Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4397
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Av ymse grunner er det vist jævlig kult om dagen å spytte ut diverse dårlige remixer av gamle godlåter.

Personlig rant mitt beger over i dag, da jeg paralysert og skjelvende satt på rommet og overhørte en remix av cc-cowboys, "vill, vakker og våt". Det er muligens det jævligste makkverk jeg har hørt. Howards "glimrende " låter skal heller ikke passere ubemerket, ei heller skrapversjonen av det klassiske kunstverket bolero som ble trøkt ut av en eller annen spissborgelig liksom-dj forrige sommer.

Det eneste unntaket i år så langt er tetris-låta, men så burde da den også ha gode muligheter til å passere da den er rimelig elektronisk av seg fra før.

Finnes det noen saklig og god forklaring på dette enorme bunnfallsslammet innen en fra før av nokså bedriten listepoppgenre her i landet? Klarer ikke folk lenger å lage musikk selv, eller er det møkkafolket i Spritnybears som står bak denne degenereringen?

Hjelp meg her, jeg vil så gjerne forstå (og så kan vi starte en hatside på nettet).
Jeg er helt enig. Dette er forferdelig. Spesielt Replay cd'ene er jo rene voldtekten av låter.
nFF Marshall
morten's Avatar
Remixer er populært for tiden. Populære ting selger. Salg gir penger. Penger gir interesse for å lage mer av samme. Når flere lager det, blir det mer populært. Og så var det om at igjen.
La heller være å høre på alt som heter noe med remix ;P
Det er jo ikke sånn at det spiller remixer ute overalt.
Opprinnelig postet av Thyph
La heller være å høre på alt som heter noe med remix ;P
Det er jo ikke sånn at det spiller remixer ute overalt.
Vis hele sitatet...
Jo det er faktisk sånn at de spilles over alt, eneste mulighet for å slippe å høre dem er å ta hull på begge trommehinnene og det gjør også vondt.
Pluss at for noen er det ganske essensielt å høre hva som foregår rundt dem og da er det veldig dumt å miste hørselen.

Jeg støtter hatkampanjer av dette slaget og er stolt av det.....
Må bare si at jeg absolutt ikke liker låtene til Howard og Christine, men pga. av at overskuddet de får går til veldedige formål har jeg ikke noe imot at de lager remixer av gamle låter...
Remixer er populært for tiden. Populære ting selger. Salg gir penger. Penger gir interesse for å lage mer av samme. Når flere lager det, blir det mer populært. Og så var det om at igjen.
Da man man jo boikotte... Sikkert jævlig mange som er enige

Men det aller verste som jeg har hørt sånt sett, som er utilgivelig, det MÅ være en remix jeg hørte av "Pink Floyd - Another brick in the wall" o m f g z000r!!
"Barna" som sang i refrenget hadde metall-aktige vrengte "kule" stemmer osv... Fy faen for no MØL!!!
Er enig med at 2PM - Tetris er litt fet, men altså, det er et GameBoy spill, det KAN bli fett lissom.. Men altså, av andre sånne sanger, og gamle slagere, reklame-sanger osv som man hører og smiler når man hører, SKAL IKKE remixes!

Død over remixes!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Uff... kunne ikke vært mer enig. Det er så sinnsykt myke crap for tiden. Skulle tro hele landet har fått fjortiss syndrom. Jeg ble helt gæærn av Bompibjørn sangen i fjor sommer, fikk anfall hver gang jeg hørte den. Det værste er at jeg kjenner folk som liker de.

Men jeg skjønner egentlig ikke at enkelte sanger som klatrer opp top 20 listen selger. Jeg kjenner ikke sååå mange som kjøper det. 80% av de jeg kjenner hører på metall.

Stop voldtekt av gamle sanger!
Jeg støtter remix hat kampanjen!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
noen gode forslag til hvordan man kan sette i gang en effektiv hat-kampanje? noe som faktisk merkes? få en kjendis som talsmann og slikt, hehe
er absolutt ikke noe gæærnt med remixer, ofte kan en remix bli fetere enn originalen, men selvsagt er det like stor forskjell på remixer som på all annen musikk; mye søppel, og litt gull.

