Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1590
Dette er da en brukerguide virker det som. Virker som at en person rett og slett skriver om hvordan ditt og datt. Og jeg har lenge øsnker meg å selge digitale biler på nett, da jeg har en bekjent som gjør det. Men hvordan, det vet jeg ikke. Å siden jeg er sjenert og kjenner ikke personen godt, tørr jeg ikke spørre hvordan hun gjør det.

Så da lurer jeg på, vet dere av noen selskaper som distrubierer mine bilder? Er det noe der ute som er gratis å "sign up" på? Fant dette, som tjenpengeronline.com anbefalte: My Camera Biz (side wwww.mycamerabiz.com)

Er dette pålitelig? Jeg ønsker IKKE å gå på enda en smell med å betale for noe jeg er usikker på. Lært av den feilen! Om noen vet noe, eller vet om noen andre selskaper blir jeg veldig glad.
DeviantArt er vel et sted å begynne?
Sist endret av Zarbon; 6. november 2011 kl. 02:02.
Høres fishy ut, ikke at jeg har noen erfaring med slike sider. men fishy, særlig om du må betale for å få betalt for bildene dine.

Prøv noe lokalt, print ut bildene, sett de i ramme og prøv å få til en avtale med en eller annen butikk som driver med brukt og antik. Selge på nett er aldri sikkert. IRL er best. evt prøv Finn.no eller noe.
Seems legit

Skjønner ikke helt hvem som kjøper bildene, men lurer på om det kan være reklame som betaler for det hele?

Virkelig, bruker 1500 personer penger på å kjøpe et bilde de enkelt kan ta av seg selv? som F4aceless sier så er det noe fishy her :/
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
DeviantArt er vel et sted å begynne?
Vis hele sitatet...
Takk, har aldri hørt om den siden før. Men det virker som at dette er på en måte det jeg leter etter, men ikke helt. Om du skjønner. Jeg kunne tenkt meg en side der de kjøper når de laster ned, uten at jeg må ramme inn, printe ut og sende bildet i seg selv. Har du noe peiling på om det finnes noe slikt? For jeg klarer ikke helt å stole på slike "bli rik over natten" greier. Har bare lyst til å åpne et galleri som kanskje selger et bilde om dagen eller noe. Ikke noe store ambisjoner, bare smått for moro mest.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Takk, har aldri hørt om den siden før. Men det virker som at dette er på en måte det jeg leter etter, men ikke helt. Om du skjønner. Jeg kunne tenkt meg en side der de kjøper når de laster ned, uten at jeg må ramme inn, printe ut og sende bildet i seg selv. Har du noe peiling på om det finnes noe slikt? For jeg klarer ikke helt å stole på slike "bli rik over natten" greier. Har bare lyst til å åpne et galleri som kanskje selger et bilde om dagen eller noe. Ikke noe store ambisjoner, bare smått for moro mest.
Vis hele sitatet...
Deviantart er veldig bra, som du ser i signaturen min så har jeg det selv.

Det du må huske på er at du kommer ikke til å selge noe særlig på Deviantart.
jeg har lagt ut snart 300 bilder av forskjellige slag, mye er kunst og div bilder jeg har laget fra bunnen av, er også en del fotografier. har ikke lagt ut noe særlig som "prints" fordi det ikke får særlig mye interesse og at jeg ikke har hørt om at folk tjener godt på det.

Som sagt, prøv heller lokalt, det er et mye mindre marked med mer villige kunder, i tillegg får de ta og føle på produktet om de ikke bare skal se på det.
samt at du kansje får oppdrag som bryllup/komf-fotograf eller festfotograf.

angående vennen som driver med dette, spør selv om du er sjenert. ta på det bussinessmaska og spør direkte. folk som gjør det bra i noe elsker å forklare om noen spør iblandt. (altså ikke de ekstremt populære som får spørsmål hele tida, de har ikke tid til slikt som regel)
Sist endret av F4celess; 6. november 2011 kl. 02:20.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Vell... Du skjønner, til meg blir dette en vanskelig stilling. Du skjønner, jeg har lidd av sterk angst i flere år. Jeg har endelig kommet meg såpass at jeg kan gå utenom døren her uten å freake, men har enda ikke kommet meg såpass at jeg klarer å se flere mennesker på en gang. En person om gangen er ok. I korte perioder. Derfor ønsker jeg så gjerne å kunne tjene penger på noen måte på nettet. Jeg prøver å selge kreativiteten min, men de er ikke så successfull..

