre.

Først er det veldig irriterende med de som innimellom glemmer utgangspunktet for tråden, som er hvorfor folk ser ned på musikken. Det er selvfølgelig fordi folk ikke kan noe om den, og dermed har mange fordommer. Slik er det. Det vi ikke kjenner er vi "redde" for. Da må vi ikke få kjeft når vi prøver å svare på det det blir spurt om.

Jeg skal stå frem som en elektronika hater. Jeg har vært det lenge fordi jeg forbinder musikken med den dritten som folk før meg har beskrevet. Det har ant meg at det nok finnes noe mere, men har ikke egentlig lett etter det. Grunnen til det er at poenget med elektronikaen (slik jeg har oppfattet det) er dans og bevegelse som uttryksform for musikken, og jeg har nok aldri vært noen danseløve Jeg foretrekker å sitte rolig og prate med venner med god musikk i bakgrunnen, eller lytte til tekstene mens jeg slapper av hjemme. Elektronika vil ikke kunne tilfredstille noen av disse behovene for meg, og dermed har jeg ikke gått noe mer i dybden av musikken, men heller kost meg (som man ofte gjør når man kan komme sammen om ting man missliker) med å rakke ned på den komersielle elektronikaen og lagt meg til uttrykk som "sånn trace drit".

Men det er 11 sider med interessant lesestoff (tidvis noe pinlige angrep fra begge leir) siden. Jeg er nok fortsatt ikke noe klubbmenneske, men skal innrømme at jeg er blitt veldig nysjerrig. Har hatt litt personlig utvikling på gang i det siste og oppdaget at det ikke er farlig å ha det gøy selv om man kansje ikke kan sverge til musikken med hjerte og sjel. Fortsatt vanskelig, men dog. Så jeg føler meg klar for å gjøre meg en peronlig erfaring på feltet isteden for å meningsløst kritisert slik jeg har gjort i så mange år.

Grunnen til at jeg har gjort det før er som sagt at jeg har vært totalt uvitende om sjangeren. Og der djxfade, er svaret ganske enkelt, de aller fleste vet ingenting. Da hjelper det sjeldent å kritisere (som noen her har gjort), men heller informere (som mange har gjort). Nå som jeg faktisk har opparbeidet meg litt kunnskap om temaet så kan jeg ta musikken for det den er, istedenfor å skulle presse den inn i de rammene jeg peronlig har hatt for god musikk, for der passer den ikke inn. Spørsmålet er like mye hva man vil med musikken som hva musikken faktisk består av.

Så da spør jeg. Jeg bor i Oslo og har lyst til å utvide min horisont. Hvis jeg vil høre virkelig god elektronika og oppleve den gode stemningen jeg nå har hørt om, hvor skal jeg gå?
Mange gode kvelder med skikkelig kvalitet på the Villa, i møllergata, like ovenfor youngstorget, null kommers/vg-liste/tiesto-faktor. F.ex. en kveld med iconoclastic er nok ikke det dummeste - http://www.youtube.com/watch?v=5gxPKzgCbo8 , hehe, ei venninne av meg i forgrunnen der ser jeg! I god undergrunnstradisjon er også inngangen ganske bortgjemt - hvis du står foran inngangen til Hells Kitchen, så går du kanskje 20 meter bortover møllergata, bort fra youngstorget, til venstre rundt første hjørne, og inni kroken der er det en inngang

En liten advarsel er kanskje på sin plass - det er mye veldig hardt på the villa, ikke ta en helt random kveld, sjekk hva som står på plakaten, og gjør litt research, så slipper du blod-teknoen
Sist endret av atomet; 22. februar 2009 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Cv-Jannis Vis innlegg
Jo han kan faktisk det, det er jo like ulovlig, forskjellen er bare risikoen.

Det blir jo det samme som og si at viss en butikk har en heftig innbruddsalarm, mens en annen butikk ikke har alarm i det hele tatt, så er det mer ulovlig å stjele en gitar fra den med innbruddsalarm?
Vis hele sitatet...
Nei han sammenligner i praktis å stjele en sjokolade med å stjele en gitar, det er en dråpe i havet av program som lastes ned, pluss et mye mindre tap for eieren/butikken.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hei.

Jeg er personlig veldig glad i elektronsik musikk, det kan være alt fra Trance til Hardcore/Gabber. Og når jeg snakker om elektronisk musikk mener jeg selvfølgelig ikke "sånn derre tekknnnooo crazy frog numa numa" musikk, eller de fantastiske lystige låtene fra våre svenske naboer.
Jeg snakker om kvalitets produksjoner, som Yoji Biomehanika, Ørjan Nilsen, The Blizzard, Zatox, Neophyte og lignende.

