Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5030
Heisann

Mangen som har fått telefonen har merket problemer med den nye antennen og gule flekker på skjermen.
Folk mister signalet da de holder hånden på antennen som går rundt telefonen.

Kilder:

http://gizmodo.com/5571986/apple-sup...-manufacturing

http://gizmodo.com/5571171/iphone-4-...e-antenna-band

Noen sier dette er software feil, men er jo ganske katastrofe vist dette er en hardware/design feil.

Det med guleflekker på skjermen har en fra apple sagt at det er pga stramme leveringsfrister så var de nødt til og sende telefonene ut før det var skikkelig tørket.

Masse videoer på youtube også som illustrerer samme feilen.

Noen som har noe meninger eller fakta om dette?
det med dekningen var jo ikke så bra da, viser vel apple sin strålende kvalitet.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Beklager om jeg ikke kommer med noe konstruktivt her nå, men FY F*, jeg er så MØKK LEI alt som har med det eplemerket å gjøre. Det går ikke en eneste dagen uten at jeg enten får høre om, eller lese om de forbanna epleproduktene.

At de viser manglende kvalitet på deres 'nye' og 'innovative' iPhone 4, er ikke noe nytt - det er alltid noe galt med telefonene deres; om det så er sprekker i bakdeksel, mangel på multitasking eller bare at 'buhu, jeg har skrapet bort eplelogoen min - nå får jeg ikke ståtiss lenger'. Det er konstant pjatt om de hersens produktene. Ikke rart de er blitt så forbanna populære! Det er så og si det eneste tekno-babbelet folk prater om. Gud, nå er jeg lei av å høre om det. Hadde jeg hatt muligheten, så hadde jeg brent ned enhver fabrikk i verden som i det hele tatt tenker på å iverksette produksjon av i<navn>-produkter. All PR er god PR - og Apple er rågode til å markedsføre seg selv. Jeg er sikker på at de kunne klistret et eplelogo på hundemøkk og solgt det for flere tusen lapper og kalt det for 'iSmell' eller 'i<insert kleint navn>'.

At denne telefonen har 'feil' er nok bare et lurt stunt fra deres side. Folk har fått så tiltro til Apple at de bare vifter bort problemet og sier 'næh, det går bra, for iPhone har jo en innebygget iPod - og jeg kan filme meg og ha videokonferanse selv UTEN å snu kameraet - så sykt at INGEN har tenkt på det før bortsett fra Apple!' - så kommer de med en oppgradert versjon av den et år senere og kaller den for iPhone 4<insert random kult bokstav>. Denne er ca. 0,87% kjappere og ... hmm, that's it. --- Og verden går amok igjen og MÅ ha denne.

Død over eplet!!!!!!

Deilig å få ut litt frustrasjon. God natt!
Sist endret av M72; 25. juni 2010 kl. 04:46.
Sitat av M72 Vis innlegg
Død over eplet!!!!!!
Vis hele sitatet...
Helt enig, er skikkelig drittlei jeg også. KP gitt.
Re-member
Drix's Avatar
Hehe, tenker det var godt å få ut jeg.
Ganske utrolig hvilke følelser Apple kan få frem i folk, både positive og negative. Jeg vil tro det er en av grunnene til suksessen.

Men tilbake til topic:

Det sies at flekkene på skjermen går vekk etter en dag eller to.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
It's not a bug, it's a feature
Når de selger 1 million telefoner de første dagene er det ikke rart at noen få har et par produksjonsfeil som alle andre produkter og produsenter også opplever. Det er ekstremt få som sier at de har problemer med antennen, og det er enda færre som sier den har andre produksjonsfeil. Apples rate har alltid vært spessiell lav der, nettopp fordi de leverer kvalitet.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Working as intended!
Foxxconn igjen da vøttø som føkkær åpp

Eller gjelder dette alle telefonene?

Når arbeiderne hos produsenten jobber 24 timer i døgnet,
så vil det si at ett sted må dem pisse...
Sist endret av fxxked; 25. juni 2010 kl. 10:52.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
utrolig, halvparten av postene her er bare trolling av fjortiser som ikke klarer holde kjeft og svare/kommentere på hva trådstarter skriver..

OT:

du får vente et par dager å se om det "tørker", om ikke så er det vel grei grunn til å få byttet telefonen innenfor reklamasjonsfristen.
Det er aldri Apple sin skyld, uansett hva som skjer.
Sitat av somnium Vis innlegg
utrolig, halvparten av postene her er bare trolling av fjortiser som ikke klarer holde kjeft og svare/kommentere på hva trådstarter skriver..

OT:

du får vente et par dager å se om det "tørker", om ikke så er det vel grei grunn til å få byttet telefonen innenfor reklamasjonsfristen.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er interessant at "fjortis" er det som kommer så fort noe er feil i en post her.

