Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 53818
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
I såfall kan du jo bare ha en naken dame som holder bong? Finner nok veldig mye bedre bilder enn det som er på den plakaten også..
Vis hele sitatet...
Touchè
På tide med en oppdatering snart?
Beklager at det er lenge siden dere har hørt fra oss, men vi har et privatliv utenom aksjonen og. Vi har dessverre ikke fått blitt ferdige... Jeg skal prøve å få alle til å jobbe litt ekstra, slik at vi blir ferdige. Tror dessverre ikke det blir noe før april.

Men vi trenger flere til å komme med grunner for legalisering osv. Gjerne positive og negative sider, kom med gode kilder! Hvis dere bidrar litt og, så blir vi raskere ferdig!
Vi har nok alt iMAGINE. Spammetråd ønsker vi ikke, så tenk før dere poster og være saklige.
Bli vanskelig å komme med positive og negative sider i denne tråden fordi det sannsynligvis ender opp som en legaliseringsdebatt. Selv har jeg lest utrolig mange liknende avsporinger gjennom den korte tiden jeg har vært bruker her.

Men hvis vi fronter en legalisering ville det ikke ikke vært lurest å legge mindre vekt på de negative sidene. Det betyr ikke nødvendigvis at man trenger å skuffe de under teppet.
Sist endret av Prompdompap; 19. mars 2012 kl. 18:20.
Slenger ut to viktige nyheter fra i dag:

Adressa.no: Vil ha cannabis-salg på pol eller apotek

Dagbladet.no: Vi må våge å ta narkotikadebatten på nytt

Kan se ut som vi nærmer oss mer og mer!

Edit: Studer gjerne kommentarfeltene under også!
Sist endret av dolan_duck; 21. mars 2012 kl. 18:59.
Sitat av dolan_duck Vis innlegg
Slenger ut to viktige nyheter fra i dag:

Adressa.no: Vil ha cannabis-salg på pol eller apotek

Dagbladet.no: Vi må våge å ta narkotikadebatten på nytt

Kan se ut som vi nærmer oss mer og mer!

Edit: Studer gjerne kommentarfeltene under også!
Vis hele sitatet...
Føler at dette kommer til å svikte fordi folk ber om avkriminalisering av andre stoffer i tillegg, stoffer som faktisk er ødeleggende.

Dermed blir det lett for "Staten" å feie alt under samme kam fordi "narkotika er narkotika".

En debatt om bare legalisering av Cannabis ville vært å foretrekke.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Føler at dette kommer til å svikte fordi folk ber om avkriminalisering av andre stoffer i tillegg, stoffer som faktisk er ødeleggende.

Dermed blir det lett for "Staten" å feie alt under samme kam fordi "narkotika er narkotika".

En debatt om bare legalisering av Cannabis ville vært å foretrekke.
Vis hele sitatet...
Ja, du har kanskje litt rett, men et land som er viktig å se etter er Portugal der dette har funket kjempebra og overdosetallene har sunket med 50%. Folk vil jo få tilbudt behandling om de trenger det og kun de aller hardeste misbrukerne vil få heroin på resept.

Norge som er det landet med høyest overdosetall (tror jeg) trenger virkelig en endring i narkotikapolitikken sin, men jeg synes det er trist at folk ser på all narkotika som den samme.
Sitat av dolan_duck Vis innlegg
Ja, du har kanskje litt rett, men et land som er viktig å se etter er Portugal der dette har funket kjempebra og overdosetallene har sunket med 50%. Folk vil jo få tilbudt behandling om de trenger det og kun de aller hardeste misbrukerne vil få heroin på resept.

Norge som er det landet med høyest overdosetall (tror jeg) trenger virkelig en endring i narkotikapolitikken sin, men jeg synes det er trist at folk ser på all narkotika som den samme.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at Norge trenger en endring i narkotikapolitikken, for det vi har nå er helt på trynet.

Men noe Norge opplever nå er voldsomt med innvandring av uærlige sjeler, og med legalisering av narkotiske stoffer i Norge er jeg sikker på at vi kommer til å få enda mer tilstrøm av innvandrere som kanskje setter opp narkotikasentral i Norge for å lettere kunne smugle inn i landene rundt.

