Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 5013
Sitat av *Joachim*
...men hørt at hvis du lar myggen suge til den er ferdig tar den ut spyttet sitt igjen(suger det ut) som gjør at du ikke vill få noe bylle,kløe.
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig et rykte satt ut av myggen selv, slik at sjansene for å gjøre seg ferdig blir større.
Jeg husker min mor for mange år siden kjøpte en liten flaske med et middel til meg, som man smørte over mygg-stigg-stedet og man måtte ikke klø der lengre, eller noen ting.
Beklager, husker ikke hva det heter..
supertruza: Eurax? Det er sånn kløe-stillende.. Funker ikke for alle da, og funker ikke på mine myggstikk, men andre stikke og andre kløer funker den døtsbra på synes jeg. Det er på tube da, og ikke på flaske.

Scha
Jeg har en sånn spray man bare sprayer på. Jeg vet desverre ikke hva den heter, men den funker som faen. Hvis jeg kommer over den kan jeg poste navnet her. Og så vidt jeg vet funker den på alle, ihvertfall ingen som har klaga over at den ikke funker^^ Det er ei sånn lita flaske med "spraytopp"; flaska er kanskje 1cm i diameter og hele driten er kanskje 6-7 cm høy.
Sitat av Dark
Problemet er at myggen allereda har biti mneg på så inn i helv**e mange steder. to stykk på pekefingeren, tre stykk på høyrearmen og noen anddre diverse steder på kroppen.
Vis hele sitatet...
Hahaha! Pingle! Prøv å bo i finnmark du, hadde over 300 myggstikk, bare på ryggen (nei det er ingen overdrivelse), etter å ha rydda litt småskog en dag på hytta, da bør du helst lære deg å la være å klø. I tillegg kommer knottebitt oa, men det klør jo ikke, så da er det bare kos. Tenk heller på hvor sunt det er å få byttet ut litt blod.
Sitat av salvatore
Jeg har en sånn spray man bare sprayer på. Jeg vet desverre ikke hva den heter, men den funker som faen. Hvis jeg kommer over den kan jeg poste navnet her. Og så vidt jeg vet funker den på alle, ihvertfall ingen som har klaga over at den ikke funker^^ Det er ei sånn lita flaske med "spraytopp"; flaska er kanskje 1cm i diameter og hele driten er kanskje 6-7 cm høy.
Vis hele sitatet...

OM du har den er det vel ikke så vilt vanskelig og reise seg opp og hente den fra skapet???


fikk forresten 2 store merker på leggen her om dagen eller natta. aner ikke hvordan jeg fikk det. det er et bittelite hull med blod. likner ikke mygg. er det knott?
Om det er blod synlig er det ikke knott. Da er det mest sannsynlig noe annet, som f.eks. klegg. Kleggbitt hovner også generelt sett mye mer opp enn mygg- og knottstikk (om man ikke er spesielt allergisk mot mygg eller knott da).

Scha: du overdriver, ellers er du veldig allergisk mot knott. Knottstikk er større enn myggstikk, ja, men de er ikke på størrelse med en femmer. Mine er kanskje en 7-8-9mm i diameter, no more. Det praktiske med knottstikk er at de klør mindre, og de hovner ikke opp så mye, de holder seg relativt flate, så det er lettere å unngå å komme borti ting med dem så de begynner å klø. Mens myggstikk oftest ser ut som en "klump," ettersom de hovner opp, er knottstikk skjeldent noe annet enn et kraftig rødt område på huden. Men igjen, alt dette kommer an på om man er allergisk eller ikke.
fikk to bitt nede på foten for en uke siden, ble en fin oppsvulmet ring rundt foten... klødde ikke, men fin hevelse for det om
Har ikke lest alel poster men anbefaler å smøre deg med tigerbalsam. Det funker mot myggestikk og andre hud plager.