Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 8027
Hei!
Har lekt meg med tanken på å ekstrahere kodein fra paralgin forte, for så å sprøyte det i blodårene.
Lurer på om noen har noen erfaring med dette, evt tanker om hva som skjer dersom jeg gjør dette?
Vil ikke anbefale dette. Er du uheldig kan det for eksempel oppstå allergiske reaksjoner grunnet den sterke histamin-frigjøringen man får ved å skyte det direkte inn i blodomløpet. I verste fall kan du bli rammet av anafylaksi som bl.a. kan resultere i at halsen din hovner opp og du opplever respirasjonsvansker som kan lede til en sikker død om du ikke får umiddelbar hjelp av kvalifisert legepersonell. Ellers er det også risiko for lungeødem, hvor det samles væske i alveolene dine, som også kan ha fatale konsekvenser. Mange mulige bieffekter og sidereaksjoner, så det tryggeste for deg og ditt videre liv her på kloden er å legge fra deg denne idéen, og dersom du er fast bestemt på å innta kodein, gjøre det oralt i stedet.
Sist endret av Tawon; 29. april 2012 kl. 21:48.
Det er når jeg kikker gjennom tråder som dette at jeg for svar på hvordan folk havner så heftig på skråplanet. Du er 18-19 år og tenker å skyte kodein? lykke til, og ikke kom tilbake og spør om hvorfor litt triksing og eksperimentering ble til at du ikke klarer deg en dag uten.

peace
Trådstarter
Sannheten:
Jeg ønsker en sikker død.
Oppfordring til selvmord er forresten ulovlig.
Hei KRS93!
Det er alltid litt vanskelig å tolke det når noen sier noe som det du nettopp sa. Håper det går greit med deg. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å finne noen du kan snakke med. Livet er alt for bra for å avslutte det. Kjenner du ingen du stoler på som du kan henvende deg til? Går du på skole hvor du har en lærer som bryr seg? Har du en far av en kompis som du liker? Hva med å gå til legen din og få han/henne til å henvise deg videre til noen som kan hjelpe deg?

Lykke til!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
7: Ring 815 33 300 (de tok telefonen en hel del fortere sist gang jeg «sammenlignet»)
Jeg prøver igjen.

Ring 116 123 som er døgnåpen tlf til mental helse eller 815 33 300 til kirkens sos tlf.
Å skyte kodein vil føre til en smertefull død. Det er ikke en god måte å ta selvmord på.
KRS93, å finne noen oppløftende ord i slike situasjoner finner jeg vanskelig. Det eneste jeg kan si er at dette ble jeg trist av å lese.
Jeg har skutt Subutex hver dag i de siste ukene ca 8 mg. Jeg gjorde det for første gang på 20 års dagen min.

(eller en kompis gjorde det) er enda 20 så har bare skutt i noen mnd ikke noe spess mye. Men sånn som jeg tenker nå, kommer jeg aldrig noen sinne gang til og slutte med det. Jeg elsker kicket av og skyte speed og digger også og skyte sub pga sinnsykt god feeling, det er dog ikke noe jeg vil ambefale.

Jeg var på avrusning for noen uker siden, og måtte bare rømme derifra etter ca 8-9 dager. Da jeg kom hjem var det på'n igjenn, første som skjedde var at jeg satte nåla i arma med subutex. det er vel egentlig noe dritt, nå føler jeg at effekten begynner og bli litt dårlig, så har allerede fikset det slik at jeg får dolcontin i stede som jeg skal bruke. Tenkte jeg bare skulle si det før du gjør det du har tenkt på og gjøre.