Selv er jeg DJ og producer, og driver mest innenfor Hardstyle/Hardcore, og Trance/Hardtrance.

Jeg har ikke noe spesielt imot andre sjangre, er bare ikke like glad i det, og det fenger ikke meg på samme måten.

Det jeg lurer på er, hvorfor blir elektronisk musikk ofte sett ned på, på en svært negativ måte, særlig blant folk som liker metal o.l ?

Jeg sier ikke at alle som hører på metal gjør dette, det er bare mine personlige erfaringer.

Håper på å få konstruktive svar.
Vis hele sitatet...
Aldrig hørt om deg.
jeg er for el music, vert i 12 år.

Prodder selv Hardstyle og handsup

Under navn; Keneso / B-laze

sjekk youtube.

Hardstyle is the shit : ))
Å shredde med powerchords i drop-lol med masse distortion er ikke akkurat det vanskeligste og med en under-utilized bass og doble tromme pedaler.Vil jeg ikke si det er mest skillz i dm/bm.Og ikke vis til noen linker med ett og annet band som skiller seg ut.For sannheten er att det er så liten prosent med band som lykkes i bm/dm, og det er ikke for att de skal være independent att det er så få som lykkes.[/quote]

hahahaha, det må være det mest snevre eg har lest på lenge
-"Hvorfor blir elektronisk musikk sett ned på?"

Noen mennesker klarer bare ikke å skjønne at folk har forskjellig smak.
De skal prakke på andre sin egen musikksmak, fordi de mener den er best.

-"Men techno og trance bruker jo ikke en gang virkelige instrumenter, da er det jo ikke musikk!"

Nei, tildels brukes ikke virkelige instrumenter.
Men hvorfor er ikke virtuelle instrumenter bra nok? Er det for moderne kanskje?
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
-"Hvorfor blir elektronisk musikk sett ned på?"

Noen mennesker klarer bare ikke å skjønne at folk har forskjellig smak.
De skal prakke på andre sin egen musikksmak, fordi de mener den er best.

-"Men techno og trance bruker jo ikke en gang virkelige instrumenter, da er det jo ikke musikk!"

Nei, tildels brukes ikke virkelige instrumenter.
Men hvorfor er ikke virtuelle instrumenter bra nok? Er det for moderne kanskje?
Vis hele sitatet...
hehe. tenk deg om 20 år. hvis folk fortsatt sitter med kassegitaren eller tubaen.. tror man har blitt heftig lei. Jeg syns det er bra at noen går til neste steg. ellers blir det ingen utvikkling. Allt nytt er jo skummelt, til det har vert en stund da
Noe jeg har lagt merke til gjennom en del år som fan av elektronisk musikk, er at vi som liker denne musikksjangeren som regel er nokså åpne når det gjelder andre musikksjangere, det være seg metal, punk, rock, indie osv. Vi klarer å oppholde oss i samme rom som folk som hører på annen musikk, uten å måtte kommentere musikken på en frekk måte. Nå skal ikke jeg påstå at alle som liker elektronisk musikk er sånn, men jeg kjenner i hvert fall mange som er på denne måten. Folk som hører på metal, rock og andre lignende musikksjangere, derimot, har en tendens til å være noenlunde krasse i uttalelsene når de omtaler elektronisk musikk, noe jeg finner ytterst snodig. Nå drar ikke jeg alle som hører på rock og metal under én og samme kam, men i mange tilfeller har jeg merket at de ikke er like åpne for elektronisk musikk, som vi elektroelskere er for deres musikk.

Selv har jeg ingen fordommer mot noen musikksjangere, og misliker heller ingen. Jeg forstår at folk hører på andre musikksjangere enn meg, og har ingenting imot dette.

Vil igjen si at jeg ikke generaliserer folk som hører på rock, metal osv, men flere av dere bør helt klart endre synet dere har på andre sjangere, og prøve å være litt mer åpne.


Just my two cents.
Personlig så hørrer jeg på rock/metal. Men for min del så går all musikk greit, så lenge det er til rett tid.
Jeg har ingen problemer med elektronisk musikk på fest ol. Men når jeg er hjemme for meg selv så er det mest rock.
For meg er det all musikk til rette tidspunkt/anledning.
jeg vet egentlig ikke hvorfor, men jeg tenker ser faktisk litt ned på de som hører på elektronisk musikk.
Det er vel sikkert fordi jeg ikke liker det, blir litt for mye syre for meg.

foreksempel vis noen hører på det i klassa så blir jeg litt klikk kjenner jeg ! men vis jeg er på party ber jeg jo om det så da jeg ikke tenker på at det er der og er litt beruset så går det meste
Huff, kunne ønske basshunter q-_-p ikke var ble klassifisert som elektronisk musikk. Utrolig at èn keeg svenske i ny og ne kan svartmale alle de elektroniske musikk sjangrene.

