Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4904
http://i.imgur.com/XPQJJRi.jpg

Husker ikke hva jeg betalte først, men tydeligvis skal de ta gebyrer og renter på de 6 kronene jeg betalte for lite, når jeg har vært kunde hos dem i over 1 år. Jeg har heller ikke fått noe på email eller brev i posten på dette. Jeg synes de skulle ha plusset på de 6 kronene på neste regning eller gitt meg beskjed om dette?

Heldigvis fant jeg det ut i dag. all good bare litt sleipt kanskje, meninger?
Sist endret av FlyWithMe; 26. august 2013 kl. 11:36.
Vært flere som har testet dette med å betale for lite, til og med så lite som 1 øre for lite.
Her er en som betalte 10 øre for lite, han fikk gebyr.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10010005
...hvorfor ikke bare betale korrekt sum? Jeg antar systemet er automatisert, så selvfølgelig får dere gebyrer. Hvorfor dere betaler for lite er en annen sak.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Vært flere som har testet dette med å betale for lite, til og med så lite som 1 øre for lite.
Her er en som betalte 10 øre for lite, han fikk gebyr.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10010005
Vis hele sitatet...
Fantastisk
Ser ikke problemet her - du har betalt for lite på en faktura, og får faktura på resterende skyldig beløp + purregebyr/renter i henhold til vilkårene du har godtatt?
Alkoholisert gamer
Tenk om alle kundene til Telenor skulle betalt ett par øre for lite hver gang de skal betale regningene sine.
Det hadde blitt en del kroner til slutt.. Så jeg skjønner veldig godt at de har det sånn.
Kundeservicen deres pleier å være ganske grei. Ring dem om du synes det er et reelt problem
Sist endret av MBTI; 26. august 2013 kl. 13:03.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Husker ikke hva jeg betalte først, men tydeligvis skal de ta gebyrer og renter på de 6 kronene jeg betalte for lite, når jeg har vært kunde hos dem i over 1 år.
Vis hele sitatet...
For det første driter samtlige store firmaer i dag om hvor lenge man har vært kunde (Forbeholdt noen unntak). Den "lojalitetsbonusen" som mange ser ut til å tro er gjeldende eksisterte kun i gamle dager, eller hos relativt små aktører som går de skrittene som trengs for å beholde klientellet. Så om du har vært kunde i 1 eller 20 år betyr null og niks for Telenor. De vil ha betalt.

For det andre er det ikke bare Telenor som opererer på denne måten; Alle som skal ha betalt for et eller annet har som regel faste, automatiserte rutiner på dette. Tviler på at det sitter en krokrygget stakkar bak en skjerm og gjennomgår alle fakturaer og setter en merknad ved manglende betaling.

Så i all markedsånd har Telenor spilt etter alle kunstens regler, og du må rett og slett bite i det sure eplet og betale.
bare jeg som syns TS er sleip her, ikke Telenor?
Dere er litt fordomsfulle her, man må ha flaks for å finne ut at det mangler noen kroner. Samme om det er 6 eller 100kr, poenget er det samme, de skulle ha sendt meg noe eller puttet de på neste regning. Som kunde synes jeg det er lite å spørre om og det skjer sikkert med mange. Betale riktig beløp? Kanskje jeg tastet 9 isteden for 6 eller så 9 isteden for 6, hvem vet, ærlig tabbe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Dere er litt fordomsfulle her, man må ha flaks for å finne ut at det mangler noen kroner. Samme om det er 6 eller 100kr, poenget er det samme, de skulle ha sendt meg noe eller puttet de på neste regning.
Vis hele sitatet...
Det er lov å gjere feil, men det har konsekvenser. Konsekvensane her er åpenbart eit purregebyr.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er lov å gjere feil, men det har konsekvenser. Konsekvensane her er åpenbart eit purregebyr.
Vis hele sitatet...
Feil eller med vilje, som kunde mener jeg det er god kundeservice å si fra om det mangler noen kroner og dårlig hvis ikke.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Dere er litt fordomsfulle her, man må ha flaks for å finne ut at det mangler noen kroner. Samme om det er 6 eller 100kr, poenget er det samme, de skulle ha sendt meg noe eller puttet de på neste regning. Som kunde synes jeg det er lite å spørre om og det skjer sikkert med mange. Betale riktig beløp? Kanskje jeg tastet 9 isteden for 6 eller så 9 isteden for 6, hvem vet, ærlig tabbe.
Vis hele sitatet...
De kan ikke vite at dette er en ærlig tabbe. Et selskap med så mange kunder kan ikke gå god for at alle gjør ærlige feil.