10 spenn på at det er 14åringer her inne som er modnere enn deg, og flere av folkene her inne som er er 20! (selvfølgelig uten å vite din alder, fysisk eller mentalt.)

Selv skjønner jeg ikke dette maset med å vokse opp, skulle ikke du ønske du var barn igjen iblandt?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg

10 spenn på at det er 14åringer her inne som er modnere enn deg, og flere av folkene her inne som er er 20! (selvfølgelig uten å vite din alder, fysisk eller mentalt.)

Selv skjønner jeg ikke dette maset med å vokse opp, skulle ikke du ønske du var barn igjen iblandt?
Vis hele sitatet...
Fjortis er jo ikke en alder, det er en tilstand.
så hvis en 70åring oppfører seg som en drittsekk/idiot, så hadde du kalt han en fjortis?
Sitat av Butchern Vis innlegg
Fjortis er jo ikke en alder, det er en tilstand.
Vis hele sitatet...
Ikke prøv å fortell meg at det ikke fjortis er slang for personer som er fjorten (14) år..!
Hvis det er en som er mye eldre, men som oppfører seg som en fjortiss kaller man dem "post-fjortiss"

Neida, men greia er vel så enkel som at iPhone generelt er en av de aller mest solgte telefonene nå, da er det jo ikke så rart at man også hører om en del feil. Samtidig er det også en telefon folk har mye forventninger til, så når det da er noe feil hører man nok mer om det enn hvis SE610'en til bestemor konker ut.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Ikke prøv å fortell meg at det ikke fjortis er slang for personer som er fjorten (14) år..!
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fjortis
Sist endret av atomet; 25. juni 2010 kl. 12:51.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Din fjortis!
Misfargingen tørker visstnok etter noen dager.

VG tester ny iPhone4
En stor nettfarsott i går kveld, samme dag som telefonen ble lansert, var videoklipp av folk som mister telefondekningen når de holder rundt telefonen. Dette har vi prøvd, uten at vi lot oss skremme. Dekningen faller, men forsvinner ikke helt. Måten vi må holde den på for å oppnå denne effekten, er også temmelig upraktisk.

Noe lignende skjer om man dekker til øvre del av forrige utgave, 3GS. Igjen er det uansett vanskelig å bruke telefonen med et slikt grep
Vis hele sitatet...
Om problemet er like stort når du faktisk ringer med telefonen (og den skrur opp sendestyrken ganske mye, og kan oppføre seg annerledes) er vel kanskje også relevant.

Det er jo uansett et problem, men et som fint kan overdramatiseres til "hvis du holder telefonen kan den ikke brukes som telefon!"
Sist endret av Kinseek; 25. juni 2010 kl. 13:32.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Det er jo uansett et problem, men et som fint kan overdramatiseres til "hvis du holder telefonen kan den ikke brukes som telefon!"
Vis hele sitatet...
Det er NETTOPP denne innstillingen ved folk som irriterer meg (ikke rettet mot deg). Folk har en tendens til å bagatellisere problemene til Apple og vifte de bort. De er faktiske problemer som IKKE skal være der in the first place, hvorfor kan ikke folk bare innse det? Har faktisk aldri vært borti en telefon som har hatt så ekstremt mange feil og mangler som iPhone...
Sitat av M72 Vis innlegg
Beklager om jeg ikke kommer med noe konstruktivt her nå, men FY F*, jeg er så MØKK LEI alt som har med det eplemerket å gjøre. Det går ikke en eneste dagen uten at jeg enten får høre om, eller lese om de forbanna epleproduktene.

At de viser manglende kvalitet på deres 'nye' og 'innovative' iPhone 4, er ikke noe nytt - det er alltid noe galt med telefonene deres; om det så er sprekker i bakdeksel, mangel på multitasking eller bare at 'buhu, jeg har skrapet bort eplelogoen min - nå får jeg ikke ståtiss lenger'. Det er konstant pjatt om de hersens produktene. Ikke rart de er blitt så forbanna populære! Det er så og si det eneste tekno-babbelet folk prater om. Gud, nå er jeg lei av å høre om det. Hadde jeg hatt muligheten, så hadde jeg brent ned enhver fabrikk i verden som i det hele tatt tenker på å iverksette produksjon av i<navn>-produkter. All PR er god PR - og Apple er rågode til å markedsføre seg selv. Jeg er sikker på at de kunne klistret et eplelogo på hundemøkk og solgt det for flere tusen lapper og kalt det for 'iSmell' eller 'i<insert kleint navn>'.

At denne telefonen har 'feil' er nok bare et lurt stunt fra deres side. Folk har fått så tiltro til Apple at de bare vifter bort problemet og sier 'næh, det går bra, for iPhone har jo en innebygget iPod - og jeg kan filme meg og ha videokonferanse selv UTEN å snu kameraet - så sykt at INGEN har tenkt på det før bortsett fra Apple!' - så kommer de med en oppgradert versjon av den et år senere og kaller den for iPhone 4<insert random kult bokstav>. Denne er ca. 0,87% kjappere og ... hmm, that's it. --- Og verden går amok igjen og MÅ ha denne.

