Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3717
I de siste årene har forbruket mitt av internettet økt noe skremmende mye. Jeg bruker internett til lese nyheter(VG), laste ned filmer, laste ned musikk, spille spill, og bestille diverse.

Men hva drev vi på med før vi fikk internett og lap top på rommet? Selv pleide jeg spille ps2, se på tv og.. ja. Men når jeg spiller nå er jeg avhengig av internett, eller så må jeg skaffe meg nye spill.

Selv når jeg er på skolen er jeg avhengig av internett,for å kunne fullføre oppgaver. Og hvor mange bransjer nå til dags er uavhengige av internett?

Er også innom facebook ganske ofte, og det er der all plalegging og informasjon dukker opp. Selvfølgelig kan vi bare taste inn nummeret til kompisen, men det er så mye lettere å bare send en mail på face.

Så det jeg egentlig lurer på er. Hva gjorde dere før internett ble til?
Vel, når jeg var født så fantes internett, men jeg brukte det ikke. Jeg spilte på Nintendo64 og var ute i sola og lekte.. Får frysninger av tanken
Er det noe å gjøre på uten internett? o.O
Sitat av maxphone Vis innlegg
Pokemon kort
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at alle var ferdig med det etter 3 klasse.
Spilte super nintendo
Jeg vet det høres utrolig ut, men før i tiden, så gikk faktisk folk UT av huset og lekte! I know! Crazy!
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Internettavhengighet er et ord av de sjeldne, men tilbake i gamledager da modemet og timespris fortsatt var i reelt var det faktisk ganske problematisk å være avhengig av internett. Med en gang ADSL kom forsvant hele problematikken med kostnadene og folk satt mer på nett enn noen gang før. Internett er fortsatt noe man sysler med på fritiden, men det har også blitt et nyttig verktøy av dimensjoner for samfunnet. Internett er så annerledes enn alt annet vi har hatt, så det eneste sammenlikningsgrunnlaget vi har er internett sjøl.

Jeg begynte for alvor med PC da jeg var tretten år gammel. Før den tida ringte jeg kanskje til venner før jeg besøkte dem, men som regel tok jeg en sykkeltur for å sjekke om de var hjemme. Nå om dagen er det nesten frekt å møte opp hos noen overraskende. Jeg synes å erindre at jeg var mer punktlig, avtaler kunne ikke forandres uten videre. Det gikk mye i sykling, spillkonsoll og generell leking. Kjedsomheten var også annerledes, men jeg kan ikke helt huske hva jeg gjorde da, nå ville jeg bare surfa på nettet for å drepe den.
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Jeg regner med at alle var ferdig med det etter 3 klasse.
Vis hele sitatet...
Nei...langt ifra....helt opp til syvende klasse faktisk..
Jeg brukte lang tid på å stjele brosjan sitt Playboy-blad for å få 5 minutter med pupp, for en del år siden.

Edit: dette skjedde jevnlig, nå ligger alt av porr på en server o_O
Sist endret av ZELDUR; 4. januar 2011 kl. 18:11.
Jeg spilte super nintendo, friggin unbelievable!
Nå har jeg ikke nok tolmodighet til å spille black ops engang, skjønner ikke hvordan jeg klarte super mario
jeg brukte penger på filmer og musikk , hadde mye mer forbruk på mobil og generelt hengte jeg med flere venner, nå er jeg viggo
Nintendo 64 spillte jeg en god del. Lekte ute i gatene (når jeg sier lekte, mener jeg : ringte på og stakk av. velta søppeldunker og kasta snøball) Noe man fort blir for gammel for. Så forresten masse VHS filmer i dens glanstider
Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg vet det høres utrolig ut, men før i tiden, så gikk faktisk folk UT av huset og lekte! I know! Crazy!
Vis hele sitatet...
Bruh, wanna se my care face?
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Bruh, wanna se my care face?
Vis hele sitatet...
Han svarer da på spørsmålet ditt, så slutt å være så jævlig frekk.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Han svarer da på spørsmålet ditt, så slutt å være så jævlig frekk.
Vis hele sitatet...
Jeg var faen meg ikke frekk. Det er han som kommenterer med en spydig og ironisk tone. Jeg bare svarte med samme mynt
fysisk aktivitet er ordet du leter etter. Man har jogging, vektløfting, friluftsliv, båt, snowboard, ski, bortover ski, svømming, kappgang, bare gå seg en tur, kjøre en tur, sykle seg en tur, skateboard, rulleskøyter, in line, vanlige skøyter, fotball, basketball, aerobics, kampsport,

Også har jeg et par andre forlslag: ta seg en ekstrajobb, prøve å finne opp noe, finne seg en dame, fikse noe som ikke fungerer, rydde, vaske, handle mat, hjelpe gamle damer over veien, kriminalitet, spill et instrument, lær deg noe nytt, kjøpe teite kostymer å ha rollespill i skogen?, lage mat, lage bomber, lage meth, røyke sigg, begynne å drikke.