Hvem sin oppgaver er det å se at man betaler for tjenester man har brukt? Din. Hvem skal betale/få ulempen av at noen ikke betaler for seg? Ikke selskapet. Din feil, din lærepenge. Det er ingenting som hindrer deg i dobbel-, trippel- eller firpelsjekke at du skriver riktig når du betaler.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Feil eller med vilje, som kunde mener jeg det er god kundeservice å si fra om det mangler noen kroner og dårlig hvis ikke.
Vis hele sitatet...
Det er ikke kundeservice sin oppgave å si ifra om at du ikke har betalt.
Sitat av Xasma Vis innlegg
De kan ikke vite at dette er en ærlig tabbe. Et selskap med så mange kunder kan ikke gå god for at alle gjør ærlige feil.

Hvem sin oppgaver er det å se at man betaler for tjenester man har brukt? Din. Hvem skal betale/få ulempen av at noen ikke betaler for seg? Ikke selskapet. Din feil, din lærepenge. Det er ingenting som hindrer deg i dobbel-, trippel- eller firpelsjekke at du skriver riktig når du betaler.
Vis hele sitatet...
Som sagt, samme om det er med vilje eller ikke. Skal ikke være vanskelig å sende en epost om at det mangler noen kroner, da de klarer å sende alt mulig annet. Alt dere kommer med at det er min feil, like i dont get it? Jeg mener det er dårlig kundeservice.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er ikke kundeservice sin oppgave å si ifra om at du ikke har betalt.
Vis hele sitatet...
Det vises jo ganske tydelig, gjør det ikke? Det burde ha vært kundeservice sin oppgave.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Det vises jo ganske tydelig, gjør det ikke? Det burde ha vært kundeservice sin oppgave.
Vis hele sitatet...
Nei, det ville gitt mer mening om faktura-avdelingen sa ifra. Men kan de ringe til hver enkelt som ikke har betalt? Du er sikkert ikke den eneste, og de vil bruke mer penger på å si ifra enn de tjener. Lettere for den å purre.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Som sagt, samme om det er med vilje eller ikke. Skal ikke være vanskelig å sende en epost om at det mangler noen kroner, da de klarer å sende alt mulig annet. Alt dere kommer med at det er min feil, like i dont get it? Jeg mener det er dårlig kundeservice.



Det vises jo ganske tydelig, gjør det ikke? Det burde ha vært kundeservice sin oppgave.
Vis hele sitatet...
Hvor mye ønsker du å bli dullet med og dysset i seng? Er du gammel nok til å betale egen telefonregning bør du klare å taste inn/skrive riktige siffer.

Slutt å kalle ting dårlig kundeservice fordi du ikke klarer en enkel oppgave. Hvis de skulle betalt for å sende ut/lage et system for å sende ut noe slikt, ville det kostet store penger. Mest sannsynlig såppas at det ville slått ut på prisen du betaler. Alt koster penger og enkle oppgaver bør enkeltpersoner klare selv, og betale for sine feil - istedenfor å sutre på åpne nettforum i håp om å få gehør. Kanskje de som ikke betaler egne regninger holder med deg, ikke vet jeg.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hvor mye ønsker du å bli dullet med og dysset i seng? Er du gammel nok til å betale egen telefonregning bør du klare å taste inn/skrive riktige siffer.
Vis hele sitatet...
Irrelevant. Voks opp vil du?