Jeg syntes ikke elektronisk musikk er noe å sitte på en buss med ipod å høre på for deg selv.
På party er det jo selvfølgelig det man smeller på annlegget!!
Poenget mitt er at: Man trenger ikke like mye skills for å lage en techno sang, som man trenger for å lage en hard rock/metal sang :P
Sitat av OoM Vis innlegg
Ellers blir det nok sett
litt nedpå pga. den enkle grunn at det ikke blir laget med innstrumenter, men med forskjellige digitale
lyder.
Vis hele sitatet...
Når det er sagt så brukes det så mye digitalt utstyr i moderne metal at det nesten grenser til "elektronisk musikk" selv. Med Pro Tools kan selv band som DragonForce høres "bra" ut (og det var ikke en diss til DragonForce, men bare hør hvor utrolig mange gitarspor som ligger strødd utover "låtene" deres, så skjønner dere vel hvor jeg vil henn!)
Mange ser ned på det fordi:
1. Det finnes så utrolig mye i den sjangeren som er dårlig. Selv om noe er bra, er det meste rævva.
2. Instrumenter brukes ikke, derfor tror folk at man ikke trenger skills for å lage musikken.

Men elektronisk musikk kan også eie villt.
http://www.youtube.com/watch?v=gTw2YvutJRA
Sitat av Luskepeew Vis innlegg
Jeg syntes ikke elektronisk musikk er noe å sitte på en buss med ipod å høre på for deg selv.
På party er det jo selvfølgelig det man smeller på annlegget!!
Poenget mitt er at: Man trenger ikke like mye skills for å lage en techno sang, som man trenger for å lage en hard rock/metal sang :P
Vis hele sitatet...

Hva sa du? Det er en grunn til at det finnes annerkjente DJ's som koster store penger og leie inn, og det er enn grunn til at noen DJ's bare kommer til å få 34 hits på youtube. Folk har forskjellige mengder med ferdigheter i forskjellige sjangre.

Det er akkurat sånne påstander som du kom med, som irriterer meg grenseløst. Har DU noen gang prøvd/klart og lage pr. almenne definisjon en bra "techno" sang? Hvis du gjør litt research, vil du se at metoden og teknikken er utrolig tidskrevende, og krever enorme mengder ferdigheter.

This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at partys, from 9 till 7 in the morning.
I live for the music, rollin' blunts, feelin' high, gettin' loaded
- or take some pills and go to La La Land.
Spendin' all my money on dope and extreme high price tickets.
But in the end, it's all worth it.
I like to live in my own world. Fuck regular life! Fuck a '9-to-5' job!
I'm told to enjoy every moment, every hour, every minute.
Thats what I do at fridays and saturdays. Why should I take life so seriously?
I just want to do, what I like to do! Be far from reality, 'cause I can't stand society!
It's my own world, I just wan't to hear the music.

I think the whole system fucking sucks.
everybody's working their fucking ass up during the week,
getting totally fucking stressed out - So what's wrong, and what's right?
I live for the weekend, I live for hardstyles, I live for hardstyle baby!
Vis hele sitatet...
Om dere liker eletronica, sjekk ut http://www.kahvi.org - et label med artister som gir to-tre sanger gratis fra albumene sine. Jeg kan ikke understreke nok hvor mange herlige stunder flere av disse releasene har gitt meg opp gjennom årene.


Ser heller ikke på Basshunter som elektronika. Basshunter er mer Happy Hardtrance.

Sitat av blaze_01 Vis innlegg
Aldrig hørt om deg.
jeg er for el music, vert i 12 år.

Prodder selv Hardstyle og handsup

Under navn; Keneso / B-laze

sjekk youtube.

Hardstyle is the shit : ))
Vis hele sitatet...

