Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2964
Igår hadde jeg klart å kjøre i meg 7 paracet sammen med en god dose alkohol. Jeg har hørt at det kan være skadelig og man kan få kraftige bivirkinger. Er det noen som har peiling/erfaring på dette? Hva som kan skje? Også har jeg hørt at bivirkningene først kommer etter 1-2 dager.
Med tanke på Paracet og alkohol er det vel gjerne leverskader som dukker først opp i hodet.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Med tanke på Paracet og alkohol er det vel gjerne leverskader som dukker først opp i hodet.
Vis hele sitatet...
Det er jeg klar over, men hvor stor dose må man ta for at det skal ha en effekt på leveren? Jeg tok som sagt 7 paracet med noen timers mellomrom for hver tabelet og drakk 10 øl og noe annet småtteri.
Har du vondt i siden, ved magen?

Drikk mye vann.
Sist endret av Spesiellgnom; 9. januar 2010 kl. 15:54.
Fra pakningsvedlegget

Ved overdosering av Paracet kan det oppstå leverskade. Inntak av over 10-12 g paracetamol til voksne gir stor risiko for alvorlig leverskade, som kan være dødelig. Symptomer kan først komme etter 1,5 døgn eller mer. Kontakt derfor straks lege, sykehus eller Giftinformasjonen (tlf 22 59 13 00) hvis du har fått i deg for mye paracetamol, eller hvis barn har fått i seg legemiddel ved et uhell, slik at motgift kan bli gitt. For andre spørsmål om legemidlet, kontakt lege eller apotek.
Vis hele sitatet...
http://weifa.no/index.html?emne=2&catid=35&subcat=63
http://www.ung.no/oss/alkohol/18580.html
Hvis du faktisk har fått en overdose så er du buttfucked med mindre du ikke får motgift innen et par dager. Døden man får av paracetamoloverdose er treg, tar gjerne flere år, men det er ekstremt spertefullt.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Har du vondt i siden, ved magen?

Drikk mye vann.
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke vondt. Og jeg drikker også mye vann dagen derpå.
Maksimal anbefalt dosering for paracet er 6-7 tab. i døgnet. Paracetamol er ikke så snill mot leveren og kan derfor skade den. Det at du drakk i tillegg 10øl kan i mine øyne være skadelig, men kanskje ikke dødelig. Har du hatt tidligere problemer med leveren din burde du ringe til legen.

Som nevnt tidligere så er bivirkningene vond mage på høyre siden, rett under ribbena. kvalme og svimmelhet kan også være bivirkninger. Drikk mye vann og spis lett mat.
ps: ikke kurer hodepinen du kanskje får med flere paracet.:P
Sist endret av -=Insane=-; 9. januar 2010 kl. 16:03.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Maksimal anbefalt dosering for paracet er 6-7 tab. i døgnet. Paracetamol er ikke så snill mot leveren og kan derfor skade den. Det at du drakk i tillegg 10øl kan i mine øyne være skadelig, men kanskje ikke dødelig. Har du hatt tidligere problemer med leveren din burde du ringe til legen.

Som nevnt tidligere så er bivirkningene vond mage på høyre siden, rett under ribbena. kvalme og svimmelhet kan også være bivirkninger. Drikk mye vann og spis lett mat.
ps: ikke kurer hodepinen du kanskje får med flere paracet.:P
Vis hele sitatet...
Ok takk.

Forresten så har jeg ikke hodepine idag. Og heller ikke noen av de andre bivirkningene.
Jeg syns du bør gå til legen og blir sjekket, og eventuelt få motgiften acetylcystein også. Dette bør du gjøre så fort som mulig da overdosen fort kan bli fatal med mindre behandling starter innen ti timer etter inntak.

Sykdomsforløpet går ca. slik:
5-24 timer: kvalme, oppkast, magesmerter
24-48 timer: da vil man ofte føle seg bedre og tro at det er over
3-5 døgn: huden blir gul, og man kan se endringer i leverprøver. Man kan også se hypoglykemi(lavt blodsukker)
5-8 døgn: her vil det være en bedring, som også kan lure en til å tro at man er på bedringens vei

Fra døgn 4 vil man se nekroser i leveren, altså celledød.