Død over eplet!!!!!!

Deilig å få ut litt frustrasjon. God natt!
Vis hele sitatet...
Godt og få en god latter i denne tråden, du har faktisk et stort poeng der!
Sitat av M72 Vis innlegg
Det er NETTOPP denne innstillingen ved folk som irriterer meg (ikke rettet mot deg). Folk har en tendens til å bagatellisere problemene til Apple og vifte de bort. De er faktiske problemer som IKKE skal være der in the first place, hvorfor kan ikke folk bare innse det? Har faktisk aldri vært borti en telefon som har hatt så ekstremt mange feil og mangler som iPhone...
Vis hele sitatet...
Hvilken iPhone prater du om? Det er nå fire forskjellige modeller.

iPhone 4 er den siste. Eneste som jeg har hørt *kan* være et problem med den er at hvis du holder den så reduseres signalet. Men VG sier at du må holde den på en rar og upraktisk måte så da ser ikke jeg på det som et genuint problem. Misfargingsproblemet tørker bort etter noen få dager.

Jeg synes det lukter en selvmotsigelse at kunder skulle være fonøyde og komfortable med å bagatellisere bort "ekstremt mange feil og mangler". Såvidt jeg har fått med meg er iPhone-kundene blant de mest fornøyde kundene i mobilmarkedet - og det kan ikke tilegnes bare en hypnotiserende apple-markedsføring tror jeg. De er riktignok proffe markedsførere, men reklame selger ikke gråstein. Om de fargelegger sølv til gull er en annen sak, men jeg tolket ditt sterke beskrivelse som at det var snakk om gråstein.
Sist endret av Kinseek; 25. juni 2010 kl. 14:31.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvilken iPhone prater du om? Det er nå fire forskjellige modeller.

iPhone 4 er den siste. Eneste som jeg har hørt *kan* være et problem med den er at hvis du holder den så reduseres signalet. Men VG sier at du må holde den på en rar og upraktisk måte så da ser ikke jeg på det som et genuint problem. Misfargingsproblemet tørker bort etter noen få dager.

Jeg synes det lukter en selvmotsigelse at kunder skulle være fonøyde og komfortable med å bagatellisere bort "ekstremt mange feil og mangler". Såvidt jeg har fått med meg er iPhone-kundene blant de mest fornøyde kundene i mobilmarkedet - og det kan ikke tilegnes bare en hypnotiserende apple-markedsføring tror jeg. De er riktignok proffe markedsførere, men reklame selger ikke gråstein. Om de fargelegger sølv til gull er en annen sak, men jeg tolket ditt sterke beskrivelse som at det var snakk om gråstein.
Vis hele sitatet...
Jeg prater om iPhone generelt, bortsett fra første generasjonen.

*kan* ikke være et problem - ER et problem, som Apple selv har sagt er et problem. I tillegg er det 'det ekstremt sterke glasset' som knuser lett også et kjent problem.

Aldri har jeg synes at det er noe særlig kvalitet over telefonene deres. Eneste som faktisk var litt robust og god var den første generasjonen av iPhone. Etter det har det gått nedover. De har satt inn billige deler i telefonen, gjort de 'kulere' - og solgt dem til skyhøye priser. 3G og 3Gs har hatt laber byggekvalitet.

Jeg har vært borti så mange folk (i sammenheng med jobben), der de ikke forstår dritten av telefonen - men den er så fin og 'handy' at de må ha den. Mange har også fått telefonen i sammenheng med jobb.

Som jeg har oppfattet det er det 4 typer iPhone-brukere:
- Utviklere
- Cool kids (gutta som vil være kuuuule)
- Businessmenn uten peiling
- Fanboys som kjøper alt av epleprodukter uansett hva det måtte være.

Selvfølgelig er folk fornøyde? De kan ringe og sende sms med den - de har de grunnleggende funksjonene for en mobiltelefon, i tillegg til at den ser råsexy ut.

Her er det nok ikke at de fargelegger sølv til gull, men heller at de har fargelagt gråstein til sølv og prøver å selge det som gull.
Sist endret av M72; 25. juni 2010 kl. 14:50.
Så du føler deg personlig fornærmet av at noen andre enn deg liker en telefon som du ikke syns noe om?
Sitat av Kinseek Vis innlegg
[..]men reklame selger ikke gråstein.
Vis hele sitatet...
Gief gråstein med Apple-logo! Her snakker vi brukervennlighet! Seriøst, folk hadde kjøpt det..
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av [nazrm] Vis innlegg
Så du føler deg personlig fornærmet av at noen andre enn deg liker en telefon som du ikke syns noe om?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke.