Hardstyle blir -ikke- alltid sett ned på at metal type mennesker - iallefall ikke etter min erfaring. Faktisk så er det ofte hardrockere/metal fans som finner tonen i hardstyle nesten momentant. Om noen klager på hardstyle i dag er det kanskje fordi "dagens lyd" minner mer om HardJump/Jumpstyle enn Hardstyle før f.eks. 2005 etc.
Sist endret av mahogn; 16. mars 2009 kl. 06:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser ikke ned på folk som hører på annen musikk enn meg.
Men elektronisk musikk gir meg..ingenting.
Sitat av egeulf Vis innlegg
Hvorfor man kritiserer andres preferanser? Fordi man ønsker å framheve sine egne som bedre, selvfølgelig. Kommer det som en overraskelse?
Vis hele sitatet...
Shiiit! der var det noen som traff spikeren på hodet!
Klokt svar, som gir rom for ettertanke.
Tenkte nesten jeg skulle til å bruke den som "signaturen" min,
Hadde det ikke vært for at det som allerede står på signaturen min - også er veldig vist
Må si meg enig i luske-luren, det kreves mer å lage metall enn å sitte bak en PC og lappe sammen en sang bestående av tilfeldig lydspor og beats som du laster ned. Idiot...
Så fordi metall er vanskligere å produsere, så blir det automatisk bedre musikk? Tullball.

Om folk hadde laget musikk av knappenåler og barbermaskiner og jeg synes dette låter bra, hvem er du som kan komme her å kritisere hva jeg karakteriserer som bra musikk? Da er du en ignorant bedreviter som jeg overhodet ikke vil ha noe med! Jeg blåser i hva alle andre hører på, det får være deres sak.

Dessuten tror jeg ikke du har det minste peiling når det gjelder produsering av hverken metall eller elektronika. Så hold munn, og la vær å spre dine tomme meningsløse tanker rundt på nettet...
Det meste av moderne metall er jo dritt uansett, og like "lite orginalt som elektronisk musikk".
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Må si meg enig i luske-luren, det kreves mer å lage metall enn å sitte bak en PC og lappe sammen en sang bestående av tilfeldig lydspor og beats som du laster ned. Idiot...
Vis hele sitatet...
det å bruke feks. Ejay, med nedlastede loops for å lappe sammen ei låt (klipp og lim låt) ligger jo så langt fra sakens kjerne som overhodet mulig.
Det kreves mer å spille på kasserollene i mors kjøkkenskap "enn å sitte bak en PC og lappe sammen
en sang bestående av tilfeldig lydspor og beats som du laster ned"
...

Jeg har spilt gitar i 14 år, flere band å mange låter er skrevet, jeg begynte å produsere elektronika i 02-03.
Å si at det kreves mindre syns jeg blir for kort.
Det er minst like mye arbeid, om ikke mere når det kommer til elektronika.
Det er en møysommelig prosess bestående av kreativitet,
tid,gode lydkunnskaper å helst et godt
musikalsk øre for og gi det hele liv.

Akkurat det samme gjelder innenfor alle genres,
en skapelsesprosess som ikke er gjort unna
på 10 minutter.
Sitat av Eclipse Vis innlegg
Så fordi metall er vanskligere å produsere, så blir det automatisk bedre musikk? Tullball.
Vis hele sitatet...
Var ikke det jeg sa.

I tillegg tar det også mange år å lære seg å spille ulike instrumenter, så ikke kom her å påstå at det ligger mer arbeid i en techno sang.
Sist endret av LordMaffe; 18. mars 2009 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Var ikke det jeg sa.

I tillegg tar det også mange år å lære seg å spille ulike instrumenter, så ikke kom her å påstå at det ligger mer arbeid i en techno sang.
Vis hele sitatet...
Bare fordi det der flere år å lære seg å spille ulike instrumenter er ikke dette det samme som at det ligger mer arbeid i musikk med vanlige instrumenter enn det gjør i elektronisk musikk. Dessuten er det nok av de som lager elektronisk musikk som har bakgrunn i "ekte" instrumenter som piano og gitar osv og bruker disse i musikken sin.
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Var ikke det jeg sa.

I tillegg tar det også mange år å lære seg å spille ulike instrumenter, så ikke kom her å påstå at det ligger mer arbeid i en techno sang.
Vis hele sitatet...
Så du snakker for alle mennesker, at det tar tid å lære seg et instrument?

Om en som kan gitar eller trommer hadde lært meg dette, tviler jeg sterkt på at jeg måtte ha øvet i FLERE ÅR for å kunne spille noe...det er jo bare tøys. Til og meg JEG har øvd på gitar, og den første dagen spilte jeg Pål sine høner for mamma...men gav meg fordi interessen ikke var deretter.
Det kan gå fort å lære det, men å beherske det til det fulle, DET er jeg enig i kan ta lang tid. Og slik er det med elektronisk musikk...kan gå relativt fort å lære det, men å ende opp med et resultat av kvalitet kan ta like lang tid som med andre "vanlige" instrumenter.

