Norsk Freakforum

Svar

Trådverktøy
Gammel 18. november 2009, 23:17   #101
Glyserol
Medlem

Registreringsdato: jan 2008
Kvalitetspoeng: 30
Jeg har pakket ut den nyeste versjonen av spotify. Versjon 0.3.22.58364. Tenkte kanskje noen hadde lyst å leke seg med den.

Det er en eller annen bug som gjør at den kræsjer når man prøver å gå inn på en playliste, men ellers skal alt funke. Tenker jeg bare bomma på en import, men gidder ikke å fikse det.

Kunne sikkert kutta ut noen sections og gjort den mindre, men ble litt mas. Alle bildene/skin.xml ligger fra 0x403000 og utover. De er zippet. Kopierer man alt fra den adressen og utover, lagrer til fil og åpner den i PKZip burde det være mulig å reparere filen og så se på innholdet(Bilder osv.) og extracte det.

http://www.mediafire.com/?oomj1zwnmn2
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 20. november 2009, 22:43   #102
coldice
Medlem

Registreringsdato: okt 2009
Kvalitetspoeng: 1
Skjønner ikke helt 100% Glyserol.
Det er jo en exe fil man pakker ut? :S

PS:
Kjøre Windows XP
Gammel 20. november 2009, 23:18   #103
Hager
Medlem

Registreringsdato: nov 2009
Ja

Sitat: Originalt skrevet av omgz0r Vis innlegg
Jeg lasta nettopp ned og prøvde filen. Men den fungerte ikke,
og ja, jeg bruker mac.
Er det kommet en nyere versjon som gjør at den ikke fungerer som den skal?
Jepp.

Den versjonen har fjernet auto-updateren.

Dessverre da så vil den ikke spille av, fordi du ikke har nyeste versjon. Last ned gratisversjonen så lenge. Poster premium når jeg har link til den.
Gammel 22. november 2009, 03:32   #104
Glyserol
Medlem

Sitat: Originalt skrevet av coldice Vis innlegg
Skjønner ikke helt 100% Glyserol.
Det er jo en exe fil man pakker ut? :S

PS:
Kjøre Windows XP
Den var ment for folk som driver med reverse engineering av Spotify. Spotify er pakket med ett program som heter Themida. Jeg pakket den ut og exe-filen i rar filen er tilnærmet filen Spotify har etter kompilering.

Det var med tanke på folk som har drevet med cracking slik at folk kan leke seg med å gjøre den fri for reklame.
Gammel 26. november 2009, 14:13   #105
Bizcrack
Medlem

Registreringsdato: okt 2009
Ja har sett litt på dette. Jeg lurer på, er det forskjellig mellom free og premium servers?
eller er det auth bygget inn i server som streamer da ut reklame .. vist det finnes free og premium servers burde det gå ann å endre host fila og få premium server.
Gammel 4. desember 2009, 08:28   #106
OPTiCO
Medlem

Registreringsdato: jan 2006
Finnes det fortsatt noen som jobber med dette? Begynte såvidt å krangle litt med themida for noen dager siden, og har fått ut en dump som fungerer. Men nå står jeg helt fast. Bare jeg i det hele tatt endrer på noe av koden, så avsluttes programmet etter noen sekunder(10-15s). Skjønner at programmet sjekker seg selv via checksum el., men sliter med å spore dette i en debugger. Noen som har noe å bidra med?
Gammel 5. desember 2009, 03:24   #107
Glyserol
Medlem

Sitat: Originalt skrevet av OPTiCO Vis innlegg
Finnes det fortsatt noen som jobber med dette? Begynte såvidt å krangle litt med themida for noen dager siden, og har fått ut en dump som fungerer. Men nå står jeg helt fast. Bare jeg i det hele tatt endrer på noe av koden, så avsluttes programmet etter noen sekunder(10-15s). Skjønner at programmet sjekker seg selv via checksum el., men sliter med å spore dette i en debugger. Noen som har noe å bidra med?
Høres rart ut. I min dump har jeg ikke noen problemer med å skrive om koden. Kan det hende at du rett og slett ikke har dumpet den riktig eller ikke fikset på eventuelle API calls? Prøv å sett memory breakpoint på en kode som vil kræsje når du forandrer på den. Da vil du ende opp på funksjonen/funksjonene som regner ut checksummen/-ene(Noe themida gjør).
Gammel 5. desember 2009, 20:01   #108
OPTiCO
Medlem