Ola Nordmann generelt i dag har veldig lite peiling på teknologi - han får beskjed om at denne telefonen er bra - Ola Nordmann kjøper den.

Hele poenget mitt er at jeg er lei av måten Apple får sine produkter til å fremstå som 'overlegne' andre produkter, når de i realiteten ikke er det. - Og folk biter på.

Selv har jeg hatt en iPhone 3G - og var strålende fornøyd. Denne kjøpte jeg fordi jeg drev med hobbyutvikling av apps til den. Men den dagen det kom sprekker i dekselet (etter vanlig bruk), så var det rett opp til topp-etasjen på Radisson og kaste mobilen utfor - for noe møkk.
Dekselet sprakk opp > muteknappen datt ut > støv på innsiden av telefonen > kortslutning > død.
Sist endret av M72; 25. juni 2010 kl. 15:01.
Sitat av M72 Vis innlegg
Beklager om jeg ikke kommer med noe konstruktivt her nå, men FY F*, jeg er så MØKK LEI alt som har med det eplemerket å gjøre. Det går ikke en eneste dagen uten at jeg enten får høre om, eller lese om de forbanna epleproduktene.

At de viser manglende kvalitet på deres 'nye' og 'innovative' iPhone 4, er ikke noe nytt - det er alltid noe galt med telefonene deres; om det så er sprekker i bakdeksel, mangel på multitasking eller bare at 'buhu, jeg har skrapet bort eplelogoen min - nå får jeg ikke ståtiss lenger'. Det er konstant pjatt om de hersens produktene. Ikke rart de er blitt så forbanna populære! Det er så og si det eneste tekno-babbelet folk prater om. Gud, nå er jeg lei av å høre om det. Hadde jeg hatt muligheten, så hadde jeg brent ned enhver fabrikk i verden som i det hele tatt tenker på å iverksette produksjon av i<navn>-produkter. All PR er god PR - og Apple er rågode til å markedsføre seg selv. Jeg er sikker på at de kunne klistret et eplelogo på hundemøkk og solgt det for flere tusen lapper og kalt det for 'iSmell' eller 'i<insert kleint navn>'.

At denne telefonen har 'feil' er nok bare et lurt stunt fra deres side. Folk har fått så tiltro til Apple at de bare vifter bort problemet og sier 'næh, det går bra, for iPhone har jo en innebygget iPod - og jeg kan filme meg og ha videokonferanse selv UTEN å snu kameraet - så sykt at INGEN har tenkt på det før bortsett fra Apple!' - så kommer de med en oppgradert versjon av den et år senere og kaller den for iPhone 4<insert random kult bokstav>. Denne er ca. 0,87% kjappere og ... hmm, that's it. --- Og verden går amok igjen og MÅ ha denne.

Død over eplet!!!!!!
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv, er helt enig i ALT i denne posten.
M72: du begynner ramse opp ting som ikke har noe med selve kvaliteten på noen av telefonene, men en lang tirade om hvor mye du misliker folk som liker en iPhone. Om den ikke tilfredstiller dine krav til en telefon (og andre gjør det) er jo greit nok det, men hvorfor gjøre så stor sak av at andre synes det er greit?

Jeg synes ikke det er direkte "dårlig byggekvalitet" at man kan ødelegge en telefon hvis man mister den ned på betong fra over en meters høyde. At noen telefoner klarer det og er bygd for det er jo greit nok, så hvis du er en av dem som ikke klarer holde telefonen i hånden så bør du kanskje korrekt gå for den typen telefoner. Da vurderer du det som såpass viktig - andre igjen trenger ikke den tryggheten. Har forøvrig mistet min 3G i gulvet mange ganger, også betong, og hadde ikke bitt overrasket om den hadde tatt kvelden en av de gangene.

Du mener folk er fornøyde med iphone bare fordi den kan ringe og sende meldinger. Akkurat det tror jeg nok er direkte feil da det er en masse andre ting som trekker. Ytterst få kjøper nok en iPhone bare for å bli fornøyd med å sende meldinger og ringe slik du hevder.

Forøvrig så styrer du selv oppmerksomhetsfeltet ditt. Å kreve at andre skal slutte å snakke om et produkt fordi du ikke gidder la være klikke på internett-linker eller hva enn får være ditt problem. Finn av-knappen på TVen din eller adresselinjefeltet på nettleseren din og gjør noe annet da.
Sist endret av Kinseek; 25. juni 2010 kl. 15:08.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Kinseek Vis innlegg
M72: du begynner ramse opp ting som ikke har noe med selve kvaliteten på noen av telefonene, men en lang tirade om hvor mye du misliker folk som liker en iPhone. Om den ikke tilfredstiller dine krav til en telefon (og andre gjør det) er jo greit nok det, men hvorfor gjøre så stor sak av at andre synes det er greit?
Vis hele sitatet...
Er jo akkurat det jeg har gjort? Jeg har påpekt feil ved telefonen hele tiden.
Jeg er lei av den generelle iPhone-mentaliteten blant befolkningen. iPhone 'er' den mobilen alle skal ha. Det finnes fullverdige, bedre og billigere (ja, alle de kriteriene kombinert også) telefoner. Men folk vil kun ha eplet. Jeg savner den gode gamle kritiske tankegangen. Er så lei av å se på saueflokken (satt litt på spissen, selvfølgelig).

