Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 940
Var ute på sykkeltur for noen uker siden da det var en fantastisk solnedgang. Hadde desverre ikke med meg kameraet på sykkelturen men tok bildet med en iPhone 4. Synes selv bildet ikke ble så dårlig (kanskje fordi jeg ikke er så flink med fotografering) men ønsker kritikk på bildet Bildet er ikke redigert i noen form for program
Sist endret av rAgIfOlO; 13. oktober 2011 kl. 23:36.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Kunne vært et bedre bilde om det ikke var så ovedrevent sollys som på en gang treffer linsa.
Sist endret av Kusetjuv; 13. oktober 2011 kl. 23:37.
Hadde vært bedre om sola var rund, syns det tar bort fokus litt når den er slik som nå.
Bildet er tatt i Øvre Vang ikke langt unna Hamar.

Veit sola ødelegger en del for bilde, men klarte ikke å få bilde på en annen måte... Skyndte meg hjem for å hente kameraet (bor ca 100m unna) men da jeg kom tilbake igjen var sola allerede borte
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Bildet er tatt i Øvre Vang ikke langt unna Hamar.

Veit sola ødelegger en del for bilde, men klarte ikke å få bilde på en annen måte... Skyndte meg hjem for å hente kameraet (bor ca 100m unna) men da jeg kom tilbake igjen var sola allerede borte
Vis hele sitatet...
hvis du vet sola ødelegger for bilder, og bildet du legger ut er av en solnedgang...
...
...
...?
Sola ødelegger bildet helt. Du har kuttet bildet i to midt på - altså skillet mellom himmel og jord. Tenk på det gylne snitt. Er bildet skeivt, eller er det bare jeg som enser en liten skeivhet? Forgrunnen i bildet er alt for mørk og forsvinner bort. Det lille en ser i forgrunnen er bare vei og gress uten noe mer - ikke spennende med andre ord. Du burde heller tatt med 1/3 gress og resten himmel. Det er tross alt skyene som lager fine farger i solnedgangen, og gjør bildet bra. Ikke mørkt gress.
offtopic: åkeren rett ovenfor lunda?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
offtopic: åkeren rett ovenfor lunda?
Vis hele sitatet...
Nedenfor Opsahl :P
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Nedenfor Opsahl :P
Vis hele sitatet...
da er det ikke rart du ikke rakk tilbake før sola forsvant
Okei, greit. Bildet er rett og slett helt "fucked up"! Sier meg enig i det dere sier. Har egentlig null peiling på fotografi, og driver derfor og prøver meg frem Skal bruke kritikken og ta nye bilder når vinteren kommer

EDIT: Med et nesten nytt kompaktkamera istedenfor et usselig, lite, dårlig iPhone kamera
Sist endret av rAgIfOlO; 14. oktober 2011 kl. 01:04.