Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3052
Heisann og hoppsann!
Synes det var rart at ingen hadde laget en liten diskusjonstråd om denne allerede så da får jeg bare ta på meg ansvaret og gjøre det jeg !

Hva tenker dere om mobilen? Forhventninger/skuffelser?

Personlig stusser jeg litt på 5 megapixler kamera, men vi vet da alle at det ikke er det eneste som teller !

Hva tenker dere om ICS(Ice Cream Sandwich), kommende versjon av android 4,0? Hvilke forventninger har dere til dette?

Her synes jeg det var litt lite nyheter og interessante, men det blir fortsatt gøy å høre mer om dette !

Linker jeg synes er interessante(her må dere veldig gjerne komme med fler):
Amobil skriver om Mobilen.
Her skriver Amobil om ICS.
Hele lanseringen skriftlig på engadget.com
jeg syns både mobilen og operativsystemet ser bra ut. eneste jeg syns kunne vært bedre med utseende på telefonen er at det området over skjermen (der hvor front cam sitter) kunne vært litt mindre. da kunne de fått en større skjerm med samme høyde. syns også cpuen kunne vært 1.5 ghz, slik som S2 LTE. ellers ser den veldig pen ut, med avrundet topp og bunn, med svak bøy på skjermen.

blir morsomt å se hvordan ICS er på tablets, ser ut til å fungere utmerket på mobil-størrelse.

håper også android kommer til pc en gang i fremtiden.

btw, noen som vet hva de tre gullkoblingene på siden av mobilen er? http://bit.ly/oE4SjK
Sist endret av Ferner-Jensen; 19. oktober 2011 kl. 14:36.
Noen som vet når man kan bestille den? :P
Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
Noen som vet når man kan bestille den? :P
Vis hele sitatet...
begynnelsen av november
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg så pressekonferansen på YT. Jeg bøyer meg i støvet!

For første gang er stock android faktisk pent
Telefonen ser også nydelig ut. Stor skjerm som nesten går helt ut til kantene

5mper høy nok oppløsning for vanlige fotografier. Det viktigste er jo at bildeprossesseringsbrikken er god, og at den kan få fine bilder under dårlige lysforhold, og at den gjengir fargene riktig

CPU er jeg enig i. Men hvis du føler du trenger mer kraft, er det bare å roote telefonen, og overklokke den
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
CPU er jeg enig i. Men hvis du føler du trenger mer kraft, er det bare å roote telefonen, og overklokke den
Vis hele sitatet...
da mister du vell garantien?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
btw, noen som vet hva de tre gullkoblingene på siden av mobilen er? http://bit.ly/oE4SjK
Vis hele sitatet...
Stor sjanse for at det er hull til høytalerne. Lekker telefon anyways. Har ikke planer om å bytte ut min X10 enda så jeg håper at Android 4.0 blir bra på den og

Så videoen nå og den er jo SEXY. Seriøst! Stock ROM er så sykt smooth! Den der fikk jeg lyst på med engang!
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
begynnelsen av november
Vis hele sitatet...
Hva er sjangsen for å få tak i den før den blir utsolgt da ? :P Må man sitte klar med muligheten til å forhåndsbestille på sekundet når den først kommer for salg?

Btw, dere må VELDIG gjerne linke til de videoene dere snakker om, for jeg finner de ikke :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Stor sjanse for at det er hull til høytalerne. Lekker telefon anyways. Har ikke planer om å bytte ut min X10 enda så jeg håper at Android 4.0 blir bra på den og

Så videoen nå og den er jo SEXY. Seriøst! Stock ROM er så sykt smooth! Den der fikk jeg lyst på med engang!
Vis hele sitatet...
Ligner veldig på ladesystemet som skulle komme på de nye pre-telefonene fra HP\Palm.

Mao en magnetkontakt, men kan hende jeg tar feil.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ligner veldig på ladesystemet som skulle komme på de nye pre-telefonene fra HP\Palm.

Mao en magnetkontakt, men kan hende jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Ja, de har jo snakket om muligheten til å lade enhetene ved å legge dem oppå en plate/bord etc.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ja, de har jo snakket om muligheten til å lade enhetene ved å legge dem oppå en plate/bord etc.
Vis hele sitatet...
Dette har jo Palm\HP hatt på Prè2, det fungerer faktisk ganske bra (jeg har en slik nå men bytter til S2 denne uken) og er ypperlig når man har vakt og må ta telefonen på ett sekund på natten i mørket.
ser bra ut! endelig blir android fint fra første øyeblikk! blir HTC like fantastisk blir det kanskje android neste gang?

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette har jo Palm\HP hatt på Prè2, det fungerer faktisk ganske bra (jeg har en slik nå men bytter til S2 denne uken) og er ypperlig når man har vakt og må ta telefonen på ett sekund på natten i mørket.
Vis hele sitatet...
kan jeg spørre for moro skyld hva du jobber med?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
ser bra ut! endelig blir android fint fra første øyeblikk! blir HTC like fantastisk blir det kanskje android neste gang?



kan jeg spørre for moro skyld hva du jobber med?
Vis hele sitatet...
Jeg jobber med det meste, SAN\NAS\Unix\Windows\Linux\Blades\ISS\Nettverk\Highend\HPC\S trøm\Kjøling.

Hva jeg jobber innenfor ? IT.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ligner veldig på ladesystemet som skulle komme på de nye pre-telefonene fra HP\Palm.

Mao en magnetkontakt, men kan hende jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Hadde vært veldig tøft, men du tror ikke de ville fortalt om det i dag da ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av minimono95 Vis innlegg
Hadde vært veldig tøft, men du tror ikke de ville fortalt om det i dag da ?
Vis hele sitatet...
Kanskje.