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg synes ikke det er direkte "dårlig byggekvalitet" at man kan ødelegge en telefon hvis man mister den ned på betong fra over en meters høyde. At noen telefoner klarer det og er bygd for det er jo greit nok, så hvis du er en av dem som ikke klarer holde telefonen i hånden så bør du kanskje korrekt gå for den typen telefoner. Da vurderer du det som såpass viktig - andre igjen trenger ikke den tryggheten. Har forøvrig mistet min 3G i gulvet mange ganger, også betong, og hadde ikke bitt overrasket om den hadde tatt kvelden en av de gangene.
Vis hele sitatet...
Til din informasjon så har jeg aldri mistet telefonen min i bakken, pluss at jeg hadde et etui rundt. Sprekkene oppstår grunnet en grunnleggende svakhet i plasten. Når jeg kjøper en telefon til mange tusen kroner, forventer jeg at den skal holde mål til vanlig bruk og ikke sprekke opp fordi jeg evt. holder den feil eller la den 'feil' på bordet.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du mener folk er fornøyde med iphone bare fordi den kan ringe og sende meldinger. Akkurat det tror jeg nok er direkte feil da det er en masse andre ting som trekker. Ytterst få kjøper nok en iPhone bare for å bli fornøyd med å sende meldinger og ringe slik du hevder.
Vis hele sitatet...
Mener ingen ting - jeg sier bare at jeg har opplevd det gang på gang på gang på gang.
Du skulle bare visst hvor mange som bruker telefonen til kun ringing og sms - det er ikke 'ytterst få', som du sier.
Selvfølgelig, dette er ikke ALT de bruker den til - Apple har en fantastisk AppStore med mange flotte applikasjoner som kan være til hjelp i mange situasjoner. Apps er det som gir iPhone et stort pluss i boka.

Poenget mitt er jo egentlig at Apple har gjort iPhone til en 'nødvendighet' i folks mentalitet - og det stusser jeg og irriterer jeg meg veldig over.
Sist endret av M72; 25. juni 2010 kl. 15:19.
Folk som har diskutert iPhone her nå har fokusert veldig på maskinvare. Men faktumet er at Apple sin iPhone kjører det beste mobile oprativsystemet; iOS. Det knuser Android langt ned i grusen. Android kan faktisk beskrives med et ord: crap. Og selv Google vet at det er sant.

Og ikke begynn å snakke om at iOS ikke er "åpent nok". For noe tull. Apple åpner for to type applikasjoner: web-applikasjoner basert på HTML5 og native applikasjoner som distribueres gjennom deres egen butikk. Apple har en kvalitetskontroll for å sjekke om applikasjonen overskrider visse kriterier. Som: gi brukeren informasjon om at de blir lokalisert, ikke inneholde badware og ikke bruke private API'er. Android har virkelig ingen kontroll over deres butikk. Det er heller ikke mulig å kjøpe ting i den norske Android butikken.

Joda, en HTC telefon kan friste. Men ikke med Android.
Sist endret av DataGüru; 25. juni 2010 kl. 15:32.
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Men faktumet er at Apple sin iPhone kjører det beste mobile oprativsystemet; iOS. Det knuser Android langt ned i grusen. Android kan faktisk beskrives med et ord: crap. Og selv Google vet at det er sant.
Vis hele sitatet...
Hvor får du dette fra?
Egne erfaringer med begge OS.
Okay. Kan du fortelle hvordan du kom til konklusjonen om at "Android kan beskrives med ett ord, crap"?
hva er det som gjør Android så forferdelig dårlig?
Sist endret av Slurpeedelic; 25. juni 2010 kl. 15:49.
Brukeropplevelsen. Når de utviklet designet hadde de aldri fokus på detaljer, de ville bare ha masse funksjonalitet dyttet inn i ett lite OS uten noen plan på hvordan de skulle formidle all funksjonaliteten til kundene på en god måte. Desverre var det de gjorde da grunnlaget, og det har ikke blitt bedre med årene. Jeg ser på Android som Windows for mobiltelefonen.
Jeg synes denne videoen (http://www.youtube.com/watch?v=TC-Fm6Ztwrc) fra Chris Pirillo beskriver mye av det jeg ser på som negativt. Ta en titt på den (og se hele videoen).
Sist endret av DataGüru; 25. juni 2010 kl. 15:55.
lo da jeg så på ratingen til den videoen, 359 opp og 563 ned.
Det finnes flere tusen telefoner med feil, men når iPhone får en feil så blir det ramaskrik....
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Folk som har diskutert iPhone her nå har fokusert veldig på maskinvare. Men faktumet er at Apple sin iPhone kjører det beste mobile oprativsystemet; iOS. Det knuser Android langt ned i grusen. Android kan faktisk beskrives med et ord: crap. Og selv Google vet at det er sant.
Vis hele sitatet...
Makan. Hvem som helst kan si dette om hva som helst. Å bare søle ut slike påstander uten å backe det opp på noen som helst måte er langt bak mål.

