Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2197
Halla balla

Jeg stikker til Ecuador om noen dager, og lurer på hvordan det er med snus der nede.

Noen som vet hvor mye det er lov å ta med, og om det er lov å erklære det som er over grensen? Og hva blir evt. konsekvensen hvis jeg velger å prøve å snike meg forbi tollen?

snakkes
Du kan kjøpe med deg så mye du vil på utreise i tax-free. Skal ikke være noe å problem å ha med snus dit.
Som han ovenfor sier, er det ingen grense når du skal ut av landet. Berre husk å ikkje ta for mykje, for kjem du tilbake med noke, vil det gå på kvota
Dere tar feil begge to... http://www.heinemann-dutyfree.com/os.../kvote_utland/

Har selv brent meg på det ved å ha med for mye alkohol til Montenegro, resulterte i bot på 120euro.

Tipper det er lov å ta med snus inn i Ecuador, men pass på mengdene
Sist endret av Hobby; 8. januar 2015 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Dere tar feil begge to... http://www.heinemann-dutyfree.com/os.../kvote_utland/

Har selv brent meg på det ved å ha med for mye alkohol til Montenegro, resulterte i bot på 120euro.
Vis hele sitatet...
Hmm, rart at ikkje hu i kassa kommenterte det "fjellet" med snus jeg hadde med i kassen da jeg skulle til Spania i sommer Den siden du linket til, jeg finner verken Ecuador eller Sør-Amerika som det ligger i, på listen? Er jo en republikk, så kanskje det ikke er kvote regler?
Sist endret av mo66y; 8. januar 2015 kl. 10:10.
Sitat av mo66y Vis innlegg
Hmm, rart at ikkje hu i kassa kommenterte det "fjellet" med snus jeg hadde med i kassen da jeg skulle til Spania i sommer Den siden du linket til, jeg finner verken Ecuador eller Sør-Amerika som det ligger i, på listen? Er jo en republikk, så kanskje det ikke er kvote regler?
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe 2000 liter sprit på Taxfreen, men du får det fortsatt ikke med inn i Norge med mindre du går på rødt. Det samme gjelder tobakk, du kan kjøpe lastebillass om du vil.

Det er fler land fra Sør-Amerika i lista, men de har ikke lista ALLE land i hele verden
Sitat av Hobby Vis innlegg
Du kan kjøpe 2000 liter sprit på Taxfreen, men du får det fortsatt ikke med inn i Norge med mindre du går på rødt. Det samme gjelder tobakk, du kan kjøpe lastebillass om du vil.

Det er fler land fra Sør-Amerika i lista, men de har ikke lista ALLE land i hele verden
Vis hele sitatet...
Inn i norge er en ting, men spørte ikke trådstarter om hvor mye han kunne ta med UT, som fra dutyfree og til Ecuador?
Jeg har hatt med snus mange steder rundt om, uten at det har bydd på problemer. Du vil antageligvis få spørsmål om hva det er, men ikke noe mer enn det. Sjekk hvor mye tobakk du kan ta med, i f.eks Australia kan man ikke ta med mer enn tilsvarende to pakker sigaretter.
mo66y: Det var bare et eksempel det jeg kom med der, du kan handle hva du vil og hvor mye du vil i Duty Free-sjappene, men det betyr ikke at du kan ta med deg alt hvor du vil.

I linken jeg hadde er det UT av Norge som er tema, akkurat slik trådstarter spør om. Jeg har mange ganger hatt med meg mye mer aquavit til Belgia enn det som står at det er tillatt på lista uten problem, men møter du på den rette fisen i tollen når du kommer til destinasjonen din kan han slå seg vrang. Enkelte land/flyplasser er nok strengere på kontrollen enn andre plasser. Hvordan det er i Ecuador kan jeg dessverre ikke svare på, men det er nok ikke forbudt med snus. Antall gram tobakk du kan ta med deg lovlig må ringe tollvesenet og forhøre deg om, tipper de kan svare på hvor mye du kan ta med. Evt. på flyplassen/Dutyfree-sjappa her i Norge.
Sist endret av Hobby; 8. januar 2015 kl. 11:30.
Var der i november hadde et tårn. Var ingen problemet, reiste over til Galapagos og noen dager i quito ingen problemer på flyplassen inn, ut og innenfor Ecuador