Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 862
Hei!

Hadde nærkontakt med en vild elg for noen dager siden, tok noen bilder av den
men synes at bildene er ødelagt pga lite naturlig lys.

Var nesten helt mørkt så eneste lyset tilgjengelig var blitz.

Så jeg lurer på om det lønner seg og redigere f.eks øyer eller noen i photoshop? eller er det nå filter som man kan anbefales her?

http://imageshack.us/photo/my-images...g9283kopi.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images...g9287kopi.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images...g9297kopi.jpg/
VELDIG dumt med de buskene/trærne i veien
Ellers kan jeg ikke si noe mer, da jeg bare er amatør i fotografering enda .
Trådstarter
3 2
Sitat av Erlendman Vis innlegg
VELDIG dumt med de buskene/trærne i veien
Ellers kan jeg ikke si noe mer, da jeg bare er amatør i fotografering enda .
Vis hele sitatet...
Beklager xD, var redd for å gå nærmere enn 3 meter, i tilfelle elgen skulle plutselig bli redd, snu seg og gi meg ett spark. Vet ikke om elger gjør sånn men jaja.
Synes ikke dette var noe og roper hurra for desverre.
Sitat av loop10 Vis innlegg
Beklager xD, var redd for å gå nærmere enn 3 meter, i tilfelle elgen skulle plutselig bli redd, snu seg og gi meg ett spark. Vet ikke om elger gjør sånn men jaja.
Vis hele sitatet...
De løper bare vekk, med mindre du gjør bråe bevegelser...
Jeg synes den var søt
Synes det er litt av "gemet" at det er busker i bakgrunnen, jeg Litt mindre tydelig av elgen, men viser noe omgivelse rundt.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Synes dette så ut som bilder en turist kunne tatt for å vise barna sine, ikke noe særlig til bra tekninsk foto. Har ikke peiling, men dette var ikke så interessant i mine øyne. ^^
Er ikke årets naturbilde akkurat. Blitsen ødelegger det meste for meg, samt at det ser ut som om den står i et bur av kvister
Jeg liker best å se på bilder av dyr som ikke vet at de blir sett på. Denne virket ganske klar over din eksistens
Dagslys er også et pluss.

Men kudos for close encounter av elg. Alltid gøy å møte dyr xD

Sitat av loop10 Vis innlegg
Beklager xD, var redd for å gå nærmere enn 3 meter, i tilfelle elgen skulle plutselig bli redd, snu seg og gi meg ett spark. Vet ikke om elger gjør sånn men jaja.
Vis hele sitatet...
Ser ikke størrelsen på den, men en elg kan med en avslappet mine denge deg til døde på kort tid, ja.
Det var sikkert et spennende møte med æljen, men det kommer ikke så godt frem i bildene. Du kunne kanskje fulgt elgen et stykke, til en lysning eller noe, og fått med hele elgen på bildet. De kvistene forstyrrer veldig.
Bilde nummer to kunne nok blitt temmelig bra om du hadde hatt anledning til å plassere deg bedre i forhold til elgen.
Det ser nesten ut som om den smiler eller dummer seg for kameraet.