Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1401
Hey!
Hvordan får jeg admin på en venn's pc så jeg kan ta "Shutdown -i" på han på lokalnett?
Logge på som admin via samba protokollen.

1. Åpne opp explorer.exe (Min Datamaskin, Mine Dokumenter, elns)
2. Skriv inn: \\IP-til-offer, trykk enter.
3. Skriv inn brukernavn og passord, trykk enter.
4. Lukk explorer, prøv shutdown -i på nytt.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
CUsers\Eier>shutdown -i
gisle-pc: Ingen tilgang.(5)
Du treng å logge på samba protokollen med en bruker som har admin rettigheter på offerets PC.
Sist endret av 0xFF; 23. april 2011 kl. 02:35.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du treng å logge på samba protokollen med en bruker som har admin rettigheter på offerets PC.
Vis hele sitatet...
Samba? titegn

Og ja, jeg har skrevet passord osv, jeg kan se offerets mapper osv.
Sist endret av Erlendman; 23. april 2011 kl. 02:38.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Samba? titegn

Og ja, jeg har skrevet passord osv, jeg kan se offerets mapper osv.
Vis hele sitatet...
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Logge på som admin via samba protokollen.

1. Åpne opp explorer.exe (Min Datamaskin, Mine Dokumenter, elns)
2. Skriv inn: \\IP-til-offer, trykk enter.
3. Skriv inn brukernavn og passord, trykk enter.
4. Lukk explorer, prøv shutdown -i på nytt.
Vis hele sitatet...
Denne brukeren må være Admin. Vet ikkje hvordan det er med windows Vista og 7, men på den tiden jeg brukte windows XP, så fungerte det med samba protokoll. Linux FTW
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Denne brukeren må være Admin. Vet ikkje hvordan det er med windows Vista og 7, men på den tiden jeg brukte windows XP, så fungerte det med samba protokoll. Linux FTW
Vis hele sitatet...
Lasta ned denne samba greia, men hvordan åpner jeg den? er bare masse Random filer!
Samba er den protokollen som brukes til å dele filer mellom windows sine maskiner, det er den protokollen du bruker når du skriver \\IP (f.eks: \\192.168.0.2\) inn i adresse feltet.

Det er ingenting du treng å laste ned elns.
hei, kan noen i denne chatten her få meg te å begynne me hacking? eg har lyst men vett liksom ikke kossen eg ska begynna
Så ikke begynn, du har jo ikke peiling.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av azid_river Vis innlegg
hei, kan noen i denne chatten her få meg te å begynne me hacking? eg har lyst men vett liksom ikke kossen eg ska begynna
Vis hele sitatet...
http://tinyurl.com/aqm6hr
Bra sted å starte
Sitat av Erlendman Vis innlegg
http://tinyurl.com/aqm6hr
Bra sted å starte
Vis hele sitatet...
Du må jo være den tøffeste i verden. Skal du være så fjortis og mekke en lmgtfy vær da så snill å ha noe han søker.

Idiot som deg ska man lete lenge etter. Forsvinn.
Sitat av azid_river Vis innlegg
hei, kan noen i denne chatten her få meg te å begynne me hacking? eg har lyst men vett liksom ikke kossen eg ska begynna
Vis hele sitatet...
Hacking type finne passord \ bytte bakgrunn på en annen PC \ skrive ipconfig i CMD?

Det er ikke en knapp som heter "HACK" du må trykke på. Du må nok lære old school for å blir dreven.

Begynn med å lese litt i "datasikkerhet" forumet. Enkelt og greit.


Edit;

Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Du må jo være den tøffeste i verden. Skal du være så fjortis og mekke en lmgtfy vær da så snill å ha noe han søker.

Idiot som deg ska man lete lenge etter. Forsvinn.
Vis hele sitatet...
Så, så, så ! Ta det rolig. Du har da sikkert vært fortiss du og. Og kalle andre for idiot gjør ikke deg til en mindre en.
Sist endret av Ruudi; 24. april 2011 kl. 02:22.
Hacking kan være så mangt, her er det viktig å skille på definisjonene.

"Hacking" for mannen i gata er å knekke passord/komme seg inn på andre sine systemer uten tillatelse.

En hacker pr definisjon er vel en person som stor interesse innen faget og ønsker å modifisere funksjonaliteten til objektet/programvaren.
Her igjen så kjem det mange under kategoerier av hackere, og jeg har sikkert bare tatt med en brøkdel.
hardware hackere (Lodding o.l.), Software Hackere (Re-programmere programvare.. o.l.), sikkerhets hackere (Finne hull i systemer til andre som dem kan utnytte).

Det azid_river sikter til er sikkert sikkerhets hacking, får at du skal bli sikkerhets hacker, så bør du kunne det meste om de systemene du ønsker å hacke, være i stand til å forstå hvordan en datamaskin arbeider, hva som skjer hvis du endrer en process eller verdi på systemet.
På denne måten så kan man finne ut hvor programvaren gjør "feil" og hvordan du kan utnytte denne "feilen" til din fordel.
Dette er en prosess som krever mye tid og kunnskap.

Også er det viktig å skille "hackere" fra såkaldte "scriptkids", scriptkids er mennesker som egentlig ikkje har forståelse av hvordan system(et)/(ene) dem bryter seg inn på fungerer, men er i stand til å bruke programvarene som andre (hackere) har skrevet.

Er du "14" år, har en datamaskin og er i stand til å bruke disse fancye "hacke" programvarene, så er du scriptkid.
Er du i stand til å finne (nye) sikkerhetshull, lage en programvare til å utnytte disse hullene, så kan du kalle deg hacker.

Jeg har ett godt eksempel på det man kan kalle hacking, da sikter jeg til telenor saken her på forumet får en stund siden. Da en av forumet sine medlemmer tok og åpnet en av telenor sine zyxel routere, loddet på TTL-kabel til den, endret en verdi, og undersøkte hva som skjedde, endret den på nytt, undersøkte på nytt. Og slik fortsatte han til han hadde funnet en sammenheng mellom verdiene. For så å skrive programvare etter den som gjorde det mulig å søke etter WEP/WPA key fra (B)/(E)SSID.

Så skal du lære deg hacking, så er vel første kravet at du har interesse, tid, og kan ett (helst mange) programmerings språk, med programmerings språk så mener jeg ett språk der du arbeider tett med maskinen ikkje noe overfladisk high-level språk som python, perl.. o.l. men heller språk som C, Assembly.. o.l.

Jeg vil anbefale deg å starte med å lære deg å programmere, etter å ha lært språket godt, så kan du se om du ennå har interesse får faget. (De fleste faller av her).

EDIT: Gode matte kunnskaper er også en fordel her, kunne konvertere mellom forskjellige tallsystemer (oct, des, bin, hex), forstå algorithmer, logorithmer, bitshift.. osv.
Sist endret av 0xFF; 24. april 2011 kl. 03:27.
Sitat av azid_river Vis innlegg
hei, kan noen i denne chatten her få meg te å begynne me hacking? eg har lyst men vett liksom ikke kossen eg ska begynna
Vis hele sitatet...
Vel siden du spør:
Det beste du kan gjøre er å ta en master i informasjonssikkerhet. Da går du på skole der du basicly lærer å hacke. Tar 5 år cirka og gir et godt GRUNNLAG.
Det du egentlig spør om er: WireShark, John the ripper, Backtrack kombinert med Hydra og Medusa, Cain & Abel. Se på youtube-tutorials så skal du bli en skikkelig scriptkiddie ganske fort.