Jeeez, jeg har musikkvenner som bruker flere år på å fullføre sanger. Ja, det er elektronisk musikk..likefult så bruker han både data og vanlige instrumenter som han behersker godt, og ender opp med et ferdig elektronisk produkt.

At "metal tillhengerne" kommer inn i denne tråden for å backe opp musikken sin var jo ikke akkurat uventet...og synspunktene der etter.
Sist endret av tafsern; 18. mars 2009 kl. 15:03.
Nå må vi ikke glemme hva trådstarter lurte på; Hvorfor blir elektronisk musikk sett ned på?
Så her er det jeg trur:

1. Mye av elektronisk musikk (men ikke alt) er billig produsert drit som forbindes med kjipe TV reklamer som Crazy Frog og de kompisene hans.
2. Mye ensformig...
3. Det er harry.
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Nå må vi ikke glemme hva trådstarter lurte på; Hvorfor blir elektronisk musikk sett ned på?
Så her er det jeg trur:

1. Mye av elektronisk musikk (men ikke alt) er billig produsert drit som forbindes med kjipe TV reklamer som Crazy Frog og de kompisene hans.
2. Mye ensformig...
3. Det er harry.
Vis hele sitatet...
Hehe..dette var altså meningene dine? Seriøst, med disse argumentene kan du like godt la være å skrive. Du kan da ikke melle i en (delvis) seriøs tråd før du kommer til poenget at "Dette er det jeg TROR"... Som læreren min sa til meg engang; "Tro kan du gjøre i kirken, her VET vi!"

1. Mye av ALL musikk er ræva... det gjelder også musikken nettopp DU hører på! Men det kommer også igjen på nettopp HVEM som hører den.

2. Det finnes da mye ensformige sanger innen all musikk, gjør det ikke? Eller er Backstreet Boys så forskjellig fra gang til gang at du danser rundt av glede?

3. Grilldress i syden er harry. Tresko på byen er harry. Å ha mer wonderbaum i volvoen enn man har hår på kølla, DET er harry. Musikk er ikke mer harry enn en skive med ost....
Sist endret av tafsern; 18. mars 2009 kl. 19:00.
Er mange som bruker Keyboard for å lage elektronisk musikk, og det er vel egentlig et instrument selv om det også er digitalt. =)
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hehe..dette var altså meningene dine? Seriøst, med disse argumentene kan du like godt la være å skrive.
Vis hele sitatet...
Nå må du nesten bestemme deg syns jeg.
Sitat av Archj Vis innlegg
Nå må du nesten bestemme deg syns jeg.
Vis hele sitatet...
Får aldri bestemt meg...aberet med flere personligheter
Sist endret av tafsern; 18. mars 2009 kl. 19:39.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hehe..dette var altså meningene dine? Seriøst, med disse argumentene kan du like godt la være å skrive. Du kan da ikke melle i en (delvis) seriøs tråd før du kommer til poenget at "Dette er det jeg TROR"... Som læreren min sa til meg engang; "Tro kan du gjøre i kirken, her VET vi!"
Vis hele sitatet...
Du argumenterer jo mot deg selv, det virker som du vil være plagsom!
Grunnen til at dere idioter som hater elektronisk musikk, faktisk hater det, er fordi dere forbinder det med nettopp Crazy Frog, Basshunter o.l. Dette er veldig synd, for det finnes så utrolig mye bra musikk der ute på den elektroniske fronten, sett bort i fra alle disse "fjortistrancesangene", om jeg kan kalle det det.



Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Nå må vi ikke glemme hva trådstarter lurte på; Hvorfor blir elektronisk musikk sett ned på?
Så her er det jeg trur:

1. Mye av elektronisk musikk (men ikke alt) er billig produsert drit som forbindes med kjipe TV reklamer som Crazy Frog og de kompisene hans.
2. Mye ensformig...
3. Det er harry.
Vis hele sitatet...
Finner ikke noe mer fornuftig å si til deg enn å kalle deg en forbanna skrulling. Blir skremt.
Jeg har ikke sagt at jeg hater elektronisk musikk, disse er grunner jeg tror er med på å gjøre sjangeren så undervurdert som den er.

Folk flest, og spesielt metall fans som dere påstår, ser gjerne på elektronisk musikk som billig og harry fordi mye av det er det (men ikke alt). Elektronisk er en veldig omfattene sjanger og Basshunter o.l. trekker den veldig ned og nærmest ødelegger den.

Må unnskylde mine utsagn tidligere, de ble veldig teite. Ble litt provosert kombinert med en ikke helt velykket dag
Sist endret av LordMaffe; 18. mars 2009 kl. 21:12.