Vi vil også få tilstrøm av narkomane fra både danmark og sverige og sikkert mange andre nære og fjerne land, og det vil bli dyrt(?) å tilby alle disse resepter i hytt og pine som sikkert kommer til å bli missbrukt til det fulleste.

I min mening bør vi holde oss til legalisering av Cannabis, og ikke noe annet. Straffene for narkotika bør også bli mindre, men ingen legalisering av tunge stoffer.
Syns dere burde ta en titt på et bilde jeg kom over på r/trees nettopp http://i.imgur.com/Ot4k6.jpg

Sist endret av Munchies; 23. mars 2012 kl. 00:03.
Flott bilde munchies, hjelper ihvertfall på argument delen
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Flott bilde munchies, hjelper ihvertfall på argument delen
Vis hele sitatet...
Enig, flott plakat. Men jeg syntes ikke denne plakaten burde bli brukt i forbindelse med legaliserings-plakaten. Denne plakaten "reklamerer" for medisinsk bruk av cannabis, ikke legalisering. Men jeg syntes uansett at en slik plakat burde henges opp rundt omkring, iom at den er informativ, og at folk kanskje vil få et intrykk av at planten til og med kan føre godt med seg. Men det blir feil å blande medisin-argumentene inn i en debatt som handler om å legalisere cannabis som rusmiddel..
Sist endret av pet; 23. mars 2012 kl. 00:38.
Sitat av pet Vis innlegg
Enig, flott plakat. Men jeg syntes ikke denne plakaten burde bli brukt i forbindelse med legaliserings-plakaten. Denne plakaten "reklamerer" for medisinsk bruk av cannabis, ikke legalisering. Men jeg syntes uansett at en slik plakat burde henges opp rundt omkring, iom at den er informativ, og at folk kanskje vil få et intrykk av at planten til og med kan føre godt med seg. Men det blir feil å blande medisin-argumentene inn i en debatt som handler om å legalisere cannabis som rusmiddel..
Vis hele sitatet...
Plakaten likte jeg ikke i seg selv, den var for stoner preget. Derimot var teksten gode tips
Dødt?

Nå nærmer påska seg, kanskje lurt å vente til etter den da mange kan være på ferie. Etter det kommer 420 ganske snart, lurt å styre unna denne datoen også? Da blir det snart mai. Blir det noen aksjon? Og driver dere med en nettside, eller holder det med plakater?


Til folk i Trondheim:
Tenkt på NTNU trykk på dragvoll. Noen andre ideer?
Sitat av Paradigm Vis innlegg
I min mening bør vi holde oss til legalisering av Cannabis, og ikke noe annet. Straffene for narkotika bør også bli mindre, men ingen legalisering av tunge stoffer.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg siterer riktig person nå, så vær overbærende med meg, men jeg er dypt uenig. Cannabis per se tilhører kategorien illegale substanser eller rusmidler i Norge og i mine øyne er det ikke riktig å kun fokusere på cannabis i en debatt for avkriminalisering eller legalisering. Grunnen til min forståelse av dette ligger i problemet rundt argumentering for og mot cannabis i sin helhet. Her overlapper de mest tungtveiende grunnene for en avkriminalisering/legalisering av cannabis, med tyngre stoffer også, og som fører debatten til et mer produktivt stadium enn bare en "stoner's perspective" av samfunnsproblematikken. Som eksempel siterer jeg fra en kilde som setter spørsmålstegn ved norsk narkotikapolitikk i sin helhet, og ikke bare spesifikt et legaliseringsspørsmål for cannabis, som i mine øyne er svakheten med dagens legaliseringsdebatt:

"Etter vårt skjønn vil det være vanskelig å gi en enkel forklaring på den eksepsjonelt høye overdosedødelighet i Norge. En rimelig antagelse er at den er et slags sluttprodukt av vår ekstreme narkotikapolitikk. (f. ex. et argument, noy anm.). Vi får en opphoping av spesielt slitne stoffbrukere, en underklasse innen underklassen. Uten vanlig aksept som vanlige syke og uten støtte av leger med vanlig legeansvar for sin pasient.
Uten håp. Og så går det galt. Det er helheten i vår politikk som må omlegges. Stoffbrukere må behandles som vanlige syke, på vanlig måte, av det vanlige helsevesen. (utdyping av argumentet, noy anm.)"

Christie og Syse, 2002
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Kilde (bl.a. basert på Riksadvokat Tor Aksel Busch ønske om en åpnere debatt rundt landets narkotikapolitikk).