Det dere kaller "remixer" her, som egentlig bare er tullinger som finner en gammel hitlåt, sampler de beste/største/best kjente delene av den, og kaller den sin egen, eller en remix.

En av gutta som stod bak den fordømte bompisangen sist sommer henger endel på et annet board jeg er med og driver (jada, vi har mobba han nesten til døde, og gir han fremdeles et ballespark titt og ofte når anledningen tilsier det), og han har lagt ut endel annet materiale han har laget der. Tro det eller ei, men han har faktisk laga en skikkelig fet breakbeat-remix av Bertine Zetlitz' - girl like you, og han har absolutt et og annet annet ålreit også, ble tilogmed tatt med i By:Larm, og det er et ganske bra kvalitetsstempel.
remixer er skutt i hodet. liker det ikke. Tenk på de stakkarene som bla. må høre "all along the watchtower" i trance. Når syrehuene ikke engang klarer å hoste opp sin egen tekst så kan de i hvertfall ligge unna andres musikk.
hva faan har en trance-ripoff av "all along the watchtower" med remixer å gjøre? En remix er rett og slett når en artist ber en annen om å lage sin egen versjon av originallåta, eller noen ber om lov til å lage en remix, og kanskje får lov. Et mye brukt ord når noen bare har sampla refrenget eller temaet fra en annen låt, eller bare kopierer den og spiller den med nye instrumenter (som f.ex. all along the watchtower i ostepoputgave) for så å kalle den sin, er RIPOFF, og JA, det er stort sett uten unntak SØPPEL!

Noe annet som er litt komisk, er at nesten nøyaktig det samme har foregått til alle tider, f.ex. når Jimi spilte inn Wild Thing, som opprinnelig ble laget av the Troggs. Men da kalles det jo en coverversjon... så da er det vel greit... selv om det stort sett er nøyaktig det samme som en remix...

Regner med at alle her har sett Blade? Ja? Ok, den låta som spilles helt i begynnelsen, når han fyren har blitt med noe som viser seg å være feil dame på feil party... Riktig? Husker dere også at en låt som brukte NØYAKTIG samme riff ble veldig pop for en sommer eller tre siden? Tror den het "Operation Blade"? Tror dere kanskje det var "Operation Blade" som ble spilt i filmen? Nei, den som ble spilt i filmen heter nemlig "Confusion" (med 80-tallsgruppa New Order), og hvis jeg ikke tar veldig feil, så er det "pump panel remix" (originalen er en skikkelig cheesy 80-tallslåt). Som om ikke det var nok, så har den også (mis)brukt et sample fra Public Enemy ("everybody make some noise").

Grunnen til at alt mulig nå blir referert til som "remix", er bare det at musikkindustrien først la merke til at den daværende trancen (slutten av 90-tallet) hadde hitpotensiale, og vips var vg-lista full av såkalt "trance". Innenfor elektronica-verdenen, var remixer et svært vanlig fenomen, og på enhver 12"er som blir gitt ut, er det gjerne en originalmix, samt et par remixer som er laget av "venner og kjente" av artisten, dvs andre artister mer eller mindre innenfor samme sjanger. Nå og da kunne man også finne spesielt interessante remixer, når en artist innenfor en ganske forskjellig sjanger har laget sin tolkning av en låt, og ofte ble remixene mer populære enn originalen. Selvsagt har de store gutta skjønt at "remix" var et "kuuuuult" ord, og derfor har de bestemt seg for å rævkjøre det også, alt for å tjene spenn.

...forresten... hvis du ser opp til jimi og resten av gutta fra den tida, er det vel noe søkt å disse tullingene som lager dagens topp-20-listepop (som du tydeligvis kaller "trance") ved å kalle dem for syrehuer, med tanke på at jimi dytta i seg mer dop pr dag enn det de fleste av dagens topp 20-"musikere" får i seg i løpet av et år (veit du i det hele tatt hva Purple Haze handler om?) Det samme gjaldt vel også ganske mange andre av de store gutta... så å kalle dagens listepopartister for syrehuer, er vel egentlig ingenting annet enn direkte latterlig...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er enig i at det finnes altfor mange grusomme remixer av noen ellers bra låter.. Det beste eksemplet jeg har nå er den nye remixen av "Light My Fire" (The Doors), sunget av av en eller annen fyr i beste r&b syngestil. Det passer bare ikke!

