Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1456
Hei.

Har en Macbook Pro som bare henger seg opp og som nesten ikke vil starte opp. Eplebutikken har anbefalt meg å reinstallere med cd som medfulgte. Men da jeg har flyttet osv, er denne ikke å oppdrive.

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette selv? Uten å måtte levere den inn for å få fikset dette?

Setter pris på raskt svar da jeg trenger den på skolen.



Tommy
Hold inne alt under oppstart, velg recovery HD og reinstaller derifra.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Hold inne alt under oppstart, velg recovery HD og reinstaller derifra.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg skal bytte ut HDD i min Mac med SSD, jeg ha en slik CD da? :/
Nei, du bare speiler diske.
Kjøp en SSD med deksel og USB kabel, last ned et program som speiler disken. Skru ut hdd og sett inn SSD. Enkelt og macen er helt lik som før.

Jeg så på en YouTube film som forklarte alt. Var gjort på et par timer, selve bytte av disk tok ca 15 min.
Når jeg byttet ut harddisken til en SSD på min gamle MacBook, lagde jeg en time machine disk (jeg har mange eksterne harddisker liggende, så brukte bare en av de), også monterte jeg SSD-en i maskinen, bootet opp fra CD med OSX-installer, og gjenopprettet time machine. Jeg har også delt opp harddisken med bootcamp, noe som gjorde at alle andre metoder jeg prøvde ikke var mulig å gjennomføre. Med denne løsningen måtte jeg bare sette opp bootcamp på nytt etterpå. Det kan være at recovery HD gjør samme jobben som en CD gjør, men det vet jeg ikke.

Noe mer konkret svar har jeg ikke til TS, men det er iallfall min erfaring med å installere OSX på nytt, og samtidig bytte disk som ble spurt om underveis her.