Jeg savner litt av argumentføringen gjengitt i sitatet mitt i denne tråden (først argument, så utdyping av argumentet). På meg virker tråden mer opptatt av et "stoner's perspective" av legaliseringsdebatten og jeg mister fort interessen. Et forslag fra meg er at de som står for aksjonen drøfter godt i forveien alle argumenter for deres synspunkt og utdyper det. Håper for eksempel at kildereferansen jeg legger ved kan være en god indikator, eller kilde, for eventuelle argumenter som kan brukes i aksjonen.

Ønsker dere i alle fall lykke til i engasjementet. Husk at en forandring starter med et skritt av gangen!
Sosietær maniker
Har dere sjekka ut Arild Knutsen ennå? Formann i Human narkotikapolitikk. Stått på i mange år og veit godt hva han prater om. Holdt foredrag for Trondheim Venstre.
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden nå, men et tips er å ha en link på plakatene/flyerne, slik at folk kan lese mer.
Et godt argument er også å si sånn "For å få en dødelig overdose på marijuana må man innta X kilo. En joint inneholder 1(?) gram". Noe slikt, men jeg røyker ikke så jeg vet ikke hvor mye en joint inneholder, ikke slakt meg liksom
Vis hele sitatet...
Det er bare teoretisk. Ikke praktisk å konsumere så mye på liten nok tid til å faktisk ta en dødelig dose. Men man kan jo få en palle med sakene velta over seg, om den er stor og faller fra litt høyde.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Har dere sjekka ut Arild Knutsen ennå? Formann i Human narkotikapolitikk. Stått på i mange år og veit godt hva han prater om. Holdt foredrag for Trondheim Venstre.
Vis hele sitatet...
Den har blitt postet her før, elsker han fyren.
Så hele greia mens jeg var fjern, kan faktisk huske poengene hans. Det sier litt om hvor bra han taler til folk.
Anbefaler alle å se hele greia!
Når dere kommer fram til tid/dato når dette skal utføres, kan dere lage en ny tråd på forumet som referer til tidligere tråd, fordi denne tråden er veldig uoversiktlig.

Også når dette gjøres, kan dere legge ut en PDF fil på websiden eller bare legge ut bildet med en skrive ut funksjon, hvorfor? Fordi jeg må bruke eventuelt nav sine skrivere, og dem støtter ikke lagre bilder (Høyreklikk).
Kan heller ikke bruke flashstick.

Jeg er med på aksjon, men har personlig sluttet å lese tråden fordi den er veldig tungt å lese.
stonerchick
8 0
Hei fellow freaks!

Jeg har akkurat fått med meg denne tråden og lest hvert eneste innlegg. Hurra, endelig vil en gruppe gå sammen for å opplyse det norske folk om cannabis!! Er så ubeskrivelig lei propagandaen fra politiet som de pelmer inn i øra på folk fra de er 13 år.

Jeg vil gjerne bli med på dette!! Syns det er helt genialt. Bor i Kristiansand for øyeblikket, vil holdes oppdatert om hva som skjer videre. Spennende å se om dette fører til (positiv) oppmerksomhet i by og bygd!!

Må vel holdes før sommeren er rett rundt hjørnet, slik at ikke folk bare tenker på varme og ferie etc. Folk følger mindre med i media og om saker generelt på sommeren.

Hold meg oppdatert!!
http://i.imgur.com/EKBAe.png
Har bare skummet igjennom tråden, så vet ikke om noen har lagt ut dette før, men det ser ut til at dere har en motstander :P


http://hasjavvenning.no/2012/02/01/c...-fastlegeoyne/


Skjønt, han snakker jo ikke bare negativt om det
Sist endret av LP88; 4. april 2012 kl. 09:40.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Har bare skummet igjennom tråden, så vet ikke om noen har lagt ut dette før, men det ser ut til at dere har en motstander :P