Jeg er VELDIG usikker, så ikke ta dette for god fisk i det hele tatt! Men hvis metoden for og skyte Paralgin Forte, er likt det med og skyte subutex, er det veldig enkelt. Det jeg gjør når jeg skyter subutex er og putte en 8mg subutex i en 2ML pumpe fyller den da med kaldt 2ML vann pg rister deretter på pumpen til pilla er oppløst med vannet. Jeg holder seff fingeren over toppen av pumpen så det ikke skal sprute ut. Da er jeg klar til og sette kanylen på og sette det i arma rett og slett. Men somsagt er veldig usikker på om det er dette du skal gjøre med PF, eller om det er en helt annen metode for det.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Oppfordring til selvmord er forresten ulovlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har overhodet ikke oppfordret til selvmord, han nevnte ikke at selvmord var planen i første innlegget og jeg tolket han som en av de "trenger hjelp til og skyte medisiner" typene. For en fjasete beskyldning.
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Jeg har overhodet ikke oppfordret til selvmord, han nevnte ikke at selvmord var planen i første innlegget og jeg tolket han som en av de "trenger hjelp til og skyte medisiner" typene. For en fjasete beskyldning.
Vis hele sitatet...
Kommentaren til Mkvarner var nok ikke rettet mot deg. Du gikk glipp av et par innlegg som ble skrevet tidligere, etter ditt eget. De ble slettet, enten på eget initiativ eller av admins, på stedet.

Add: Her er forresten en ekstraksjonsveiledning som jeg vil tro funker med PF. Skyt meg om jeg tar feil (pun intended).
Sist endret av Tawon; 30. april 2012 kl. 02:26. Grunn: add
Sitat av rivo2MG Vis innlegg

Jeg er VELDIG usikker, så ikke ta dette for god fisk i det hele tatt! Men hvis metoden for og skyte Paralgin Forte, er likt det med og skyte subutex, er det veldig enkelt.

Det jeg gjør når jeg skyter subutex er og putte en 8mg subutex i en 2ML pumpe fyller den da med kaldt 2ML vann pg rister deretter på pumpen til pilla er oppløst med vannet. Jeg holder seff fingeren over toppen av pumpen så det ikke skal sprute ut. Da er jeg klar til og sette kanylen på og sette det i arma rett og slett. Men somsagt er veldig usikker på om det er dette du skal gjøre med PF, eller om det er en helt annen metode for det.
Vis hele sitatet...
Det her er ikke noen metode for å skyte noenting som helst hva piller angår.
Blodpropper som kan føre til hjerneslag eller hjerteinfarkt er stikkordene her.
Om du også er i fare for å ta ditt eget liv så må du bare fortsette å løse opp piller på denne måten for så å skyte virkestoff og bindemidler inn i blodbanen din, men om dette ikke er planen så burde du revurdere metodene dine.
Ikke for og være en moralhore, men kan ikke tro at folk faktisk sitter her og gir han svar på hvordan han kan ta livet sitt, er godt mulig han er rusa på noe kraftig og ikke er helt stabil atm.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Kommentaren til Mkvarner var nok ikke rettet mot deg. Du gikk glipp av et par innlegg som ble skrevet tidligere, etter ditt eget. De ble slettet, enten på eget initiativ eller av admins, på stedet.
Vis hele sitatet...
Riktig, var rettet mot en annen.
Vil kodein rett i blodet gi effekt i det hele tatt da? Trodde virkemekanismen til kodein var at det metaboliseres til morfin i levra.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det her er ikke noen metode for å skyte noenting som helst hva piller angår.
Blodpropper som kan føre til hjerneslag eller hjerteinfarkt er stikkordene her.
Om du også er i fare for å ta ditt eget liv så må du bare fortsette å løse opp piller på denne måten for så å skyte virkestoff og bindemidler inn i blodbanen din, men om dette ikke er planen så burde du revurdere metodene dine.
Vis hele sitatet...
Hvorfor burde jeg revurdere metode? Det er så vidt jeg vet veldig vanelig og skyte både Metadon, Subutex, og Dolcontin. Dessuten så virker det mye bedre også. Men nei jeg er ikke i fare for og ta eget liv.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Hvorfor burde jeg revurdere metode? Det er så vidt jeg vet veldig vanelig og skyte både Metadon, Subutex, og Dolcontin. Dessuten så virker det mye bedre også. Men nei jeg er ikke i fare for og ta eget liv.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å løse opp en dolcontin? Subutex løser seg lett. Dolcontin not so much. Det går, men det er helt klart at de ikke er designet med dette som mål.