noen som har tenkt på noen av disse greiene?
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Jeg var faen meg ikke frekk. Det er han som kommenterer med en spydig og ironisk tone. Jeg bare svarte med samme mynt
Vis hele sitatet...
syns nu det han sa ikke var frekt, var jo bare mere litt fakta det han sa da
Før internett kom?

jo det skal jeg si deg. Jeg var ute vær dag og lekte med kompiser. Lagde hytter i skogen, lekte cowboy og indianere, sykklet til kompiser, spillte fotball på løkka, flaske tuten peker på med jentene, sukklet cross i hagen til naboen, spilte på C64 , hang utrolig mye med kompiser og jenter.

Nå frykter alle det å være ute. For min del, så går det mye i KM, styrkeløft og Paintball.

Savner å være ute med kompisene min. Noen ganger ønsker jeg (nesten) at internett ikke fantes.
Sitat av Kain Vis innlegg
syns nu det han sa ikke var frekt, var jo bare mere litt fakta det han sa da
Vis hele sitatet...
Jeg var/er også ute å lekte, sparka fotball, drev på med guttestreker osv. Men jeg mener ikke at all fritiden min er blitt slukt opp av internettet. Men når jeg er inne, så går det veldig mye i det. Og når han da kommer med en spydig og belærende tone reagerer jeg. hehe
Før internett? Gameboy-"LAN" i campingvogna til kompisen, de første pokemon-spillene er og blir best
Var vel den første på bygda med Gameboy Advance, importert fra Singapore
Sist endret av Landlubber; 4. januar 2011 kl. 19:54.
hva jeg gjorde før internettet kom? jo, det har ikke alltid vært greit. Men jeg var veldig ofte ute og lekte, spilte veldig mye fotball, ps2 osv. MEN, når det regnet osv, fristet det lite å gå ut, da var jeg ofte hjemme og kjedet meg, og livet kunne ikke vært kjedeligere når jeg tenker på det nå.. Nå hjalp det ikke så mye å bare kjøpe nytt ps2 spill osv, da økonomien til mamma ikke var på sitt beste den tiden. Det skal også nevnes at vi hadde bare 1 tv, så med andre ord så ble jeg sittende i sofaen og så på det som mamma så, absolutt ikke noe å gjøre i de regnfylte dagene.. det hjalp heller ikke så mye å gå til venner da de hadde mye av det samme. Det gøyeste jeg kanskje kunne gjøre var å runne gamle spill på nytt, leke med leker osv. Vi hadde ikke bredbånd, så det var sjeldent jeg var inne på nettet.

det som er litt grusomt å tenke på, er at mange folk har det slik idag. Det er ikke alle som har god økonomi til internett osv. Skipt :/

det også var viktig
Sist endret av resetmod91; 4. januar 2011 kl. 19:58.
Det blir litt rart å si at man spilte PS2 før internett ble oppfunnet. Ut i fra wikipedia, så kom Intenett tidlig på 80-tallet. World Wide Web kom i 1991. Microsoft integrerte en nettleser i 1995.

Playstation 2 kom i 2000...
Før Internett kom satt jeg i skogen og trodde det var kult å røyke på gressstrå
Jeg for min del lurer på hva de som var VOKSNE før internett kom gjorde. Ikke hva folk her gjorde når de var 9 år... hehe
Sitat av capaa Vis innlegg
Jeg for min del lurer på hva de som var VOKSNE før internett kom gjorde. Ikke hva folk her gjorde når de var 9 år... hehe
Vis hele sitatet...
Faren min satt å mekka moped, smugrøykte litt hasj og var egentlig ganske badass/drittunge når han var yngre. Kom i russedress, fyllesjuk og med blått øye da jeg ble født. Søtt ikke sant?