Kan hende jeg får litt slakt nå, men jeg liker faktisk remixen til No Doubt av låten "It's My Life" (Talk Talk)! Fin , luftig synthpop
Jeg må bare nok en gang få markere min avsky for disse Replay skivene, og spesielt den med norske Grand Prix-bidrag. Noe jævligere enn dette er det umulig å oppdrive, og jeg skulle gjerne skutt idioten som kom med den geniale ideén om å mixe gamle låter med trance-melodier.
Det værste jeg vet er ødeleggelse av gode sanger, uansett om det er coverlåter, remixer eller hva det nå er.

Wycleaf Jean (eller hva han nå heter, han derre "someone pleace call 911.. " fyren) som _ødelegger_ Wish You Where Here av Pink Floyd, det er direkte tragisk og setter god musikk i dårlig lys.
Den verste nå for tiden er vel: Gregorian Choir - Modern hits...
Hører på reklamen at dette er stygt!

Og jeg er lei av at Dj's ødelegger den geniale låten Boney M - Daddy Cool... For mange dårlige remix'er av den.
Er enig med atomet..
Men de der'e replay albumene er noe av det verste jeg har hørt.
Jeg skjønner ikke hvordan de har fått tillatelse til å remixe disse sangene. Men de artistene som blir remixa av replay gjengen er vel under store plateselskap som gjør ALT for litt ekstra penger... (da skjønte jeg det alikevel)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Kudos
Den verste nå for tiden er vel: Gregorian Choir - Modern hits...
Hører på reklamen at dette er stygt!

Og jeg er lei av at Dj's ødelegger den geniale låten Boney M - Daddy Cool... For mange dårlige remix'er av den.
Vis hele sitatet...
DJ'er spiller bare plater, om man lager musikk er man produsent. Lær deg utrykkene før du bruker dem
Jeg kan og bruke de jeg.
Jeg sier at Dj's ødelegger låten og da bruker de jo plater for å mixe sangen.
Opprinnelig postet av Kudos
Jeg kan og bruke de jeg.
Jeg sier at Dj's ødelegger låten og da bruker de jo plater for å mixe sangen.
Vis hele sitatet...
De spiller da ikke plater for å remixe sangen!

edit:
diskjockey m1 (utt -(ds)jåkki; fra eng., av disc 'plate, skive' og jockey) person som presenterer og kommenterer plater på diskotek el. i radio; plateannonsør, plateprater .
Sist endret av kazoo; 18. april 2004 kl. 23:25.
Man kan vel si at endel DJs på en måte "remixer" live. Tar instrumentalen fra en låt og mixer med a capellaen fra en annen. Kalles blend eller mash-up. For det meste blir det elendig, men har DJen litt skills kan det bli bra (f.eks. DJ Z-trip).

En uting nåtildags når det gjelder remixing, bortsett fra de forjævlige trance mixene, er alle versjonene av Jay Z - Black Album. Jeg har mistet tellingen over hvor mange remix plater som er utgitt, og de fleste er elendig.
Opprinnelig postet av Apraksin
noen gode forslag til hvordan man kan sette i gang en effektiv hat-kampanje? noe som faktisk merkes? få en kjendis som talsmann og slikt, hehe
Vis hele sitatet...
Per Inge Torkelsen? Han hater jo alt, så det skulle gå bra. Eller gjengen i Nytt på Nytt? Du må sende dem en mail og spørre(jeg klarer ikke formulere meg på en politisk korrekt måte bra nok til at de bryr seg).
ENDELIG! Eg trodde nesten eg var alene i verden som hatet (dårlige?) remixer (tilgi meg dersom dette ikke er ordet) av gamle sanger. Det går jo faen meg på repeat på radioen! Dersom kreativiteten til å lage noe nytt eller lage noe bra av det gamle er så fraværende så kan eg saktens tilgi musikkindustrien om det er lite nye utgivleser på en god stund, og eg er sikker på at de fleste der ute kan leve uten å høre trance-versjonen av Jul i Skomakergata.