http://hasjavvenning.no/2012/02/01/c...-fastlegeoyne/


Skjønt, han snakker jo ikke bare negativt om det
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig han har rett, men om de negative konsekvensene er verre enn de som vil komme av en legalisering? Tja, jeg holder fortsatt en knapp på regulering og holdningskampanjer.
Denne legen snakker om fysiske skadevirkninger. Han har ingen kilder, kun egne ovservasjoner. Stiller meg kritisk til det han skriver da pasientene hans er misbrukere av diverse stoffer inkludert cannabis, noe vi alle vet er usunt. Han snakker om kronisk sløvhet, at cannabisbrukeren går og går og aldri kommer til døra. Alle som røyker 1 gang i uka vil nok erfare noe annet. Syntes det er rart han ikke har tatt med psykiske problemer og predisponerte gener, shizophrenia.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Har bare skummet igjennom tråden, så vet ikke om noen har lagt ut dette før, men det ser ut til at dere har en motstander :P

http://hasjavvenning.no/2012/02/01/c...-fastlegeoyne/

Skjønt, han snakker jo ikke bare negativt om det
Vis hele sitatet...
Message delivered author.

Hans argumenter er jo mest synsing og kilder finnes ikke. Nesten litt skeptisk til at det virkelig er en doktor, han burde være mer oppegående.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Har bare skummet igjennom tråden, så vet ikke om noen har lagt ut dette før, men det ser ut til at dere har en motstander :P


http://hasjavvenning.no/2012/02/01/c...-fastlegeoyne/


Skjønt, han snakker jo ikke bare negativt om det
Vis hele sitatet...
Vell, han er jo lege, så alle som kommer til han har jo noe galt med seg. Det er jo ingen friske stoners som tar seg en snartur innom legen for å sjekke thc-nivåene liksom. Alle som er der er missbrukere, av cannabis og diverse andre stoffer.

Han nevner mye om psykologiske problemer, men de fleste som missbruker stoffer har jo allerede problemer med psyken. Pluss mye negativ tankegang kommer fra stigmatisering, lovbrudd ol. fra rusbruk. Reefer madness!

Når du kun får syke jævler som har missbrukt diverse stoffer, inkludert cannabis er det ikke så rart at du får et negativt syn på det.
jeg likte veldig godt "hva er det som går og går, men aldri kommer til døra" utsagnet fra denne legen. Minner meg en del om alle disse plakat aksjonene osv her på forumet. Det oppstår slike fra tid til annen, alle er super ivrige. Men det skjer aldri noe fornuftig!
Denne legen lyser det jo subjektiv av.. Og det at han allerede innledningsvis nevner at det dreier seg om en kombinasjon av rusmidler - for deretter å isolere skadevirkningene i retning cannabis gjør at man ikke burde ta mannen seriøst.

Det finnes forskning som beviser at cannabis ikke fører til KOLS, men tobakken mange blander det med kan helt fint føre til KOLS. Kanskje han burde angripe narkotikapolitikken istedenfor cannabis?

Han er bare PR-kåt og sier det media vil han skal si, så han kan få navnet sitt på trykk.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Kunne TS ha laget ett lite sammendrag over tråden? er lit tungvint og lese alt. støtter foresten saken fullt ut!
Kan egentlig virke som denne "aksjonen" har blitt offer for det samme fenomenet som har tatt liknende tiltak av dage, nemlig at tiltaket "går opp i røyk".
Det starter bra, men så gir man til slutt, fordi ingen klarer å legge fra seg jointen.

Am I Right? If not, prove me wrong!
Sitat av Verilon Vis innlegg
Kan egentlig virke som denne "aksjonen" har blitt offer for det samme fenomenet som har tatt liknende tiltak av dage, nemlig at tiltaket "går opp i røyk".
Det starter bra, men så gir man til slutt, fordi ingen klarer å legge fra seg jointen.

Am I Right? If not, prove me wrong!
Vis hele sitatet...
Husk at det er påskeferie atm.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Kan egentlig virke som denne "aksjonen" har blitt offer for det samme fenomenet som har tatt liknende tiltak av dage, nemlig at tiltaket "går opp i røyk".
Det starter bra, men så gir man til slutt, fordi ingen klarer å legge fra seg jointen.

Am I Right? If not, prove me wrong!
Vis hele sitatet...
vi jobber hardt men har et liv utenfor aksjonen

takk
Sitat av Spirituell Vis innlegg
vi jobber hardt men har et liv utenfor aksjonen

takk
Vis hele sitatet...
Problemet er vel at dere ikke sier noe som helst om hva dere jobber med, hvorfor det tar så lang tid, etc. Ingen her har peiling på hva som skjer, eller om hele greien er lagt død. Hva med å poste en statusupdate i blant? Tar maks 2 minutter.
Vi jobber med innhold til nettsiden, design og koding er fullført. Kommer en update innen uken er omme.