Og selv om det er vanlig så betyr ikke det at det er risikofritt, jeg vet om flere som har helseproblemer som med all sannsynlighet kommer kommer fra å skyte slike løsninger. Her snakker man alt fra hjerteproblemer til problemer med blodceller. Ene er faktisk like gammel som du.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Har du prøvd å løse opp en dolcontin? Subutex løser seg lett. Dolcontin not so much. Det går, men det er helt klart at de ikke er designet med dette som mål.

Og selv om det er vanlig så betyr ikke det at det er risikofritt, jeg vet om flere som har helseproblemer som med all sannsynlighet kommer kommer fra å skyte slike løsninger. Her snakker man alt fra hjerteproblemer til problemer med blodceller. Ene er faktisk like gammel som du.
Vis hele sitatet...
Joda, men jeg orker ikke bry meg om det. Om det skulle skje noe så får det bare skje.
ArbeidsledigProletar
Gud så mye sutring det har blitt fra pillejunkier i det siste.
Og det er sikkert en søken etter oppmerskomhet, noe som er greit det, men å si at du har lyst til å drepe deg selv er noe 16årige jenter gjør på fylla.

Hvis du faktisk er suicidal så kan det stort sett bare gå én vei og det er det DU, <insert stakkar med problemer> som kan gjøre noe med. Du kan be om hjelp og oppsøke hjelp og du vil nok få hjelp, men det første steget må DU ta. Alle og enhver, hver eneste "junkie/pillemisbruker" kan få et tilnærmet normalt liv. Det krever en innsats og sutring på forum hjelper ikke og strengt tatt er det ganske patetisk. /rant


Piller lønner seg ikke å skyte. Ekstrahering kan man google seg til. Ønsker du uansett å dø så kan du jo like greit bare løse opp pillene å skyte de. Sprøyte på sprøyte, blir sikkert ganske mange, PF er ikke akkurat blodsterke.

Idioter.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Joda, men jeg orker ikke bry meg om det. Om det skulle skje noe så får det bare skje.
Vis hele sitatet...
Så du er villig å ofre både helse og potensielt sett livet istedenfor å prøve på å ruse deg under tryggere omstendigheter?

Syns du virkelig at en slik tankegang gir veldig mye mening?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Gud så mye sutring det har blitt fra pillejunkier i det siste.
Og det er sikkert en søken etter oppmerskomhet, noe som er greit det, men å si at du har lyst til å drepe deg selv er noe 16årige jenter gjør på fylla.
Vis hele sitatet...
Har du lest trådene til TS før? Isåfall vil du nok mest sannsynlig redigere bort det du skrev ettersom han rett og slett har problemer.
Sitat av Knask Vis innlegg
Så du er villig å ofre både helse og potensielt sett livet istedenfor å prøve på å ruse deg under tryggere omstendigheter?

Syns du virkelig at en slik tankegang gir veldig mye mening?
Vis hele sitatet...
Men nå må du slutte og diskutere dette med meg hær. Det er off topic, jeg skrev det bare slik at han kanskje kan få noe og tenke på med tanke på at navnet hans var kriss93 eller noe slikt da er han jo 1 år yngere en meg, med mindre om han bare har skrevet det på tull da. Selv om han sikkert vet at det ikke er lurt så tenkte jeg bare skulle minne han på at det ikke
skal så veldig mye till før han ligger på avrusning og rister og spyr i sengen.

Noe jeg håper han slipper og unngå, hviss han er så ung.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Men nå må du slutte og diskutere dette med meg hær. Det er off topic, jeg skrev det bare slik at han kanskje kan få noe og tenke på med tanke på at navnet hans var kriss93 eller noe slikt da er han jo 1 år yngere en meg, med mindre om han bare har skrevet det på tull da. Selv om han sikkert vet at det ikke er lurt så tenkte jeg bare skulle minne han på at det ikke
skal så veldig mye till før han ligger på avrusning og rister og spyr i sengen.