Slutt å kalle ting dårlig kundeservice fordi du ikke klarer en enkel oppgave. Hvis de skulle betalt for å sende ut/lage et system for å sende ut noe slikt, ville det kostet store penger. Mest sannsynlig såppas at det ville slått ut på prisen du betaler. Alt koster penger og enkle oppgaver bør enkeltpersoner klare selv, og betale for sine feil - istedenfor å sutre på åpne nettforum i håp om å få gehør. Kanskje de som ikke betaler egne regninger holder med deg, ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke kostet dem noe, de kan legge på de kronene det koster å sende en melding. Blir uansett billigere for kunden enn purre, renter og brev kostnader. Gjetter meg fram til at det hadde blitt billigere om man har e-faktura også.
Sist endret av FlyWithMe; 26. august 2013 kl. 17:47.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hadde ikke kostet dem noe, bare legg på de kronene det koster å sende en melding. Blir uansett billigere for kunden enn purre, renter og brev kostnader. Gjetter meg fram til at det hadde blitt billigere om man har e-faktura også.
Vis hele sitatet...
Samt kostnaden ved å ha en person på jobb som skal sende ut disse meldingene - eller deler av kostnaden ved å utvikle ett automatisk system som sender ut slike meldinger. Folk som ikke betaler, betaler for sent eller feil beløp er en stor utgiftspost for bedrifter.

Du står helt klart ansvarlig for å betale dine egne regninger. Betaler du for lite, eller glemmer å betale, så må du ta konsekvensene i form av purregebyr. Dette var en del av avtalen du inngikk med Telenor - og er absolutt ikke urimelig. Et purregebyr på denne måten vil hindre folk i å betale for lite mange ganger.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hadde ikke kostet dem noe, bare legg på de kronene det koster å sende en melding. Blir uansett billigere for kunden enn purre, renter og brev kostnader. Gjetter meg fram til at det hadde blitt billigere om man har e-faktura også.
Vis hele sitatet...
Nei, å endre datasystemer til å sjekke opp om kunden er langvarig kunde, om de har betalt alt tidligere, og så klassifisere dette som en ærlig tabbe... Nesten ingen kostnader forbundet med en slik omgjøring av betalingssystemet, kontra dagens sjekk der vi har en betalt/ikke betalt form. Dette holder også for store deler av kundene, uten å ha faktisk tall - vil jeg påstå godt over 90% klarer på regelmessig basis å betale riktig beløp når de har kjøpt en tjeneste.

Hvis du vil, så har Telenor enten e-faktura eller avtalegiro, kanskje begge også, for alt jeg vet. Her kan du ikke begå denne tabben, inngå en slik avtale og problemet er borte for evig tid.
Bra, foretrekker heller å diskutere saklig isteden for å tro at trådstarter er en retard.