Sitat av DataGüru Vis innlegg
Det er heller ikke mulig å kjøpe ting i den norske Android butikken.
Vis hele sitatet...
Jo.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Folk som har diskutert iPhone her nå har fokusert veldig på maskinvare. Men faktumet er at Apple sin iPhone kjører det beste mobile oprativsystemet; iOS. Det knuser Android langt ned i grusen. Android kan faktisk beskrives med et ord: crap. Og selv Google vet at det er sant.
Vis hele sitatet...
Deg og om ditt - prøv å vær litt objektiv. Android er ikke helt 'der' hvor iOS ligger i brukervennlighet, men Android har potensiale så det synger. Med et åpent operativsystem så er det bare fantasien som setter begrensninger for hva som kan gjøres.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det at Iphone får problemer er vel naturlig? Alt software til mobiler har bugs, men når det kommer til Iphone, så vet hele verden det på et par timer

Sier litt om de store forventingene til mobilen.

Liker selv Andriod bedre enn iOS, iOS har bare slengt på en masse ikoner i et rutenett lignene system, mens Andriod har "bedre flyt" i alt, elegante og brukervennlige menyer, iOS's menyene er litt for "åpenbare" om man kan si det slik
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Folk som har diskutert iPhone her nå har fokusert veldig på maskinvare. Men faktumet er at Apple sin iPhone kjører det beste mobile oprativsystemet; iOS. Det knuser Android langt ned i grusen. Android kan faktisk beskrives med et ord: crap. Og selv Google vet at det er sant.

Og ikke begynn å snakke om at iOS ikke er "åpent nok". For noe tull. Apple åpner for to type applikasjoner: web-applikasjoner basert på HTML5 og native applikasjoner som distribueres gjennom deres egen butikk. Apple har en kvalitetskontroll for å sjekke om applikasjonen overskrider visse kriterier. Som: gi brukeren informasjon om at de blir lokalisert, ikke inneholde badware og ikke bruke private API'er. Android har virkelig ingen kontroll over deres butikk. Det er heller ikke mulig å kjøpe ting i den norske Android butikken.

Joda, en HTC telefon kan friste. Men ikke med Android.
Vis hele sitatet...
Hva er det du har røyket i dag? Når ble det riktig at Apple skulle være det moralske politiet for innhold på din telefon? Når var det slik at operatøren skulle kunne bestemme hvilke tjenester du fikk benytte deg av? Når var det du som forbruker ikke lengre fikk lov til å bruke din enhet som du selv ville? Påstanden din om Google er så biased at man strengt tatt bare kan konkludere med at det er uvesentlig å føre en videre diskusjon med deg.
Sitat av atomet Vis innlegg
Hvis det er en som er mye eldre, men som oppfører seg som en fjortiss kaller man dem "post-fjortiss"

Neida, men greia er vel så enkel som at iPhone generelt er en av de aller mest solgte telefonene nå, da er det jo ikke så rart at man også hører om en del feil. Samtidig er det også en telefon folk har mye forventninger til, så når det da er noe feil hører man nok mer om det enn hvis SE610'en til bestemor konker ut.



Faktisk ikke.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fjortis
Vis hele sitatet...
Ser nå at jeg for ulerte meg helt feil, mente det motsatte..
Sitat av M72 Vis innlegg
Som jeg har oppfattet det er det 4 typer iPhone-brukere:
- Utviklere
- Cool kids (gutta som vil være kuuuule)
- Businessmenn uten peiling
- Fanboys som kjøper alt av epleprodukter uansett hva det måtte være.
Vis hele sitatet...
Det er ganske moro å se at hver gang det diskuteres Apple-produkter går motstandere automatisk inn for å kritisere brukerne. Jeg vet ikke hva dette kommer av, men det er ganske tydelig at du/dere har problemer med at det faktisk eksisterer Apple-kunder som er fornøyde.