Det er veldig vanskelig å oppfylle drømmene sine når man er mentalt syk pga fortid. Men en dag er jeg frisk, og frem til den dagen, ønsker jeg gjerne å ha noe penger i boken jeg kan rutte med for å belønne meg selv med å komme meg ut av huset. Om det kan forståes. Derfor har jeg lett lenge etter en måte å kunne tjene litt ekstra penger i hjemmet på, uten å måtte gå utendørs. Skjønner?
hva med en kontaktperson du stoler på og ikke freaker ut over som kan hjelpe deg? litt deling av profitt må man seff regne med.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
hva med en kontaktperson du stoler på og ikke freaker ut over som kan hjelpe deg? litt deling av profitt må man seff regne med.
Vis hele sitatet...
Vell, jeg har vært ... isolert ... over lengre tid, så nesten alle mine gamle venner har desverre gitt meg opp. Så det er lite med det og. Vanskelig situasjon. Men slik er det! En dag er jeg frisk og har kontakter igjen, men å komme meg dit tar tid.
For å si det enkelt, så har du to valg. Det ene er å huke tak i et tonn av kontakter som vil kjøpe alle rettigheter til det du har laget, eller som vil bruke bildene dine i magasiner, som annonser og på nett og medie generelt. Det andre valget er at du er sinnsykt flink i det du driver med, og publiserer det på blogger, flickr, deviantart og andre sosiale medier, som gjør at du vil få oppmerksomhet. Er du flink nok blir du uansett lagt merke til om du publiserer det for andre. Alt som har med kunst å gjøre, enten det er musikk, fotografi, grafisk design og film, må du enten ha kontakter eller være sinnsyk dyktig.

Ellers er jeg lei meg på dine vegne at du har hatt det vondt og har angst. Du kan jo prøve å sende porteføljer til medier som magasiner, aviser og slike ting via e-post. Da får du kanskje en frilans stilling om du er flink nok, og jeg tviler på at du trenger å møte noen face-to-face.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Vell, jeg har vært ... isolert ... over lengre tid, så nesten alle mine gamle venner har desverre gitt meg opp. Så det er lite med det og. Vanskelig situasjon. Men slik er det! En dag er jeg frisk og har kontakter igjen, men å komme meg dit tar tid.
Vis hele sitatet...
Hva med samboeren din da? Han kan da fungere på samme måte som denne støttekontakten?

Sitat av mabe140 Vis innlegg
Spiller på Xbox 360. Jeg og samboeren spiller alltid sammen.
Vis hele sitatet...
Mycamerabiz.com er nok stort sett lureri. Du får helt sikkert linker til alle de største microstocksidene, noe som ikke er vanskelig å finne selv i det hele tatt.

Microstock er en fin plass å begynne om du ønsker å selge bildene dine. Du får kanskje ikke betalt mer en ~8,- for hvert salg, men om du klarer å bygge opp en fin portofolie er det ikke umulig å ha et par salg om dagen. Laster du hele portofolien din opp på de 5 største microstocksidene kan det bli et par kroner hver dag. Men, det er ikke bare bare. Bildene du dine må være helt perfekte teknisk, og ikke minst noe som folk vil kjøpe. Du er ikke garantert salg.