Og hva er det med det der å oppdage plutselig at den nye innspillingen suger så for jævlig at den ikke er salgbar, og da bruker artistene den marginale statusen de har opparbeidet seg for å gi ut sangen under påskuddet av at "det går til en god sak". Eg skal gi dere en god sak: avskraping av trommehinnene mine!
Hvorfor skal eg, som gir til frelsesarmeen hver gang de står på hjørnet, gir alle småpengene eg har på meg til damer med bilder av sine hengte barn i det gudsforlatte hjemlandet sitt; hvorfor skal eg gis dårlig samvittighet for å kalle drittsangene dårlige? "Støtter du ikke den gode saken overskuddet går til? Er du ond?" Faen heller! Hvor skriver eg under, og hvordan donerer eg penger til saken?
Jeg vet ikke om det er nevnt, for jeg gadd ikke lese gjennom alt, men er det noen som har hørt det stygge pop-versjonen av Turboneger's "Fuck The World"...respektløst..
Opprinnelig postet av nso
DJ'er spiller bare plater, om man lager musikk er man produsent. Lær deg utrykkene før du bruker dem
Vis hele sitatet...
Man bør da ikke være produsent for å lage musikk...jeg ser ikke på min kusine som lager sine egne noter på blokkfløyte som noen produsent hvertfall...

peace
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hva med Nirvana's smells like teenspirit? Hørte den på radioen i en remix vers. og det sugde max! Respektløst å covre en ut av '90-tallets mest spillte og populøre låter på den måten
Vet ikke hvor mange Jokke-fans det er her, men Re-Pita har en remix av "To Fulle Menn"...

Herregud som jeg HATER Re-Pita for det...
huff! Jokke er hellig! Skjønner ikke at folk orker å mekke remixer av sanger som var poppis for lenge siden....
slutt å hør på norsk radio, er mitt beste tips. alt søppel kommer derifra.

finner bedre radiokanaler på www.shoutcast.com ffs.

Turbojegend; produsent og komponent vil det si hun er, om så i lett utgave så er det det hun er.

ikke diss alle remixer fordi dere hører så mye søppelremixer på radio, en remix kan være vanvittig bra óg, bare så dere veit det.

faen så trøtt jeg er.
Noen cover-låter kan faktisk bli bedre enn originalen f.eks. "Turboneger - Færra te Mexico"

Hater de som lagde trance-remix-omg-h4xxor versjon av "Alice Cooper - Poison"
Opprinnelig postet av xbyte
Wycleaf Jean (eller hva han nå heter, han derre "someone pleace call 911.. " fyren) som _ødelegger_ Wish You Where Here av Pink Floyd, det er direkte tragisk og setter god musikk i dårlig lys.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Vidde
Remixer er populært for tiden. Populære ting selger. Salg gir penger. Penger gir interesse for å lage mer av samme. Når flere lager det, blir det mer populært. Og så var det om at igjen.
Da man man jo boikotte... Sikkert jævlig mange som er enige

Men det aller verste som jeg har hørt sånt sett, som er utilgivelig, det MÅ være en remix jeg hørte av "Pink Floyd - Another brick in the wall" o m f g z000r!!
"Barna" som sang i refrenget hadde metall-aktige vrengte "kule" stemmer osv... Fy faen for no MØL!!!
Vis hele sitatet...
To horrible eksempler. Det var noen som laga et helsikes dårlig cover av Comfy Numb en gang og... :/
Opprinnelig postet av Torinogut
Hater de som lagde trance-remix-omg-h4xxor versjon av "Alice Cooper - Poison"
Vis hele sitatet...
word.
Mange sanger blir jo faktisk bedre av remixing, f. eks Re: pita!
Hva er vitsen med og ha en sang som er kjempe bra, men det blir bare masse remixer av trance man aldri har hørt før..

Men noen kan være bra, syns jeg da.