Et annet litt interessant fenomen som kan observeres er alle ekspertene som plutselig kommer ut av intet og skal uttale seg med en gang et potensielt problem med et Apple-produkt oppdages. Jeg er selvsagt helt enig, dersom det skulle vise seg at det å holde mobilen i hånden på en måte som kan karakteriseres som normal er ødeleggende for mobilens signal, har man et problem. Måten dette framstilles på i media er derimot i beste fall merkelig i mine øyne.

iPhone 4 har i praksis bedre dekning på 3G-nettet enn tidligere modeller, nettopp grunnen antennens nye design. Dersom man leser litt på de fleste artiklene som dekker dette temaet kan man også lese at det først ble lagt merke til etter at de ble gjort oppmerksomme på det, da måten man må holde telefonen på for å reprodusere problemet er meget upraktisk. Om man leser [1] vil man se at bakgrunnen for antennens design er for å tilfredsstille krav framsatt av FCC [2], som skal sørge for at man får minimalt med stråling i kraniet.

Et lite, interessant sidesprang: jeg klarte uten problemer å holde min HTC Desire på en slik måte at jeg fikk nevneverdig dårligere dekning på 3G-nettet. Jeg har dog ikke sett noe om dette i media. Kan det tenkes at grunnen til dette er fordi at det ikke er Apple som står bak Desire mon tro?

[1] - http://www.antennasys.com/antennasys...-antennas.html, Spencer Webb (Antenna Engineer)
[2] - http://www.fcc.gov/oet/rfsafety/
Sitat av M72 Vis innlegg
Men folk vil kun ha eplet. Jeg savner den gode gamle kritiske tankegangen. Er så lei av å se på saueflokken (satt litt på spissen, selvfølgelig).
Vis hele sitatet...
Wow, du er virkelig uavhengig og free-minded du, som ikke bruker iPhone!
Man kan samenligne apple/Steve Jobs med Adolf Hitler, begge utrolig gode talere, men så valgte Steve Jobs å lage et revelusjonerende tenkologi merke/selskap. Vist man ser videoen under uten negative baktanker til apple og produktene vil tenke: "Wow! jeg har lyst på en macbook pro, den har jo sykt mange bra og revlusjonerende egenskaper og funskjoner!"

Men når du tenker deg om og sumerer videon, så har macbook pro'en bare unibody kropp som gjør den lettere, LED skjerm og at du kan bruke div. gestures på touchpaden, ikke noe utrolig revelusjonerende
Video:http://www.youtube.com/watch?v=wAnIG...eature=related

Apple har ikke noe utrolig bra hardware, men alle produkter ser bra ut designmessig.
Det som gjør apple så bra er softwaren.
Jeg sitter nå på en mac med OSX, allt er så mye lettere og bedre. Med å begense maskinene og mobilene som kan kjøre OSX og iphone OS så får de et digert monopol. Jeg hadde aldrig kjøpt min macbook pro vist den hadde kjørt windows 7.

Kort sumering: Apple har ok hardware(ikke noe revlusjonerende) og eksepsjonelt bra og revlusjonerende software.
(Dette ble veldig off-topic, men jaja, my 2 cents)
Sist endret av omba; 26. juni 2010 kl. 12:12.
Sitat av omba Vis innlegg
Man kan samenligne apple/Steve Jobs med Adolf Hitler, begge utrolig gode talere, )
Vis hele sitatet...
Yep folkens. Der var debatten avgjort. Det er ikke lengre noe å tilføye. Vi har nådd mål.
De har jo testet telefonen i lang tid før den ble lansert. Jeg TROR de ville reagert på dette om det var et stort problem. Eller er Apple ansatte aliens med en annen type hånd enn oss "normale" ?

Virker ikke som Apple gjør noe halveis, og et produkt med et så stort problem som dette her tror jeg ikke de ville kjørt ut til markedene og bare tenkt at "jaja, sikkert ingen som finner det ut".

http://www.media.allerinternett.no/p...&ee=1277441919 <- hvor ofte holder du iPhonen slik? Det er jo ingen som holder en iPhone som den skulle vært en neddriti bleiepose med klesklype over nesa. HVIS man evnt skulle holde den slik er det over korte perioder. Og det med at man holder fingrene over hele antenne omreåde når man snakker i den er også feil.


Jeg har hvertfall forhåndsbestilt iPhone 4 og gleder meg enormt mye til jeg kan gå å kjøpe den.
Sist endret av Source; 26. juni 2010 kl. 12:36.
Sitat av M72 Vis innlegg
Beklager om jeg ikke kommer med noe konstruktivt her nå, men FY F*, jeg er så MØKK LEI alt som har med det eplemerket å gjøre. Det går ikke en eneste dagen uten at jeg enten får høre om, eller lese om de forbanna epleproduktene.