Men uten å prøve tjener du jo i alle fall ingenting. Kan jo være verdt et forsøk
Sist endret av Kjeee; 6. november 2011 kl. 10:19. Grunn: skrivefeil
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Ellers er jeg lei meg på dine vegne at du har hatt det vondt og har angst. Du kan jo prøve å sende porteføljer til medier som magasiner, aviser og slike ting via e-post. Da får du kanskje en frilans stilling om du er flink nok, og jeg tviler på at du trenger å møte noen face-to-face.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan jeg jo alltids prøve meg på. Jeg er jo smått (da mener jeg SMÅTT) kjent for kunsten min. Det jeg maler selv. Så kan jo hende jeg har 0.1% sjangse. Og slik sjangse liker jeg og hondtere. Jeg bare trenger litt ekstra penger uten å måtte.. Vell. som nevt lengre opp. Ta større skritt. Jeg er bare helt blakk, og jeg vil bare ikke bli husløs. Trenger å tjene noe form for penger.

Hva med samboeren din da? Han kan da fungere på samme måte som denne støttekontakten?
Vis hele sitatet...
Joda, forloveden min kunne sikkert gjort det. Men det er en grense for hvor mye man klarer å gjøre for en annen person. Jeg har dårlige nokk selvfølelser fordi at han alltid må gå på butikken for meg, og alt egentlig utenfor huset. Vil nødig spørre han om mer.

Mycamerabiz.com er nok stort sett lureri. Du får helt sikkert linker til alle de største microstocksidene, noe som ikke er vanskelig å finne selv i det hele tatt.

Microstock er en fin plass å begynne om du ønsker å selge bildene dine. Du får kanskje ikke betalt mer en ~8,- for hvert salg, men om du klarer å bygge opp en fin portofolie er det ikke umulig å ha et par salg om dagen. Laster du hele portofolien din opp på de 5 største microstocksidene kan det bli et par kroner hver dag. Men, det er ikke bare bare. Bildene du dine må være helt perfekte teknisk, og ikke minst noe som folk vil kjøpe. Du er ikke garantert salg.

Men uten å prøve tjener du jo i alle fall ingenting. Kan jo være verdt et forsøk
Vis hele sitatet...
Om jeg klarer å tjene ~8,- pr dag, er det faktisk talt ~8,- mere enn det jeg har. Og tjener jeg det pr dag, så får jeg litt mer mat i huset i hvertfall. Er virkelig på randen til å bli hjemløs, så NOE må skje.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Om jeg klarer å tjene ~8,- pr dag, er det faktisk talt ~8,- mere enn det jeg har. Og tjener jeg det pr dag, så får jeg litt mer mat i huset i hvertfall. Er virkelig på randen til å bli hjemløs, så NOE må skje.
Vis hele sitatet...
Anbefaler boken "Å bekjempe sosial angst og sjenanse" av Gillian Buttler.
Om du bor i Trondheim-område, og ikke har råd til denne selv, kan du gjerne låne den av meg. Du finner den sikkert på biblioteker også, eller om du har råd, bestill den på nett.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Anbefaler boken "Å bekjempe sosial angst og sjenanse" av Gillian Buttler.
Om du bor i Trondheim-område, og ikke har råd til denne selv, kan du gjerne låne den av meg. Du finner den sikkert på biblioteker også, eller om du har råd, bestill den på nett.
Vis hele sitatet...
Jeg er en trønder, ja. Men 36 mil unna trondheim. Mine to eldre søstre bor der da. Hadde vært veldig fint, for på øya her jeg bor er det ikke mye hjelp å få desverre.

Anbefaler boken "Å bekjempe sosial angst og sjenanse" av Gillian Buttler.
Om du bor i Trondheim-område, og ikke har råd til denne selv, kan du gjerne låne den av meg. Du finner den sikkert på biblioteker også, eller om du har råd, bestill den på nett.
Vis hele sitatet...
Jeg er en trønder, ja. Men 36 mil unna trondheim. Mine to eldre søstre bor der da. Hadde vært veldig fint, for på øya her jeg bor er det ikke mye hjelp å få desverre.