Vi tar med fakta fra begge sider om cannabis, siden du linker til er alcohol vs. cannabis. Plakatenen deres er dog fine.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Norcans siste stunt:

http://cannabisinfo.org/no
Vis hele sitatet...
Var akkurat det samme som vår ide... Ser egentlig nesten ikke noe vits med å få opp vår side nå. Med mindre vi kan stille med noe bedere.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av idgafos Vis innlegg
http://www.reddit.com/r/trees/commen..._a_million_of/

Tror det her kan funke ganske fett.
Vis hele sitatet...
Synes dette er en veldig god ide, men jeg tror ikke vi ville nådd ut til en stor nok del av befolkningen, da yngre er ofte de som er for legalisering og eldre er de som ikke vet hva QR-koder er.
Men det er en god måte å prakke legalisering på folk som ikke aner hva de scanner.
CannabisInfo.org er kun i betaversjon og lanseres offentlig den 2. juli 2012. I denne versjonen kan du reservere emner du ønsker å skrive.
Vis hele sitatet...
Er det dumt å vente for oss helt til 2. juli? Kan jo hende vi får lov til å reklamere for denne siden da.

Ellers er det jo ikke sikkert at de har lyst til å assosieres med en slik aksjon som vi planlegger.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Norcans siste stunt:

http://cannabisinfo.org/no
Vis hele sitatet...
Akkurat jeg hadde sett for meg en slik side, likte den kjempe godt! Kunne spurt om tillatelse til å linke til den siden på plakatene.
Sitat av Nature Vis innlegg
Ellers er det jo ikke sikkert at de har lyst til å assosieres med en slik aksjon som vi planlegger.
Vis hele sitatet...
Jeg synes man burde slå seg sammen. Sammen er vi sterke(re)! Om noen her har bruker på NorCan kunne det kanskje være verdt det å nevne aksjonen der ?

Lite vits med flere "organisasjoner" for samme sak som ikke enser hverandre engang...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Var akkurat det samme som vår ide... Ser egentlig nesten ikke noe vits med å få opp vår side nå. Med mindre vi kan stille med noe bedere.
Vis hele sitatet...
Ikke noe poeng i å gi opp fordi noen er på samme sporet.
Som det går frem av siden søker de mennesker som kan bidra.

Det de trenger her er konkret, saklig og godt skrevet dokumentasjon - med kilder på alle punkter, for å lettere kunne avfeie motargumenter basert på synsing og propaganda - som vi ser veldig ofte - på begge sider av debatten.

Informasjonen blir nok bedre når flere kan gå sammen om å bidra, fremfor at et fåtall skal ta på seg hele oppgaven - som er ganske omfattende.
En liten update: det blir trolig et samarbeid med cannabisinfo.org. Stay tuned!
Bare legger inn et bilde jeg fant
fra USA, men kan brukes til inspirasjon og noe statistikk.
Her!
Sosietær maniker
Knallhard artikkel i... Forbes. Ser ut som det går veien.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Knallhard artikkel i... Forbes. Ser ut som det går veien.
Vis hele sitatet...
Denne artikkelen er vinklet for det som foregår i USA.

Og når det er sagt betyr det ikke at Norge legaliserer bare fordi USA gjør det.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Denne artikkelen er vinklet for det som foregår i USA.

Og når det er sagt betyr det ikke at Norge legaliserer bare fordi USA gjør det.
Vis hele sitatet...
USA har en viss innflytelse over verden, som du kanskje har lagt merke til. Det var også de som gikk til FN for å få dem med på å forby cannabis, med det resultat at det ble forbudt over store deler av verden. "Det som foregår i USA" sier du? Dette er ett verdensomspennende problem, og ikke på noen måte begrenset til USA. Fortsetter vi den nåværende forbudspolitikken, så vil de kriminelle bare vokse seg sterkere, og vi vil få større problemer også her i Norge.

Signaturen din er ren løgn eller i beste fall skrevet ut i fra uvitenhet. Man er ikke en alkoholiker om man tar en pils på slutten av kvelden. På samme måte så er man heller ikke narkoman om man tar seg en joint på kvelden når jobb og andre gjøremål er unnagjort.