Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2038
Hei. Jeg er en gutt som har bodd på mange forskjellige plasser igjennom oppveksten min. Da jeg var rundt 14 års alderen flyttet jeg til min fars hus.

Som mormoren min og farfaren min hadde bygd selv.

Min far jobbet ofte natt-skift, dermed var jeg alene alle disse kveldene
og jeg hørte ofte små lyder som ja det er vanskelig og si egentlig, det eneste jeg kan si er at det var ikke normalt.

Men en kveld satt jeg helt alene i huset på sofaen i 2 etasje og så på tv.

Det var et ganske stort hus 2 etasjer en kjeller med noen rom og over-etasjen med noen rom. Men til poenget da jeg satte helt alene i sofaen og så på tv, hørte jeg pluttselig masse stemmer, og jeg er ikke craz jeg er 100% sikker på at det var det jeg hørte det var sånn hvisking, og i tillegg til det så hørte jeg noe slags milde tromme slag lyder. Å dy faen hvor redd jeg ble. Alt blodet i hele kroppen poppet rett oppi hodet mitt.

Jeg turte selvfølgelig ikke og dra ned i kjelleren for og se.

Jeg lurer på hva det kan være? Det var en veldig ubehagelig opplevelse.
Walt fra Lost?
Det kan fint ha vært fantasien din. Duppet av i noen sekunder mens fantasien gjorde sitt.
Selv om underbevisstheten din prøver å innbille deg om at dette var noe overnaturlig, så var det ikke det. Alle lydene du hørte var normale lyder. Menneskeheten har eksistert i millioner av år og ingen har ennå klart å framstille sikre bevis på at det finner spøkelser. Slapp av. Sannsynligvis var det en radio.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Selv om underbevisstheten din prøver å innbille deg om at dette var noe overnaturlig
Vis hele sitatet...
Det er jo i tilfelle bevisstheten hans som prøver
å innbille han om at det er noe overnaturlig.
kansje det var weedsmogen som kom luskende..
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Som mormoren min og farfaren min hadde bygd selv.
Vis hele sitatet...
Lydene var sikkert ett resultat av hjerneskade grunnet MASSIV innavl!
eller et lite arr på hjernevevet som begynte/begynner å gjøre seg gjeldende? Neida, siden du røyker weed så kan det umulig ha utløst noen som helst form for psykisk lidelse vel. og du er 100% sikker på at du ikke er crazy?
Er alltid mye lyder i et hus, men ta med deg slipejernet\steikepanna ned neste gang og sjekk.
husker en forklaring på "beekmans world" om at treet i huset krymper ved lavere temperaturer om natten. noe som er med å avgi uforklarlige lyder som hjernen mistolker, eller gir merkelapp spøkelse eller andre ting..

http://www.imdb.com/title/tt0106367/usercomments beekman
Sist endret av RESpekt; 22. april 2011 kl. 08:51.
Det alle sier er løgn. Spøkelser og ånder har inntatt huset og vil ta deg med til et stort land av døde. Neida, det er nok bare fantasi. Det er også vanlig å høre stemmer og lyder etter en lang dag med for eksempel mye musikk, snakking og slikt, for da går hjernen gjennom alt den har opplevd.
Som regel skyldes dette at folk er redd for noe, i ditt tilfelle spøkelser. Man blir så redd for noe at underbevistheten lurer deg till å tro at det skjer.
Mormor og farfar? Du mener vel mormor og morfar?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
eller et lite arr på hjernevevet som begynte/begynner å gjøre seg gjeldende? Neida, siden du røyker weed så kan det umulig ha utløst noen som helst form for psykisk lidelse vel. og du er 100% sikker på at du ikke er crazy?
Vis hele sitatet...
Jeg sverger jeg er ikke crazy.
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Men til poenget da jeg satte helt alene i sofaen og så på tv, hørte jeg pluttselig masse stemmer, og jeg er ikke craz jeg er 100% sikker på at det var det jeg hørte det var sånn hvisking, og i tillegg til det så hørte jeg noe slags milde tromme slag lyder. Å dy faen hvor redd jeg ble. Alt blodet i hele kroppen poppet rett oppi hodet mitt.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd samme greiene selv for flere år siden:

Den første gangen hadde jeg en bærbar kassettspiller med radiofunksjon og denne begynte plutselig å gjengi den samme lyden som var på TV-en.

De andre gangene var det nesten som om jeg kunne høre hvisking og mumling som du beskriver.
Jeg kunne høre det når jeg satt på rommet mitt uten noe bakgrunnstøy.
Det hørtes ut som om man legger en radio under masse lyddempende materiale, feks. en dyne for så å prøve å høre etter på hva som blir sagt.

Jeg leste et eller annet om radiobølger og slikt kan bli fanget opp i elektriske apparater med mottakere og at dette i sin tur kan narre folk til å tro at det foregår overnaturlige ting.

I mitt tilfelle virker det ihvertfall som en logisk forklaring ettersom jeg hadde den kassettspilleren i nærheten i tillegg til at jeg hadde en TV med en relativt stor antenne på rommet.
Og ikke langt fra huset hvor jeg bodde stod det en stor TV/radiomast.
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Mormor og farfar? Du mener vel mormor og morfar?
Vis hele sitatet...
Noen sier Bestefar, noen Morfar, noen Farfar. Alle sier det forkskjellig?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av UB3R Vis innlegg
Noen sier Bestefar, noen Morfar, noen Farfar. Alle sier det forkskjellig?
Vis hele sitatet...
Morfar = mors far
Farfar = fars far
Bestefar = for begge tror jeg.
Sitat av echuz Vis innlegg
Morfar = mors far
Farfar = fars far
Bestefar = for begge tror jeg.
Vis hele sitatet...
Man pleier å velge mellom om det blir farfaren eller morfaren som skal kalles bestefar, ut i fra forholdet... F.eks. farfaren bor 200 mil unna, og møter ham sjeldent, mens morfaren bor 2 minutter unna, og er hos ham hele tiden. Da er det morfaren som er bestefar....
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Du bruker både weed og amfetamin, der har du årsaken. Pluss litt fantasi.
14 år gammel og på weed og amfetamin? Normalt sett, ville det vært veldig tidlig...
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Du bruker både weed og amfetamin, der har du årsaken. Pluss litt fantasi.
Vis hele sitatet...
Dette skjedde før jeg begynte med noe narkotiske stoffer, så det er nok ikke det som er årsaken

Sitat av Ancoil Vis innlegg
14 år gammel og på weed og amfetamin? Normalt sett, ville det vært veldig tidlig...
Vis hele sitatet...
Den episoden jeg snakket om da jeg satt i sofaen og så på tv og var 14 år er mange år siden. jeg er 19 år nå. Da jeg var 14 hadde jeg aldrig sett noe narkotiske stoffer.
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Dette skjedde før jeg begynte med noe narkotiske stoffer, så det er nok ikke det som er årsaken



Den episoden jeg snakket om da jeg satt i sofaen og så på tv og var 14 år er mange år siden. jeg er 19 år nå. Da jeg var 14 hadde jeg aldrig sett noe narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...

Ja, var det jeg tenkte, men virket ikke som om andre hadde lest teksten så veldig nøye.