Men jeg syns heller de kan lage sine egne sanger, liksom.. ikke "fucke" opp andre's sanger..
Sist endret av supertruza; 11. november 2004 kl. 22:36.
Opprinnelig postet av Tarin
...Det var noen som laga et helsikes dårlig cover av Comfy Numb en gang og... :/
Vis hele sitatet...
Uff ja! Det var de derre.... ehhhhh... Husker ikke hva de heter... men det er det som har den "I'm gonna take your mama out all night" låta--- hørte coveren av CN. kvalmende...
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Uff ja! Det var de derre.... ehhhhh... Husker ikke hva de heter... men det er det som har den "I'm gonna take your mama out all night" låta--- hørte coveren av CN. kvalmende...
Vis hele sitatet...
Scissor Sisters
Uansett, min mening er: Happy Hardcore brenn!
mn den verste av alle er jo *æsj,host,æsj* fucking l8r sin versjon av back in black...*dies*
de må dø og brenne i helvete=)
Opprinnelig postet av Rubiks
Scissor Sisters
Vis hele sitatet...
Det var det ja... vanskelig å huske gitt...
hmmmmm... Janet Jackson sin cover av "Big yellow taxi" er også ganske stink...
Opprinnelig postet av Torinogut
Noen cover-låter kan faktisk bli bedre enn originalen f.eks. "Turboneger - Færra te Mexico"
Vis hele sitatet...
Det skal vel litt til at Turbo gjør ei låt dårligere enn Lynni Trekrem?

Kan noen forklare meg forskjellen på en remix og en coverlåt? Har bare sett "remix" brukt om trance/dance/techno og "coverlåt" om "skikkelig musikk" . Så er en remix en coverlåt, bare i trance/dance/techno verden?
Opprinnelig postet av Trond
Det skal vel litt til at Turbo gjør ei låt dårligere enn Lynni Trekrem?

Kan noen forklare meg forskjellen på en remix og en coverlåt? Har bare sett "remix" brukt om trance/dance/techno og "coverlåt" om "skikkelig musikk" . Så er en remix en coverlåt, bare i trance/dance/techno verden?
Vis hele sitatet...
skal ganske mye til tror jeg ja... jasså...

En remix er når man, ehhh, remixer en låt. En cover er når man spiller inn en låt med et band, eller alene for den sags skyld.
Om du remixer en låt så bruker du visse partier, fucker opp ting med effekter ol. Eksempel?

Jimi Hendrix - All allong the watchtower(Bob Dylan) er en cover. Selv om jeg misstenker at om Jimi Hadde blitt eldre hadde han nok remixa den til en ganske fet fet fet fet låt. Men han er død desverre. eller heldigvis? UANSETT! STEMMER PLAGER ALT ALT ALT

My bloddy valentine - "Mogwai fear satan"(Mogwai) er en remix. Kanskje litt utradisjonell remix, men like fult en remix.

Det du tenker på som remix er vel kanskje mer sånn når folk tar en vokal linje fra en gammel/ny hit, og smeller på litt pølsetrance bass linjer, og lager en takeoff og spiller på slurva eller hva faen de idiotiske dumme dumme dumme menneskene som ikke kan musikk gjør. (slurvespilling er i grunn litt kult når jeg tenker meg om) Jeg liker forøvrig elektonisk musikk, bare ikke PØLSEtrance. dere får finne ut hva det er selv om dere ikke vet det
Er en techno/dance/trance/drit-gruppe som kaller seg Groove Coverage. Lager bare techno-cover og -remixer av andre, bra sanger. SKAMMELIG!
DJ Sammy (techno-dronning) lager også mange remixer, og har ødelagt Bryan Adams' Heaven. SKAMMELIG²!
begynn å grin!
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
skal ganske mye til tror jeg ja... jasså...

En remix er når man, ehhh, remixer en låt. En cover er når man spiller inn en låt med et band, eller alene for den sags skyld.
Om du remixer en låt så bruker du visse partier, fucker opp ting med effekter ol. Eksempel?

Jimi Hendrix - All allong the watchtower(Bob Dylan) er en cover. Selv om jeg misstenker at om Jimi Hadde blitt eldre hadde han nok remixa den til en ganske fet fet fet fet låt. Men han er død desverre. eller heldigvis? UANSETT! STEMMER PLAGER ALT ALT ALT

My bloddy valentine - "Mogwai fear satan"(Mogwai) er en remix. Kanskje litt utradisjonell remix, men like fult en remix.

