Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2036
Føler dette er filmåret jeg har gledet meg til i mange år da de siste årene egentlig har vært litt skuffende.

Jeg startet årets første kinofilm med Sherlock Holmes. Kule effekter, men en film man glemmer fort. På tirsdagen så jeg Mission Impossible: Ghost Protocol og den imponerte til de grader. Helt klart den beste i serien og man er oppslukt fra start til slutt. Anbefales!!


Så disse er filmene jeg har store forventninger til og jeg håper mange av dem innfrir!!:

The Dark Knight Rises (Christopher Nolan avslutter den episke Batman-serien med denne. MÅ BLI BRA)
The Amazing Spider-Man (Spider-Man blir rebootet og skal visst være mer tro mot den originale serien...Spennende!)
Star Wars Episode I 3-D (Star Wars i 3-D, yeah!)
American Pie:Reunion (Gamle gjengen fra den originale er samlet sammen igjen. Kan bli like morsom.)
The Avengers (Alright, masse superhelter!! )
The Dictator (Kanskje den blir like underholdende som Borat?)
Men In Black III (They¨re back in black!)
Frankenweenie (Tim Burton...no need to say more)
Skyfall (Agent 007 er tilbake. Forhåpentligvis mer tro mot serien enn Quantum of Solace)

Og sist, men ikke minst.....THE HOBBIT. Så ja, det er mye å glede seg til!


Noen formeninger? Noen av disse som dere tror kommer til å bli dårlig? Noen andre kule filmer jeg har glemt av? DEL!!
The Dark Knight Rises definitvt, men hadde egentlig håpet på at The Riddler skulle være fienden og ikke Bane.

Amazing Spiderman siden spiderman var yndligshelten min, og tipper The Lizzard kommer til og bli awesome skulle bare ønske de kunne brukt Carnage i en av filmene snart siden imo er han galest.

The Hobbit ofc

Resident Evil Retribution

Underworld Awakening

Promotheus tror dette blir en av årets filmer.

Wrath of the titans

og den nye Taken filmen.
Men in Black mistenker jeg blir et krampeverk.
The Hobbit blir sannsynligvis legendarisk
Spiderman gleder jeg meg vilt til!

Taken syntes jeg var så elendig at jeg fikk litt vondt inni meg.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Men in Black mistenker jeg blir et krampeverk.
The Hobbit blir sannsynligvis legendarisk
Spiderman gleder jeg meg vilt til!

Taken syntes jeg var så elendig at jeg fikk litt vondt inni meg.
Vis hele sitatet...
hahaha. Taken er jo en av de fetere filmer jeg har sett. Hva syntes du var så dårlig med den? Bør være en god grunn..
Forresten, noen som har hørt noe om The Dirt? Første jeg hørte var at den skulle bli film i 2009. Deretter ble det satt release til 2011, så til 2012 og nå er, ifølge IMDb, release satt til 2013. Er hele greia bare tull? Blir det ikke film av den i det hele tatt?
2012 ser ut til å bli et knallår!

Her er min liste:
Dark Knight Rises
The Hobbit
Prometheus
World War Z
Django Unchained
Total Recall
The Avengers
The Bourne Legacy
Safe
The Cabin In The Woods
The Woman in Black
Wrath of the titans
Man on a ledge
Red Lights


Kunne holdt på til jeg døde.. Ser ut til å bli et farlig bra år for filminteresserte
Jarand
Sist endret av Jardoss; 3. februar 2012 kl. 10:39.
Sitat av Amundo Vis innlegg
hahaha. Taken er jo en av de fetere filmer jeg har sett. Hva syntes du var så dårlig med den? Bør være en god grunn..
Vis hele sitatet...
Jeg likte heller ikke Taken noe spesielt. Liam Neeson er ikke favoritt-skuespilleren min, og hele filmen synes jeg var så typisk "Hollywood action flick". Sier ikke at det er en dårlig film, er bare ikke min type film.

EDIT: For å slenge meg på tråden så gleder jeg meg mest til The Hobbit. Har ikke fulgt så godt med på filmindustrien i år så jeg har ikke så mange andre filmer å nevne.
Sist endret av Oscarius; 3. februar 2012 kl. 11:22.
Må også nevne The Expendables 2! Med Schwarzenegger, Bruce Willis, Sylvester Stallone, Chuck Norris, Van Damme, Jet Li, Jason Statham og Lundgren. Det må jo bli bra! Ellers gleder jeg meg til The Dark Knight Rises og The Dictator
Dark Knight Rises
Amazing Spider-Man
Hunger Games
The Divide
Resident Evil: Retribution
God Bless America
The Dictator
The Bourne Legacy
Scary Movie 5
Sist endret av Quix; 3. februar 2012 kl. 11:38.
Ser generelt lite filmer så er ikke så oppdatert på hva som kommer i år og ikke så opptatt av det heller, men det er en film som virkelig har fanget min interesse.

Iron Sky
Sitat av Amundo Vis innlegg
hahaha. Taken er jo en av de fetere filmer jeg har sett. Hva syntes du var så dårlig med den? Bør være en god grunn..
Vis hele sitatet...
SPOILERALERT til filmen Taken

- ex-cia agent, eller liknende, har en ekstremt bortsemt drittunge til datter
- Datteren stikker av, aka ber om bråk
- Hovedpersonen skyter, dreper og kjører ihjel en hel drøss med slemme arabere som man aldri hører noen konsekvenser fra. Han bare dreper masse folk for sin egen egoistiske grunn.
- "besteveninnen" som blir kidnappet, dopet ned, voldtatt og så dør blir ikke engang nevnt etter hennes bortgang, som om datteren ikke bryr seg i det hele tatt.