Registreringsdato: jan 2006
Sitat: Originalt skrevet av Glyserol Vis innlegg
Høres rart ut. I min dump har jeg ikke noen problemer med å skrive om koden. Kan det hende at du rett og slett ikke har dumpet den riktig eller ikke fikset på eventuelle API calls? Prøv å sett memory breakpoint på en kode som vil kræsje når du forandrer på den. Da vil du ende opp på funksjonen/funksjonene som regner ut checksummen/-ene(Noe themida gjør).
Jeg har faktisk testet med dumpen du lastet opp også, med akkurat samme resultat. Skal se mer på problemet nå.
Gammel 5. desember 2009, 20:39   #109
Glyserol
Medlem

Sitat: Originalt skrevet av OPTiCO Vis innlegg
Jeg har faktisk testet med dumpen du lastet opp også, med akkurat samme resultat. Skal se mer på problemet nå.
Hmm. Får ta en nærmere titt på dumpen min.
Gammel 5. desember 2009, 21:43   #110
r0bin
Medlem

Registreringsdato: jul 2009
Sted: Møkkaby'n
Kvalitetspoeng: 34
Vet ikke om noen har skrivd det før her, men du slipper reklame vis du bytter sang rett før sangen du hører på er ferdig. Kanskje et lite program som hopper til neste sang 1 sec før den er ferdig?
Gammel 5. desember 2009, 21:46   #111
Ozma
me-eð bló-ðnaaaasiiiiir

Ozma's Avatar

Registreringsdato: feb 2003
Sted: Sky Garden
Kvalitetspoeng: 418
Tror ikke du slipper reklame hvis du hopper til neste...

Men du slipper alltid reklame om du har hørt på sangen i under 30 sekunder (tror jeg)

Deilig elektronisk musikk
- How can you tell that someone uses an Apple product? - They'll tell you.
Gammel 5. desember 2009, 22:50   #112
Triforce
Medlem

Triforce's Avatar

Registreringsdato: mar 2009
Sted: sans? .............. næsh
Kvalitetspoeng: 4
Derfor jeg aldri får reklame når jeg leiter etter nytt.

hva med to spotify vinduer og ett prog elns som hører reklamen (eller "stillheten") og starter den sangen du skulle hørt på den andre spotify kontoen.
Sist endret av Triforce; 5. desember 2009 kl. 22:50.
Gammel 6. desember 2009, 12:21   #113
zeltyj
Medlem

Registreringsdato: aug 2009
Kvalitetspoeng: 9
Sitat: Originalt skrevet av Triforce Vis innlegg
Derfor jeg aldri får reklame når jeg leiter etter nytt.

hva med to spotify vinduer og ett prog elns som hører reklamen (eller "stillheten") og starter den sangen du skulle hørt på den andre spotify kontoen.
Det går ikke, Spotify vil ha enerett på filene den bruker, og setter derfor opp en mutex. Det går selvfølgelig an å fjerne mutexen, men da blir nok Spotify rimelig forvirret når en annen kopi skriver til filene.

Sitat: Originalt skrevet av Glyserol
Hmm. Får ta en nærmere titt på dumpen min.
Det ser ut som det er en filsjekk til som bare starter etter at du har logget inn. Prøv å forandre på noe i koden, sett en breakpoint på MessageBox, og logg inn. Da stopper den med en feilmelding (som trigger breakpointet). Hvis du da går bakover i stack trace, så ser det ut som koden ligger utenfor selve Spotify's område, så det er vel noe utpakking på gang...

Hvis vi er heldige, så er det bare en sjekk av koden og ikke noe tilleggsutpakking. Hvis ikke...

Burde det ikke være mulig å finne selve sjekk-koden ved å sette en read breakpoint på det området man forandret for å få sjekkinga til å klage? Det går sikkert veldig tregt pg.a måten Olly gjør dette på, men skulle fungere.

Sitat: Originalt skrevet av r0bin
Vet ikke om noen har skrivd det før her, men du slipper reklame vis du bytter sang rett før sangen du hører på er ferdig. Kanskje et lite program som hopper til neste sang 1 sec før den er ferdig?
Problemet med det er at du må bruke PrintWindow, som klusser noe veldig til hvordan Spotify blir tegnet. Det finnes triks for å komme rundt det (ved å bruke RedrawWindow), men å lage macros til å velge ny sang (en for radio, en for playlist, en for top list...) tar tid og kode.

