Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1850
Hei.
Jeg tok med meg videokamera til Oslo Zombie Walk 2009, og som vanlig legger jeg aldri ut noe særlig av det jeg filmer.
Men idag tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe med saken, så jeg lagde denne filmen, for moro skyld.

Hva synes dere?
Ris og ros settes pris på.
Sist endret av DoktorKven; 16. januar 2010 kl. 12:27.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Her har man svært lite konstruktiv kritikk å gi, men hvis du laster opp en ni-sekunders film har du gjort noe feil. Hvis sju av de ni sekundene er en meningsløs intro/ekstro er det enda verre..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hahahaha! Fy faen der lo jeg godt Hørtes ut som en måke.
Sitat av robhol Vis innlegg
Her har man svært lite konstruktiv kritikk å gi, men hvis du laster opp en ni-sekunders film har du gjort noe feil. Hvis sju av de ni sekundene er en meningsløs intro/ekstro er det enda verre..
Vis hele sitatet...
5 Second Films er et godt eksempel på at ekstremt korte videoer kan være bra.
Jeg var litt inspirert av dem, kjedet meg, og satt og gikk gjennom noe materiale jeg hadde på PCen.


Bare for å ha det sagt: jeg tror på ingen måte at videoen min er spesielt bra.

At intro/ekstro er meningsløs får være din mening. Det er en grunn til at folk putter de der.

Sitat av thomasf Vis innlegg
Hahahaha! Fy faen der lo jeg godt Hørtes ut som en måke.
Vis hele sitatet...
Jau. Titegn.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av NannirK Vis innlegg
Bare for å ha det sagt: jeg tror på ingen måte at videoen min er spesielt bra.
Vis hele sitatet...
Og likevel legger du den ut på Skryteplassen på nFF?

Akkurat nå får jeg ikke sett på 5-second-greiene, så jeg kan ikke bedømme hva de går ut på, men kan det være litt som en teatersportøvelse som bla.a. kalles Countdown? (Improvistene får f.eks. et sted og et problem. Første gang skal de improvisere noe på 1 minutt. Så tretti sekunder. Så ti sekunder). Om dette er tilfellet kan jeg tenke meg at man må se filmene en del ganger for å skjønne dem? (Aha; dét er hemmeligheten til mange views på YT)
Likte veldig godt bilde og lyd, selv om den kanskje var litt for mørk?

Ellers kan jeg ikke se noen sammenheng mellom historien, i den første delen så begynner hun å hyle, og i den siste delen slutter hun å hyle. Er målet med zombien i filmen å bli ferdig å hyle, eller er det et underliggende budskap jeg ikke klarer å se?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Hva skal vi kommentere? Fyren, som vi forøvrig kun ser i to sekunder, som høres ut som en måse?

Ikke mye å skryte av, akkurat.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Defqon: Hm, meget mulig at dette er en dokumentar, som viser at zombier faktisk er bevisst på hva de har blitt den første tiden de er oppstått fra de døde, men at dette går over. Da klarer de ikke tenke lengre. Da klarer de kun konsentrere seg på én ting: Hjernespising. Godt mulig den er dypt samfunnskritisk også, jeg får assosiasjoner til Jostein Gaarders metafor i "Sofies verden", der han snakker om kaninen som blir trukket opp av en flosshatt, og menneskene som blir født ytterst på kaninhårene.

Det samfunnskritiske er selvfølgelig sånn at når mennesket først oppdager alt det grusomme som skjer rundt om i verden, har det lyst til å gjøre noe med det. Hylet hennes er helt klart en slags fryktreaksjon, særlig siden hun merker at hun selv er del av dette systemet. Men siden hun ikke får respons, og omgivelsene trykker henne ned og sammen til A4, forstummer hennes rop om hjelp og revolusjon.

Du la kanskje også merke til at hun hadde en retning da hun hylte? Hennes ben skulle bære henne mot revolusjon, en ny og bedre verden skulle stige fram. Men samfunnet stoppet henne, for vi må jobbe sammen for å skape en bedre verden.

Eller så er det bare en film med ~null gjennomtenkning som det kan være moro å overtolke en lørdagskveld.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Takker for alle svar.
Morsomt å høre hva folk tenker om driten jeg lager.

Det er ikke noen spesiell skjult mening bak det hele, jeg bare fant et klipp jeg ville bruke, og testet det ut.
Trenger man forresten en lenger zombiefilm? Vi vet jo at zombiene uansett vil "vinne" og vi normale mennesker kommer til å dø alle sammen (i en gitt zombieapokalypse.) En trenger egentlig bare etablere det faktum at det går zombier, vandøde, rundt i byen, og resten av historien sier seg selv.
En kort dommedagsfilm, med litt ufrivillig humor.
Ta det som dere vil. Les gjerne dumme, skjulte meninger inn i det. Det er det som er meningen med å publisere "kunst" for verdens øyne.
Mest av alt lagde jeg filmen for å se om Windows Movie Maker er noe vits å fikle med.
Konklusjon: Meh. Møkk dårlig.
Så du mener at hvis jeg en dag skal kose meg med en zombie-film, kan jeg ta en på 2-5 sekunder og meske meg med brus og potetgull? Kanskje jeg setter den på repeat så blir det skikkelig lørdagskos.

Kan ikke si jeg får frem noe budskap eller hva du vil kalle det på 2 sekunder, men hey, det er kanskje bare meg.
Skal du bli bedre til å lage 2 sekunders zombie filmer eller skal du ha ros og ris om dine skills innen Windows Movie Maker? Skjønner ikke helt hvor du vill hen, når du synes den er dårlig selv.
Sist endret av eskil2k; 17. januar 2010 kl. 08:48.
Hvis du ser på de 5-sekunders-filmene, så ser du at de faktisk har et poeng, og noen av dem er litt morsomme også. Din 2 sekunder lange film hadde derimot ikke noe poeng, og var ikke noe morsom. Jeg vil ha tilbake de 9 sekundene av livet mitt (pluss de jeg brukte på å skrive dette innlegget).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor mange sekunder av zombier i en storby, i dagslys trenger du å se for å skjønne at apokalypsen er her?
Men fra spøk til revolver, setter pris på ærlige kommentarer som ikke kun består i banneord. Dere skal ha kudos for det.