Alt i alt misliker jeg den fordi den handler om en styrtrik drittunge som gjør noe dumt, og faren må ordne opp for henne ved å drepe en hel haug med andre folk.
Det er aldri noen konsekvenser for han som dreper, så lenge han får tilbake den jævla ungen sin.
Jeg sier ikke at man IKKE skal gjøre alt for å garantere sitt eget barns sikkerhet, men makan til makkværk tror jeg aldri jeg har opplevd maken til.
Alt i alt virket hele filmen som et krampetak fra en regissør som har tenkt ut masse kule effekter, og som så trengte en film å bruke det i, og den filmen ble Taken.
Gleder meg stort til Hobbiten. Håper de ikke voldtar denne boka like mye som ble gjort med Ringenes Herre-trilogien..
Sist endret av Kamuflarne; 3. februar 2012 kl. 12:14.
2012 blir fantastisk.
#1 er klart Dark Knight Rises, får bare håpe den lever opp til de høye forventningene som The Dark Knight gjorde med stil.
#2 Safe House. Mest pga Denzel.
#3 Spidey.

Resten er egentlig likegyldig fordi jeg forventer både dårlige og gode filmer.
Men den jeg gleder meg mest til kommer ut i 2013 og heter Man of Steel. Zack Snyder som regissør og story by Christopher Nolan, ser lovende ut
Kom akkurat til å huske Prometheus, en ny film av Ridley Scott, regissøren bak blant annet Alien, Blade Runner og Gladiator. Scott er vel en av de mest annerkjente menneskene innen sci-fi sjangeren. Gleder meg til denne.
Ingen andre som gleder seg primært til J. Edgar og The Iron Lady?
Star Wars Episode I 3-D (Star Wars i 3-D, yeah!)
http://imgs.xkcd.com/comics/phantom_menace.png

Akkurat slik tror jeg det blir når den kommer på kino. Phantom Manace er ikke verdig Star Wars serien i det hele tatt. Gleder meg til remake av 4, 5 og 6
Hei!

Personlig ser jeg frem til den norske filmen Dunderland. Filmen henter visstnok inspirasjon fra faktisk hendelser fra gammelt av, og er spilt inn på plassen hendelsene skulle skjedd. Dunderland/Dunderlandsdalen ligger noen mil nord for Mo i Rana.

Jeg fant en teaser på Dunderlands nettside.

Filmen skulle hatt premiere i januar, men har blitt utsatt til mars.

Jeg gleder meg ekstra siden jeg har bodd noen år i Mo i Rana, samt vært på overnattingstur i nettopp Dunderlandsdalen


Mvh!
Sist endret av saftus; 3. februar 2012 kl. 13:29.
Jeg liker Taken, faktisk for alle grunnene til at du ikke liker taken.
Det er ikke en direkte parodi, men en "larger than life" tilnærming. Den har klemt ut essensen av sjangeren, det er ingen overflødige scener; Alt er konfilkt-konfliktløsning. Mye av grunnen til at det funket er fordi den tok meg såpass på sengen. Om dette blir en tendens blant action/thriller blir det en helt annen sak.
Så jeg gleder meg nok egentlig ikke til Taken 2 eller the Expendables 2.
The Dark knight rises blir definitivt spennende, går det virkelig ann å levere til en så utrolig hype?
Jeg tipper det er en god fillm. Men det er umulig å innfri slik som folk venter.
Django Unchained er nok den filmen jeg ser mest frem til. Django serien er filmer jeg har fullt en stund, og tror Tarantino gjør ett godt tilskudd.
The Hobbit kan man nok regne med.
Ellers syntes jeg filmåret 2012 ser ut som ett ganske middelmådig år; Blockbuster wise.

Både J Edgar, og Iron Lady var greie. Jeg tror det er lenge til jeg ser ett dronning-portrett som imponerer meg mer enn the Queen.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Jeg er enig i at det kommer noen bra filmer i 2012, men å kalle det et skikkelig filmår og trekke frem filmer som The Avengers, The Dictator, en American Pie-film, en gjenutgivelse av Star Wars i 3D og en film laget av Tim Burton bare fordi den er laget av Tim Burton (trenger vel ikke si mer enn Alice i Eventyrland), er vel en liten (stor) overdrivelse.

Utenom dette gleder jeg meg veldig til The Dark Knight Rises og Django Unchained, og litt til de fleste andre som er nevnt (som ikke er de jeg listet opp over).
En film som kommer ut på kino idag, nemlig Chronicle. Den ser helt fantastisk ut. Elsker filmer som viser venner bare gjøre det de pleier og gjøre, le, og komme seg gjennom diverse problemer.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
En film som kommer ut på kino idag, nemlig Chronicle. Den ser helt fantastisk ut. Elsker filmer som viser venner bare gjøre det de pleier og gjøre, le, og komme seg gjennom diverse problemer.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Denne må nesten ses på kino!
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Gleder meg stort til Hobbiten. Håper de ikke voldtar denne boka like mye som ble gjort med Ringenes Herre-trilogien..
Vis hele sitatet...
Voldtar? Forklar gjerne.

Gleder meg aller mest til Hobbiten. Er STOR fan av Tolkiens verk, og har følgt produksjonen fra starten av og før!

Fornyelsen av Spiderman og The Dark Knight Rises ser jeg også fram til.