Sitat av etse Vis innlegg
Samt kostnaden ved å ha en person på jobb som skal sende ut disse meldingene - eller deler av kostnaden ved å utvikle ett automatisk system som sender ut slike meldinger. Folk som ikke betaler, betaler for sent eller feil beløp er en stor utgiftspost for bedrifter.
Vis hele sitatet...
Hva koster det å sende ut en vanlig regning? Tro om de kan bruke samme system.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Nei, å endre datasystemer til å sjekke opp om kunden er langvarig kunde, om de har betalt alt tidligere, og så klassifisere dette som en ærlig tabbe... Nesten ingen kostnader forbundet med en slik omgjøring av betalingssystemet, kontra dagens sjekk der vi har en betalt/ikke betalt form. Dette holder også for store deler av kundene, uten å ha faktisk tall - vil jeg påstå godt over 90% klarer på regelmessig basis å betale riktig beløp når de har kjøpt en tjeneste.
Vis hele sitatet...
Det hadde bare vært en stor bonus om de kunne fått sjekket hvor lenge personen hadde vært kunde osv, men det trenger ikke å være nødvendig.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Hvis du vil, så har Telenor enten e-faktura eller avtalegiro, kanskje begge også, for alt jeg vet. Her kan du ikke begå denne tabben, inngå en slik avtale og problemet er borte for evig tid.
Vis hele sitatet...
Tror jeg skal bytte til e-faktura.
Sist endret av FlyWithMe; 26. august 2013 kl. 18:10.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hva koster det å sende ut en vanlig regning? Tro om de kan bruke samme system.
Vis hele sitatet...
Å sende selve regningen: nesten ingenting
Å ha en person som må gå over dette og sjekke at ting er i orden og følge opp betalinger: Masse
Videreutvikle systemet for å legge til masse logikk for å gå purrevarsler og automatisk følge opp fakturaer: Masse
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Tror jeg skal bytte til e-faktura.
Vis hele sitatet...
Trodde alle brukte det jeg?
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Hva koster det å sende ut en vanlig regning? Tro om de kan bruke samme system.
Vis hele sitatet...
Det koster nok en del det også, men det tjener de jo fint inn igjen med fakturagebyret. Å utvikle nye systemer som sier ifra til hver enkelt om at det er blitt betalt for lite, ville nok kostet flere millioner og da hadde også produktet blitt dyrere.

Skjønner overhodet ikke hva du klager over.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Dere er litt fordomsfulle her, man må ha flaks for å finne ut at det mangler noen kroner.
Vis hele sitatet...
Nei - vi er ikke fordomsfulle, vi ser bare saken fra et annet ståsted enn deg. Vi ser jo saken som at du ikke har betalt, ergo gjør Telenor akkurat som de skal. Du ser det som at du har gjort noe feil, og at Telenor er for firkantede. Det er egentlig bare å legge saken bak seg og innrømme feilen. Kan tenkes at mange gjør samme feil, men jo flere som gjør det = jo flere klager = jo flere må Telenor ha på kundeservice = jo mer penger bruker Telenor på fillesaker = jo mer firkantede må de være.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg



Hva koster det å sende ut en vanlig regning? Tro om de kan bruke samme system.
Vis hele sitatet...
Om du ikke har e-faktura så koster det litt i materiell(papir, konvolutt, skriverblekk) + porto, og det får du vel som en egen post på fakturaen - "Papirfaktura", rundt 30-40kr? Så det koster litt.

Ellers er vel saken diskutert nord og ned nå - de fleste ser ikke problemet (du har ikke betalt -> du må betale).
Grunnen til at man gjør det slik er at det tar koster selskapet mye i form av tid brukt å kreditere et beløp. Alle som har drevet bedrift vet at det ikke akkurat er gratis å sende ut fakturaer. Det skal bilagsføres og sjekkes av revisor. Det blir fort ganske dyrt når man har et stort volum.
- Jeg rundet ned beløpet, for å vise at hvis man skal betale regningen med kontanter i banken så er det umulig å betale de siste ti ørene, forteller Oddvar til VG Nett.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel strengt talt sånn at de runder ned så lenge beløpet er under 50øre, så han ville spart de 10 ørene om han betalte i banken.
Meningsløs artikkel.
I dagens marked er volum eneste måten å tjene penger på, og da må man ha automatiserte systemer. Du betalte for lite, og systemet gjorde derfor jobben sin helt objektivt og påla deg gebyret de er i sin fulle rett til å kreve inn når du ikke oppfyller din del av avtalen. Å lage et "snillere" eller "smartere" system som sjekker lojalitet og tar en vurdering på hvorvidt du fortjener et gebyr vil koste penger som alle (også vi som betaler alt i tide) kundene må dekke.

Slutt å syt og ta ansvar for regningene dine..