At de viser manglende kvalitet på deres 'nye' og 'innovative' iPhone 4, er ikke noe nytt - det er alltid noe galt med telefonene deres; om det så er sprekker i bakdeksel, mangel på multitasking eller bare at 'buhu, jeg har skrapet bort eplelogoen min - nå får jeg ikke ståtiss lenger'. Det er konstant pjatt om de hersens produktene. Ikke rart de er blitt så forbanna populære! Det er så og si det eneste tekno-babbelet folk prater om. Gud, nå er jeg lei av å høre om det. Hadde jeg hatt muligheten, så hadde jeg brent ned enhver fabrikk i verden som i det hele tatt tenker på å iverksette produksjon av i<navn>-produkter. All PR er god PR - og Apple er rågode til å markedsføre seg selv. Jeg er sikker på at de kunne klistret et eplelogo på hundemøkk og solgt det for flere tusen lapper og kalt det for 'iSmell' eller 'i<insert kleint navn>'.

At denne telefonen har 'feil' er nok bare et lurt stunt fra deres side. Folk har fått så tiltro til Apple at de bare vifter bort problemet og sier 'næh, det går bra, for iPhone har jo en innebygget iPod - og jeg kan filme meg og ha videokonferanse selv UTEN å snu kameraet - så sykt at INGEN har tenkt på det før bortsett fra Apple!' - så kommer de med en oppgradert versjon av den et år senere og kaller den for iPhone 4<insert random kult bokstav>. Denne er ca. 0,87% kjappere og ... hmm, that's it. --- Og verden går amok igjen og MÅ ha denne.

Død over eplet!!!!!!

Deilig å få ut litt frustrasjon. God natt!
Vis hele sitatet...

Enig i det du sier. KP.

Jeg skjønner ikke hva det er som gjør at Apple produkter er så populære. De er jo ikke noe bedre enn alt det andre. Steve Jobs er bare flink til å markedsføre sine produkter og når alle butikker setter apple produkter først reklamer er det ikke rart at folk velger det. Det hadde vært fint hvis folk ga seg tid til å se forbi apple og faktisk ta seg tid til å lete etter andre produkter.
De som kjøper apple er folk som bare vil ha noe fort og som ikke har stor peiling på hva de kjøper.

Folk må prøve å lete etter andre produkter enn apple. Hvis du bare leter litt finner du mye som er bedre for ditt bruk.

Og ja. Det at Iphone mister eller får dårligere dekkning hvis du holder den på en spessiell måte er et stort problem.
Sist endret av sixfeetunder; 26. juni 2010 kl. 12:36.
Sitat av M72 Vis innlegg
J
Som jeg har oppfattet det er det 4 typer iPhone-brukere:
- Utviklere
- Cool kids (gutta som vil være kuuuule)
- Businessmenn uten peiling
- Fanboys som kjøper alt av epleprodukter uansett hva det måtte være.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at Norge er iPhone-landet, og at det er 400 000 iPhones solgt i Norge. Tror virkelig din svartmaling av iPhone-brukere tar helt feil. Apple har vunnet mobilmarkedet.

Jeg er faktisk mer irritert over de som er imot Apple enn jeg er på deres fanboys. Det er dere som ikke klarer å holde kjeft. At Apple får mye PR er fordi de selger populære produkter som aviser kan tjene penger på å skrive om. Verden er markedsstyrt, du velger selv hva du vil kjøpe, lese eller snakke om.
Sitat av Glykose Vis innlegg
Dersom man leser litt på de fleste artiklene som dekker dette temaet kan man også lese at det først ble lagt merke til etter at de ble gjort oppmerksomme på det, da måten man må holde telefonen på for å reprodusere problemet er meget upraktisk.
Vis hele sitatet...

Måten man må holde den på er vel den mest naturlige. Apple holder den slik i mange av sine reklamer også.
http://www.engadget.com/2010/06/25/h...ding-it-wrong/
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg er faktisk mer irritert over de som er imot Apple enn jeg er på deres fanboys. Det er dere som ikke klarer å holde kjeft. At Apple får mye PR er fordi de selger populære produkter som aviser kan tjene penger på å skrive om. Verden er markedsstyrt, du velger selv hva du vil kjøpe, lese eller snakke om.
Vis hele sitatet...
Herregud for et tåpelig innlegg. Jeg er inneforstått med at Apple har populære produkter. Jeg stiller meg ikke kritisk til HVORFOR de selger som hakket møkk, men jeg stiller meg kritisk til folks mentalitet. For meg er Apple-prat som å sitte bundet fast til en stol, og bli slappet med i ansiktet med en laks.

Hva så om de har vunnet mobilmarkedet? Betyr det dermed at det er deres produkt som er best? Sunn fornuft og kritikk er ekstremt viktig, men ser ut til at folk har fått denne viktige egenskapen svekket. Det er så få som ser etter andre alternativer...

Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Nei faen, håper virkelig de iphona 4 begynner å explodere så vi blir kvitt apple fanboys.
Vis hele sitatet...
Haha.
Sist endret av M72; 26. juni 2010 kl. 15:16.