Noe jeg håper han slipper og unngå, hviss han er så ung.
Vis hele sitatet...
Når du poster her på nFF må du regne med å kunne bli konfrontert med postens innhold, om du ikke klarer å stå for det du måtte finne på å skrive så er det ingen vits i å poste det i første omgang.

Helt greit at du prøver å hjelpe, men det nytter fint lite å komme med "hjelpende innlegg" om de er potensielt livsfarlige å etterkomme.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du lest trådene til TS før? Isåfall vil du nok mest sannsynlig redigere bort det du skrev ettersom han rett og slett har problemer.
Vis hele sitatet...
Nei, hjelpet ikke hvor faens mye problemer TS har, sutring og roping om selvmord hjelper ikke en dritt. For det er det er. har han problemer så er det på tide å ta tak i dem, i klage over dem for så å kaste i seg en ny neve med deilig nummende benzo eller opiat. Helt klart, man skal tåle litt fra junkier, men sutrende junkier, faen, det er det mest slitsomme som finnes. De er saa tøffe og suicidale og kan gjøre uva som helst siden det er vel ett fett om de dør, men når det kommer til stykket har de fleste av dem livet kjært.
Sitat av Beron Vis innlegg
Vil kodein rett i blodet gi effekt i det hele tatt da? Trodde virkemekanismen til kodein var at det metaboliseres til morfin i levra.
Vis hele sitatet...
Som du sier, metaboliseres kodein hovedsaklig i leveren. Kodein fungerer som et substrat for enzymet CYP2D6 (som primært er å finne i leveren) som omsetter det til morfin, som i sin tur opptrer som en agonist og binder seg til μ-opioidreseptorer som er å finne i sentralnervesystemet. CYP2D6-aktiviteten kan variere fra individ til individ og dermed påvirke mengden morfin som omformes, selv om de fleste av oss har et stabilt verdinivå gående. I tillegg finnes det en mutasjon av et annet enzym, CYP2D7, som er lokalisert i hjernen, som på egen hånd kan bidra til metabolisering av legemidler som kodein, til en viss grad (i enkelte tilfeller) også mer effektivt enn "slektningen" sin. Med andre ord er ikke kodein nødt til å omsettes i leveren, og invidider som velger å skyte stoffet (ikke anbefalt, se dette innlegget), vil kunne oppnå en rusfølelse, om enn av lavere styrke, kortere varighet og større uforutsigbarhet kontra oralt inntak.

Vil legge til at jeg ikke har noen faglig kompetanse innen emnet og all informasjon jeg fremlegger er tillært på hobby-basis.
Sist endret av Tawon; 1. mai 2012 kl. 01:40.
Sitat av Knask Vis innlegg
Så du er villig å ofre både helse og potensielt sett livet istedenfor å prøve på å ruse deg under tryggere omstendigheter?

Syns du virkelig at en slik tankegang gir veldig mye mening?
Vis hele sitatet...
Ja jeg er vel villig til det, i hvertfall slik som situasjonen min er nå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
TS har ikke vært pålogget siden
Sitat av Azarat Vis innlegg
TS har ikke vært pålogget siden
Vis hele sitatet...
Fordi han er utestengt, du ser det fordi:
1. han har ikke avatar
2. KP er heller ikke oppført
Sitat av KaiN Vis innlegg
Fordi han er utestengt, du ser det fordi:
1. han har ikke avatar
2. KP er heller ikke oppført
Vis hele sitatet...
Okay. Da må det være noe nytt, for det brukte å stå "utestengt" under nicket før.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Okay. Da må det være noe nytt, for det brukte å stå "utestengt" under nicket før.
Vis hele sitatet...
Det var før egendefinerte brukertittel ble tilgjengelig for alle.