Sånn ser Preversjonen ut iallefall :

http://static7.businessinsider.com/i...corner-too.jpg

http://cdn-store.precentral.net/stor...large/8508.jpg

http://cdn.pocketnow.com/html/portal...view/img13.jpg
Litt skuffa over prosessoren, men ellers fornøyd. ICS ser jo konge ut Gleder meg sykt, skal bestilles med en gang !
Blikke no problem å overklokke prosessoren sånt at den kommeroppi 1.5 ghz tipper jeg iogmed at jeg kjører 1.5Ghz htc hd2

Men satan deilig svær skjerm og oppløsning det blir da !
Ser lovende ut, skal nok skaffe meg denne.
Og 5 megapixler er mer enn nok til vanlig bruk, det er andre ting som spiller en større rolle når det gjelder bildekvaliteten.
Fant ingen informasjon om prisklassen, men jeg forventer meg 4-5000. Hva tror dere?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
da mister du vell garantien?
Vis hele sitatet...
bare å legge in stock hvis du må levere den
Ble nesten litt skjelven jeg...
Hva tror dere, hvilken vil bli best? :/
Holder selv egentlig en knapp på Nexus, men jeg vet ikke helt hvorfor...
Motorolaen var hvertfall sexy
Sitat av Vitex Vis innlegg
Motorolaen var hvertfall sexy
Vis hele sitatet...
Sexy? Synes den for det meste var veldig rotete jeg, masse farger og former og bare surr
Nei, jeg føler Nexusen ikke er noe iforhold til det beistet her: http://www.amobil.no/artikler/video_...xy_note/101620
▼ ... over en måned senere ... ▼
Liten tilbakemelding:
Bestilte min fra england på torsdag, fikk den på fredag. Så jeg har kost meg stort med den siden da. Jeg hadde trodd at den skulle være litt bedre enn S2'en jeg hadde, men den overrasker, og jeg vil si at den er ganske mye bedre. Kjører smoothere, raskere og ICS er fantastisk, det har selvfølgelig noen små bugs men de antar jeg forsvinner rimelig kjapt
Egentlig så er det eneste jeg stusser på, kameraet. Jeg hadde ikke forventet at det skulle være fantastisk, og det er det slettes ikke. Det kan ikke måle seg med S2.
Men ser man bort ifra kameraet må jeg si at jeg er storfornøyd, skjermen er FANTASTISK!
Anbefales
Sitat av minimono95 Vis innlegg
Liten tilbakemelding:
Bestilte min fra england på torsdag, fikk den på fredag. Så jeg har kost meg stort med den siden da. Jeg hadde trodd at den skulle være litt bedre enn S2'en jeg hadde, men den overrasker, og jeg vil si at den er ganske mye bedre. Kjører smoothere, raskere og ICS er fantastisk, det har selvfølgelig noen små bugs men de antar jeg forsvinner rimelig kjapt
Egentlig så er det eneste jeg stusser på, kameraet. Jeg hadde ikke forventet at det skulle være fantastisk, og det er det slettes ikke. Det kan ikke måle seg med S2.
Men ser man bort ifra kameraet må jeg si at jeg er storfornøyd, skjermen er FANTASTISK!
Anbefales
Vis hele sitatet...
Høres bra ut ! Bestilte min på komplett for noen dager siden, og nå ser jeg at de bekrefter 12 desember som dato der Gleder med !

Forresten har du hatt noen problemer med størrelsen eller ligger den fint i hånda ?
Sitat av VampireMoney Vis innlegg
Høres bra ut ! Bestilte min på komplett for noen dager siden, og nå ser jeg at de bekrefter 12 desember som dato der Gleder med !

Forresten har du hatt noen problemer med størrelsen eller ligger den fint i hånda ?
Vis hele sitatet...
Jeg har definitivt ingen problemer med størrelsen, den passer meg perfekt.

Har forresten nettop rootet den og, så det er jo ikke noe problem
Når GSII får ICS tror jeg den blir en bedre telefon kontra Galaxy Nexus, ikke det at jeg ikke liker Nexus, men jeg tror GSII er bedre ^^. Ikke har jeg førstehåndserfaring med noen av dem fordi jeg fortsatt har min X10i og har tenkt å beholde den til de har fått ASUS Padfone på markedet
Har nå hatt Nexusen min i ett døgn, og er hittil knallfornøyd! Skjermen er utrolig god, alt flyter meget bra, god respons på skjermen. Kameraet har jeg ikke fått testet noe særlig enda, men det er ikke så viktig for meg at det er kjempebra, bare det duger.

Jeg synes også at telefonen ligger godt i hånda.
Fikk min i dag, lekt med den i hele kveld Super telefon, rask og bra. Digg med stor skjerm ! Ice cream sandwich ser også veldig pent ut
Søkte litt på nett og fant ut at folk opplever at den blir ganske varm. Flere som opplever det? Ble litt nervøs der jeg satt og kjente på den.
Den ble litt varm etter at jeg hadde brukt den sammenhengende i 2 timer eller noe, men ikke noe spesielt i forhold til andre smarttelefoner jeg har hatt.
Sitat av minimono95 Vis innlegg
Ble nesten litt skjelven jeg...
Hva tror dere, hvilken vil bli best? :/
Holder selv egentlig en knapp på Nexus, men jeg vet ikke helt hvorfor...
Vis hele sitatet...
Skjelven?

Den har dårligere skjerm, og kjører 2.3.5.
Men den scorer jo høyt på andre ting, men føler OS og skjermen gir produktet sjel.
Har tenkt litt på denne selv, men jeg ble litt satt ut da jeg leste om batteritiden på den. LTE er vel og bra det, men at den faktisk bruker mer batteri enn en billader klarer å levere er jo sånn passe skremmende. Er det noen med førstehånds erfaring som kan si noe om akkurat dette?