Det du tenker på som remix er vel kanskje mer sånn når folk tar en vokal linje fra en gammel/ny hit, og smeller på litt pølsetrance bass linjer, og lager en takeoff og spiller på slurva eller hva faen de idiotiske dumme dumme dumme menneskene som ikke kan musikk gjør. (slurvespilling er i grunn litt kult når jeg tenker meg om) Jeg liker forøvrig elektonisk musikk, bare ikke PØLSEtrance. dere får finne ut hva det er selv om dere ikke vet det
Vis hele sitatet...
Så om jeg skal lage en remix så kaster jeg bare låta inn i ett eller anna halvkjipt program og smeller på litt effekter?
Spiller de ikke inn låta på nytt en gang?
charzer: Vil ikke kalle DJ Sammys "Heaven" for en remix, heller en cover. Det er jo kun teksten som er lik, det er ingen samples av originalmusikken. Shoot me if I'm wrong, lenge siden jeg har hørt den sangen...
Opprinnelig postet av Trond
Så om jeg skal lage en remix så kaster jeg bare låta inn i ett eller anna halvkjipt program og smeller på litt effekter?
Spiller de ikke inn låta på nytt en gang?
Vis hele sitatet...
Det finnes jo faktisk bra remixer av låter også. Men om du skal lage en standard remix så kan du kaste låta inn i ett eller anna halvkjipt program og slenge på litt effekter. Men jeg vet ikke om det ville vært mer en voldtekt enn en remix.
det er mange som legger til nye elementer i låtene de remixer, og ikke bare slenger på noen effekter. My bloddy valentine har remixa en mogwai låt. sykt fet forresten, prøv å finn den på mp3 eller noe...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg quoter Vidde
Men det aller verste som jeg har hørt sånt sett, som er utilgivelig, det MÅ være en remix jeg hørte av "Pink Floyd - Another brick in the wall" o m f g z000r!!
"Barna" som sang i refrenget hadde metall-aktige vrengte "kule" stemmer osv... Fy faen for no MØL!!!
Vis hele sitatet...
Fy søren! Finnes det noe slikt?
Da er jeg faen meg glad jeg ikke har hørt den..
Nok med alle andre klassikerne..
Har ikke folk noen verdier lenger?
Neste blir vel "Judas Priest - The Ripper", "Led Zeppelin - Stairway to Heaven" og/eller "Metallica - Enter Sandman".
Jeg klarer ikke å høre for meg NOEN av dem i dårlig elektronisk format, og håper det ALDRI skjer, og om det HAR skjedd, så håper jeg virkelig jeg ALDRI hører dem.

Ja til Hat-kampanje mot remixer!
her er norges musikalske åndsinger i sannhet samlet på ett sted.
folk bruker uttrykk de ikke aner hva betyr, kaller all pop/electronica for "trance" og påberoper seg ekspertkunnskap om musikkhistorie uten å ha andre referanser enn vg-lista og den halvhjertede mp3-samlingen sin..skjerpings!!

å lage en remiks er en autorisert eller ikke autorisert (av originalartisten) prosess der en annen artist legger til eller trekker fra elementer fra den første artistens låt og tolker den på en ny og annerledes måte, OFTE til det bedre. (igjen, husk at dere ikke har sett og hørt ALT der ute)

DJer driver ikke med remikser, ihvertfall ikke i ordets rette betydning. en DJ er en showartist, og yrket innebefatter alt fra slitsomme radioverter til "han som skifter cder på 40årsdagen" til de plategudene som behersker scratching og trackpicking inntil det kunstneriske.
de driver ikke med remiksing, men ofte blir det laget mash-ups, som tidligere nevnt, av to eller flere låter.

(for the record, dere fremstår som passe latterlige når dere forveksler personasjer som "DJ Aligator Project" med de store gutta som faktisk kan behandle vinyl og vet hva de driver med.
førstnevnte er et eksempel på noen som bruker "DJ"-tittelen utelukkende fordi det høres "kult" ut)

en coverlåt er når et band spiller inn en ny eller egen versjon av en annen låt, med akkurat samme tekst og/eller melodi som originalen.

ka-peesh?
Synes det er en del kule ting jeg. Re-pita (Replay?), har en viss form for underholdningsverdi i seg.

...skyte meg...