Idag er han en teknofrelst freak med universitetsutdannelse, god jobb, hus og unger. Playstation 3 stod rigget opp i stua før den ble lagt ut til salgs her i Norge og tven er på størrelse med middels stor by sitt kinolerett.
Alt av filmer og serier ligger ute på hjemmeserveren deres slik at ungene kan se på hva dem vil, når dem vil med å trykke litt på en fjernkontroll rettet mot en boks under tven.
Sist endret av Bombasa; 8. januar 2011 kl. 22:17.
Vel... jeg var vel egentlig som alle andre barn. Spilte Playstation 2 (Call of Duty og Medal of Honor seriene var SÅÅÅÅ mye bedre på Ps2 enn alt som er i dag.. ja, inkludert black ops), også videre.. spilte fotball, var med venner, osv. Og det er ganske riktig det noen sa litt bak, at man ringte som oftest før man besøkte noen, ellers så tok man sykkelturen dit. Men nå så er det nesten frekt å komme uten å si ifra. Merkelig hvordan ting forandrer seg med tiden.
Sist endret av Tfan; 8. januar 2011 kl. 22:34.
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
hva jeg gjorde før internettet kom? jo, det har ikke alltid vært greit. Men jeg var veldig ofte ute og lekte, spilte veldig mye fotball, ps2 osv. MEN, når det regnet osv, fristet det lite å gå ut, da var jeg ofte hjemme og kjedet meg, og livet kunne ikke vært kjedeligere når jeg tenker på det nå.. Nå hjalp det ikke så mye å bare kjøpe nytt ps2 spill osv, da økonomien til mamma ikke var på sitt beste den tiden. Det skal også nevnes at vi hadde bare 1 tv, så med andre ord så ble jeg sittende i sofaen og så på det som mamma så, absolutt ikke noe å gjøre i de regnfylte dagene.. det hjalp heller ikke så mye å gå til venner da de hadde mye av det samme. Det gøyeste jeg kanskje kunne gjøre var å runne gamle spill på nytt, leke med leker osv. Vi hadde ikke bredbånd, så det var sjeldent jeg var inne på nettet.

det som er litt grusomt å tenke på, er at mange folk har det slik idag. Det er ikke alle som har god økonomi til internett osv. Skipt :/

det også var viktig
Vis hele sitatet...
Jeg mente før vi tok til bruk internett. Jeg brukte ikke så mye internett før i starten av 9 klasse :-)
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Faren min satt å mekka moped, smugrøykte litt hasj og var egentlig ganske badass/drittunge når han var yngre. Kom i russedress, fyllesjuk og med blått øye da jeg ble født. Søtt ikke sant?

Idag er han en teknofrelst freak med universitetsutdannelse, god jobb, hus og unger. Playstation 3 stod rigget opp i stua før den ble lagt ut til salgs her i Norge og tven er på størrelse med middels stor by sitt kinolerett.
Alt av filmer og serier ligger ute på hjemmeserveren deres slik at ungene kan se på hva dem vil, når dem vil med å trykke litt på en fjernkontroll rettet mot en boks under tven.
Vis hele sitatet...
Søtt indeed.
Må si at jeg ikke heeelt forstår hvorfor du fortalte den siste delen der? For å få fram at 'ungene' slipper å bruke fantasien til å aktivisere seg selv eller noe annet?
Jeg fikk internett, via modem, (8kr pr time ca kostet det å bruke!!) sommeren 2000. (ca en mnd før jeg fylte 16) Før det hadde jeg brukt mesteparten av fritida mi på å spille Playstation. (eneren!) Spillene det gikk mest i var Medal of honor, Driver, Gran Turismo, Resident Evil 2 og diverse demo cd'er fra Offisielt Norsk Playstation Magazine... Ellers kjørte jeg bittelitt moped, og skrudde masse. Når jeg en sjelden gang var på internett var det mIRC som var det store, og der traff jeg dama som jeg i dag er gift med!
Sist endret av MB300Diesel; 8. januar 2011 kl. 23:00.
Ser det er mange her som også game'a ps2 før internett slukte livet vårt.
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Ser det er mange her som også game'a ps2 før internett slukte livet vårt.
Vis hele sitatet...
spillte N64 jeg, fikk ikke PS2 før etter internett ble brukbart raskt.

Husker når man hadde timepris og måtte ringe opp for å komme på internett.
når jeg endelig fikk lasta inn Ostepopspillet på 123spill så kobla jeg av nettet og spillte leeeeeenge.
Før the internets slukte opp liv mitt slukte playstation opp livet, og før det glodde jeg bare på tvn og før det igjen glodde jeg bare i veggen.
Før vi fikk skikkelig internett var jeg mye ute og så var jeg hele tiden hos enn venn som hadde N64 og spilte Mario, Zelda eller Banjo-Kazooie. Helt sykt så digg det var, kunne sitte i timer helt til vi ikke fikk lov til og være inne mer.
Nå går dagene vekk på internett..
Spilte Pog. Hvorfor stoppa folk egentlig med det? Hvis noen er gira på ei real Pog-turnering så si gjerne ifra!
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Jeg regner med at alle var ferdig med det etter 3 klasse.
Vis hele sitatet...
Da jeg var ung spilte alle kidsa pokemonkort,da jeg var kid spilte vi pog og quake.
Sitat av capaa Vis innlegg
Søtt indeed.
Må si at jeg ikke heeelt forstår hvorfor du fortalte den siste delen der? For å få fram at 'ungene' slipper å bruke fantasien til å aktivisere seg selv eller noe annet?
Vis hele sitatet...
Langt ifra. De leker mer ute enn jeg gjorde på deres alder. Det er liksom til frokost og på kvelden de egentlig ser på en eller annen form for skjerm. Resten av tiden så er de ute med naboungene.
Krig i skauen, skater, sykler osv.
Sist endret av Bombasa; 9. januar 2011 kl. 10:36.
Ahhh... Den gode gamle tida når vi satt i ett skogkratt og spilte gameboy med en pose sneiper fra trauet til mor!
Sist endret av Hydroide; 9. januar 2011 kl. 11:13.
Det er skummelt hvor mye data og internett tar opp tid. Du "mååå" ha det for å få med deg de siste oppdateringene på face, for å prate med vennene dine, for å spille, you name it. Uten internett kjeder jeg meg og blir gal. Hva er det å gjøre uten internett? Jeg har lenge tenkt at jeg må roe ned på databruken min før jeg blir en asosial liten ting. Kino, bowling, bare å sitte i en sofa og daffe med noen andre, brettspill! er jo bare få eksempler på hva man kan gjøre uten internett. Jeg har faktisk funnet ut at det er mye mer gøy enn å bare sitte på ræva hele dagen.