En enkel måte å gjøre dette på er muligens: bruk en Virtual Audio Cable løsning sånn at du kan mute uten at Spotify klager. Ta så og sjekk tittelen på Spotify (siden denne inneholder navnet på sangen som spilles). Hvis navnet matcher en reklameliste, mute! Ta vekk mute når navnet forandres til en sang som ikke er reklame. Du må vente på at reklamen blir ferdig, men det blir helt stille mens den pågår.
Gammel 6. desember 2009, 12:27   #114
Triforce
Medlem

Triforce's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av zeltyj Vis innlegg
Det går ikke, Spotify vil ha enerett på filene den bruker, og setter derfor opp en mutex. Det går selvfølgelig an å fjerne mutexen, men da blir nok Spotify rimelig forvirret når en annen kopi skriver til filene.

Jeg tenkte to forskjellige spotifys og kontoer.

Mener du at begge spotifiene vil skrive til samme sted?
Sist endret av Triforce; 6. desember 2009 kl. 12:27.
Gammel 6. desember 2009, 13:31   #115
zeltyj
Medlem

Jeg tenkte to forskjellige spotifys og kontoer.

Mener du at begge spotifiene vil skrive til samme sted?
Jepp, Spotify skriver til Programfiler\Spotify uansett hvilken bruker du er pålogget som. Derfor mutexen, slik at du ikke kan starte opp to kopier som da skriver til den samme fila.

Du kunne evt. bruke VMWare eller noe lignende for den ene kopien, men da må du også lage et nettverksprogram som synkroniserer de to programmene - som sender over en melding når reklamen er på hos den ene, og samme med den andre.
Gammel 6. desember 2009, 13:49   #116
sky_king
Medlem

Registreringsdato: nov 2008
Sted: Bærum
Kvalitetspoeng: 63
Jepp, Spotify skriver til Programfiler\Spotify uansett hvilken bruker du er pålogget som. Derfor mutexen, slik at du ikke kan starte opp to kopier som da skriver til den samme fila.

Du kunne evt. bruke VMWare eller noe lignende for den ene kopien, men da må du også lage et nettverksprogram som synkroniserer de to programmene - som sender over en melding når reklamen er på hos den ene, og samme med den andre.
Hvor skriver den hvis han bruker standalone versjonen av Spotify?
Gammel 6. desember 2009, 16:36   #117
Hegepuppemasør
Medlem

Registreringsdato: nov 2006
Sted: Redtube
Kvalitetspoeng: 26
http://douglasstridsberg.com/blog/en...thout-premium/

Nichotin: "Jeg mistet såpa en gang jeg satt i varetekt. Bøyde meg ned, og ingenting skjedde. Viftet til og med litt med rumpa, men neida."
Gammel 6. desember 2009, 16:55   #118
Triforce
Medlem

Triforce's Avatar

.
Antar noen har prøvd å endre hvor spotify skriver til.
Gammel 7. desember 2009, 20:52   #119
zeltyj
Medlem

Antar noen har prøvd å endre hvor spotify skriver til.
For å gjøre det, må du fikse på Spotifys kode. Men hvis du kan det uten at Themida klager, hvorfor ikke bare fjerne reklamen direkte?

Sitat: Originalt skrevet av Hegepuppemasør
http://douglasstridsberg.com/blog/entries/how-to-remove-spotify-ads-without-premium/
Joda, det fungerer... sort of. For det første må du alltid ha en oppdatert proxy, og du får likevel inn "Hi, this is Jonathan from Spotify" reklamene, fordi de blir sendt uavhengig av hvilket land du kobler på fra.

Hvis du vil prøve, kan du finne en liste over gratis/åpne proxy IPer her: http://www.samair.ru/proxy/

Sitat: Originalt skrevet av sky_king
Hvor skriver den hvis han bruker standalone versjonen av Spotify?
Hva mener du med standalone? Så vidt jeg vet finnes det bare en type Spotify for Windows: den som du kan hente fra Spotifys sider (den skriver til Programfiler\Spotify).
Gammel 8. desember 2009, 21:16   #120
aksiom
Medlem

Registreringsdato: sep 2009
Kvalitetspoeng: 2
Som alle vet så kan du ikke mute PC'en når reklamen har begynt å spille av, men hvis du muter før reklamen begynner, så vil reklamen avspilles mens PC'en er mutet.

Da er det vel bare å programmere noe som muter PC'en rett før sangen er ferdig, så sjekker den om det neste som spilles av er reklame eller en sang.
Svar

Sosiale bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte)

Trådverktøy

Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 13:56.