Men back to topic, før jeg begynte å bruke internett lekte jeg med barbie, stod på rollerblades, trente, og bare fant på mye dritt med vennene mine. Sånn sett savner jeg litt å være mindre.
Før internett kom til ble tiden ofte brukt til å være sammen med familien. Husker enda flotte stunder med onkelen min, når vi dro opp på fjellet og fisket hele kvelden.
Sitat av Dæng Vis innlegg
Før internett kom?

jo det skal jeg si deg. Jeg var ute vær dag og lekte med kompiser. Lagde hytter i skogen, lekte cowboy og indianere, sykklet til kompiser, spillte fotball på løkka, flaske tuten peker på med jentene, sukklet cross i hagen til naboen, spilte på C64 , hang utrolig mye med kompiser og jenter.

Nå frykter alle det å være ute. For min del, så går det mye i KM, styrkeløft og Paintball.

Savner å være ute med kompisene min. Noen ganger ønsker jeg (nesten) at internett ikke fantes.
Vis hele sitatet...
Jeg er 20 år, og lagde hytte i skogen i sommer Var skikkelig gøy!
Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg vet det høres utrolig ut, men før i tiden, så gikk faktisk folk UT av huset og lekte! I know! Crazy!
Vis hele sitatet...
Wtf, picz or didn't happen.
We got machetes!
Sitat av natas Vis innlegg
Spilte Pog. Hvorfor stoppa folk egentlig med det? Hvis noen er gira på ei real Pog-turnering så si gjerne ifra!
Vis hele sitatet...
Yeah Husker godt Pog!! Det var rått
Folk sier at det er så ille at folk sitter for mye foran nett.

Men hva gjør alle voksne om kveldene? Jo de sitter foran tv'en og blir mata med propaganda, reklame som suger balle og blir hjernevaska.

Internett er hundre ganger bedre for da må man ihvertfall bruke hjernen *litt* selv. Tilogmed spill er bedre enn å se tv.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Tilogmed spill er bedre enn å se tv.
Vis hele sitatet...
Spørs da litt på hva man ser på, og hva man spiller.
Før jeg hadde tilgang til nettet, pleide jeg å:

- Rote rundt i huset til besteforeldrene mine på jakt etter skatter. De var noen skikkelige samlere, så det var alltid mye spennende å finne.
- Testet absorberingsevnen til ulike bind, servietter ol.
- Lagte heis med hyssing og pappesker for bamsene mine.
- Noen ganger farga jeg håret mitt rødt med sprayfarge.
- Lagte "togskinner" med brun teip på kjøkkengulvet.
Sist endret av Flatulence; 10. januar 2011 kl. 01:14.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Yeah Husker godt Pog!! Det var rått
Vis hele sitatet...
husker pog var populært i tredjeklasse.spilte det senest i sjuende, mest fordi en kamerat fant igjen samlinga si i ett skap.jeg fikk noen bare for å ha noen å starte med og endte med å vinne hele samlinga hans.talentet forlot meg visst aldri! selv om jeg går i niende nå og snart fyller femten hadde det vært artig å spille igjen
Dette er meg et år tilbake i tid :

Faen, bli med ut da ! omg, hvorfor sitter du bare forraan pc'en hele dan og loner ?

Nå :

PAPPA GI FAEN, jeg sitter oppe hele natta på pc'en hvis jeg vil -.-

Det er rett og slett ikke noe og gjøre mere uten
Husker jeg dro hjem til kompisen min hver jævla dag. Enten var vi bare ute, eller så gama vi ps2

gode tider uten internett og da
Hvem er vel ikke avhengig av internett?